Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:01

Voor de mensen waar het klokje van tikt, wat is voor jullie hét moment om te zeggen 'nu gaan we ervoor?'
Heb hier namelijk wel eens discussies over en ben toch benieuwd hoe jullie daar over denken. Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:06

ik wist van kind af al dat ik kinderen wilde Haha!
en graag allemaal voor mijn 30 ste,ik wilde er wel 3 Ja Ja
maar helaas heeft het bijna 10 jaar geduurt eer ik zwanger was en ben nu dolgelukkig met 1 gezonde zoon
deze kwam toen ik nog net 32 was Knipoog
nu is alles eruit en ben ik ook te oud Clown

en het is al door iemand vermeld Clown je neemt geen kind ,met geluk krijg je een kind Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:20

Ik hoefde ook nooit, heb een paar vreselijke neefjes en die hadden me toch wel afgeschrokken. En ik was altijd bij de paarden. Groot was de verbazing in mijn familie toen ik leuk met mijn andere nichtje en neefje (van mijn zus) om bleek te gaan en nog groter toen ik zelf zwanger bleek te zijn. (mijn schoonmoeder vroeg verschrikt of het de bedoeling wel was? Hoe moest het dan met mijn paard???)

Ik ben er rond mijn 30e bewust over gaan nadenken (anders wordt het wel erg laat vind ik, je moet inderdaad het geluk hebben dat het allemaal lukt, in mijn omgeving genoeg voorbeelden gezien).

Ik was altijd aan het paardrijden, maar bedacht me dat het wel sneu zou zijn als ik tegen mijn 50e zou denken dat ik toch graag kinderen gehad had willen hebben. Mijn man dacht er net zo over.

Wij waren er dus wel over uit en op een gegeven moment ben ik gestopt met de pil en heb tegen mijn man gezegd: ik weet niet wat jij doet, maar ik stop met de pil! Destijds om andere redenen dan kinderen te krijgen overigens. We waren een keer op vakantie en toen hadden we het over hoe we onze eventuele kinderen zouden opvoeden en toen durfde hij ook Haha!

Ik vind overigens dat iedereen lekker zelf mag weten of ze wel of geen kinderen willen. Is toch mooi, dat je tegenwoordig die keuze hebt? Je kuint een andere alleen je ervaringen vertellen, maar iemand kinderen aanpraten (of juist niet) moet je niet doen vind ik.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:47

Tsja ik roep al vanaf heel jong dat ik geen kinderen wil. Ik krijg ook de rillingen als ik een baby hoor huilen. Mijn zusje is nu zwanger en ik vind dat helemaal leuk ben allemaal kleertjes aan het kopen Haha! echter het klokje tikt nog steeds niet. Maar ik ben nu wel zo ver dat als ik ooit weer een leuke partner krijg die kinderen wil ik er niet verkeerd tegenover sta. Ik zie wel. of niet. je moet ook maar geluk hebben. Zoals ik er nu in sta (ben nu 27 bijna 28) hoeft het van mij nog niet.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:07

wilde jong moeder worden. en ik was op me 19e voor 1e keer mama.
en ben 3 weken geleden bevallen van me 4e kindje. en ben net 28.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:17

Nathalie schreef:
Voor de mensen waar het klokje van tikt, wat is voor jullie hét moment om te zeggen 'nu gaan we ervoor?'
Heb hier namelijk wel eens discussies over en ben toch benieuwd hoe jullie daar over denken. Haha!

Ik heb daar eigenlijk niet zo over nagedacht. Wij waren bijna een jaar getrouwd toen we allebei zoiets hadden van 'zou het niet eens tijd worden?' En ik was nog gelijk zwanger ook.

Edit: Nog proficiat, Caye!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:20

Nee, echt nog niet hoor. Ik ben 23 en vind veulentjes meer dan genoeg voorlopig Knipoog. Gelukkig denkt mijn vriend er voorlopig net zo over.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:24

Ik ben 22 en voor mij hoeven kinderen ook niet, misschien dat het nog komt, maar ik denk het eigenlijk niet, heb me nooit aangetrokken gevoelen tot kinderen...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:25

Ik ben nu 41 en heb nooit een kinderwens ook niet toen de omgeving zei: wacht maar tot je 30 bent.
Een tweede paard zal eerder komen dan een kind. Maar ik vind me nu ook al veel te oud om een kind te nemen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:06

Ik ben 20 en bij mij tikt hij gelukkig ( nog ) niet Haha!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:53

Caye schreef:
wilde jong moeder worden. en ik was op me 19e voor 1e keer mama.
en ben 3 weken geleden bevallen van me 4e kindje. en ben net 28.

Nog gefeliciteerd en petje af hoor! Vind één kind al heel wat, laat staan 4 hahaha Knipoog

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:10

Ik wist van kleins af aan al, dat ik een kinderwens had.
Op mijn 17e raakte ik zwanger ( fout van de pil en gynaecoloog, maar zeker erg gewenst hoor!)
Ik ben nu 21 en heb 2 wolken van zoons ( af en toe kan ik ze ook wel achter het behang plakken hoor Knipoog ).
Toen de oudste is geboren hebben vriendlief en ik ook besloten dat er 1 van ons thuis zou blijven bij de kinderen, we zijn het erover eens geworden dat ik dat zou worden, ik ben dus een fulltime mamma/huisvrouw, nu de jongste ruim 2 is, begint zowel bij mij als mijn vriend de klok weer te tikken, dus wie weet komt er nog een derde, mits moeder natuur er ook zo over denkt Knipoog .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:46

nooit van me leven Haha!.
kost alleen maar geld en tijd en energie, dat maak ik liever op aan de paarden.

ik denk niet dat het ooit komt, heb kinderen nooit leuk gevonden. vooral als je bij de AH werkt, op de kaas/deli afdeling, heb je het zo afgeleerd. wat een strot hebben die dingen zeg.

misschien over 10 jaar.
Sigaar

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:06

Ha ha echt fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Verhaaltje van de AH ook erg grappig zit mij er helemaal een voorstelling van te maken. Denk misschien dat als je 30 bent dat je dan geen wens hebt die nooit meer komt. Wil ze nu echt gewoon helemaal niet zonder enige twijfel Bloos Kan mij het ook niet voorstellen over 10 jaar en ben dan ook te oud Cool

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:25

haha bij mij tikt het klokje ook (nog) niet *hoop stilletjes dat ie niet begint met tikken Bloos! Lips are sealed
rennen dr genoeg bij ons op de manege rond... en heb me af en toe dingen mee gemaakt..
heb ik zo'n idee van: Nee danke! voor mij niet Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:32

*kwestie van opvoeden*, denkt deze mama dan.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:45

Mja.. ben bijna achteraan de 30.. Overdenk eea wel eens, maar heb eigenlijk nooit HET gevoel gehad. Collega's die een kinderwens hadden of zwanger waren vroeg wel een: 'heb je al moedergevoelens?" ..maakten we grapjes van. Maar nee, nooit gehad.
Ik denk wel eens aan later, dat je dan gewoon samen bent, geen kinderen.. vreemde gedachte. Dat zal ook wel komen omdat het 'normaal' is om kinderen te hebben en die hebben wij dan niet.
Ik vind kinderen soms best leuk, hoe ze doen, kijken enz.. maar ook oh zo vaak irritant en een blok-aan-het-been. Je bent gewoon je vrijheid kwijt, alles op tijd, ritme en nooit 'zo' maar even weg kunnen oid.. Nee.. denk dat het zo goed is Cool
Ieder zijn keuze Clown

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:54

Ik heb ook heel lang geen klokje horen tikken. Toen ik 20 jaar was, riep ik het hardst dat ik nooit kinderen wilde. En toen mijn broer en schoonzus hun eerste verkondigde met kerst, zei ik dat het de laatste kerst samen was, want ik zag het echt niet zitten, kerst vieren met kinderen Haha! Haha!

Maar.... 4 jaar geleden heb ik mijn man leren kennen en na een jaar begon ook bij mij toch een klokje te tikken. Inmiddels hebben we een pracht van zoon (die wij ook af en toe achter het behang kunnen plakken Knipoog ) en zitten we al stiekem aan een tweede te denken..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:10

Ik hoop dat mijn klokje nooit zal beginnen tikken... Laat kinderen opvoederen maar aan andere mensen over, die zijn daar ongetwijfeld beter in dan ik Lachen .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:13

Biepje schreef:
Ik hoop dat mijn klokje nooit zal beginnen tikken... Laat kinderen opvoederen maar aan andere mensen over, die zijn daar ongetwijfeld beter in dan ik Lachen .

Huilen van het lachen Huilen van het lachen ROFL

Nou, dat weet ik niet zeker hoor! Ze zeggen wel eens dat paarden heel veel op kinderen lijken

En als je die kinderen van tegenwoordig soms ziet PFFFFFFFF Tong uitsteken

Maar ze zijn gelukkig niet allemaal zo

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:16

Ik ben altijd al erg gek op kinderen geweest, maar sinds ik mijn vriend ken weet ik dat ik ook zelf heel graag kindjes zou willen.

Nu ben ik 19, ben net gaan samenwonen met mn vriend en kriebelt het toch wel enorm.
We studeren allebei nog een tijdje, dus nog niet echt de ideale situatie ... Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:16

Ha ha ja inderdaad. Kan mijn dieren al niet goed opvoeden te lief voor laat staan als ze kunnen praten/terugpraten....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:04

Horse_ schreef:
Ha ha ja inderdaad. Kan mijn dieren al niet goed opvoeden te lief voor laat staan als ze kunnen praten/terugpraten....

haha nou dieren gaat me nog wel redelijk af..
die jengelen tenminste niet zo..
als mijn honden bedelen om een snoepje dan zeg ik "nee!" en is t klaar (soms ook niet maar dan stuur ik ze gewoon weg)..
meeste kinderen gaan zo zeuren...blijven maar doorgaan...pffff
kinderen hebben ook eigenlijk nooit echt een leuke leeftijd voor ouders..
als baby kosten ze enorm veel tijd en energie.
als ze iets ouder zijn zul je het natuurlijk net treffen dat je zo'n klierkind hebt, die alleen maar andere jongetjes en meisjes loopt te pesten, die nergens vanaf blijft met zn tengels enz enz.
als 9-12 jarige zijn ze misschien nog het normaalst denk ik...
daarna begint die puber fase en dan wordt het helemaal een hel..denken dat ze alles weten en hebben nergens hulp bij nodig enz.
en daarna zijn ze t huis alweer uit...

wat een lol...kinderen...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:11

Zwitsal schreef:
meeste kinderen gaan zo zeuren...blijven maar doorgaan...pffff
kinderen hebben ook eigenlijk nooit echt een leuke leeftijd voor ouders..
als baby kosten ze enorm veel tijd en energie.
als ze iets ouder zijn zul je het natuurlijk net treffen dat je zo'n klierkind hebt, die alleen maar andere jongetjes en meisjes loopt te pesten, die nergens vanaf blijft met zn tengels enz enz.
als 9-12 jarige zijn ze misschien nog het normaalst denk ik...
daarna begint die puber fase en dan wordt het helemaal een hel..denken dat ze alles weten en hebben nergens hulp bij nodig enz.
en daarna zijn ze t huis alweer uit...wat een lol...kinderen...

Deze mama roept ook even * opvoeding*

Ik ben er helemaal niet op tegen dat er vrouwen/mensen zijn die bewust kinderloos blijven, maar vind het wel onterecht om alle kinderen over 1 kam te scheren,
echt niet alle kinderen, zijn klier kinderen, en sommigen kunnen heel goed alleen kijken met hun oogjes, zo zijn er ook kinderen die niet jengelen en stampij maken in een supermarkt omdat moeders nee zegt.
Niet alle baby's zuigen de energie uit je hoor, onze jongste zoon deed als baby niets liever als slapen, nu is slapen overigens nog een hobby van hem, maar goed, wat dat aan gaat, heb ik 2 super kids, die niet jengelen als mams nee zegt, die andere kinderen niet klieren etc Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:53

Ik zie mezelf nog niet werken in de zorg, paardrijden en kinderen opvoeden, maar wie weet bedenk ik me ooit Clown

Heb net 'Geen kinderen, geen bezwaar' gelezen en daar herkende ik wel heel veel in Haha!