Niet bij elkaar mogen slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Niet bij elkaar mogen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:17

nja ik vind dan dat ze jou niet vertrouwen, ik zou het echt niet waarderen als op deze leeftijd mijn ouders me nog zo "betuttelde".Als je EN aan de pil bent EN een condoom gebruikt is de kans heel erg klein dat er iets mis gaat. Gewoon je verstand gebruiken en neem aan dat je dat op deze leeftijd wel kan! Ik bedoel je hebt al bijna een jaar iets met deze jongen..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:18

Mijn ouders vinden het geen probleem, ook nooit gevonden.
En als ze dat wel hadden gevonden dan ging ik als nog gewoon bij elkaar slapen.
Niet om de sex, maar omdat ik gewoon geen problemen zie als je bij elkaar slaapt.
Ik bedoel je kan ook wel sex hebben als je niet bij elkaar slaapt hoor, dat hoeft echt niet persee als je bij elkaar gaat slapen.
Bij elkaar slapen is gewoon leuk en gaat niet om sex hebben. Tenminste zo denk ik erover. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:18

vrouwke schreef:
ach ik ken het.

ik 45 jaar, mijn vriend 40 jaar gingen naar australie om geboortebewijs te halen in januarie 2005.
wij zouden trouwen in juni.
mijn vriend is een australier, vandaar.

komen wij bij een tante van hem, en wat denk je:
apart slapen, wij waren niet getrouwd Bloos

hahahahhaa alleen voor Gods wil, zou ik dat zomaar doen Lachen geweldig!!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:21

Mijn schoonmoeder wilde het eerst niet erg hebben, maar dat kwam omdat ik daar voor het eerst over de vloer kwam. Ik snapte toen écht wel dat ze het niet wilde hebben. Lachen

Toen ik jarig was, bleef hij wel bij mij slapen. Mijn zussen hebben het gras voor m'n voeten weggemaaid. Haha! Daarna had m'n schoonmoeder er 'vrede' mee en bleven we bij elkaar slapen. Lachen

Ik snap je ouders (naja je moeder) niet, waarom zouden jullie niet bij jou kunnen slapen? Zoals al vaak gezegd, als het is om de sex. Vind ik dat erg dom om zo maar te zeggen. Nagelbijten / Gniffelen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:26

hey

uiteindelijk is dit een onderwerp dat afhangt van opvoeding, overtuiging enmss zelfs idd geloof.
Zelf heb ik hier nooit problemen rond gekend.
Maar versta wel de reacties van beide ouders. En ergens vind ik 18jaar niet het bewijs van kijk ik ben volwassen en mag doen en laten wat ik wil. zolang je onder het dak woont van je ouders dien je hun regels te respecteren. al dan niet tegen je zin. UIteindelijk woon je met je 18jaar dan toch nog maar mooi thuis, levend in het hotel des levens. entja als je vriend dan toch maagd moet blijven voor zijn geloof en je dus eigenlijk weinig kan of mag doen. Hoewel als man zijnde denk ik dan hoe gaan ze dat bij hem controleren???? van natte dromen (straf van de duivel? Lachen )
Dus seks is niet aan de orde, zal ik maar concluderen, dus valt er maar weinig te beleven. wou dat ik men vriendin uit bed kon stampen en lekker het bed voor mij alleen heb. kom ik nog eens aan goed slapen toe. bij elkaar slapen heeft nl ook wel nadelen, kussens delen, plaats afgeven, lakens die verdwijnen en dan gewroet. dus wees eigenlijk content dat je die miserie nog niet hebt Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:29

Wij waren beide 16 en we mochten absoluut niet bij elkaar logeren. Mijn vader vond het geen goed idee, en zijn ouders waren erg gelovig. Op kamp waren we dan nog 15 en sliepen we in aparte kamers natuurlijk.. kwam hij een avond bij mij op bed zitten.. heisa Haha! 'Da's niet de bedoeling he!!!' We zaten een spelletje te doen Huilen van het lachen

Goed, nu een ander en nog niet gevraagd hoe of wat.. ik vrees dat hij ook niet mag.. alhoewel zijn ouders een stúk soepeler zijn.. maargoed, waarschijnlijk omdat zij vroeger ook zo waren Huilen van het lachen Mijn vader is nog redelijk 'protective' wat dat betreft, maar het ziet ernaar uit dat hij deze een stuk meer vertrouwt dan de vorige.. We zien het wel. Mijn broer komt iig binnenlopen met een nieuwe en die duikt direct het bed in. Huilen van het lachen

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:29

Mijn broertje (21) heeft al 3.5 jaar een relatie en nog steeds mag zijn vriendin (20) niet bij hem slapen. (Wel als ze samen op vakantie gaan) Mijn ouders maken er helemaal geen probleem van maar haar ouders willen het niet hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:33

Ik was 14 toen me ex hier al bleef slapen Bloos
Ik ben nu bijna 16 en me vriend van 17 blijft heel vaak hier slapen, net als vanavond Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:36

Vorige vriendje heeft mn moeder ook gesteigerd toen we samen wilde slapen, was dan ook maar 15 Lachen Uiteindelijk heeft hij de eerste maanden op de zetel geslapen (kwam van vrij ver) en toen heeft ze toch maar toegegeven *LOL*

Huidige vriendje moest geen rekening houden met zijn ouders, zijn moeder zei alleen: "als je dat meisje een haar krengt, heb je hier meer problemen dan je lief is" Haha! Hij heeft hier een appartement en eigenlijk heeft mijn moeder het ontzettend snel geaccepteerd dat ik hier bleef slapen Verward Denk dat ik na twee maanden al geregeld een weekje hier bleef Clown Nu bracht hij me ook geregeld naar school als mijn moeder niet kon en dan was het toch gewoon makkelijker als ik bleef slapen? Toch mam? Schijnheilig *LOL*

Moeders denken altijd verkeerd. Ik heb heel lang bij mijn huidige vriend geslapen zonder dat er ook maar iets gebeurde behalve wat geknuffel (niets intiemers dan armen om elkaar heen en wat strelen over rug/armen) Clown Het is gewoon leuk om lekker tegen hem aan te kruipen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-08-08 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:37

Ik had er simpel weg geen behoefte aan dat vriendjes bij mij kwamen slapen toen ik nog thuis woonde. Maar goed, dan heb ik wel redelijk de mazzel gehad dat ik altijd behoorlijk wat oudere vriendjes had die bijna allemaal een eigen huis hadden....

Heb 1 keer een jongen(2 nights stand)mee naar huis genomen, met feestweek. Mijn pa sliep ook bij ons(in de woonkamer, en mijn kamer grensde aan de woonkamer). Zou dronken als maar zijn kon. Jongen mee naar huis. Beide meteen in slaap gevallen..En toen we weer wakker werden zaten mijn ouders al beneden.... oeps...
Gelukkig was die jongen in de keuken zijn portomonee verloren en die had moeders gevonden en zodoende wist ze wel dat er wellicht iemand was.... nou gennnaaaant... heel erg...

Nou ik er zo eens over nadenk, mijn allereerste vriendje mocht ook niet blijven slapen... maar toen was ik 13 dus wel logisch....
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 22-08-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:38

Tja, mijn ouders zijn ook altijd erg makkelijk geweest. Dus wat dat betreft snap ik je ouders niet maar, aan de andere kant, zijn er nog altijd mensen die de ouderwetse normen in acht nemen. Ik denk dat, zolang jullie nog thuis wonen, je gewoon neer moet leggen bij hun regels. Misschien dat je een keer samen op vakantie kan gaan of gewoon een weekendje weg? Lovers
Mijn eerste echte vriendje leerde ik kennen tijdens een zomervakantie dus wij sliepen al bij elkaar voordat mijn ouders het wisten. Toen ze na een paar weken erachter kwamen dat ik dus een vriend had, konden ze het moeilijk gaan verbieden. Die zijn natuurlijk ook niet gek en weten best wat er gebeurt als een tiener dochter met verkering een paar weken alleen gelaten wordt. Haha!
Mijn moeder had als enigste eis dat ik met de pil begon en er is verder niets meer over gezegd. Mijn "schoonouders" hadden er ook geen problemen mee. Die gingen er ook gewoon vanuit dat wij oud en wijs genoeg waren. Tong uitsteken Die gingen zelfs zo ver om bij het ontbijt te vragen of we "nog genoeg condooms hadden na vannacht?" Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:23

Randie dat zij die psych ook al van dat weekendje weg! Haha, daar hadden wij ook al over gedacht. Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:14

jullie zijn allebei 18, hij mag niet bij jou slapen/sex hebben vanwege zijn geloof, dat dien je wel te respecteren.
Maar als hij zelf ook zn geloof respecteert (en is ie ook daadwerkelijk nog maagd of gooit hij er zelf ook met de pet naar?) dan zou het toch geen probleem mogen zijn om, desnoods in twee aparte kamers als zn ouders dat goedvinden, te blijven slapen? Als jullie allebei vertellen dat het niet om de sex gaat maar om het samenzijn en uitleggen waaróm misschien vinden ze het dan wel goed.

Als ik jullie was dan zou ik samen met mn vriend met zijn ouders om de tafel gaan zitten en het uitpraten, mag het niet dan weet je waar je aan toe bent en mag het wel dan heb je het goed aangepakt! Zijn ouders zijn gelovig maar moeten ook hun zoon vertrouwen op zijn eigen oordeel, sex kun je overal hebben dus beetje hypocriet zijn ze dan wel.

Ik heb precies hetzelfde ook bij de hand gehad vroegah, en ook op die manier opgelost, eerste keer bij hem thuis slapen was ook inderdaad aparte kamers maar bij mij thuis gewoon in mijn eigen kamer en mijn ouders hadden er geen problemen mee. We mochten wel samen op vakantie en dan slaap je ook niet apart.... we hadden al 3 jaar verkering en ze dachten nog steeds dat we alleen maar sliepen... lekker naief Knipoog maar jullie ouders moeten er nou eenmaal nog aan wennen dat hun kinders groter worden.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:28

Hmmm.....

18 jaar. Je mag stemmen, meebeslissen over de toekomst van Nederland, je bent hard op weg om volwassen te worden en daar hoort samen slapen ook bij.
Denken de ouders van je vriend dat ze zijn hormonen af kunnen remmen door jullie niet samen te laten slapen?
Ik denk het niet.
Als dit een religiekwestie is dan zal dat vanuit hem moeten komen. ZIJN normen en waarden. Die zijn de enige die hem als maagd het huwelijk in kunnen laten gaan en niet die van zijn ouders.

Misschien helpt het als je met jouw en zijn ouders eens om de tafel gaat zitten en dit uitlegt.
Gewoon een rustig gesprek, nou ja, meer een rustige mededeling dat ook al binden ze de kat niet op het spek zij sex tussen twee bijna volwassen mensen met stemrecht echt niet kunnen voorkomen. En al helemaal niet door ze niet samen te laten slapen.

Ik denk eerder dat het een grote teleurstelling is voor de ouders dat zoonlief zich niet gedraagt zo als zij dat graag hadden gezien.

Het is immers altijd moeilijk om je kinderen los te laten en vooral als ze dan ook nog eens precies gaan doen wat jij als ouder niet voor ogen had.

Maar ja, dat is nou eenmaal de realiteit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:31

als ik het zo lees merk ik wel dat iedere ouder er echt op een andere manier naar kijkt.

gelukkig geen vader die zich ermee bemoeit. mijn moeder vind alles wel prima. ze is zelf ook wel zo reëel om te weten dat iedereen sex heeft. en zelfs zonder relatie hebben mensen vaak genoeg sex. keiharde waarheid voor iedere ouder.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:35

ik dacht eerst dat krijg ik nooit voor elkaar, dat ik bij mijn ex zou mogen slapen of hij bij mij, maar na een tijdje kwam ze zelf aan met de pil en waneer vraag je B eens eeen nachtje hier? ja zo kan het ook Clown

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:39

Misschien kun je je ouders uitleggen dat er een verschil is tussen bij elkaar slapen en sex hebben...

Slapen doe je doorgaan 's nachts, maar sex hebben kan heel prima overdag als paps en mams van huis zijn of elders, dus al dat hun grootste angst is, moeten ze nodig eens wakker geschud worden!!

Mijn 1e echte vriendje mocht na een maand blijven slapen, vanwege de kerstdagen en dat het laat zou worden (we wonen ruim 50 km uit elkaar) op voorwaarde dat hij op het luchtbed ging.
Prima, alleen was het luchtbed lek (gnagna Extreme duivel ) Toch bleef het de eerst tijd alleen maar bij samen slapen en meer niet.

Hopenlijk geven jullie ouders je snel meer vrijheid, want echt gezond (psychisch, je bent 18!!) voor jezelf is dit ook niet!
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 22-08-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:43

toen ik mijn vriend leerde kennen,was ik nog piep jong(13)
toen wij een half jaar verkering hadden,vroeg mijn moeder of het niet eens tijd was om naar de huisarts te gaan om de pil te vragen.
ik met een rood hoofd gezegd dat het nog niet nodig was,paar maanden later toch maar naar de huisarts gegaan met mijn moeder haha,toen was het dus wel tijd Nagelbijten / Gniffelen heb het altijd tof gevonden dat mijn ouders daar soepel mee om zijn gegaan,die van mijn vriend waren best ouder wets om het zo maar te zeggen,maar toen ze wiste dat ik aan de pil was,vonden ze het geen probleem als ik daar bleef slapen.
ben nu nog steeds samen met mijn aller eerste liefde,dit jaar al 18 jaar,twee kids,een hond en een paard rijker.
wat ik vind van jou verhaal,snap jou ouders niet,sex met elkaar hebben doe je toch wel.
hun zijn ook jong geweest,snap van zijn ouders wel dat het geloof daar een rol inspeelt.
maar of je het nu thuis doet in je eigen bed,of ergens buiten,sex is sex,bed is alleen zo veel makkelijker haha
vooral met dit weer Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:49

Jeutje, na 9 maanden... Lijkt me wel moeilijk als ouders van béíde kanten het niet willen zeg, pfoe! Al is het natuurlijk van alle ouders wel te begrijpen dat ze willen beschermen, maar als je 18 bent ben je toch wijs genoeg om zelf je pil in te nemen (en evt. andere bescherming gebruiken), zou je zeggen.

Ik zou er niet aan moeten dénken! Mijn vriend bleef bij me slapen toen ik hem een maand kende, en sindsdien slaap ik regelmatig bij hem of hij bij mij.. Al is het inderdaad alleen maar om gewoon tegen elkaar aan te gaan slapen, 'Rise and shine, schattie!' te kunnen zeggen als je wakker wordt, en 's morgens nog even lekker te kunnen knuffelen voordat de dag begint.. Pfoe, ik zou écht héúl niet blij zijn als mijn moeder of zijn ouders daar tegen zouden zijn..

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:57

ik was 15 ben het nog steeds, en is mijn echte vriendje,maatje,mannetje. het klikt ook wel erg goed tussen onze ouders maar onze moeders gingen samen bellen en na 3 maanden sliepen we bij elkaar, en nu komen we bij mij bijv en dan is het ik slaap bij rob oh oke is goed ik zie je wel weer verschijnen en andersom ook. en beetje gek eigenlijk je bent 18 bijna helemaal volwassen mag je dat dan niet zelf bepalen?

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:59

Booooo schreef:
Ik was 14 toen me ex hier al bleef slapen Bloos
Ik ben nu bijna 16 en me vriend van 17 blijft heel vaak hier slapen, net als vanavond Haha!

Gezellig, ben jaloers! Die van mij is net vanmiddag naar huis gegaan. Hij was 2 weken mee op vakantie. Ik zit hier zelf nog een week. Wel gek hoor, echt stil ineens..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:04

Misschien moet je je ouders dit topic eens laten lezen Knipoog

Zelf was ik 17 en ik vroeg bij het eten 'mag ik even een opvoedkundig verantwoorde vraag stellen?' dat mocht (ze hadden al zo'n vermoeden) of vriendje zaterdag mocht blijven slapen. Dat mocht. *grote opluchting*. Sterker nog, als we op zaterdag thuis kwamen van stappen had mijn moeder voor HEM een gezellig briefje neergelegd en niet voor mij... ze vonden hem erg geschikt geloof ik. (ik ook Bloos )

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:08

zeg gewoon dat je bij een vriendin slaapt Vork
dat doe ik ook, en mijn vriendin helpt gewoon met liegen Nagelbijten / Gniffelen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:10

maar jij bent toch 18? dan moet je het toch zelf weten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:11

neeee michelle zo werkt het natuurlijk niet. Als je nog bij je ouders thuis woont heb je over het algemeen niet zoveel 'zelf te weten'. Zoals mijn ouders (en velen met hun) altijd zeiden; onder ons dak dan onze regels!