Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:18

Ik zeg gewoon altijd dat ik al lid ben of al doneer.
Ik heb genoeg gedoneerd in mijn leven en bovendien heb ik zo mijn eigen mening over donaties geven.
Heel zielig en aandoenlijk allemaal maar de overheid hoeft maar 1 gevechtsvliegtuig te verkopen en dan kun je zo ongeveer heel Afrika ontdoen van de honger.
Het is maar net waar de keuzes van de regering liggen, toch? Ze korten ons al op alle mogelijke manieren, heffen waar het maar mogelijk is en dan nog van ‘het volk’ verwachten om van alles te steunen? Man, ik ben blij als ik de maand doorkom en dan een beetje op mijn gevoel gaan spelen? Tssss…
Laat ze dan bv. een soort verplichte ‘rijkelui’ belasting invoeren, verplicht belasting betalen dat gebruikt wordt voor alle goede doelen, in ieder potje wordt dan wat gestort. Simpel toch?

Overigens doneer ik alleen aan goede doelen voor dieren…WSPA, WNF, blindegeleidenhonden, brooks etc. Ik draag mijn steentje bij; nu de regering(en) nog!

Die vrijwilligers kiezen er overigens zelf voor om dat deel van het werk te doen, dus eigen keuze. Maar ik zal nooit direct een grote mond op zetten; alleen als er respectloos met mijn reactie wordt omgegaan..maar dan is er ook geen sprake meer van wederzijds respect en houdt het van mijn kant gewoon op.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:19

Ik heb DE oplossing.

Gewoon zeggen, "ik ben al lid".

En weg zijn ze, op zoek naar hun volgende lidloze Bloos slachtoffer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:20

krak schreef:
Wendy schreef:
Dat zo vrijwillig is het vaak niet.
Die lui krijgen dik betaald door het goede doel... en aangezien ik geen zin heb om ledenwervers te sponsoren werk ik daar dus niet aan mee.

ROFL Huilen van het lachen dik betaald? de wervers? ja nu geloof ik iets Huilen van het lachen dan moeten ze mij daar toch nog heel veel geld hoor Knipoog
dat ddf hééél veel geld in zen zakken steekt per lid, heb ik hier al gezet zelfs Knipoog dat is idd degoutant!
als je echt lid wil worden van een organisatie, maak je dan aub rechtstreeks lid! dan gaat echt elke frang naar die organisatie Knipoog

Dat laatste ben ik het mee eens. Verder boeit het me niet of jij het geld krijgt, of die organisatie waar je in dienst bent, maar ik vind het geen goed idee om die organisatie te sponsoren. Ik maak het liever direct over idd.
Met wat je eerder schreef, over dat het zo zwaar zou zijn: tsja, het is werk he?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:23

Ik denk dat je trouwens meer ophaalt voor het goede doel als je gewoon met een bus op straat gaat staan. Mensen die aan de deur komen voor de nierstichting oid geef ik wel altijd wat.
Maar wat ik al eerder zei, ik geef al aal drie goede doelen en vind dat ze daar al heel blij mee mogen zijn. Bloos

Trouwens als je geeft aan het goede doel krijg je wel iets terug aan belastingcenten, maar dan moet je wel minimaal 60 euro per jaar storten. Dan nog kreeg ik 4 EURO terug!!!!!! Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:24

Whahaha mijn pa had trouwens wel ooit een mooie stunt. Mijn ouders geven véél per maand aan goede (dieren)doelen.

Werden ze gebeld door één van die organisaties en mijn pa legde uit al voor 3 (loten/dieren, weet ik even niet meer) lid te zijn. Dus die beller reageerde door: jeetje, nou dan zal ik snel ophangen, u doet al genoeg.
Zegt mijn pa vervolgens: weet je wat, geef me er dan nog maar 3 bij. Die gozert aan de andere kant van de lijn sloeg zowat steil achterover en was vréselijk dankbaar en onder de indruk.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:26

Imago01 schreef:
Die vrijwilligers kiezen er overigens zelf voor om dat deel van het werk te doen, dus eigen keuze. Maar ik zal nooit direct een grote mond op zetten; alleen als er respectloos met mijn reactie wordt omgegaan..maar dan is er ook geen sprake meer van wederzijds respect en houdt het van mijn kant gewoon op.

nogmaals, dit zijn GEEN vrijwilligers of perse mensen die ook maar uberhaupt iets van die organisatie kennen of weten die daar staan.
tijdens de cursus worden de belangrijkste punten verteld (erin gedramd), en diegenen die niets voeling hebben met de organisatie, kunnen dan ook enkel die paar punten opsommen. de anderen zullen je in geuren en kleuren alles kunnen vertellen Knipoog
zo moet je trouwens verschillende organisaties opgeven waarvoor je wil gaan werven Knipoog ik wou dat niet, er was 1 organisatie waarvoor ik wou werven en geen andere.
maar stel, jij geeft je op voor wwf, wwf zit vol want daar hebben ze genoeg wervers voor, dan kan je even goed voor de cliniclowns moeten gaan staan... als je dan niet mondig genoeg bent om te zeggen wwf of niets, dan ben je de zak Clown

voor mensen die daar niet voor het goede doel zelf staan, is dit een verplichting, een job, ze staan daar omdat ze geld moeten hebben....
ik stond daar voor mijn organisatie, maar jonges toch werd ik ff snel op de grond gezet want idd ik dacht dat iedereen zo was als ik... viel serieus tegen...

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:34

hmm straat verkopers... ehm is het heel erg als ik zeg dat ik het oook een middagje geprobeerd heb? ik vond het echt verschrikkelijk.. eerst krijg je inderdaad zo´n gesprekje vooraf hoeveel mensen je moet werven om aangenomen te worden, en wat tips. toen werden wij de straat opgestuurd, daar sta je dan in de kou.. Mag ik je wat vragen???

laatst op koopavond snel nog even de stad in om kleren voor een trouwfeest te kopen, werd ik in 1 straat meer dan 5 keer aangesproken! bij de laatste die vroeg: Waarom dan niet? heb ik toch maar even gezegd dat ik in de stad kwam om te winkelen niet veel tijd heb en steeds word opgehouden of ik alsjeblieft lid wil worden...daar heb ik dus absoluut geen zin in!
tsja toen was ie stil.

ik geef wel altijd wat (hangt er vanaf wat er nog in mn beurs zit) als ze met een collectebus aan de deur komen! dan heb je meer zekerheid dat het ook daadwerkelijk bij het goede doel terecht komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:35

Bij ons zijn het van die knappe gastjes die 18 jarige meiden strikken met mooie praatjes. En dan zitten die mooi vast aan een abo van 400 euro per jaar Misselijk

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:37

Ik zeg altijd dat ik nog geen 18 ben, dat is bij de meeste dingen voldoende Haha!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:39

susanne_m schreef:
ik geef wel altijd wat (hangt er vanaf wat er nog in mn beurs zit) als ze met een collectebus aan de deur komen! dan heb je meer zekerheid dat het ook daadwerkelijk bij het goede doel terecht komt.

das al helemaal niet slim Lips are sealed
1: ik ken niet veel organisaties die deur tot deur gaan voor geld, en al zeker niet de grote organisaties
2: aangezien jij niets tekent, is er geen enkel bewijs dat dit geld effectief naar de organisatie gaat. voor elke euro die jij geeft, kan er evengoed een halve blijven plakken bij diegene die komt ophalen
3: als je dan toch perse iets wil geven, stort dan aub rechtstreeks op het rekeningnr van die organisatie
4: als je echt twijfelt of die persoon wel van die organisatie is, bel dan aub direct als je voordeur dicht is die organisatie! zeg hen hoe hij eruit ziet en wat hij exact vroeg en zei! bel indien nodig -als zij dit vragen -direct de politie, zo heb je een oplichter mee helpen oppakken Knipoog

Niseyra, voor de meeste dingen kan je lid worden vanaf 16 Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:42

krak schreef:
1: ik ken niet veel organisaties die deur tot deur gaan voor geld, en al zeker niet de grote organisaties

Volgens mij zit er hier een verschilletje tussen nederland en belgie.
Hier gaan ongeveer alle grote organisaties van deur tot deur...

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:42

De verkopers van de straatkrant vind ik helemaal vreselijk. Staan ze bij de uitgangen van supermarkten en blijven voor je karretje staan. Als ze daar de hele dag kunnen staan, kunnen ze ook wel s'morgens de krant bezorgen en s'middags folders lopen. Werk zat zou je denken.
Stond er ook een keer eentje bij de aldi, dus ik antwoorden dat als ik daar mijn boodschappen moest doen dat ik voor hem zeker geen geld had.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:44

Wendy schreef:
krak schreef:

Volgens mij zit er hier een verschilletje tussen nederland en belgie.
Hier gaan ongeveer alle grote organisaties van deur tot deur...

Ben ik het mee eens. Hier hebben ze allemaal een verzegelde bus en ID bij zich. Al is er laatst eentje gepakt omdat hij dus geen collecteur voor warchild was. Maar die organisatie gaat ook nooit langs de deuren dus dat kunnen mensen weten. Bij twijfel kan er altijd gebeld worden. Maar hier in Nederland is negen van de tien keer bekend welke organisaties wel langs de deuren gaan en welke niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:46

Ik heb ooit eens de meest geniale tip gekregen van iemand die destijds bij een behoorlijk internationaal bedrijf werkte. Gewoon in het Engels duidelijk maken dat je ze niet verstaat. Doe ik sindsdien ook, en check, dat wérkt.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:46

meestal geven die doelen als de hartstichitng etc. het aan op tv-radio; wij gaan deze week collecteren! dus tjsa als mn buurvrouw dan langskomt en er zit zo´n veligheids keurmerk sticker op denk ik wel; het zal wel goed zijn.. (miscchien ben ik te goed gelovig )
ik heb zelf weleens voor jantje beton collecte gelopen. dat is allemaal puur vrijwillig, je krijgt een wijk en als je klaar bent lever je je bus in. lijkt mij dan wel dat de stiching-doel etc het geld dan krijgt. maar correct me if I'm wrong (daar leer ik alleen maar van)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:47

He bedankt voor de tip, dan wordt ik volgende keer een Spaanse Haha!

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:48

katiavl schreef:
Bij ons zijn het van die knappe gastjes die 18 jarige meiden strikken met mooie praatjes. En dan zitten die mooi vast aan een abo van 400 euro per jaar Misselijk

Das ook logisch natuurlijk Haha! . Ik werf (niet voor goede doelen maar voor bijbaantje als donateur Clown ) meestal samen met een jongen. Hij spreekt de meisjes aan, ik de jongens. Dat werkt gewoon beter. Ik heb nu het werven een paar keer gedaan, ben er toevallig komen werken om iemand te helpen. En ik ben blij dat ik deze week mn laatste keer doe. Dan zie je mensen die vrolijk aan het winkelen zijn en dan kom jij met je: Mag ik je wat vragen (of een andere slimme opmerking). Zelf loop ik wervers dan ook voorbij, maar goed, ze kennen me nu ook een beetje dus ze weten dat ze me niet aan moeten spreken Cool . Gaan bellen werkt ook vrij goed. En op de een of andere manier kan ik zo pissed off kijken dat ze me niet eens aandurven spreken Duivel
Lous: niet in Utrecht dan proberen, die spreekt vloeiend Spaans:P.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:48

Ik heb zelf ook een paar keer gecollecteerd. Helaas nu niet meer vanwege tijdgebrek. Maar als je met een bus komt geven de mensen al veel sneller iets. Kreeg dan wel geen geld voor het collecteren, maar wel altijd een leuke attentie. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lous op 22-08-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:49

Ik loop door of ik zeg dat ik geen interesse heb.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:49

krak schreef:

Hier blijkbaar niet dan, want het helpt wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:51

Niseyra schreef:
krak schreef:

Hier blijkbaar niet dan, want het helpt wel Haha!

Heeft mij ook nog heel lang geholpen inderdaad. Toen ik echt nog geen 18 was, maakte ik er nog wel 'ns een spelletje van; heeeeel lang aan de praat houden en soort-van-misschien-wel-geïnteresseerd zijn, en als het er dan op aan komt "oh moet je 18 zijn dan? Sorry!"

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:51

fury schreef:
katiavl schreef:

Das ook logisch natuurlijk Haha! . Ik werf (niet voor goede doelen maar voor bijbaantje als donateur Clown ) meestal samen met een jongen. Hij spreekt de meisjes aan, ik de jongens. Dat werkt gewoon beter. Ik heb nu het werven een paar keer gedaan, ben er toevallig komen werken om iemand te helpen. En ik ben blij dat ik deze week mn laatste keer doe. Dan zie je mensen die vrolijk aan het winkelen zijn en dan kom jij met je: Mag ik je wat vragen (of een andere slimme opmerking). Zelf loop ik wervers dan ook voorbij, maar goed, ze kennen me nu ook een beetje dus ze weten dat ze me niet aan moeten spreken Cool . Gaan bellen werkt ook vrij goed. En op de een of andere manier kan ik zo pissed off kijken dat ze me niet eens aandurven spreken Duivel
Lous: niet in Utrecht dan proberen, die spreekt vloeiend Spaans:P.

Utrecht is heel gezellig, maar kom ik dan gelukkig weer niet te vaak Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:53

ik was er al geen fan van maar nu ik in turkije ben geweest, en daar onderhand iedereen je iets aan probeerd te smeren ben ik er echt klaar mee Haha!..Heel irritant vind ik het.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:53

of mensen die aan je deur loten komen verkopen voor bijvoorbeeld de plaatselijke muziekvereniging... hij had zo´n schattig jongetje mee, dan kan je toch geen nee zeggen.
maar jammer genoeg weer niks gewonnen Boos!
hoe reageren jullie hierop...???

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:56

over het aanspreken in een andere taal, ook niet altijd zo slim Knipoog

zo dacht ooit iemand van mij af te geraken door in het Frans te antwoorden. jammer jongen maar ik leg de acties en werking van onze organisatie even vloeiend uit in het Frans Clown dus ik ging gewoon verder in het Frans. daar stond hij met zen 'ehm ik versta u niet' Bloos ik lag dubbel!!!

en ik heb wervers geweten, mensen spraken hun aan in een vreemde taal. wat doet die gast? die was zo gefrustreerd dat hij die dag zijn aantal niet ging halen, dat hij die mensen op een vriendelijke toon begon uit te schelden voor alles wat lelijk en vies was mja, die is moeten gaan lopen toen die mensen hem in het Nederlands antwoordden, en ik ben mij dan maar in naam van die organisatie gaan excuseren en maar gezegd dat ook ex gedetineerden een kans kregen bij ddf Clown