Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:51

marleen_usar schreef:
Erleyne ik wil best voor je schillen hoor.

Haha, dank je! Maar ik voorzie logistieke problemen. Ik koop mijn stoofpeertjes wel kant en klaar. Niet zo lekker als zelf gemaakt, maar het kan er mee door Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:52

De grote boodschappen zijn hier meestal tussen de 40 en 50 euro. En dan ga ik later in de week nog 1 of 2x voor max 10 euro (de vergeten dingetjes, of wat op is).

M'n vriend kijkt er amper naar wat het kost, ik veel meer. Hij koopt gewoon wat hij dan wil hebben.

Nasi, stampotten en macaronie vriezen we vaak wel in. Dat is makkelijk in grote porties te maken en dan heb je nog eens wat voor als je geen zin heb om te koken (of niets in huis heb en niet naar het dorp wil, wij wonen een aantal kilometer buiten het dorp, dus ff op het fietsie is er niet bij).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:00

Ik winkel elke week voor ongeveer €100 aan eten en drinken. En dan is het allemaal van het goedkoopste product etc. Ik winkel regelmatig bij Aldi, Delhaize en Colruyt. Bij deze winkels kom ik buiten met €100armer en een halve kar vol. 1 maal in de maand ga ik winkelen in de C1000 in nederland. Hier kom ik met een BOMVOLLE kar buiten voor €100.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:02

chipieke schreef:
Ik winkel elke week voor ongeveer €100 aan eten en drinken. En dan is het allemaal van het goedkoopste product etc. Ik winkel regelmatig bij Aldi, Delhaize en Colruyt. Bij deze winkels kom ik buiten met €100armer en een halve kar vol. 1 maal in de maand ga ik winkelen in de C1000 in nederland. Hier kom ik met een BOMVOLLE kar buiten voor €100.

En met hoeveel personen ben je?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:03

12 euro per maaltijd red ik ook wel met zijn 2..

1 gerecht:
1 pak pandan rijst: 1.79
sperziebonen : 99 cent
4 ons varkenshaas : 6.95
1 zakje uien : 99 cent
1 paprika : 99 cent
1 bakje kastanje champignons: 1.69

totaal: 13.40....

En zo heb ik dus vaak van die gerechten....

Soms ook een avondje goedkoper.. maar wij hebben vaak ieder ons eigen soort vlees en 2 stukjes Bloos

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:05

Mijn moeder maakt altijd een maaltijd voor 4 personen
( mijn moeder, mijn broer van 16, ik van 14, mijn zusje van 12) voor 6 euro, maximaal 8 euro..

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:08

Ik ben goedkoop uit, omdat ik altijd ranja drink en altijd kook voor 2 dagen. Eerlijk gezegt ben ik meer kwijt aan kattenvoer, grint en kattenmelk dan voor mijzelf

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:10

Babsiej schreef:

1 gerecht:

Soms ook een avondje goedkoper.. maar wij hebben vaak ieder ons eigen soort vlees en 2 stukjes Bloos

Dan eet je wel luxe en veel! Varkenshaas komt bij ons echt niet dagelijks op tafel, en 4ons met zijn tweeën? Dan zou ik echt dicht groeien. Je gebruikt toch ook niet het hele pak rijst met zijn twee ?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:17

Ik woon alleen en doe meestal 1x in de week boodschappen. Ik ben dan tussen de €20 en € 50 kwijt. (ligt eraan of ik vlees of schoonmaakspullen enz. nodig heb) Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet naar de prijzen van de producten kijk...Ik koop altijd veel groenten en fruit en dat is ook vrij duur.
Daarnaast ga ik 1x per maand naar de Aldi voor drinken te halen en dan ben ik ook rond de €20 kwijt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:20

@Babsiej, klinkt zeker erg lekker, ik koop nooit voor zoveel geld aan vlees en neem altijd gewone champignons.
Maar he als je het kan betalen en lekker vindt, waarom niet?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:37

Jetje1985 schreef:
chipieke schreef:

En met hoeveel personen ben je?

Euhm, met twee Bloos Maar vriendlief eet redelijk veel omdat hij een zwaar beroep uitoefend waarbij hij redelijk veel moet doorwerken en dus ook meer honger heeft. Wij drinken vooral heel veel en eten veel groenten en fruit. En krijgen regelmatig bezoek waar we ook drinken voor bijrekenen.

*edit: ik doe aan weight watchers en ben vegetariër en ik moet wel eerlijk zeggen dat bepaalde producten veel meer kosten simpelweg omdat ze minder vetten bevatten. 2 kleine vleesvervangstukjes kosten me evenveel als 4 kippeworsten en m'n vriend lust het niet eens, dus steeds dubbel kopen.
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 21-08-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:37

erleyne schreef:
Babsiej schreef:

1 gerecht:

Dan eet je wel luxe en veel! Varkenshaas komt bij ons echt niet dagelijks op tafel, en 4ons met zijn tweeën? Dan zou ik echt dicht groeien. Je gebruikt toch ook niet het hele pak rijst met zijn twee ?

Veel valt wel mee, en ja maak bijna het hele pak ... Ik gooi liever weg als dat ik tekort kom ...

4 ons door het hele gerecht is echt niet zoveel hoor.... Is gewoon volgens recept Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:38

En dan heb ik de wokolie en de soja saus niet mee gerekend want dat koop je niet elke keer...

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:12

pff wat een geld allemaal wat mensen aan boodschappen doen. Wij doen gemiddeld boodschappen voor 50 euro in de week. Soms uitschieters naar boven, maar meestal 50 euro. Ex kattenvoer want dat koop ik groot in.

Als ik wok dan ben ik het volgende kwijt:

- Kipfilet 400 gram EUR 2,00
- verse aardappeltjes EUR 0,80
- Verse groente in zak EUR 0,99
- Woksaus EUR 0,75

Totaal EUR 4,54

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:59

Ik schrik ervan dat ik zoveel geld kwijt ben hoor...vandaar dat ik dit topic opende..
Mijn vriend en ik zijn echt geen grootverbruikers. We roken niet, alcohol alleen in het weekend, snoepen doen we (bijna) niet...en dan gewoon de dagelijkse groente en vlees..

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:32

wij zijn met zijn tweeen en hebben ong 40 tot 50 euro in de week boodschappen daar zitten de katten, hond, vogels en konijn ook bij alleen daar heb ik niet elke week dingen voor nodig dat doe ik meestal voor een paar weken in slaan.
voor ons heb ik gewoon de normale dingen en ik winkel bij de c1000 Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:07

Het ligt er maar net aan welke standaard je kwa eten gewend bent. Mijn schoonzus vond dat wij ontzettend luxe aten, spaghetti met stokbroodje/kruidenboter en sla met feta oid erbij, zij at dan echt alleen spaghetti. Bij zon knorr gerecht stond er dan bijv 250 gram kip, dan hadden wij vaak 400 gram en hun 200 gram etc. Hun waren met zijn 2en altijd 40 euro ong in de week kwijt. Wij ongeveer 70 euro in de week, dat wordt bij het Nibud ook aangehouden voor een gem. 2 persoons huishouden.

We kunnen toe met 40, dan hebben we wat nodig is. Maar ik ben van het Italiaanse eten, van het luxe eten. Het is ook iets waar ik niet op wil bezuinigen.

Wat ik wel apart vind is dat gezonde producten stukken duurder zijn dan ongezonde producten. Ook producten bij de drogist, dierenvoer, wcpapier, keukenpapier ed vind ik allemaal erg duur. Sommige dingen kan je natuurlijk zo duur maken als je wilt.

Oh jah, ik haal de boodschappen voornamelijk bij de AH-c1000. Vaak bij alletwee even de aanbiedingen af. En brood bij de bakker Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:14

Ik ben gek op fruit. Maar tegenwoordig vind ik het vreselijk.. Voor een netje sinaasappels betaal je 4 euro.. een bakje aardbeien zeker 3 euro..

En groente.. ik koop veel in pot, is toch een stukje goedkoper..

kortom, ik vind eten heel erg duur geworden!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:15

60 euro per week ongeveer, de ene keer wel meer als de andere, maar gemiddeld denk ik zo 60 euro.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:29

Wij zijn met twee, en spenderen wekelijks gemiddeld 40€ aan eten en drinken (excl wasmiddel, douchegel, shampoo etc).
Vooral dankzij fruit loopt die rekening enorm op eigenlijk. Als je een beetje uitkijkt kun je met de rest toch makkelijk low budget blijven.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:31

Ik koop meestal groentes bij de Lidl, dat scheelt wel aardig wat vergeleken bij de AH.

En als je wasmiddel ofzo koopt dan telt dat ook aardig op bij de boodschappen, gelukkig hoef je dat niet iedere week te kopen Knipoog tenminste ik niet. Bloos

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:32

Wij zijn met zijn drieeen en een hond en ik ben zo tegen de €100,00 per week kwijt aan boodschappen en nu houden we hier er wel van koekje bij de koffie (meestal 1 of 2..)
En we hebben altijd wel wat lekkers in huis chips, franse kaas,snoep enz.
De frisdrank gaat hier ook hard en dan halen we ook wekelijks bier en wijn.

En we hebben hier sindskort een XXL Appie heerlijke winkel alles hebben ze daar en als je op de aanbiedingen en euroshopper producten pakt dan valt het op zich wel mee..

Wat wel zo is dat ik voor dat de euro er was voor FL100,00 een grote kar vol had maar tegenwoordig is dat niet meer zo en ik werk nu ook in een supermarkt en weet dus dat de prijzen erg omhoog gaan maar dat geld voor alles.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:41

Wij leven behoorlijk luxe; er ligt altijd wel vers fruit in de koelkast, er is zat te snoepen in huis, wat lekkers te drinken (altijd merk fris en bier) en we bezuinigen ook niet echt op lekker brood, goed vlees of gezonde groenten.

We doen wekelijks 'grote boodschappen' bij de Dirk/ Jan en daarnaast haal ik gedurende de week nog wel eens wat bij de SdB, bakker of drogist.

Ons budget van 400,- per maand is gelukkig ruim voldoende voor 2 personen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:46

Frisdrank neem ik nooit dus dat scheelt al en alle dikmakers blijven ook in de schappen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:49

heeft toch niets met gezellig te maken Knipoog Ik hou ook niet van fris. Wel van sapjes. Koop wel fris voor mijn vriend, 1 keer per maand gewoon een stuk of 4 van alles.