Platte schoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Platte schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:44

Dorée schreef:
De schoenen op het plaatje ban Ielsje zijn precies wat ik bedoel met 'platte pumps'. Die heb je dus ook in heel veel soorten en maten, open niet open, amper hak iets meer hak, etc.
Jazzschoentjes vind ik geweldig, maar onder een pantalon is het precies wat mannen onder een pak dragen, niet echt vrouwelijk dus.

TS, wat versta je trouwens onder een pantalon? Want sneakers onder een zwarte broek kunnen inderdaad over het algemeen niet (maar bijvoorbeeld zwarte leren sneakers zoals Le Coq heeft kunnen best) maar onder een spijkerbroek natuurlijk wel.

Waar wil je de schoenen voor gebruiken? Meer voor netjes of voor elke dag? Want bij schoenenwinkels als Manfield en Bitter vind je genoeg flats en 'platte pumps', maar die zijn wel netjes.
Ik heb het idee dat je op zoek bent naar een beetje een hippe variant Haha! en die vind je daar inderdaad niet. Maar ongetwijfeld hebben ze bij winkels als Tango en Dolcis wel zulke schoenen?

Pantalon: http://www.styletoday.nl/wp-content/upl ... ntalon.jpg
Dit is voor mij een pantalon.
Sneakers hoeven van mij niet echt.
Spijkerbroeken heb ik wel, en daar draag ik vanalles onder.
Het is vooral voor net, de schoenen waar ik naar op zoek ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:45

Sheran schreef:
Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke verschil tussen platte pumps en ballerina's? Alleen dat minuscule hakje? Dat zie je toch nauwelijks?

Zit nogal een verschil in hoor. Nagelbijten / Gniffelen
Pumps hebben in mijn ogen ook meer attitude dan ballerina's en zijn eleganter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:48

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:49

Janine1990, als het voor net is, zul je voor zulke schoenen zeker slagen in de wat nettere (en helaas ook duurdere) schoenenwinkels, bijvoorbeeld een keten als Manfield.

Katiavl, platte pumps zijn inderdaad een paradox Haha!, maar best fijn als je heel lang bent of er een hele dag op moet lopen en er toch netjes uit wilt zien zonder dat er een hak van minstens 5 cm onder zit.

Edit: Sheran, vind je ALLE pumps ordi?? We hebben het hier niet over stiletto's met hele scherpe punt en naaldhak he. Haha!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:52

Citaat:
Momenteel hebben ze daar totale leegverkoop wegens een verbouwing en ik ben er vorige week prima in geslaagd om een nette platte schoenen en laarzen in maat 43 te vinden. Haha! Knipoog

Oh echt?!? Tijd om eens te gaan kijken dan! Laatste keer dat ik er was hadden ze trouwens juist veel laarzen met een verwaarloosbare/zonder hak. En ondanks mijn 1.88 m en maat 44, vind ik een hak juist wel heel mooi Haha!. Vind ik persoonlijk toch een stuk mooier staan, zowel onder pantalons als rokjes.

Oh ja, voor de grote voeten medemens, de winkel in Zwolle heet (nu nog) Ascona. Ze worden inderdaad overgenomen door Schuurman schoenen, die ook wel grotere maten heeft, maar doorgaans met véél minder keuze. Hopelijk blijft er bij Ascona wel een flinke collectie staan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:53

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:55

Sheran schreef:
'eleganter' kun je natuurlijk verschillend opvatten. Ik vind echte pumps namelijk ordi. Haha!

Ballerina's naar mijn mening:
http://blikopmode.nl/serendipity/upload ... erinas.jpg

http://www.hattyandmoo.com/images/new_l ... black1.jpg

De ballerina's in de bovenste link vind ik persoonlijk echt afschuwelijk ordi en overdone.

Dorée schreef:
Janine1990, als het voor net is, zul je voor zulke schoenen zeker slagen in de wat nettere (en helaas ook duurdere) schoenenwinkels, bijvoorbeeld een keten als Manfield.

Katiavl, platte pumps zijn inderdaad een paradox Haha!, maar best fijn als je heel lang bent of er een hele dag op moet lopen en er toch netjes uit wilt zien zonder dat er een hak van minstens 5 cm onder zit.

Edit: Sheran, vind je ALLE pumps ordi?? We hebben het hier niet over stiletto's met hele scherpe punt en naaldhak he. Haha!

Zeg maar gewoon Janine Tong uitsteken
Ik ben ook bang dat een duurdere schoenenwinkel passender is, aangezien ze bij de Van Haren eigenlijk alleen maar met hak verkopen. Heb laatst al gekeken. En wat er zonder hak is, of met een minihak, is gewoon uitverkocht.
De Dolcis en Invito vind ik leuke winkels, maar zoveel met hak.
Extreem netjes hoeft nu ook weer niet, ik wil er niet bij lopen als een directrice, maar netjes is altijd leuk. Lachen

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:57

Ik ben 1.79 en 15 jaar, en als ik dus op hakken ga lopen kom ik boven mijn hele school uit Clown
Ik draag meestal allstars of sneakers.. i like it Haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:58

Sheran schreef:
Deze vind ik ook enigszins ordi, maar eigenlijk alleen als ze onder skinny's woren gedragen (ik vind dat er op de 1 of andere manier niet uitzien maar je zal er wel aan moeten wennen en smaken verschillen he Haha!)
http://www.thebudgetfashionista.com/ima ... dPumps.jpg

Een vriendin van m'n zusje draagt zwarte pumps van 10 cm (LAKPUMPS WELTEVERSTAAN!) onder een skinny. Ze heeft veel te veel makeup op.
Tsjah, dan lijkt het best ordi. Vooral als zij het draagt, ze heeft echt platinablond haar en drukt haar tieten extreem naar voren. Das niet mooi nee.
Maar de link die jij geeft, kan je echt heel mooi dragen. Mits netjes.
Neem bijvoorbeeld een zandkleurige pantalon erbij, met een keurig bloesje en bescheiden make up. Geen probleem.

Maar Pumps is niets voor mij, aangezien ik 1.85m ben. En mijn vriend ook in die buurt zit. En zijn vrienden zeuren altijd al dat ik zo groot ben. Dat is best irritant Tong uitsteken Vind het wel prettig om me klein te voelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:03

Janine1990 schreef:
Sheran schreef:
'eleganter' kun je natuurlijk verschillend opvatten. Ik vind echte pumps namelijk ordi. Haha!

Ballerina's naar mijn mening:
http://blikopmode.nl/serendipity/upload ... erinas.jpg

http://www.hattyandmoo.com/images/new_l ... black1.jpg

De ballerina's in de bovenste link vind ik persoonlijk echt afschuwelijk ordi en overdone.

Ik ook hoor. Maar ik vond ze nog het meest op platte pumps lijken Haha!. Of zijn platte pumps dus van die gemoderniseerde omaschoenen?

Onder een pantalon vind ik zwarte, lage, halfopen schoentjes (ik laat in het midden hoe ze heten Haha!) het mooiste.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:04

Het is hoe je ze draagt, dat pumps ordinair worden. En natuurlijk de smaak van de koper, ik val op speciale dingen Haha!
Verder is het eigenlijk een goed idee als je bv 43 hebt om de outlets dure schoenwinkels af te speuren, want sommige van die merken zijn echt groot. Zoals juicy couture, charles jourdan, michael kors daar heb ik een 39 in en heb normaal een 42...

En die hebben echt mooie flats

en hoge dunne pumps kunnen ook niet ordi zijn http://www.alivenotdead.com/attachments ... .thumb.jpg
http://www.alivenotdead.com/attachments ... .thumb.jpg
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-08-08 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:06

Kan me voorstellen dat je niet té netjes wilt. Haha! Manfield heeft over het algemeen wel echt nettere schoenen, maar er zit ook vaak wel wat 'hippers' bij en het is wel meer kwaliteit dan bij bijvoorbeeld Van Haren. (Ik heb er bijvoorbeeld in de uitverkoop hele schattige ballerina's met zwart-wit ruitje en zwart strikje gekocht. Meer voor de zomer en daar vind ik ballerina's ook beter bij passen.)

Hebben ze een Sacha in Groningen? Die lijkt qua stijl heel erg op de Invito, maar ze hebben wel een andere collectie. Misschien kun je daar slagen? Verder bij de Tango hebben ze ook vaak best veel platte pumps.

Sheran, die pumps op het plaatje vind ik ook wel richting ordi, maar dat komt vooral door de hoge en dunne hak.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:07

Ik heb ballerina's van het model dat Iesje heeft

heel leuk zijn die hoor Lachen klein hakje dat zorgt voor comfort Lachen
mijne lijken wel niet echt op die van Iesje ze zijn grijs (muisgrijs achtig weet niet goed Nagelbijten / Gniffelen) met vanvoor een gesp ja ik vind ze wel elegant en leuk Haha!
(ik heb wel maar maat 38 Bloos)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:08

Volgens mij zit er wel een Sascha. Ben d'r eigenlijk een keer vluchtig binnen geweest. Kom niet heel veel in de stad.
Maar dus wel de moeite waard om eens te kijken Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:15

Ben ik even blij dat ik daar geen problemen mee heb. Vork Ik ben 1.83m. maar draag baggy jeans en skate schoenen. Haha!

Sheran

Dorée

Je kunt alvast even op de website kijken, weet je ook meteen of ze in Groningen zitten.
http://www.sacha.nl en http://www.tangoshoes.nl

Zie nu trouwens alleen maar schoenen met hak bij Sacha, maar heb er eerder ook wel platte schoenen gezien (of met hele kleine hak. Heb er laatst in de sale nog briljante Burberry-print pumpjes gekocht met lage hak).

Trouwens, deze schoenen (edit: alleen de gele) staan op de site van Tango onder de ballerina's, maar dit noem ik platte pumps (even door de kleur heen kijken Haha!).

Edit: Katiavl, ik vind die pumps op je foto's wel richting ordi, maar het hangt natuurlijk van de combinatie af en smaken verschillen natuurlijk! Voor een chique gala is zoiets inderdaad wel mooi, maar dan moet je wel echt een stijlvolle jurk erbij hebben.
Laatst bijgewerkt door Dorée op 21-08-08 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:18

Sacha zit in Groningen, in de Oude Boteringe Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:19

Als je een hele grote maat hebt (ik koop ook regelmatig schoenen maat 42) vind ik een hakje wel mooi, want dan lijken je voeten niet zo groot.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:23

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:26

Okee, jij hebt dus een andere smaak dan ik. Ik trek me maar terug uit het schoenenadvies Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:29

Sheran schreef:
Okee, jij hebt dus een andere smaak dan ik. Ik trek me maar terug uit het schoenenadvies Clown

Heel anders? Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het wel leuk hoor, om andere mensen hun mening te lezen en hun smaak te bekijken! Je bent hier hardstikke welkom!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:31

Haha, ja, heel anders Lachen. Ik hou niet van cowboyachtige laarzen, en die jij neerzette hebben wel zo'n model. Alleen de bovenkant niet, maar die vind ik ook niet mooi, omdat het eruitziet alsof hij inzakt enzo, en dat vind ik ook niet mooi. Ik zal zo een plaatje zoeken van schoenen die ik wel mooi vind Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:34

Vind ik juist leuk andere smaken zien, soms kom ik dan dingen tegen die ik wel mooi vind. En krijg je ideetjes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:35

Sheran schreef:
Haha, ja, heel anders Lachen. Ik hou niet van cowboyachtige laarzen, en die jij neerzette hebben wel zo'n model. Alleen de bovenkant niet, maar die vind ik ook niet mooi, omdat het eruitziet alsof hij inzakt enzo, en dat vind ik ook niet mooi. Ik zal zo een plaatje zoeken van schoenen die ik wel mooi vind Haha!

Leuk, ik ben benieuwd!
Heb ook op invito leuke schoenen gezien!

http://www.invito.nl/Shop/Product.aspx? ... d=&colour=

Dan maar goedkopere schoenen voor onder m'n pantalon Nagelbijten / Gniffelen
En nog even door vriendje laten checken.