Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maanling schreef:Hmmmm... de laatste keer dat ik keek betekende een dubbele doorgetrokken streep toch echt 'niet inhalen'.
En niet 'niet inhalen tenzij... je achter een trekker of 45km wagentje zit'.
Lin_sOnaldO schreef:Vind gewoon dat mensen van 65+ om de paar jaar bij gekeken moet worden of ze nog wel de weg op mogen.
Tenzij het een 100km (autoweg) is, of een snelweg. Daar mag ie niet op, want daar mogen alleen rijtuigen op die 80 kms kunnen. capopjekop schreef:Maar die dingen kunnen niet harder, waarom zou je dan toeteren. Want ze mogen naar mijn weten niet op het fietspad dus dan moet je ze toch zelf inhalen.
)
Ze hadden er bijna een bij kunnen zetten voor de wagen die bijna z'n kofferbak binnenreed...
) Gingen ze echt remmen voor dat monumentje? Sassieja schreef:Nog steeds certificaat.
Ah vandaar. Maar toch, zie ook heel veel ouderen (dus rond de20/30) in die dingen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Ze zijn best nog duur in aanschaf ook volgens mij?
Bromfiets: () Gingen ze echt remmen voor dat monumentje?
Sassieja schreef:Maar toch, zie ook heel veel ouderen (dus rond de20/30) in die dingen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Ze zijn best nog duur in aanschaf ook volgens mij?
Moet wel zeggen, als je op n eenrichtings weg waar je 50 mag rijden iemand voor je hebt zitten die bijna over t fietspad rijd, en dan ook nog 30 ofzo, kan ik me lichtelijk aan ergeren, maar ach, haast heb ik nog niet
Sassieja schreef:Nog steeds certificaat.
Ah vandaar. Maar toch, zie ook heel veel ouderen (dus rond de20/30) in die dingen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Ze zijn best nog duur in aanschaf ook volgens mij?
Bromfiets: () Gingen ze echt remmen voor dat monumentje?
rijbewijs AM.
Een canta dan. En tsja ik kan toch echt niet harder dan 45. Hoe hard je ook toetert. Soms kun je ook niet opzij gaan. Meestal maak ik me wel smaller zodat iemand er langs kan maar dat kan niet altijd veilig. Hoe vaak ik niet gesneden ben door iemand die je dan maar de berm wil induwen.
Maak je er neit druk over. Als je langzamer rijdt ben je niet veel later op de plek van bestemming. Maar wel met veel minder stress.
, je gaat er echt niet van dood om twee minutjes later op je bestemming te zijn hoor, integendeel, je bespaart er jezelf een hoop stress mee. karuna schreef:Ach ja hier een 45 km auto rijdsterEen canta dan. En tsja ik kan toch echt niet harder dan 45. Hoe hard je ook toetert. Soms kun je ook niet opzij gaan. Meestal maak ik me wel smaller zodat iemand er langs kan maar dat kan niet altijd veilig. Hoe vaak ik niet gesneden ben door iemand die je dan maar de berm wil induwen.
Met de auto ga ik niet harder dan is toegestaan en soms ook langzamer bij smallere bochten of mooi uitzicht. En nee ik ben geen 65 + en heb ook geen grijs haar.Maak je er neit druk over. Als je langzamer rijdt ben je niet veel later op de plek van bestemming. Maar wel met veel minder stress.
Overigens de 45 km brommobielen moeten idd een eigen kentekenplaat hebben en moeten 45 km achterop hebben staan. Die mogen niet op het fietspad of fiets/bromfietspad. Maar moeten zich aan de regels van een tractor houden. tenzij het verbod voor tractoren geld in de bebouwde kom zoals hier dan mogen ze er weer wel rijden.
Een canta is een andere zaak.Die is idd smaller dan 1,10 meter. Die mag geen 45 km achterop hebben staan en ze mogen rijden waar ze willen eigenlijk. Zolang er geen tractor verbod op een weg is. Maar ze mogen ook op het fietspad, voetpad en zelfs in een winkelcentrum (al zou ik dat zelf niet zo snel doen). Ook de vrijwillige fietspaden (wit met zwart bord met fietspad erop) mag je rijden. En op de paden in bossen waar een stiltegebied is mag je ook komen. Ze hebben dezelfde status als een scootmobiel of voetganger. Al weten niet veel weggebruikers dat.
edit een paar typefouten weggehaald
BraveSpots schreef:En ik erger me aan al de mensen die te snel rijden...wat zijn jullie onverdraagzaam zijn zeg, je gaat er echt niet van dood om twee minutjes later op je bestemming te zijn hoor, integendeel, je bespaart er jezelf een hoop stress mee.