Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Bij elke menu was het wel een woordspeling en moest je echt even nadenken wat het was. Daar heette bijvoorbeeld de tomatensoep; To en Tom aten soep. Geweldig!
En niet eens in een menukart, maar op de gevel! En dat voor een Nederlandse snackbar, het ging niet op een Turk of Marokkaan.

Karin schreef:Ik check niet eens bewust, ze vallen mij gewoon meteen op.
Paula schreef:Ik heb er ook het handje van om alles op spelfouten te controleren (t/m het pak van de hagelsag aan toe).
Menukaarten ben ik dol op, maar ik was eens in een restaurant..Bij elke menu was het wel een woordspeling en moest je echt even nadenken wat het was. Daar heette bijvoorbeeld de tomatensoep; To en Tom aten soep. Geweldig!
En grrrrr, ik heb hier nooit last van gehad, maar ik vrees dat ik, een volgende keer dat we uit eten gaan, door dit topic heel anders naar menukaarten zal gaan kijken...
HarolduKyra schreef:Hier in het dorp zit een cafe waar heel groot op de ramen staat dat ze iedere woensdag Life music hebben.
Kit_for_ever schreef:Hebben jullie ooit van navulsinaasappels gehoord?
Die is echt heel grappig.
NaNi schreef:Niet alleen menukaarten, maar ook de krant, dingen op het internet en ondertitels op tv
Niet dat ik zelf nou zo perfect schrijf, maar ik ga als ik iets lees gewoon op zoek naar slechte vertalingen en spelfouten

Mn vriend ergert zich er soms rot aan, die snapt mn ergenis niet! Maar afgezien van de ergenis doe ik het ook voor de lol. Behalve menukaarten zijn reclamefolders, ondertiteling en gebruiksaanwijzingen ook altijd erg mooi! Ik vind met name fouten in Engles vrij ernstig. Als je een andere taal gebruikt, doe het dan in ieder geval goed!! Zwerte schreef:Ik heb me samen met mijn lerares engels rot gelachen om een lijstje met regels in een park in Rome (op werkweek). Ik weet niet meer precies wat erin stond (is al 6 jaar geleden) maar 1 van de fouten was "don't pick up the flowers" ohhhh je mag ze dus wel plukken maar niet oppakken! Zo kon je alle regels letterlijk lezen en dan mocht je ineens bijna alles hahahahah Dat zijn echt hilarische fouten. Leuke hobby hoor!