Relatie; ook vriendschap met jongens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Re: Relatie; ook vriendschap met jongens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:05

Ik vind verbieden wat overdreven..
Maar ik weet zeker dat mijn vriend het ook helemaal niet leuk zou vinden als ik met jongens (goede vrienden) af zou spreken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:33

AaronYve schreef:
Ik kan je 1 ding zeggen, als je moet kiezen tussen vriend of echte vrienden, wie kies je dan?

Mijn vriend is tevens ook mijn beste en echte vriend hoor, het lijkt me moeilijk dat je hele dagen samen bent met iemand die niet eens je beste maatje is...

Maar afgezien van dat is het natuurlijk wel onzin dat je vriend je verbied om vriendschap met jongens te hebben. Als jij zegt dat er geen aantrekkingskracht is, dan heeft ie dat te geloven en niks meer. Ik zou wel uitzoeken wat precies de oorzaak is van zijn gedrag (onzekerheid, dingen uit zijn verleden,...) want ik denk wel dat zulk claimend gedrag niet 'zomaar' opeens de kop opsteekt.

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:53

Als mijn vriend het zou verbieden om 1 op 1 met jongens af te spreken, zeg ik ajuus. Ik heb 2 beste vrienden, en ik ben regelmatig bij hun. Moet er niet aan denken als ik dat niet meer zou 'mogen'.
En precies wat BraveSpots zegt, misschien is er iets in zijn verleden ofzo waardoor hij dit gedrag vertoond? En tja, goed duidelijk maken dat er echt geen aantrekkingskracht is, en dat ie je maar goed moet vertrouwen. Want als hij dat al niet in je heeft.. ? Lachen
Succes ermee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:08

Sja, je weet hoe ik erover denk Knipoog

In sommige gevallen gewoon je verstand volgen, dat gevoel verwatert vanzelf.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:30

Ik krijg een beetje de kriebels van een vent die vindt dat zijn vriendin niet met mannen af kan spreken 'omdat het mannen zijn en dat zegt genoeg.' Hoe gedraagt hij zich dan normaal gesproken bij andere vrouwen als hij single is, is elk meisje dat hij tegenkomt dan direct interessant? Lijkt me toch ook niet... Of als hij single is, is hij dan ook een gevaar voor zijn gewone vriendinnen?

Jammer dat hij jouw standpunt niet wil begrijpen... Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is, want ik zou me ook absoluut niet laten verbieden om mijn mannelijke vrienden nog te zien. Sterker nog, een van mijn beste vrienden is mijn ex, daar dans ik ook mee en dat heeft ie maar te slikken Lachen Maar andersom gaat de jongen waar ik nu mee omga regelmatig naar de sauna met vriendinnen van hem en daar heb ik ook geen problemen mee Lachen

Lastig meis... Je wilt je relatie niet zomaar aan de kant zetten, maar mijn vrienden laten vallen onder zijn voorwaarden (dus niet meer 1 op 1 afspreken) zou ik absoluut niet doen. Een vakantie afzeggen vooruit, daar kan ik me nog wat bij voorstellen (als die vriend homo was geweest, had het dan wel gemogen? Clown ) maar verder zou ik contact niet laten verbieden En het feit dat ie geen antwoord wil/kan geven op het moment dat jij doorvraagt is ook al typisch Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:39

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang zijn je vriend en jij eigenlijk samen?
Je zegt dat hij je vrienden niet goed genoeg kent, dus misschien een idee ze wat vaker over de vloer te laten komen?

Al blijf ik het - los hiervan - wel een beetje te zot voor woorden vinden, zie mijn eerdere post.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:09

Ik heb wel een goede vriend. Zover ik weet kan mijn vriend daar goed mee overweg. Ik hoef nooit iets van die goede vriend, zoals TS al zei: Het had in al die jaren dan al moeten gebeuren als er iets wat geweest.

Ik ben niet iemand met veel mannelijke vrienden, ik zou het ook vreselijk vinden als ik een vriend heb met alleen maar vriendinnen.

Mijn vriend kust de meiden uit zijn vriendenkring. Ik heb het tot nu toe nog niet live meegemaakt, maar ik vond het wel even slikken. In een dronken bui kan zo'n 'vriendin' toch zo met hem gaan tongen? Hier ook weer een puntje van vertrouwen hebben, ik wil bovendien niet het vriendinnetje zijn dat hem verbood zijn beste vriendinnen te zoenen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:15

dan moet jij je vriend gaan verbieden om zoiets met zijn vriendinnen te doen als hij die heeft

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:25

Ik vind het echt dikke onzin dat je niet gewoon vrienden met een jongen zou kunnen zijn naast je relatie. Ik vind het eigenlijk wel een beetje egoïstisch van je vriend om je omgang met andere jongens te verbieden.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:27

onzin!

vertrouwen in de basis van je relatie!
lekker met die mannen meegaan ! hartstikke gezellig!
soms nog beter als die roddelende meiden Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:29

Je vriend moet niet zeuren, hij moet je leren te vertrouwen. Is er ook maar 1 enkele reden om je niet te vertrouwen? Nee? Nou dan!!!!! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:17

Bravespots: mijn lief is werkelijk mijn maatje, maar zonder goede vriendinnen kom ik er niet hoor Huilen van het lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:28

Ik heb ook een beste vriend, al jaaaaren. Er is nooit iets tussen ons gebeurd en dat zal ook nooit gebeuren. We kunnen het prima met elkaar vinden en overal over praten maar er is gewoon geen aantrekkingskracht. Mijn vriend vind het prima. Hij weet dat hij nergens bang voor hoeft te zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:44

nog wat betreft het "ik vertrouw jou wel maar hem niet"... Mijn vriend zegt dat ook en die meent het ook! Toen het nog niet zo lang uit was met mn ex kon hij hem niet echt vertrouwen, mn ex kon zelf ook niet zeggen dat hij niks zou proberen. Maar toch vond hij het goed dat ik met hem om ging want hij kan proberen wat hij wil, ik ga er niet op in. Dus hij vertrouwt mij wel, maar hem niet. Dit als reden om er niet mee om te gaan is dus echt onzin, dan vertrouwt hij jou blijkbaar niet, dan verwacht hij dus dat jij erop in gaat...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 08:35

Citaat:
Hoe gedraagt hij zich dan normaal gesproken bij andere vrouwen als hij single is, is elk meisje dat hij tegenkomt dan direct interessant? Lijkt me toch ook niet... Of als hij single is, is hij dan ook een gevaar voor zijn gewone vriendinnen?

Jep.

Citaat:
Ik zou wel uitzoeken wat precies de oorzaak is van zijn gedrag (onzekerheid, dingen uit zijn verleden,...) want ik denk wel dat zulk claimend gedrag niet 'zomaar' opeens de kop opsteekt.

Geen idee; kan niks bijzonders "ontdekken" want dacht ook al zoiets.
Komt volgens mij puur omdat hij ook zo is.

Citaat:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang zijn je vriend en jij eigenlijk samen?

Gaan nu maandje of 4 met elkaar om.
Maar juist daarom; nu al dit gezeur.

Citaat:
Ik hoef nooit iets van die goede vriend, zoals TS al zei: Het had in al die jaren dan al moeten gebeuren als er iets wat geweest.

Dat bedoel ik ja. Gaat never nooit gebeuren.

Citaat:
ik wil bovendien niet het vriendinnetje zijn dat hem verbood zijn beste vriendinnen te zoenen.

Nou, dát hoeft ie me toch echt niet te flikken. En doe ik ook niet met mijn vrienden....

Citaat:
dan moet jij je vriend gaan verbieden om zoiets met zijn vriendinnen te doen als hij die heeft

Die heeft ie dus niet want die naait ie allemaal. En dat onderbouwd volgens hem weer zijn punt.
Hij gaat alleen "gewoon" met vriendinnen van zijn vrienden om, en zelfs die zijn niet altijd "veilig".

Citaat:
Dit als reden om er niet mee om te gaan is dus echt onzin, dan vertrouwt hij jou blijkbaar niet, dan verwacht hij dus dat jij erop in gaat...

Denk dat dat inderdaad ook het probleem is; hij vertrouwd mij niet. Maar daar kan ik weinig aan veranderen aangezien hij daar totaal geen reden voor heeft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:10

Huh? Hij heeft geen reden om jou te vertrouwen?
Maar goed volgens mij moet jij degene zijn die bang is dat de ander vreemdgaat. Als hij ook niet zo netjes is geweest met vriendinnetjes van vrienden van hem wat gebeurt er dan als jullie een dipje in de relatie hebben?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:13

Lees ik net dat hij zelfs vriendinnen van vrienden neukt? Ja nou, ik had het al geweten Haha! Het komt bij mij over alsof hij zichzelf niet eens vertrouwt in zo'n situaties en dat jij hem dus ook niet moet vertrouwen dus?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:17

Haha, bedoel geen reden om me niet te vertrouwen. Knipoog

Tsja, als ik me over dat soort dingen druk ga maken kan je nooit niemand meer vertrouwen.
Vreemd gaan of iemand bedonderen kan iedereen, ga er gewoon van uit dat ie het niet doet (en hou hem wel in de smiezen), maar ga mezelf ook niet gek maken.
Als het hem niet bevalt met mij is ie vrij om te gaan, dus ga ervanuit dat ie gewoon eerlijk kapt ipv vreemd gaat.
Breek gewoon zijn nek als ik erachter kom. Hamer
En ik weet waar zijn auto staat..... Extreme duivel

Citaat:
hij zichzelf niet eens vertrouwt in zo'n situaties

Denk meer dat hij ziet dat die vriendinnen niet eens te vertrouwen zijn dus dat ie dat dan meteen over alle meiden denkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:26

Ik ben blij dat ik geen enkele behoefte heb om mijn vriend in de smiezen te houden en omgekeerd.
Ondanks het feit dat wij elkaar niet altijd vaak zien en een heel leven naast elkaar hebben. Op een andere manier werkt het voor mij gewoon niet.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:31

O, die behoefte heb ik ook niet hoor. Maar omdat ik weet hoe ie is blijf ik wel even opletten Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:47

ik zou dus echt zo'n gast niet willen... lijkt me erg vervelend om iemand niet volledig te kunnen vertrouwen! Ik hoef echt totaal niet op te letten en hij ook niet, we kunnen elkaar volledig vertrouwen. Ik vind dit toch een belangrijke basis voor een relatie! Mn ex was ook niet helemaal te vertrouwen en dat heeft me altijd dwars gezeten, voelde me toch niet op mn gemak als hij uit ging ofzo. Nu merk ik het verschil pas, en voor mij nooit weer zo'n relatie zonder volledig vertrouwen!

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:02

poeh ik lees nu even de posts na de mijne en nu denk ik toch niet dat dit komt door jaloezie..
hij is niet te vertrouwen bij zijn 'vriendinnen' dus ben jij ook maar niet te vertrouwen bij je vreinden? wat sneu.
volgens mij is het best een playertje, als hij met elk meisje wat wil die hij tegenkomt Verward
ik denk dat jij juist degene mag zijn die haar vreind niet vertrouwt.
maar jullie hebben dus 4 maanden, waarom issie er dan niet eerder over begonnen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:07

Voordat ik met mijn vriend samen kwam, ondernam hij elke dag wel iets met zjn beste vriendin, Nadine. Ze ginden samen uit, samen biljarten, samen naar de bios...samen dit, samen dat...Ook lekker samen in een bed een DVD kijken... Verward En als ze bij elkaar sliepen na het uitgaan sliepen ze ook in één bed...

Vlak voordat wij twee samen kwamen had Nadine hem wel eens gezegd dat het tussen hen twee ooit niet meer zo zou kunnen gaan als het liep, want dat zou haar toekomstige vriend of zijn toekomstige vriendin nooit accepteren...

Nou goed, Thore en ik kwamen samen en we deden ook heel veel samen. We zagen elkaar echt elk dag, maar dit kwam ook omdat hij ook rijdt en we het gewoon gezelliger vonden om samen te trainen of een buitenritje te maken. En ja, we waren gewoon gek van elkaar Tong uitsteken

Nadine (geen vriend) maar zeuren en bedelen dat hij weer eens wat met haar moest doen. Dat deed hij dan ook, en ik was best jaloers Bloos

Op gegeven moment was ik het helemaal zat. De ouders van de vriend van mijn zus wonen naast Nadine en mijn zus woont tegenover Nadine en die vonden het maar wat raar dat Thore's auto daar de hele tijd stond...Ik moest dan weer uitleggen: "Neeee, ze zijn alleen beste vrienden..." Bla bla bla...Ik vond het zelf ook maar wat belachelijk klinken...

Ik heb Thore toen de situatie uitgelegd, dat ik het niet leuk vond de hele tijd spekulaties van de buren aan te moeten horen over zijn affaire met Nadine. Ik vertrouwde hem wel, maar was het zat om hem te verdedigen terwijl ik eigenlijk ook vond dat hij bij mij moest zijn, en niet de hele tijd bij Nadine...

Toen Thore dat Nadine uit probeerde te leggen verbrak zij meteen de vriendschap...Heel erg fijn...

Ik ben nu wel heel erg blij dat die twee niet meer met elkaar omgaan, dat moet ik eerlijk bekennen. En ik geef Thore nu ook wel eens te kennen dat als dat langer door was gegaan, ik op gegeven moment had gezegd van: Thore, of zij, of ik, maar niet allebei!

Noem me mar een jaloers kreng, mar ik hem zelf geen mannelijke vrienden en Thore heeft geen vrouwelijke vrienden waar hij zonder mij mee op stap gaat...!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:09

Adil18: dat ze elkaar minder zien dan voorheen ok, dat zou ik ook wensen. Maar de vriendschap verbreken, niet mogen weggaan met vriendinnen...

Mijn lief zou het niet wagen om mij zo als bezit te zien. Ik snap niet dat mensen zo denken dat ze de ander mogen zeggen wat die wel en niet mag doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:21

poes schreef:
Adil18: dat ze elkaar minder zien dan voorheen ok, dat zou ik ook wensen. Maar de vriendschap verbreken, niet mogen weggaan met vriendinnen...

Mijn lief zou het niet wagen om mij zo als bezit te zien. Ik snap niet dat mensen zo denken dat ze de ander mogen zeggen wat die wel en niet mag doen.

Nadine verbrak de vriendschap, laten we dat duidelijk houden Knipoog

En ik had Thore alleen voor de keuze gesteld als hij dan elke dag wat met haar had gedaan....tot aan één bed slapen na het uitgaan toe...Daar heb ik geen zin in. Hij had best met haar naar de bios mogen gaan en uitgaan etc. Maar dan wel dat hij na de tijd bij mij in bed kwam, en niet bij haar. En ook niet elke dag. Immers mag zijn wel zijn beste vriendin zijn, ik ben dan immers DE vriendin en heb wel een beetje meer recht op meer quality time met hem dan zij. En dat mag voor sommige bitchy klinken, zo denk ik er nu eenmaal over...