Boete, terecht of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Boete, terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:45

http://www.om.nl spreekt ook alleen maar over vasthouden tijdens het 'rijden' en over degene die een voertuig 'bestuurt'.

IKbenEllen, op die manier zal het merendeel van de veelplegers er ook véél vaker mee weg komen. Die zullen dan ook vaker met een uitleg van wat er aan de hand is weg komen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:25

Nou, dat bellen met draaiende motor klopt wel. Mijn ex stond voor een rood stoplicht te bellen, handsfree, maar hij kraakte wat. Dus hij pakte de telefoon er even af om iets goed door te geven en zette hem weer terug, ruim voor het licht weet op groen was. Dat had een motoragent gezien, dus aan de kant en boete. Hij gaf zelfs toe gezien te hebben dat het even was en hij hem weer terug zette voor hij weer ging rijden, maar hij kwam er niet onderuit en kreeg me daar een preek.....

Ex heeft altijd haast, dus die zei arrogant "kom nou maar op met die prent, zolang ik meer belasting betaal dan jij in een heel jaar verdient zal het wel loslopen". Is niet netjes, maar ik kon hem wel gelijk geven. Je mag onder het rijden niet eens je telefoon vasthouden om een nummer te zoeken en te bellen, al heb je een oortje in.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:27

IKbenEllen schreef:
Bienotje schreef:
Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk Clown ) of expres ging Haha!

Een fatsoenlijk agent vraagt in mijn ogen even wat er aan de hand was en zegt: joh, let effe op, je viel ons op. Pling Ipv meteen 150,- uit te schrijven.

een fatsoenlijke agent kan dan de hele dag wel vragen wat er aan de hand was kan er zijn dag taak van maken. Heel veel mensen weten namelijk dat ze fout zijn maar doen net of hun neusje bloed.....

zo makkelijk om naar de agent te wijzen terwijl die alleen maar zijn werk doet en die zal er heus geen lol uithalen om een bekeuring te schrijven. Ik teminste niet is het minst leuke van me werk maar hoort er wel bij maakt de wereld namelijk toch een stukje veiliger....dus ook voor de gene die nu wijze naar oom om tante agent want draai het is om wat als die man op de voorrangsweg toch harder reed dan de zoekende had daar een nare aanrijding uit kunnen komen misschien zelfs gewonden......

dus ff slikken en denk bij jezelf gelukkig tis maar een bekeuring van 150 euro aanrijding was vele malen duurder geweest geloof mij maar......

PS de politie verzint de bedragen niet dat doet iemand anders

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:52

Toch deelde de politie vroeger vaak genoeg even een waarschuwing uit ipv direct een boete. Kwestie van mensenkennis.
Even het gesprek aangaan en inschatten of iemand de kluit belazert of zich normaal beter gedraagt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:00

Borg schreef:
Toch deelde de politie vroeger vaak genoeg even een waarschuwing uit ipv direct een boete. Kwestie van mensenkennis.
Even het gesprek aangaan en inschatten of iemand de kluit belazert of zich normaal beter gedraagt.

maar dat heeft niets met het fatsoen van een agent te maken want daar kunnen we van achter de pc niet over oordelen.......

en heel eerlijk daar hebben agenten ook niet altijd zin in want iedereen heeft wel een "smoes" of het nu wel een smoes is of niet....

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:11

Nee, maar ze hebben nu eenmaal ook die targets gekregen die gehaald moeten worden. Wanner je de tijd neemt om iemand staande te houden, kun je ook vragen waarom iemand zo deed en dan een beslissing nemen of je een boete schrijft of niet, maar ik heb het gevoel dat die vrijheid van bovenaf ingeperkt is.

Aan de ander kant (maar dit betreft niet de verkeersdienst) hadden mijn buren geen moer aan de politie toen zij ruzie hadden met een andere buur en de politie erbij haalden. Hun conclusie was dat met dhr... niet te praten viel, ja duh, daar zijn wij al een heeeele tijd achter. Zo iemand mag wel sarren en traineren zodat mensen uiteindelijk maar verhuizen, maar eens even flink toespreken ho maar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:01

Snap de hele discussie niet. Meneer heeft iets gedaan dat volgens de wet niet mag. Dus krijgt een boete. Lijkt me niets om blz na blz over te hebben.

Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:44

Borg schreef:

Precies, die mensenkennis zou een agent ook moeten hebben Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:47

Anoeska schreef:
Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.

Dus hiermee beweer jij dat jij een foutloze chauffeur bent? Jouw gedachten dwalen nooit af? Denk dat je de eerste bent Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 01:33

IKbenEllen schreef:
Ik van een mug een olifant? Verward

Yup Knipoog Door deze opmerking

IkbenEllen schreef:
Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet... En dat kost dan iedere keer 150,-
]

Maar zal jou belevingswereldje wel zijn Lachen

Anoeska schreef:
Snap de hele discussie niet. Meneer heeft iets gedaan dat volgens de wet niet mag. Dus krijgt een boete. Lijkt me niets om blz na blz over te hebben.

Voegt ze dr zelf ook nog even aan toe om de reactie dr niet korter op te maken toch Haha!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 04:39

opzich wel "terecht" lijkt mij dat als je zoekt, je zelfs nog beter oplet, aangezien je de omgeving niet kent en je aan het zoeken ben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:53

Borg schreef:

quotum? Vork

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:20

IKbenEllen schreef:
Anoeska schreef:

Dus hiermee beweer jij dat jij een foutloze chauffeur bent? Jouw gedachten dwalen nooit af? Denk dat je de eerste bent Haha! Knipoog

Ik ben het met Anoeska eens, maar een foutloze chauffeur ben ik zeker niet (en dat wordt ook niet beweerd toch?). Daarom heb ik ook bekeuringen gekregen (o.a. voor bellen tijdens autorijden) en die dan ook zonder mokken aangenomen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 17-08-08 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:25

Liezel1 schreef:
Borg schreef:

quotum? Vork

Inderdaad ja Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:30

Diablo schreef:
Ik ben het met Anoeska eens, maar een foutloze chauffeur ben ik zeker niet. Daarom heb ik ook bekeuringen gekregen (o.a. voor bellen rijden autorijden) en die dan ook zonder mokken aangenomen.

Dat is ook een terechte boete Knipoog
Je hoort mij ook niet over snelheidsovertredingen, alhoewel ik vind dat ze daar ook vaak erg makkelijke plekken uitkiezen. Maar dat doe je bewust, dus ja, eat it.

Ik heb vorig jaar ook een boete gekregen voor verkeerd parkeren, volgens de letter van de wet stond ik inderdaad verkeerd, maar ik stond wel veel socialer. Ben naar het bureau geweest (Stadswacht is dat dan), de betreffende stadswacht zou me er over terug bellen, noooooit meer iets van gehoord (van de bon ook niet Haha! ) Go jij! Go jij!

Het is niet altijd zwart of wit Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:32

Tuurlijk is het niet zwart of wit. En als je er dan niets meer over hoort, heb je geluk gehad.
Maar je moet niet gaan mokken als je een boete krijgt omdat je iemand geen voorrang hebt gegeven. Het kan nog zo per ongeluk zijn, feit is dat je niet hebt opgelet tijdens het autorijden en dat mag best 'bestraft' worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:34

Zeg ook niet dat daar niets van gezegd mag worden, maar een reprimande zou imo voldoende zijn Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:36

IKbenEllen schreef:
Zeg ook niet dat daar niets van gezegd mag worden, maar een reprimande zou imo voldoende zijn Knipoog

Maar dat kunnen ze dan altijd wel doen. Toen ik belde in mijn auto, had ik ook kunnen zeggen: Ja maar agent, ik bel anders nóóit in de auto, dit was een noodgeval....dan zou een reprimande voldoende kunnen zijn. En dat zal misschien ook best eens gebeuren, dat je alleen een waarschuwing krijgt.
Maar als je wél een boete krijgt, is dat jammer, dat is het risico als je dingen doet die fout zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:43

Nee hoor, je ging bewust bellen, dus je had ook even kunnen stoppen. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:45

Ik was het ook niet oneens met die boete (vond het niet leuk natuurlijk), maar het was inderdaad bewust.
Maar als je ONbewust iemand geen voorrang verleent, ben je toch echt verkeerd bezig hoor......juist met autorijden moet je voortdurend opletten.
Ik heb ook wel eens een snelheidsbord gemist en ja hoor, ik reed te hard en kreeg een boete. Tja, het ging niet bewust, toch was de boete wél terecht..........toch?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:45

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:47

Diablo schreef:
Maar als je ONbewust iemand geen voorrang verleent, ben je toch echt verkeerd bezig hoor......juist met autorijden moet je voortdurend opletten.

Dus jij zegt dat je nooit iemand over het hoofd gezien hebt?
Ik denk dat ik niet zo'n goede chauffeur ben Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:51

IKbenEllen schreef:
Diablo schreef:

Dus jij zegt dat je nooit iemand over het hoofd gezien hebt?
Ik denk dat ik niet zo'n goede chauffeur ben Knipoog

Nee dat zeg ik helemaal niet, Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat een boete dan terecht is. Hij zou ook terecht zijn als het mij was gebeurd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:01

Ik zei ook al dat protesteren weinig zin zal hebben, maar ik vind het wel een Bromsnor-actie. Zeker niet "terecht", flauw...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:25

belachelijk zeg en vooral belachelijk veel geld zeg..
zou bezwaar gaan maken als je de boete binnen krijgt