Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Bienotje schreef:Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk) of expres ging
Een fatsoenlijk agent vraagt in mijn ogen even wat er aan de hand was en zegt: joh, let effe op, je viel ons op.Ipv meteen 150,- uit te schrijven.
Borg schreef:Toch deelde de politie vroeger vaak genoeg even een waarschuwing uit ipv direct een boete. Kwestie van mensenkennis.
Even het gesprek aangaan en inschatten of iemand de kluit belazert of zich normaal beter gedraagt.
Borg schreef:Toch deelde de politie vroeger vaak genoeg even een waarschuwing uit ipv direct een boete. Kwestie van mensenkennis.
Even het gesprek aangaan en inschatten of iemand de kluit belazert of zich normaal beter gedraagt.
Anoeska schreef:Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.
IKbenEllen schreef:Ik van een mug een olifant?
Door deze opmerkingIkbenEllen schreef:]Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet... En dat kost dan iedere keer 150,-

Anoeska schreef:Snap de hele discussie niet. Meneer heeft iets gedaan dat volgens de wet niet mag. Dus krijgt een boete. Lijkt me niets om blz na blz over te hebben.
IKbenEllen schreef:Anoeska schreef:Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.
Dus hiermee beweer jij dat jij een foutloze chauffeur bent? Jouw gedachten dwalen nooit af? Denk dat je de eerste bent![]()
Liezel1 schreef:Borg schreef:Toch deelde de politie vroeger vaak genoeg even een waarschuwing uit ipv direct een boete. Kwestie van mensenkennis.
quotum?
Diablo schreef:Ik ben het met Anoeska eens, maar een foutloze chauffeur ben ik zeker niet. Daarom heb ik ook bekeuringen gekregen (o.a. voor bellen rijden autorijden) en die dan ook zonder mokken aangenomen.
)
IKbenEllen schreef:Zeg ook niet dat daar niets van gezegd mag worden, maar een reprimande zou imo voldoende zijn
Diablo schreef:Maar als je ONbewust iemand geen voorrang verleent, ben je toch echt verkeerd bezig hoor......juist met autorijden moet je voortdurend opletten.
IKbenEllen schreef:Diablo schreef:Maar als je ONbewust iemand geen voorrang verleent, ben je toch echt verkeerd bezig hoor......juist met autorijden moet je voortdurend opletten.
Dus jij zegt dat je nooit iemand over het hoofd gezien hebt?
Ik denk dat ik niet zo'n goede chauffeur ben