Verschrikkelijk.. Hebben jullie dit ook wel eens??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Verschrikkelijk.. Hebben jullie dit ook wel eens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:11

Ik heb wel eens dat mensen denken dat ik buitenlands ben, of van buitenlandse afkomst.
Ben in de zomer makkelijk bruin, en het is best bijzonder als iemand donkerbruin haar heeft en blauwe ogen.
Ik moet er gewoon om lachen.
Maar niemand is ooit tegen mij in een andere taal gaan praten Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:13

Nog noooooit, misschien zie ik er te nederlands uit?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:45

Gelukkig nooit last van.. lijkt me erg lastig in jou situatie. Scheve mond

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:08

Nog nooit last van gehad en anders merken ze het snel genoeg.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:21

Nooit echt last van gehad. Wel in Frankrijk, op vakantie aangesproken in het Duits & Frans (wat wil je Clown ) Vind het niet zo erg.
Snap wel dat het ietwat vervelend wordt als je het heel vaak moet horen hoor Ja

Mereltje_ schreef:
Ik vind het van de situatie afhangen. Tuurlijk ga je niet de hele tijd de taal van de lokale bevolking spreken als je op vakantie bent. Maar soms vind ik dat mensen zich best kunnen aanpassen en zeker als ze in een land gaan wónen...

Op mijn stage gingen twee Turkse collega's van me weleens hele Turkse gesprekken voeren waar ik bij was. Dat vond ik ronduit irritant en omdat het een peuterspeelzaal was vond ik het ook een slecht voorbeeld voor de Turkse kinderen (ik heb het hier ook met de collega over gehad, op een leuke manier dan). Zelfde vond ik ook weleens vervelend van studiegenootjes, die met Nederlandse meiden erbij gewoon Turks bleven praten... Hoewel ik het dan ook wel weer goed vind als ze toch goed Nederlands praten, maar DOE het dan ook Knipoog

Mee eens Ja
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen 'Je woont in Nederland, je moet altijd Nederlands praten in het openbaar'. Als wij Nederlanders op vakantie zijn, praten we echt niet alleen die 'vreemde' taal, lijkt me Haha! (oké, vakantie en ergens wonen is wel anders, maar je praat toch het liefst in je 'eigen' taal)

Ik snap het volkomen dat je zoiets irritant vind! Vind zoiets dan ook wel onbeschoft. Tegen vrienden etc oké, maar als er andere mensen bij zijn die een bepaalde taal niet spreken...Nee

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:24

Citaat:
Ik snap het volkomen dat je zoiets irritant vind! Vind zoiets dan ook wel onbeschoft. Tegen vrienden etc oké, maar als er andere mensen bij zijn die een bepaalde taal niet spreken...Nee

Ja inderdaad, alleen is wel het gekke dat ik er tegen collega's makkelijkerder wat van zeg dan tegen studiegenoten. Misschien wel omdat je op je werk professioneel moet zijn? Maar ik denk ook dat ik met mensen van school een discussie zou krijgen (en 95% was daar buitenlands) en ik heb niet zoveel zin om daar energie in te steken. Maar hoe zouden zij het vinden als ik met m'n Nederlandse vriendinnen Fries zou praten (als we dat zouden kunnen) Haha! .

Er is trouwens weleens door een Kaapverdiaanse docente aan me gevraagd of ik uit Schotland kwam...misschien omdat ik sproetjes had Verward En verder hebben Rotterdamse buitenlanders altijd wat te zeggen over mijn 'accent'. Ik schijn met een zachte G te praten maar heb dat zelf helemaal niet door Clown

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:53

ik heb dit niet helemaal meegemaakt, maar ik ben dus geadopteerd en heb nederlandse ouders.

sommige mensen vragen mij wel eens of ik dan me eigen taal ( indiaas ) kan spreken.

als ik zeg dat ik Nederlandse ouders heb en ook door hun ben opgevoed denken ze daar anders over.

tja ik was 4 jaar toen ik naar Nederland kwam, dus me eigen taal kan ik indd NIET (meer) spreken.