Ben in de zomer makkelijk bruin, en het is best bijzonder als iemand donkerbruin haar heeft en blauwe ogen.
Ik moet er gewoon om lachen.
Maar niemand is ooit tegen mij in een andere taal gaan praten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Vind het niet zo erg. 
Mereltje_ schreef:Ik vind het van de situatie afhangen. Tuurlijk ga je niet de hele tijd de taal van de lokale bevolking spreken als je op vakantie bent. Maar soms vind ik dat mensen zich best kunnen aanpassen en zeker als ze in een land gaan wónen...
Op mijn stage gingen twee Turkse collega's van me weleens hele Turkse gesprekken voeren waar ik bij was. Dat vond ik ronduit irritant en omdat het een peuterspeelzaal was vond ik het ook een slecht voorbeeld voor de Turkse kinderen (ik heb het hier ook met de collega over gehad, op een leuke manier dan). Zelfde vond ik ook weleens vervelend van studiegenootjes, die met Nederlandse meiden erbij gewoon Turks bleven praten... Hoewel ik het dan ook wel weer goed vind als ze toch goed Nederlands praten, maar DOE het dan ook
(oké, vakantie en ergens wonen is wel anders, maar je praat toch het liefst in je 'eigen' taal)Citaat:Ik snap het volkomen dat je zoiets irritant vind! Vind zoiets dan ook wel onbeschoft. Tegen vrienden etc oké, maar als er andere mensen bij zijn die een bepaalde taal niet spreken...Nee
.
En verder hebben Rotterdamse buitenlanders altijd wat te zeggen over mijn 'accent'. Ik schijn met een zachte G te praten maar heb dat zelf helemaal niet door