Ergerende discriminerende reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Re: Ergerende discriminerende reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:26

Meissie17 schreef:
Noppes schreef:
Huh dit is volgens mij helemaal niet zo bedoelt hoor?
Een goed lijf hoeft niet meteen een maatje 36 of 38 te betekenen. Een goed lijf is gewoon een gezond lijf. En mensen met een maatje te veel (daarmee bedoel ik dan mensen die overgewicht hebben) hebben gewoon meer kans op allerlei aandoeningen, omdat ze toch een minder gezond lichaam hebben. Het gaat er dus om dat wanneer je een goed/gezond lijf hebt, je ook een goed/gezond leven hebt.

(Zie net dat Anoeska dit ook al zegt Vork)
Mensen happen naar mijn idee toch wel iets te snel hoor, dit hoef je toch niet als discriminerend op te vatten.

Maar dan zou het niet perse om alleen overgewicht gaan! Als je drugs gebruikt, rookt, drinkt heb je ook geen goed lijf!

Maar Slankie is juist een product waar veinig vet in zit en wat gezond is om te eten. Het gaat hier dus niet om drugs, roken etc. Maar om gezond eten. Daarom Knipoog (niet dat alle mensen met overgewicht ongezond eten hoor)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:30

Ik vind het juist wel een ''''''leuke'''''''reclame, vind het model erg mooi (met die rode haren) en tussen die kazen heeft echt wel iets slankies-achtig.
Misschien dat het goed lijf verkeerd wordt opgevat wat sommige hier ook al zeiden denk ik ook, dat ze er gezond mee bedoelen.
Want een man die op dikke vrouwen valt vindt ook dat hun een goed lijf hebben.
Als je je er maar goed bij voelt.
Dat model is een model voor slankie, zou raar zijn als der een vrouw met maatje 42 ligt of ze moet altijd slankie blijven eten en na een paar maanden een reclame maken waarop ze maatje 38 heeft ofzo, maar dat zie ik niet gebeuren.
Reclames zijn misleidend, zo deze ook terwijl er wel een kern inzit namelijk dat deze kas gezonder is dan andere kazen..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:09

Ikzelf heb geen maatje 36, en ik maak me toch echt niet druk over die reclame, vind hem wel leuk.
Zo kun je overal wel iets bij gaan verzinnen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:53

AaronYve : Ik denk dat je de verkeerde reclame voor hebt, link staat op vorige pagina... Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:18

Jacimatho schreef:
AaronYve : Ik denk dat je de verkeerde reclame voor hebt, link staat op vorige pagina... Knipoog

Ja idd, had de verkeerde voor me Dromen
Ach ja net zoiets... deze vind ik dus wel dom haha maar niet discriminerend, mevrouw in de kleedkamers heeft ook geen maatje 36 Haha!
Ach ja, motto: voel je goed in je lijf, dan heb je een goed leven
Volgens slankie :p

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:05

Ik hou zo ie zo al niet van reclames, ik heb geen maatje 36 maar erger me niet aan wat ze zeggen, ik weet beter.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:02

mmz , vervelende reclame is dit. Hij zegt idd , indirect dat mensen met een maatje meer geen goed leven kunnen hebben. Vind dit zelf heel erg.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:29

eroslover schreef:
Hij zegt idd, indirect dat mensen met een maatje meer geen goed leven kunnen hebben.

Nee hoor, het zegt dat zij een goed lijf heeft en dus een goed leven. Hij zegt niks over een ander z'n leven of lijf. Dat is hoe je zelf naar die reclame kijkt, je interpreteert dat het over iedereen z'n lijf en leven gaat en dat het ook wat over jezelf zegt. Wat ze met die reclame willen bereiken is dat je denkt: oliebol, zij heeft een goed lijf en een goed leven, ik wil ook een goed lijf! En dat je daarom die slankie koopt, omdat het goed is voor je lijf en dat je kwaliteit van leven kan verbeteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:15

Ik heb het idee dat mensen die zich niet helemaal zeker voelen over hun eigen lichaam het horen als: goed = slank. en mensen die daar geen last van hebben: goed = gezond.

Wat hierboven ook staat: je kijkt naar zo'n reclame vanuit jezelf.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:16

Waar je je druk om maakt. Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:33

ik ken em niet. heeft iemand een linkje? ben eigenlijk wel benieuwd nu...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:43

http://www.youtube.com/watch?v=UIGeVGf_EWM

Ik bedoel overigens zelf dat het niet persee discriminerend is maar dat de reclame wel snel discriminerend opgevat kan worden.

Ik bedoel trouwens niet dat de reclame per direct discriminerend is. Maar wel dat deze snel zo opgevat kan worden.
En ja, alles kan verkeerd opgevat worden natuurlijk maar ik vind deze reclame meer aanleiding geven tot.

Daarbij al mocht je een echt gezond lijf hebben, zoals in de reclame bedoeld word, dan hoef je echt niet ook direct een goed leven te hebben daardoor.
Er zijn genoeg gezonde mensen die ongelukkiger zijn dan mensen die niet helemaal gezond zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:47

wat moesten ze dan zeggen? Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt een goed lijf dus misschien een goed leven?
je hebt misschien een goed lijd en misschien een goed leven?
Sinds wanneer moet je als reclamemaker rekening houden met alle opties? Dat werkt toch totaal niet?
De reclame is best pakkend vind ik, het slaat gewoon op die dames in de reclame die ondanks tegenvallers nog kunnen lachen omdat ze gezond zijn.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:53

Kom op mensen, ALLE reclames voor dieetproducten koppelen een slank lijf aan succes. Ik heb wel ergere gezien. Ik vind persoonlijk die van Special K verschrikkelijk. Of van zo'n yoghurtdrankje waar je ook minder van ging eten?! Rolleyes
Nu heb ik makkelijk praten, heb maat 36-38 en nog nooit van mijn leven gelijnd. Ik kan me wel voorstellen dat je knap onzeker wordt van die reclames.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:57

Word je echt onzeker van die reclames... of waren mensen al ontevreden over hun eigen lichaam en vatten ze die reclame direct op als goed = slank?

Een mooie kop en goed lichaam is wel degelijk een sleutel tot succes. Zegt niet dat het een garantie is, maar draagt wel bij Lachen
Maar zeg eens eerlijk, waarom zou een dieetproduct een maatje 54 neer gaan zetten? Dan verkoopt het product toch niet?
en dan vinden mensen het weer discriminerend omdat er een dikkere dame in speelt...
Kortom, als het om dieetproducten gaat is het eigenlijk nooit goed.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:01

maar ze zeggen op t eind dat t er om gaat dat je goed in je vel zit...

ik vind em niet zo heel erg hoor...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:10

Inderdaad Ikenindi, de reclame gaat erom dat je goed in je vel zit, en ze benadrukken helemaal niet dat je daarbij perse slank moet zijn. Ik bedoel, die vrouw in dat pashokje heeft toch zeker ook geen maatje 36-38?

Ik vind het een hele vrolijke, pakkende reclame by the way. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:29

Vind het een afschuwelijke reclame, puur omdat ik hem irritant vind.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:15

Vind het een beetje overdreven hoor..

Ze zeggen idd op het eind dat het erom gaat dat je goed in je vel zit. En dat klopt toch. Die 3 meiden gaan alleen maar lachend door omdat ze zelfverzekerd zijn, goed in hun vel zitten. Volgens mij gaat die hele reclame daar om hoor, niet of je nou slank bent en dan een goed leven hebt. Clown
Je kunt natuurlijk overal iets achter zoeken...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:53

Welshcobfan schreef:
Ik heb het idee dat mensen die zich niet helemaal zeker voelen over hun eigen lichaam het horen als: goed = slank. en mensen die daar geen last van hebben: goed = gezond.

Dit is 'm. Als je al een onzeker type bent, dan zie je al snel alles als een aanval, en ook zo'n reclame als discriminerend. Als je prima in je vel zit, dan zal je eerder de wereld om je heen als positief ervaren, en dus ook het leuke van zo'n reclame inzien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:57

Welshcobfan schreef:
Word je echt onzeker van die reclames... of waren mensen al ontevreden over hun eigen lichaam en vatten ze die reclame direct op als goed = slank?

Een mooie kop en goed lichaam is wel degelijk een sleutel tot succes. Zegt niet dat het een garantie is, maar draagt wel bij Lachen
Maar zeg eens eerlijk, waarom zou een dieetproduct een maatje 54 neer gaan zetten? Dan verkoopt het product toch niet?
en dan vinden mensen het weer discriminerend omdat er een dikkere dame in speelt...
Kortom, als het om dieetproducten gaat is het eigenlijk nooit goed.

Het is niet bepaald een goede reclame als een dunne persoon dieetproducten promoot, ik vind het een slechte boodschap. En tussen maat 54 zit ook 44 ofzo niet altijd naar extreme springen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:39

Anoeska schreef:
Volgens mij heeft de reclame het gewoon over een 'Een gezond lijf met werkende onderdelen', en noemen ze een gezond lijf een goed lijf. Tenminste, zo heb ik het opgevat. Volgens mij willen ze daarmee iets zeggen dat ze een gezonde kaas zijn (minder vet, minder zout)

Ik denk eigenlijk dat de manier waarop je iets opvat (in het algemeen) meer over jezelf zegt, dan over bv deze reclame.

Denk ik ook, daarnaast vind ik het nou niet maatjes 36 in die reclame!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:07

Dan vraag ik me af of de mensen die zich ergeren aan deze reclame zich ook geërgerd hebben aan de reclame van Dove waarin ze vrouwen laten zien met een maatje meer en erbij vertellen dat dit de echte vrouwen zijn.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:15

katiavl schreef:
Het is niet bepaald een goede reclame als een dunne persoon dieetproducten promoot, ik vind het een slechte boodschap. En tussen maat 54 zit ook 44 ofzo niet altijd naar extreme springen

Dit snap ik dan niet. Wat wil je dan, dat een persoon met maat 44 een dieetproduct promoot? Wie gaat dat nou serieus nemen?