Marktplaats, afhalen en versturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Marktplaats, afhalen en versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:43

Ik verkoop jonge valkparkietjes, en daarvan staat ook een advertentie op marktplaats.
En uiteraard stuur ik die niet met de post... Vork

Ja, mensen mogen hier dus afhalen aan huis.
Voor bedreigingen en idioten ben ik niet zo bang, we hebben een flinke waakhond lopen. Nog nooit last gehad!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:44

Nicky__ schreef:
ik weet nog wel dat er eens een hele familie ( 6 man? ) kwam om een fiets te kopen, 4 maanden later kregen we nog een mailtje hoe blij ze met de fiets waren, daar doe je het toch voor? Lachen

Ja, dat zijn toch leuke dingen! Ik heb laatst mijn rattenkooi gratis op MP gezet. Konden mensen ophalen bij mijn ouders, dus ik heb alleen mailcontact gehad. Kreeg ik later een heel vriendelijk mailtje waar in stond dat ze zo blij met de kooi zijn. Zo kan het dus ook Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-08 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:49

Van mij mogen ze het gerust ophalen. Ik heb er niet zoveel problemen mee.
Ikzelf haal het namelijk ook veel liever op.
Zo kom je niet voor verrassingen te staan ( zowel andere mensen als ikzelf)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:53

Ik zelf heb op dit moment ook verschillende dingen op marktplaats staan.
Ook staat er in ele advertentie dat ik niet verstuur.
Vandaag heeft er al een oudere man een kast opgehaald en vanavond word een spiegel opgehaald.

Zelf heb ik mijn 2 katten ook van Mp af.
Ook totaal tegen mijn eigen regels maar vooruit.
Zag foto's en was verkocht.
Ben een keer wezen kijken, wanthet lag niet naast de deur. Ongeveer 70 km heen en ja ook weer terug.
Heb ze 6 weken daarna opgehaald.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:08

Wij hebben ook nog nooit problemen gehad. Lachen
Spullen bij mensen opgehaald en hier is t ook wel is opgehaald. Geen problemen mee gehad, nou prima Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:17

Ik heb ook al genoeg mensen over de vloer gehad hoor en er nooit problemen mee gehad. Maar het mailcontact dat ik met dat ene meisje heb zit me toch niet helemaal lekker en ik twijfel dus of ik haar wel hier aan huis wil hebben Haha!.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:45

Ik heb al meerdere dingen laten afhalen, zowel op marktplaats als op bokt en dat ging altijd gewoon goed Lachen

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:10

Ik koop en verkoop ook regelmatig via MP als het in de buurt is ga ik het ook afhalen en er komen ook regelmatig mensen over de vloer. Ik vind het niet zo'n probleem. Inbrekers kunnen ook gewoon door de ramen zien wat ik in huis heb staan.
Mocht ik bijv. een camera van iemand willen kopen en ik moet ergens naar een parkeerplaats komen om hem af te halen zou ik het zeker niet vertrouwen. Dat doet mij teveel aan heling denken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:19

Regelmatig komen er mensen foto's ophalen hier... Omdat verzenden in de buurt toch redelijk kostbaar is, als het om een groot pakket gaat. Maar idd nooit eraan gedacht dat dit zo zou kunnen lopen! Heb wel al vaker meegemaakt dat mensen niet kwamen of erg laat kwamen, dat is ook erg vervelend Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:48

Ik had mijn Passier zadel te koop staan op MP, een potentiele koper vroeg doodleuk of ik niet even tot halverwege kon rijden, en dan op de parkeerplaats van een vandervalk ofzo kon afspreken.

Nou ik dacht het niet!
Hij wil dat zadel kopen, niet ik!
Achteraf heb ik echt spijt dat ik mijn zadel uiteindelijk wel aan die vent heb verkocht (hij is uiteindelijk wel dat zadel komen halen bij mn ouders).

Nou, ik ga echt niet op een of andere parkeerplaats staan met een zadel om met iemand van MP af te spreken...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:55

ma_rie_tje schreef:
Ik had mijn Passier zadel te koop staan op MP, een potentiele koper vroeg doodleuk of ik niet even tot halverwege kon rijden, en dan op de parkeerplaats van een vandervalk ofzo kon afspreken.

Nou ik dacht het niet!
Hij wil dat zadel kopen, niet ik!Achteraf heb ik echt spijt dat ik mijn zadel uiteindelijk wel aan die vent heb verkocht (hij is uiteindelijk wel dat zadel komen halen bij mn ouders).

Nou, ik ga echt niet op een of andere parkeerplaats staan met een zadel om met iemand van MP af te spreken...

Nee, Jij wilt dat zadel toch verkopen?

Waarom heb je spijt dat je dat zadel aan die man hebt verkocht? Je wilde hem toch verkopen? Dan ben je toch blij als iemand hem wil kopen? WIE maakt me dan niet uit, geld is geld.

Ik heb ook een zadel te koop, maakt me echt niet uit wie hem koopt. Wees blij dat je dat gedonder niet hebt met passen-proberen-terugbrengen, dat vind ik pas irritant!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:12

Achteraf heb ik veel gedonder gehad met die man.
Het zadel lag mij niet in de weg, dus waarom zou ik ongeveer 75 km met de auto gaan rijden om mijn zadel te verkopen?

Ik was die man zo ontzettend beu dat ik akkoord ben gegaan met een veel te lage prijs. Daarom heb ik achteraf spijt.
En ja, geld is geld.
Maar als je achteraf hoort dat als je het zadel had ingeruild bij een ruitersportzaak dat je dan bijna 300 euro meer had gekregen, dan baal je wel even.

Die man had dus wel het probleem met passen proberen terugbrengen, maar dan wel met zodanige beschadigingen dat ik het zadel dus niet meer heb terug genomen.

Ik heb die dag foto's gemaakt van het gehele zadel, waar hij bij was en het zadel vast hield (dus hij stond ook op de foto).
Belt hij 2 dagen later op dat de singelstoten ingescheurd waren, de lepel heel erg beschadigd, en een klein scheurtje in het zweetblad. Dat ik heb een (toch wel zwaar) beschadigd zadel heb verkocht...

Edit: en op de foto's die ik had gemaakt was dat dus allemaal NIET te zien (zat er ook gewoon niet namelijk)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:17

Djiez! Ja, kan me voorstellen dat je er dan goed flauw van bent. Ik wordt ook zo flauw van die schijtbiedingen. Ik vraag voor mijn zadel 750 euro, de helft van de nieuwprijs, dat vind ik zelf heel reeel, krijg ik steeds stomme berichten van: voor 450 euro neem ik hem. Rot op!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:42

Ik wordt er scheit ziek van. En ik ben echt niet de beroerdste.
Gelukkig heb ik op aanraden van een vriendin in zijn bijzin foto's gemaakt, dat hij het zadel vast had (en dus geen poot meer om op te staan).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:53

Ja, dat is wel heel slim. Maar toch te belachelijk dat dat nodig is. Zoiets als vertrouwen is er ook niet meer he, tegenwoordig?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:55

Ik krijg af en toe de indruk dat veel mensen die via Marktplaats kopen voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Ze willen niet teveel betalen, maar hebben wel mega verwachtingen van het product.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:10

ik weet dat ik mezelf vertrouw.
Hij had dat zadel goed kunnen zien toen, en achteraf wou hij gewoon nog korting/ geld terug krijgen denk ik...

En dat van een duppie op de 1e rang klopt denk ik wel...

Ik weet nu gewoon dat ik mezelf moetindekken. Gewoon zeker weten dat ik zelf correct handel, en bewijs heb dat ik iets onbeschadigds heb verkocht. Gewoon door simpel weg foto's te maken waar de koper bij is (en op staat), en evt bestaande beshadigingen melden en op foto bijvoegen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:12

Maar als het allemaal zo moet (heb zelf ook sores gehad met Marktplaats) dan heb ik al geen zin meer om mijn spullen te koop te zetten.
Marktplaats was voorheen een heel goed medium, maar ik krijg de indruk dat er de afgelopen jaren aardig wat rotte appels tussen zijn gekomen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:13

Liezel1 schreef:
Maar als het allemaal zo moet (heb zelf ook sores gehad met Marktplaats) dan heb ik al geen zin meer om mijn spullen te koop te zetten.

Precies. Ik dus ook niet...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:25

wij hadden eerst mijn oude fiets op mp gezet. voor €40,- dus iemand had gemailt dat tie wilde komen kijken. dus een datum ed afgesproken.die datum stond hij ook voor de deur . en hij wilde ineens 30 euro betalen. in heel gebrekkig en dreigende taal. dus ik de schuur op slot gedaan en gezegt dat de fiets al weg was. een paar dagen later kwam een vrouw langs met dr dochtertje en die hadden niet zo heelveel geld en vroegen wat de prijs was. dus wij ja voor 30 euro mag je m meenemen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:27

Hahaha, briljant! Ja, zo gaat dat. Verkoper heeft helaas ook nog iets te zeggen...

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:58

Wat ik heel vervelend vind is als mensen bijvoorbeeld € 50 bieden via Marktplaats en dan langskomen en dan toch nog proberen af te dingen. Bied dan in eerste instantie gewoon lager! Veel mensen gaan dan toch in op het lagere bod omdat de koper nou eenmaal al aan de deur staat. Dat doe ik dus echt niet hoor, al kom je vanuit Groningen naar Rotterdam rijden, als je een prijs afspreekt, dan betaal je die prijs gewoon, anders was ik wel met iemand anders in zee gegaan...
Oké, ik heb één keer met mijn hand over mijn hart gestreken en wat van de prijs afgehaald. Een mevrouw kwam langs met haar dochter om mijn rijlaarzen over te nemen. Het meisje wilde de laarzen zo graag hebben, maar ze waren behoorlijk op de groei, zeg maar. Ik zag aan deze mensen dat ze gewoon geen geld hadden voor een beetje behoorlijke, nieuwe laarzen. Ik heb ze toen voor de helft van de prijs meegegeven Bloos Vond het zo sneu voor die meid. En ze was zo blij met haar -veel te grote - laarzen. Als ik dan iemand blij kan maken met iets wat bij mij alleen maar in de weg staat, dan doe ik dat graag Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:08

Afdingen is oppleuren zeg ik altijd maar Haha!

Aardig wat mensen aan de deur gehad in de afgelopen jaren, nooit problemen gehad. Maar mijn vader wel.. Dan bieden ze op MP bijvoorbeeld 4300 euro voor een motor, staan ze bij mijn vader, willen ze ineens 500 euro minder betalen ofzo..

Ik zet het er altijd bij in mijn mailtjes, als je van plan bent om lager te gaan bieden als je hier staat, bespaar je dan de reis Tong uitsteken Dat heeft wel tot resultaat gehad dat ik een aantal keren voor jan lül heb zitten wachten ROFL

Ik heb ook zadels verkocht, maar maakte altijd afspraken dat het zadel gepast mocht worden. Echter, als het zadel beschadigd terug kwam, neem ik hem niet terug, ook dit werd van tevoren gemeld. Nooit gedonder mee gehad en nooit een zadel terug gehad Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:18

Tallie_Ho schreef:
Ik heb ook zadels verkocht, maar maakte altijd afspraken dat het zadel gepast mocht worden. Echter, als het zadel beschadigd terug kwam, neem ik hem niet terug, ook dit werd van tevoren gemeld. Nooit gedonder mee gehad en nooit een zadel terug gehad Haha!

Dat had ik dus ook gezegd.
Alleen mijn koper belde na 2 dagen dat ik hem had "belazerd" door hem een (zwaar) beschadigd zadel te verkopen (terwijl het zadel in goede staat was!).

Vind het een goed idee om in mailtjes erbij te zetten dat als ze aan de deur van plan zijn lager te bieden, dat ze dan net zo goed niet kunnen komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:35

Ik zeg er altijd bij dat ze moeten controleren en dat we een documentje opstellen als ze van ver komen Knipoog

Ik heb iemand van bokt mijn westernzadel verkocht voor 600 euro. En ik heb toch echt een briefje laten tekenen dat het zadel in prima staat was ( met de gebruikelijke sporen ) en dat zij het zadel mag passen en moet betalen. Indien het zadel niet past mocht hij terug, maar wel in dezelfde staat als meegenomen. Haha!

Gaat het om een zadeltje van 25 of 100 euro dan is het wat anders Knipoog