Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:22

krak schreef:
dan moet je maar eens enkele keren meegaan met Evangelisten Gestoord
sommige vormen van 'geloof' zouden ze gewoon ronduit moeten verbieden Lips are sealed

Die komen iig niet aan je deur Nagelbijten / Gniffelen Geloven enzo.. ik vind het prima hoor, maar val mij er alsjeblieft niet mee lastig
Maar je hebt gelijk ja...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:51

Iris82 schreef:
Amy:
Maar wat gaf hij dan als reden om jou nog steeds lastig te vallen? Ik neem aan dat je dat ook gevraagd hebt?

Sjeuh, ben ff een middagje weg geweest, heel wat bij te lezen Knipoog bedankt voor de pb's overigens Lachen

De eerste keer dat deze meneer is langsgeweest, is denk een ruime maand nadat ik dat prettige gesprek heb gehad met die vorige jongeman. Bij de eerste keer kwam hij met een vrouw en kwamen met een boekje en foldertje. Heb ze toen bedankt en gezegd dat er toevallig iemand voor hun een maand eerder al was langs geweest en ik dat boekje al had en dus geen zin had in nog een keer een gesprek. Toch werd mij het boekje in de handen geduwd. Heb het toch maar aan genomen en ze een fijne dag gewenst.
De 2e keer kwam hij weer langs, met een vriendelijke vrouw, wederom vriendelijk verzocht het boekje aan andere mensen te geven, want het drukken kost immers ook geld en ik al bekend ben met de gesprekken en echt niet geinteresseerd. De eerste keer was ik naar mijn idee toch niet duidelijk genoeg geweest, enkelt verteld dat ik al gesprek heb gehad en ze het boekje dus beter voor iemand anders konden gebruiken en gedag gezegd...dus mss niet duidelijk genoeg geweest.
Tweede keer werd ik al wat korter, wel vriendelijk en toen hij maar doorging (en ik toen WEL heel erg duidelijk was) en zn handen tegen de deur duwde, hem er maar bij gezegd dat ik geen interesse heb, maar ook geen tijd. Toen riep hij nog, dan kom ik wel terug voor een afspraak..waarop ik hem nog heb gezegd dat niet te willen en wenste hem succes.
Sja en toen dat verhaal met mn gordijnen nog dicht Tong uitsteken en dat ie bleef aanbellen.
En nu vanmorgen wéér..dus je begrijpt, mn lontje wordt wat korter, want ik heb verdorie respect getoond, meerdere malen voor zijn overtuiging en geloof en dan krijg je dat iemand vreselijk opdringerig wordt..Ik begon al haast te denken dat dat normale 'werkwijze' was, vandaar dat ik dacht deze vraag hier maar eens te stellen Knipoog

zo en nu ga i de pagina's verder lezen, hihi.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:24

Ik vind dat je netjes bent geweest en kan me heel goed voorstellen dat je lontje korter wordt. Ik snap eigenlijk niet waarom ze langs de deuren gaan. Zou het zoveel nieuwe leden opbrengen??? De meeste jehova's ( ja ook op aruba) zijn heel netjes, maar een paar maanden geleden was er een vrouw langs de rancho( manege) gekomen toen ik net mijn paardje stond te borstelen. Dat gaat te ver je komt op een zaterdag bij de rancho ( om de paarden te bekeren??) en dan krijg ik een hele preek over dat de wereld gaat eindigen. Ik heb toen zelf voor een boekje gevraagd en zodat ze sneller weg zou gaan. Dat heeft uiteindelijk wel geholpen. Ik heb niks tegen welk geloof dan ook, maar repecteer mijn mening ook en val me er niet mee lastig.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:46

Jehova's...tsja. Ik ben humanist dus ik kan er niet zoveel mee. Ik vind dat aanbellen en je "lastig" vallen thuis sowieso asociaal. Ik ga toch ook niet bij gelovigen aanbellen en dan boekjes overhandigen met: 100 argumenten waarom God niet bestaat... Als ik dat zou doen zou iedereen mij respectloos vinden, terwijl zij eigenlijk precies hetzelfde doen. Geloof/levensbeschouwing is een privé aangelegenheid en als ik me wil bekeren stap ik zelf wel naar de kerk/moskee/synagoge/tempel

Wij hebben ook meerdere malen (gewoon netjes) aangegeven dat we er dus geen intresse in hebben. Ze bleven gewoon terugkomen.
Op een dag vroeg mijn vader: "Wat willen jullie nou precies?"
Antwoord: "Wij komen God brengen."
Vader: "Nou, zet maar in de achtertuin" .... en sloeg de deur dicht.

Ook wij hebben voet tussen te deur enz weleens meegemaakt.
Vaak wordt ik nogal overrompeld als ze voor de deur staan, maar meestal maak ik vrij snel duidelijk dat ik geen interesse heb. Als ze daar niet naar luisteren, tsja dan hebben ze wel een kwaaie aan me.
Dus TS, ik vind dat je geduld genoeg hebt gehad! Er is blijkbaar maar één taal die die man goed verstaat: duidelijke taal.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:48

Ze zijn zelfs in Denemarken te vinden! Ik woonde hier nog maar net toen er aan gebeld werd. Ik deed dus netjes open, staat daar een vrouw die meteen iets in mijn handen stopte. Ik had geen idee wat het was dus ik pakte dat aan. Foutje bedankt. Ik was toen nog niet zo handig in de taal en bedankte haar dus vriendelijk voor die boekjes. Kwam er later toen ik beter naar die boekjes keek, achter dat zij dus een jehova was. In de volgende 4 jaar werd er regelmatig aangebeld voor een gesprekje. Heb inmiddels de taal geleerd dus kan vriendelijk nee dank je wel ik ben niet geinteresseerd zeggen. Inmiddels (na 7 jaar) zijn ze al iets slimmer geworden. Ik krijg nu alleen nog maar de boekjes in de brievenbus en er wordt nooit meer aangebeld.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:52

Ik vind ook dat je erg netjes bent gebleven...Dat mensen je ongevraagt iets komen opdringen is één ding, dat ze geen nee willen horen is al niks, maar als ze dan ook met handen en voeten gaan werken, mmm...ik weet niet of ik dan nog wel netjes zou kunnen blijven.

Dat verhaal van Zwerte vond ik wel erg grappig, was wel iets waar ik af en toe aan denk, om als Satansaanbidder de deur open te doen, ben alleen nooit zo snel.

Hier komen ze trouwens heel trouw elke maand, ik heb al van alles aan de deur gehad; elke kleur, man, vrouw, kinderen en zelfs verschillende vormen van gehandicapten. Misschien dat het werkt als ze in paardrijoutfit langskomen? Haha! (zal het maar niet vertellen)
Verder zijn ze wel erg netjes, dus dan ben ik dat ook. Zeg netjes dat ik er geen belangstelling voor heb en dat ze die boekjes beter aan iemand kunnen geven die er wat mee kan en dan gaan ze ook net zo netjes weer weg.

Op een ander adres ben ik er weleens tegenin gegaan. Die meneer begon over het paradijs waar dan alleen maar vrede heerst. Dat klopte volgens mijn yin/yang principe niet, aangezien alles een tegenpool moet hebben om het te kunnen opmerken. Hoe herken je licht als er geen donker is? Wat is goed zonder kwaad? Geen geluk zonder ongeluk. Zijn ideeen waren in mijn wereld dus niet mogelijk. Meneer was even stil, wenste me een prettige dag en ging er vandoor. Ik heb op dat adres nadien nooit meer een Jehovas getuige gezien...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 05:25

bij ons stonden ze ook eerst vaak aan de deur, kreeg er wat van Boos!

tot op een keer :

man: ik kom de leer van christus brengen.
ik: zet maar in de schuur, ik wist niet dat je hem geleend had Clown

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 05:50

stonden ze gisteren wéér voor u deur Nors opkijken en jij bent nog altijd vriendelijk?
ja sorry maar moesten ze hier zo dikwijls staan nadat ik zelfs nog vriendelijk had gevraagd niet meer te komen, mja die liepen niet de oprit af maar die vlogen Haha!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 06:04

mmm,tja...ik heb wel jehova kennissen gehad.super lieve mensen.maar de mensen die inderdaad hardnekkig aan je deur blijven komen,brrr.
mijn moeder heeft er een keer een de schok van haar leven bezorgt.
ik was nog klein en mijn moeder zorgde alleen voor mij,ze had het nogal moeilijk met vanalles.
de jehova: ow,u bent alleen?en u zorgt voor uw kind en werkt?
ge-wel-dig,u bent werkelijk en SUPERvrouw.
wilt zich aansluiten bij ons geloof,u komt zeker in de hemel,het leven hierna etc etc.
mijn moeder: de hemel,leven na de dood?ik ben blij als dit leven afgelopen is!

tja,nooit meer jehova's gezien.ik heb zelf ook nog nooit opdringerige jehova's meegemaakt.gelukkig mar,ik respecteer iedereen,ik respecteer ieders geloof.maar als IK van gedachte wil veranderen en wil gaan geloven,dan doe ik dat zelf wel,daarvoor hoeft niemand mij proberen de les te lezen.

@ ts: ik snap wel dat je vriendelijk blijft,immers je had goede ervaringen met en ander en wilt niemand voor het hoofd stoten,maar dit word toch echt te gortig hoor.
echt eisen dat je een nietbel adres wilt worden,en echt op je strepen blijven staan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:16

Hier staat een heksenbezem bij de voordeur, en ik wil ze best even haarfijn uitleggen dat ik die gebruik ook. Maar hier komen ze maar niet, hihi.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:43

Ik vind het al heel erg vervelend, dat iemand je in je privé-omgeving stoort om bekeert te worden tot een of ander geloof. Als ik me wil aansluiten, dan regel ik dat zelf wel.
Hier komen ze overigens bijna nooit, heel zelden en dan zeg ik dat ik niet geinteresseert ben, mijn moeder heeft een aantal keer gezegt dat ze Joods is, en daardoor is het wel verminderd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:49

Vind het zo ie zo al raar om met geloof langs de deuren te gaan,maar geen iteresse is geen interesse.Ik ken iemand die heeft iets boven de deur hangen,ik weet niet meer precies wat.Zoiets als geen jehova,s.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:59

Mijn moeder is nog jehova's getuige geweest, goddank niet lang en niet te fanatiek.

JG is geen geloof maar een bedrijf, en het verdient jaarlijks tonnen geld aan goedgelovige zieltjes die erg keurig gebrainwasht worden. Ik ken enkele aanhangers en ik vind het nooit leuke plaatjes zeg maar...

Ik ken eigenlijk wel enkele 'kerken' zoals de mormonen ook, en die vind ik dan al weer een heel stuk beter, hoewel ik overtuigd blijf dat geloof 1 van de gevaarlijkste dingen op aard is.

TS: volgende keer duidelijk maken dat meneer zijn voet niet te zetten heeft op jouw eigendom en dat je anders wel eens een straatverbod gaat aanvragen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:00

Aahrg, ik zou bij de eerste keer al boos zijn geweest Haha!

Gelukkig komen ze nooit bij mij thuis, ze weten de voordeur niet te vinden Haha! En toen ik op begeleid wonen woonde, belde er wel eens iemand aan maar aangezien wij nooit open doen voor vreemde mensen.. *en werkelijk ze hebben bij iedereen aangebeld en niemand heeft open gedaan (15 man) *

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:04

Niet meer vriendelijk zijn, heeft geen zin. Je staat op een aparte lijst omdat je met die aardige jongen hebt gesproken. Ze blijven nu komen, in golven!

Helaas zijn er ook meerdere gevallen bekent van bezoekjes nadat je een rouwadvertentie hebt geplaatst.

Mijn geloof is het niet, geen enkele trouwens. Ik voel me humanist, maar ik sluit me nergens bij aan!

Wie weet ben ik wel een Atheïst.... zou zo maar kunnen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:04

Hier ook altijd opdringerig volk! Ben een keer (jaren terug) in discussie gegaan met een ouder Jehova stel. Ze kwamen me het licht brengen waarop ik de lichtknop aan deed en vertelde dat ik al in bezit was van licht. Typisch vond ik dat ze telkens hetzelfde herhaalden in een ander context en ze geen antwoorden wisten te geven op rake vragen. Wanneer ik iemand aan de deur zou krijgen die zijn handen tegen de deur aanhield zou ik toch dreigen met het inschakelen van de politie wegens huisvrede breuk. Niet dat ik werkelijk zou bellen maar misschien drong het dan door?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:11

Wij hebben ze regelmatig ook aan de deur gehad, maar gelukkig niet heel opdringerig. Ze zaten er wel tussen en kwamen ook wel eens terug.
TS, wat al is gezegd is dit onacceptabel.
Als jij zegt geen interesse te hebben en hij blijft opdringen, is dat niet goed.
Ik zou dan ook niet meer zou vriendelijk zijn als ik heel eerlijk ben Bloos

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:37

Ik heb ze ook regelmatig aan de deur gehad, met wisselende ervaringen. Een keer een leuk gesprek gehad met een man en vrouw, die mij aanspraken over de hond. Ze vonden het zo'n lief en blij dier, die kreeg vast veel liefde. Toen ik zei dat hij geadopteerd was van de dierenbescherming vielen ze haast in katzwijm en zeiden dat de liefde in mij was, en dat ik een verrijking zou zijn voor hun geloof, en dat ik daar ook de liefde zou vinden die ik verdiende Rolleyes Maar ze gingen wel netjes weg toen ik zei geen interesse te hebben in hun geloof en zijn ook niet terug geweest.

Een andere keer (in een ander huis) kwam er een keer een meer vasthoudend type, daar raakte ik niet meer vanaf, die blééf maar praten. Inderdaad over het einde van de wereld en waar je terecht kwam als je niet in (hun) god geloofde, over de oorlogen en natuurrampen, over het drama op de universiteit in Amerika waar zoveel jongeren de dood vonden, of ik dat dan allemaal niet erg vond (na minstens een kwartier aaneengesloten gepraat te hebben). Jazeker is dat erg, vreselijk zelfs. Maar nog steeds geen interesse in uw geloof, sorry. Toen werd die man daar nog boos ook, hij zei met een luide stem dat jezus aan het kruis was gestorven voor ónze zonden en dat ik daar respect voor zou moeten hebben.

Toen was voor mij de maat vol en ik zei, nou sorry maar in de eerste plaats was ik er toen nog niet eens dus hoezo voor míjn zonden, en dan daarbij had Jezus dat voor mij niet hoeven doen, ik draag de consequenties voor mijn eigen doen en laten wel. Dat was blijkbaar een antwoord dat de beste man niet verwachtte, hij bood me nog lectuur aan maar ook daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Hij of een van zijn mede-getuigen zijn nooit meer bij mij aan de deur geweest.

Ik moet zeggen dat de meeste wel gewoon weggaan (en nog vriendelijk groetend ook) als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent. Bij mij kwamen ze nooit vaak, misschien 1x per twee jaar of zo. Wat bij TS gebeurd is raakt natuurlijk kant noch wal! Nee = nee, daar ben je duidelijk in geweest en ik was bij de 2e keer al minder vriendelijk geweest vrees ik. Ik praat toch zeker geen chinees als ik zeg 'sorry ik heb geen interesse'...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:39

Jehova's.. Praat mij er niet van. 2/3e van ons dorp is christenlijk, dus we hebben ze regelmatig aan de deur. Sommige zijn heel aardig en begrijpen dat je geen belangstelling hebt.. Maar sommigen dringen ook aan en zetten zo een voet tussen de deur. Dan is het bij mij gauw over.. Haha!

We hebben een keer een paar op de koffie gehad. Ze hadden dorst. Ze mochten wel binnenkomen, maar onder voorwaarde dat ze geen woord over God spraken.. Ze hebben zich er keurig aan gehouden. Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:53

Ik vind het sowieso van welk geloof dan ook ontzettend grof om het aan iemand te komen opdringen, en zeker als diegene ook nog eens duidelijk laat weten niet geïntresseerd te zijn. Een geloof dat ze me aan de voordeur in mijn strot willen duwen is juist een geloof waar ik veel sneller een hekel aan zal krijgen. Als je je geloof wil verspreiden zijn er ook andere manieren, en als ik interesse heb dan zal ik er zelf wel naar toestappen om dingen te vragen. Discussie aangaan is ook onmogelijk, want het lijkt misschien alsof sommigen interessant kunnen discussieren(kunnen ze misschien ook), maar het enige resultaat dat je krijgt is dat ze je onthouden als iemand die wil praten, iemand die dus nog wel eens te bekeren valt en dan komen ze als vliegen de komende jaren om je toch maar 'het licht te laten zien'.

Bij mijn neef zullen ze wel niet meer komen. Hij is zo atheïstisch als de pest, toen hij een jong meisje en een oudere vrouw (volgens hem leek het alsof dat meisje in opleiding was) aan de deur kreeg, heeft hij zijn ongezouten mening maar even zo hard gegeven dat het meisje ervan begon te huilen Ach gut .
Kennis van mijn nicht is een priester, die kreeg ze ook aan de deur en die nodigde ze vriendelijk uit naar binnen. Begonnen ze over de bijbel. "Want op pagina zoveel staat dat...." Priester: "Nee hoor, dat staat er niet." Jehova: "Jawel." *Priester haalt bijbel, slaat pagina open* "Oh ja, waar dan? Knipoog "
*Jehova met mond vol tanden* "Jamaar op pagina zoveel staat ook nog!" *Priester draait naar pagina* "wàààr?" Clown

Even over die verjaardagen/traktaties. De achtergrondgedachte erachter snap ik wel. Een soort van 'niet iedereen heeft het even goed, dus het is niet zo fijn als je als arm kind ziet hoe een rijk kind veel meer kan uitgeven'(althans zoiets interpreteer ik toch, zou niet weten waar het anders goed voor is). Alleen werkt het gewoonweg niet in de huidige maatschappij, het zorgt net voor het omgekeerde effect, een soort van sociaal isolement.

Ik krijg ze hier gelukkig ook snel weg, en zo heel vaak komen ze niet. Maar meestal heb ik ze al gezien, dan laat ik deur gewoon dicht. Hoewel ik de volgende keer misschien toch open doe, ik heb enkele leuke zinsspelingen voorbij zien komen Haha! .(zal eens zien als ik aan een satant-shirt geraak Huilen van het lachen )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:56

Katleentje: er zijn veel verschillende vertalingen van de bijbel, sowieso is hij niet meer compleet (het boek van Sara ontbreekt), ik geloof dat JG een eigen vertaling hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:59

Hij had het over die bijbel, heeft in ieder geval niet geprotesteerd tegen de priester-anders had hij wel gezegd 'deze bijbel is niet wat ik bedoel' ipv 'jamaar op pagina zoveel dan' dus ofwel wist hij het zelf gewoon niet dat er verschillende bijbels zijn Knipoog Haha! (ze hebben officieel inderdaad een andere soort bijbel).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:07

In ons vorige huis kwamen ze elke donderdag. Elke keer een heel verhaal op hangen. Heel irritant. Op een gegeven moment deden wij ook niet meer open Tong uitsteken

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:11

Ik heb een keer een beetje kokend de deur dichtgegooid.

Er stond er één te verkondigen dat alle slechte mensen dood zouden gaan en alleen de goede mensen zouden overblijven.
En mijn vader was ongeneeselijk ziek en had niet lang meer te leven.
Dus heb ik ze op de man af gevraag "Dus mijn vader is een slecht mens?"
Zo moest ik het dus ook weer niet zien. Ik moest Hem daarboven (weet even niet meer welke naam ze gebruikte) de tijd gunnen.
Ik heb ze op redelijk onvriendelijke toon gezegd dat die tijd er niet was en heb de deur dicht gedaan.

Kunnen mensen niet begrijpen dat je geen geloof opgedrongen wil krijgen?
Als ik bekeerd wil worden, doe ik dat zelf wel.
Ik kan best respect opbrengen voor ieder zijn geloof, zolang mensen het niet proberen het mij op te dringen.

Gelukkig komen ze niet zo vaak bij ons, (of ze komen als we niet thuis zijn, die mogelijkheid is ook aanwezig Clown )
Ik open de deur, zeg "Geen Interesse" en doe voor ze iets kunnen zeggen de deur weer dicht. Koe

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:35

Hebben jullie wel enig idee wat het doel is van langs de deuren gaan? Scheve mond (naast het moeten) Zij zijn er van overtuigd dat de wereld echt vergaat, en dat alleen zij overblijven. God is mooi en alles wat hij geschapen heeft ook. God heeft ook mensen geschapen, ook ongelovigen dus, en die moeten beschermd worden. Ze willen de mensen redden, niet de wereld overnemen ofzo, en over die commisie, wat een misselijke opmerking zeg Nagelbijten / Gniffelen
Ik ontken echt niet dat ze soms verschrikkelijk vervelend zijn, of dat ze te ver gaan, maar om het nou geweldig te vinden dat iemand dat zo iemand zijn vingers breekt tussen de deur? Scheve mond Misschien moet iedereen dat maar gaan doen, want zo iemand zo ik niet eens meer willen redden als ik een Jehova was Clown

Ook het stukje over het geld vragen voor het pensioen van de pastoor, heeft hier bar weinig mee te maken, zoals je zelf al zei, waren dat Katholieken, want dat zijn de enigen die een pastoor hebben Haha! En Katholieken gaan normaal gesproken niet langs de deuren om hun geloof te verkondigen. Volgens hen dien je dat namelijk voor jezelf te houden en loop je er niet mee te koop Knipoog