Persoon voor de trein gesprongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda1993

Re: Persoon voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:13

Linda1993 schreef:
Sorry dat ik dit ga zeggen hoor, maar mensen die gaan zeggen dat het egoistisch is, begrijp ik niet helemaal. Een vriend van mij heeft ook zelfmoord gepleegd, niet door voor een trein te springen, maar van een flat af te springen! Die mensen houden echt geen rekening met wie hun gaat opruimen en hoe het nu verder moet. Ze denken alleen maar: ik wil dood, ik wil dood. Als jij echt niet meer normaal kan denken, ga je daar ook niet over nadenken. En natuurlijk is het erg, dat mensen het op moeten ruimen en voor alle mensen die het hebben zien gebeuren enzo, maar voor zo een persoon maakt dat echt niet uit. Maarja zo denk ik erover, en gelukkig denkt iedereen er anders over.

Edit: zie net dat je me net wat eerder voor was Redrumfox

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:25

Twee mensen één gedachte.. Knipoog Ben blij dat er nog iemand is die er zo over denkt en deze mensen wél kan begrijpen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:55

Ik zeg ook absoluut niet dat ik het niet begrijp Lachen
Ik heb er helaas ook ervaring mee (niet met mezelf), ik heb het er niet vaak over omdat ik merk dat het op veel onbegrip stuit..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:20

Redrumfox schreef:
Twee mensen één gedachte.. Knipoog Ben blij dat er nog iemand is die er zo over denkt en deze mensen wél kan begrijpen.

Ik zei op pagina 1 al zoiets Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:40

Ik heb ooit in een trein gezeten waar iemand voor sprong. Het geluid dat dat maakte vergeet ik niet meer.

Gelukkig hadden wij een wagon vrij ver naar achteren, maar bij ons in de wagon zat een machinist op zijn vrije dag.

Mijn moeder zei "waarschijnlijk een wild zwijn" want het was geloof ik ergens bij de veluwe in de buurt. Maar die machinist zei: Nee, dit was een mens, er zit hier een instelling vlakbij.

Hij is toen naar zijn collega toe gegaan om hem op te vangen. We hebben een uur stilgestaan, en daarna is de trein doorgereden naar het eerstvolgende station en moesten we overstappen...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:47

Gatver wat sneu zeg voor zo een jong iemand. Verdrietig

Een vriendin van mij uit zwitserland is ook aangereden door een trein maar heeft het wonderwel zonder al te veel letsel overleefd. Ze stond op het perron te wacht, een beetje in gedachten en toen kwam de trein aan die godzijdank al een tijd afremde en zij wou nog een stap naar voren doen maar omdat ze zo in gedachten was zag ze niet dat ze al helemaal op de rand stond. Toen is ze op het spoor gevallen, gelukkig niet vóor de trein maar werd wel door een hendel van die trein geraakt. Toen heeft een jongeman die het zag gebeuren haar van het spoor afgetild. Ze heeft letsel aan haar heup overgehouden van die hendel.

We waren enorm geschokt door het nieuws en enorm blij dat het 'ok' ging met haar, ze heeft énorm veel geluk gehad. Om maar even duidelijk te stellen, deze persoon is niet suïcidaal; het was echt zo een geval van 'sh*t happens' net zoals met die rollator en die fiets.

Ik vind het raar dat er wordt gezegd dat mensen die wél opzettelijk voor de trein springen egoïstisch zijn? Denken jullie nu nog écht dat deze mensen rekening houden met anderen? Die mensen hebben zoveel problemen in het leven dat ze voor zichzelf 100% zeker weten dat er geen oplossing meer is die hen weer helpen een normaal leven te lijden. Ze zien gewoon geen andere oplossing meer. Ook zien ze zichzelf ook vaak als 'nutteloos' voor deze wereld.
Ze zijn gewoon zo ver 'heen' dat ze niet helder of etisch meer denken, die zijn opgeslokt door hun eigen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:19

Het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken, zowel voor de machinist, conducteur als reizigers in die trein.

Die mensen die dat doen zijn niet egoïstisch vind ik persoonlijk, ze zijn gewoon goed de weg kwijt en zitten érg met zichzelf in de knoop en zien dan geen andere uitweg dan zichzelf van het leven te beroven. Verschrikkelijk, maar wat doe je er aan? Ja niets, we moeten het accepteren maar het blijft poedersuiker om mee te maken.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:32

Ik ben dan toch nog 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben die het niet egoistisch vind!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:05

Dan ga ik er nu een gewaagde uitspraak tegenaan gooien. Ze zijn wel degelijk superegoïstisch, maar te ver heen om dat van zichzelf te beseffen.
Als ze namelijk niet egoïstisch zouden zijn zouden ze er op dat moment echt wel bij stilstaan dat ze er heel veel mensen mee duperen, en dat doen ze niet. Het is alleen meestal niet hun insteek om egoïstisch te zijn, ze zijn zo ver weg gezakt in hun eigen ellende dat de meeste denken dat ze de wereld een plezier doen door er een eind aan te maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:24

Inoterry schreef:
Dan ga ik er nu een gewaagde uitspraak tegenaan gooien. Ze zijn wel degelijk superegoïstisch, maar te ver heen om dat van zichzelf te beseffen.
Als ze namelijk niet egoïstisch zouden zijn zouden ze er op dat moment echt wel bij stilstaan dat ze er heel veel mensen mee duperen, en dat doen ze niet. Het is alleen meestal niet hun insteek om egoïstisch te zijn, ze zijn zo ver weg gezakt in hun eigen ellende dat de meeste denken dat ze de wereld een plezier doen door er een eind aan te maken.

daar ben ik het helemaal mee eens eigenlijk

heb het zelf ook meegemaakt. en ik kan je zeggen het maakt je kapot ookal ken je die persppn niet.
maar ik denk wel dat we hun keuze moeten accepteren. maar heb dan liever dat ze het thuis doen niet op drukke plaatsen. want als iemand je thuis vind zijn dat 1-2 personen maar doe je het op een drukke plek dan kunnen er wel 50 mensen bij betrokken zijn. en tuurlijk 1 persoon is er altijd 1 te veel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:26

wat ik al eerder aanhaalde, als ze thuis gevonden worden is het eigenlijk altijd een dierbare die ze vind.

Tuurlijk is het afschuwelijk als je getuige bent van zo'n daad, maar mijn mening is dat een volslagen onbekende je minder doet dan een dierbare, maar vat het niet verkeerd op: dat is MIJN mening Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:31

daNiielle_ schreef:
Jullie gaan heel anders praten, als je zélf daar voor die trein hebt gestaan.
Egoistisch? Ja misschien wel, maar wat moet je dan? Je staat daar verdomme toch niet voor je plezier!
Als je zo diep zakt in je leven, kún je niks anders, dan zie je dat misschien wel als enigste oplossing.

Je kunt wel roepen 'Goh wat een egoistisch persoon!', maar dat vind ik meer een teken van onbegrip.

Het heeft 2 kanten..Iedereen maakt zijn eigen keuzes, en jij kunt niet zomaar gaan roepen dat die keuze egoistisch is.
Niet 'de meest handige manier' om uit je leven te stappen, maar daar denk je op dat moment écht niet over na.

Ik heb er gewoon niet meer woorden voor, alleen maar heel veel medelijden met al die mensen...

Mee eens Lachen

Je kan het ook omdraaien.. nu wordt er gezegd dat deze persoon egoistisch is om voor de trein te springen.
Maar wat als deze persoon op 'aarde' blijft, omdat anderen dat willen. Wie is er dan egoistisch?
En daarnaast of het egoistisch is, is per persoon verschillend het is een mening Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:34

Polly schreef:
wat ik al eerder aanhaalde, als ze thuis gevonden worden is het eigenlijk altijd een dierbare die ze vind.

Tuurlijk is het afschuwelijk als je getuige bent van zo'n daad, maar mijn mening is dat een volslagen onbekende je minder doet dan een dierbare, maar vat het niet verkeerd op: dat is MIJN mening Knipoog

het is altijd afschuwelijk als je zo iemand ziet. maar heb dan "liever" dat 1 persoon diegene vind dan 20 mensen die het moeten zien. want bij die 20 mensen kunnen ook bekenden zitten, daarbuiten doet het een volslagen vreemde ook heel erg veel.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:16

Drugs jongens daar draait het hier allemaal om,
Stond in de regiokrant een heel stuk op de voor pagina.
En drugs doet rare dingen met de mens, helaas is het gebruik hier enorm hoog en is het % zelfdoding hier dan ook erg hoor onder de jongeren.

Hoop dat het snel aangepakt word, want er kan voor al die gebruikende jongeren nu nog wat gedaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:29

Marchador schreef:
daNiielle_ schreef:
Jullie gaan heel anders praten, als je zélf daar voor die trein hebt gestaan.
Egoistisch? Ja misschien wel, maar wat moet je dan? Je staat daar verdomme toch niet voor je plezier!
Als je zo diep zakt in je leven, kún je niks anders, dan zie je dat misschien wel als enigste oplossing.

Je kunt wel roepen 'Goh wat een egoistisch persoon!', maar dat vind ik meer een teken van onbegrip.

Het heeft 2 kanten..Iedereen maakt zijn eigen keuzes, en jij kunt niet zomaar gaan roepen dat die keuze egoistisch is.
Niet 'de meest handige manier' om uit je leven te stappen, maar daar denk je op dat moment écht niet over na.

Ik heb er gewoon niet meer woorden voor, alleen maar heel veel medelijden met al die mensen...

Mee eens Lachen

Je kan het ook omdraaien.. nu wordt er gezegd dat deze persoon egoistisch is om voor de trein te springen.
Maar wat als deze persoon op 'aarde' blijft, omdat anderen dat willen. Wie is er dan egoistisch?
En daarnaast of het egoistisch is, is per persoon verschillend het is een mening Lachen

Ik vind het verdomd egoistisch om jezelf voor de trein te gooien. Als je zelfmoord wilt plegen, okey, mij best, maar doe het dan op een subtiele manier en gooi geen levens van machinisten, conducteurs en passagiers volledig over de kop. Ook al ben je een volslagen vreemde, je bezorgt wel tientallen mensen een naar gevoel....en misschien wel een trauma voor de rest van hun leven.......

En als je zo diep zakt in het leven, dan moet je je schouders er onder zetten. Ken een paar mensen die door heel wat oliebol zijn gegaan, maar die máken dr wat van. Je kunt wél wat anders doen als je zo diep zakt, je moet dr alleen de ballen voor hebben.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:30

Iddel: niet iedereen is hetzelfde. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:40

Nee niet iedereen is hetzelfde, maar roep dan niet van: Die mensen zitten zó in de problemen, die kunnen niks anders, want ik ken verdorie mensen met zoveel problemen meer he..Ik kan dr gewoon kwaad om worden.

Niks geen persoonlijke aanval op een bokker, maar ik word echt pissig als ik dit soort berichten hoor.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:41

Tja.. als je ermee te maken hebt gehad dan zou je het begrijpen. Op dat moment denken die mensen namelijk anders na: niet ethisch. Daar kiezen ze zelf niet voor, dat doet het lichaam. De ene is hier vatbaarder voor dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:49

Goh, dit wordt een beetje een slowchat, maar weet je: Ik hoop dat ik het nooit zal meemaken en het nooit zo zal begrijpen. Ik vind dat er gewoon niks aan te begrijpen valt..sorry als ik hiermee mensen voor het hoofd stoot..maar het is gewoon mijn nederige mening.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:57

iemand die hier in t ggz opgenomen is mist 2 benen doorda ze zich op de rails had gelegd samen met een vriendin. haarvriendin was op slag dood maar zei mist nu 2 benen en zit in een rolstoel. dat lijkt me pas erg, als je echt geen uitweg ziet maar dat je er dus alleen 2 afgesneden benen aan over houd.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:11

Egoïstisch is het misschien niet, zelfmoord plegen. Maar wél om voor de trein te springen. Doe het dan op een andere manier.. Zo heb ik er altijd al over gedacht. Als iemand zelfmoord wil plegen, oké. Zelf weten dan Rolleyes Al kan ik er met m'n hoofd niet bij. Maar om nou voor de trein te springen, of iets anders in het openbaar..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:29

Tja, wat ik begreep is dat die jongen ook drugs gebruikte.. Ze gaan hier in de buurt een campagne starten om jongeren voor drugs te waarschuwen. Je gelooft je ogen niet als je ziet hoeveel jonge mensen er hier in de problemen komen door drugs Scheve mond

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:01

Iddel schreef:
Nee niet iedereen is hetzelfde, maar roep dan niet van: Die mensen zitten zó in de problemen, die kunnen niks anders, want ik ken verdorie mensen met zoveel problemen meer he..Ik kan dr gewoon kwaad om worden.

Niks geen persoonlijke aanval op een bokker, maar ik word echt pissig als ik dit soort berichten hoor.

Wat weet jij nou van andermans problemen?

Dat jou vrienden er bovenop zijn gekomen, chapeau!
Maar niet zeggen dat de rest dat ook maar moet doen, want zo makkelijk is het echt niet..