Rotterdam Zuid, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Re: Rotterdam Zuid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:16

Oja vanaf lombardijen ken je de trein rechtstreeks naar de blaak nemen Lachen
Ik hier hier het treinstation direct voor de deur Haha!
Vreewijk gaat inderdaad ook nog wel!

Barendrecht is een fijne buurt, alleen is het wel gelijk wat duurder.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:19

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:28

Ik woon in Dordrecht en heb het prima naar mijn zin. Je hebt genoeg goede wijken. Ik zou zelf niet in Crabbenhof willen wonen. Oud-Krispijn zijn ze aan het opknappen dus bepaalde stukken zijn prima.
Centrum is leuk maar druk
Sterrenburg en Stadspolders zijn rustig maar wat saai
Dubbeldam is heel netjes maar ook saai (gemiddelde leeftijd is aan de hoge kant en veel gezinnen)
Voor meer info pb maar

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:09

De afspraak van vanmiddag heb ik vanmorgen afgebeld, en ik heb ook vanmiddag min of meer de knoop doorgehakt eerst het op en neer reizen aan te kijken, alvorens ik op kamers ga.

Iedereen bedankt voor de reacties, ervaringen en tips! Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:15

Ik moest ook iedere dag heen en weer reizen tussen Rotterdam en Dordrecht (is maar een uurtje met alle bus en wacht tijden erbij) en ik vond het altijd een voordeel dat je dan onderweg al vast wat huiswerk kon maken of 's ochtends nog even snel iets door lezen voor dat proefwerk. De eerste week zit je constant buiten te kijken maar daarna ken je de omgeving wel....

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:26

Ik ben een geboren en getogen Rotterdammer. Woon nu net buiten Rotterdam. Maar als ik op me zelf zou gaan wonen zou ik zo in Rotterdam zuid zijn. Pendrecht is nog steeds een leuke beurt. Tuurlijk is het over het algemeen wel wat achter uit gegaan. Maar het is ook hoe je zelf bent en je jezelf opstelt. Heen en weer reizen is natuurlijk ook een optie, maar als je een leuk apartement kan krijgen zou ik het niet laten gaan. Het enigste wat je niet moet; in de Peperclip gaan wonen. Dat is echt een not done!!!
Oud-Charlois, Pentrecht, West-IJselmonde, Vreewijk, Sportdorp zijn echt ontzettend leuke buurten. Sportdorp en Vreewijk zijn trouwens nog echt van die dorpse wijken. Vele mensen kennen elkaar.
Succes met de keuze!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:31

woon in het oude noorden... niet echt een aanrader hoor..
veel criminaliteit en overal beveiligings camera's..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:00

Beveilingscamera's an sich wil niet zo heel veel zeggen, die hangen in Roermond ook overal en Roermond staat nou niet direct bovenaan in de hitlijsten Knipoog

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:02

Fritsiej schreef:
Ik ben een geboren en getogen Rotterdammer. Woon nu net buiten Rotterdam. Maar als ik op me zelf zou gaan wonen zou ik zo in Rotterdam zuid zijn. Pendrecht is nog steeds een leuke beurt. Tuurlijk is het over het algemeen wel wat achter uit gegaan. Maar het is ook hoe je zelf bent en je jezelf opstelt. Heen en weer reizen is natuurlijk ook een optie, maar als je een leuk apartement kan krijgen zou ik het niet laten gaan. Het enigste wat je niet moet; in de Peperclip gaan wonen. Dat is echt een not done!!!
Oud-Charlois, Pentrecht, West-IJselmonde, Vreewijk, Sportdorp zijn echt ontzettend leuke buurten. Sportdorp en Vreewijk zijn trouwens nog echt van die dorpse wijken. Vele mensen kennen elkaar.
Succes met de keuze!

Vreewijk begint ook steeds meer af te takelen hoor Knipoog
Me oma woont er en die heeft al rare dingen meegemaakt door, en s'avonds aardig veel overlast op de Dreef.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:52

Ik heb 9 jaar in rotterdam zuid gewoond op 2 min afstand van de Slinge.
Wij woonde in een soort flatten wijk.. elke keer gebeurde er weer wat in een flat.. schiet partij, vecht partij.. en wij vroegen ons echt af wanneer onze flat aan de beurt was... wij zijn ook (mede) om die rede naar zeeland verhuist.