Mbo opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Mbo opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:56

Ik ga geen HBO doen, ik zou namelijk bij god niet weten wat ik als aanvulling op Grafisch Vormgeven zou moeten studeren. En ik heb het he-le-maal gehad met die pokke scholen..

Ik maak net zo lief nu mijn opleiding af (nog 1 jaar), en ga aan het werk en probeer dan nog wat cursussen enzo te volgen. Zoals fotografie..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:45

_Lott schreef:
onzin? sorry hoor maar ik ben blij als ik straks op mbo vergoeding krijg. wij zetten ons toch in. ik moet toch ook kleren kopen. spullen voor mijn paard. en misschien ook af en toe eens leuke dingen kunnen doen?

als mijn broer straks 5 dagen per week stage moet lopen. moet hij dan in het weekend nog doorwerken? ik geef hem groot gelijk dat hij zegt, dat doe ik niet! de jeugd van tegenwoordig. dat vind ik echt zo ontzettend over een kam geschoren. ik denk dat ik mezelf daar dan niet bij moet beschouwen Haha!

maargoed, op hbo vind ik het niet meer dan logisch. ze moeten blij wezen met mensen die studeren! hen motiveren, geld moet op een of andere manier in het laatje komen? school moet betaald worden, boeken. etc

Zo, wát een instelling! 'Ze' moeten blij wezen dat er mensen zijn die studeren. Sorry hoor, maar ik studeer voor mezelf, omdat ik mijn opleiding erg leuk vind, en er graag mee wil werken. Niet om 'ze' een plezier te doen. Wie 'ze' dan ook mag wezen Verward Erg asociaal als 'ze' je dan ook nog moet betalen voor iets wat je niet kan en waar 'ze' tijd voor moeten investeren om van jou een deskundige werknemer te maken.
Ik loop nu 5 dagen in de week stage, en krijg daar niks, noppes, nada, niente voor. In geld dan. Feitelijk krijg ik er namelijk heel veel voor terug. Namelijk ervaring, feedback op mijn handelen zodat ik beter in mijn vak wordt, ik krijg les, en ik word super begeleid in mijn leerproces.
Ik ben erg blij dat er mensen zijn die er tijd voor vrij maken om mij wegwijs te maken in het werkveld. Die mij beter willen mijn in mijn toekomstige beroep, en die me willen vormen. Dit kost hun veel tijd en energie. Zou het erg asociaal vinden om er ook nog geld voor te vragen Scheve mond

Trouwens; ik weet niet hoeveel stage jij denkt dat je moet lopen per week? Maar er blijft echt wel genoeg tijd over om te werken hoor Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:51

Ik heb een beetje bijgelezen, als je je zorgen gaat maken om het geld moet je maar gaan trouwen met een 80 jarige oude vent die veel geld heeft en op knappen staat, je begint overal onderaan dat is een feit, ik heb op mijn 18de voor 3,83 BRUTO per uur gewerkt, hard gewerkt, meer als 40 uur per week maar het belangrijkste was ik háátte het, nu ga ik eindelijk weer studeren, Grafisch vormgever, altijd mijn grote droom geweest, en al verdien ik maar 2 euro, het is waar mijn hartje ligt en gaat me echt geen flikker om het geld.. zou je ook eens moeten doen..

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:14

ja je kan me verwend noemen I don't care bedoel ze willen dat wij blijven leren tot je 18e
ondertussen krijg ik wel een agis van 100 euro op me nek
ik moet ook kleding hebben wat _lott al zegt en ik doe nog meer dan mensen die al volleerd zijn
want denk maar niet dat hun een keer afwassen hoor of een wasje dr ingooien
nee dat doet assepoester wel einde van de dag is het ruim jij dit dat en zus even op
en hun zitten te kijken hoe ik dat doe
ondertussen moet ik ook nog me kapperstaken uitvoeren
dus ik vind het belachelijk dat ik zo weinig betaald krijg!!!
Ik ben 5 dagen per dag met school en werk bezig, denk je dat ik nog zin heb om in het weekend ook nog
eens te gaan werke?
HALLO ik ben nog jong ik wil ook naar me paard kunnen ik wil ook een keertje uit kunnen gaan
(A) dus noem het hoe je het wil noemen ik vind het gewoon uitbuite

prima als jullie kunnen leven van 2 euro per uur
mijn ouders blijven niet me hele leven me paardje onderhouden
en ik wil mijn paard niet weg doen hoor!!!
ik wil geen armoedzaaier worden later Vork

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:20

samflame ik vind je niet verwend ik vind je een aansteller n.a.v je laatste bericht, ik maak hier schoon, stofzuig elke dag, was, zit op school, ik heb een AGIS! van 100 euro ik heb een scooter verzekering van 70 euro, ik heb mijn boeken te betalen van 350 euro en ik heb mijn school te betalen van duizend euro, paardrijden 165 euro en weetje wat zo grappig is, ik heb het niet moeilijk, ik werk hard, en heb de weekenden gewoon lekker vrij! je moet het WILLEN, dan kom je er vanzelf.
en anders ga je maar naar het zandpad, geen opleiding veel geld Clown
je ziet jezelf als een dame met eigen bedrijf dikke kantoor in een mooi pak met prachtige pumps eronder, wake up girl met zo;'n instelling zal je altijd de vloer moeten vegen.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 12-08-08 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:21

als ik jou was zou ik deze opleiding mooi afmaken, een andere opleiding aan doen (niet in de zorg!! dat is echt hard werken en weinig verdienen) en ondertussen zwart bijverdienen met knippen Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:26

idd moniek, zwart bijverdienen zou prima te doen zijn, ik heb namelijk liever een thuiskapper dan een kapperszaak, thuiskapper vraagt 12 euro, kapperszaak 23 euro, en heel veel mensen denken precies hetzelfde Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:39

ik ga een jaar stage lopen, oftwel werken.. voor NIETS.. Mjah, het is wel het vak waar ik al mijn motivatie in ga steken. Waar ik alles voor over heb. En paardrijden is een dikke luxe die je als je geluk hebt erbij KAN doen. Je moet iets kiezen wat je ligt, en als je daar helemaal voor gaat, verdien je uiteindelijk ook wel meer.. Als je er maar in gelooft

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:40

whaa dramaqueen, ik doe t zelfde als jou lees ik:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:42

pinuts schreef:
whaa dramaqueen, ik doe t zelfde als jou lees ik:)

zoo leuk, me hartje ligt daar echt Go jij! Go jij! na 3 jaar voor het minimum loon gewerkt te hebben en vooral een k*t baan te hebben zal het me een worst wezen of ik betaald krijg bij stage ofniet, het is tenminste wat ik leuk vind Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:44

idd, ik doe die opleiding grafisch vormgever nu al 2 jaar, en ga komende 2 jaar in 1 jaar doen, en dan verder naar de kunstacedemi. Wat ik daar precies ga doen, weet ik nog niet, maar ik doe er alles voor om er te komen...En ik mekker niet om het geld of wat, ik ben allang blij als ik er straks ben, en de KANS krijg mijn droombaan waar te maken. En jah, dan heb ik geen geld voor een paard..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:49

idd het zij zo, ik wil na MBO ook HBO gaan doen, ik ben liever een tijd een armoedzaaier dan dat ik de rest van me leven bij de blokker sta fulltime zonder kans op een normaal leven. (oud-collega van 21 woont op zichzelf en moet het doen met 624 euro...)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:52

achjah, maar er zijn zoveel mensen met weinig motivatie.. ze willen het wel maar zeiken de hele dag over hoe slecht de opleiding wel niet is. (bij mij op school ook heel erg..:S) Ze willen gewoon alles zoals het hun past. Veel geld, weinig werken, en precies zoals zei het willen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:57

dan moet je die mensen serieus eens aan het werk zetten 3 jaar lang zonder kanzen om hogerop te komen, geloof me zeuren zo gestopt, ik nu dus ook ik ben zooooooo zenuwachtig voor school ik heb er zo'n zin in, ik ben ook met een vingerknip aangenomen (zo gemotiveerd) Haha! toen ik 16 was was ik er heilig van overtuigd dat werken beter was, je werd er tenslotte voor beloond... als ik alles kon overdoen oh wat heb ik een spijt..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:01

Als je niveau 4 aan kan zou ik eens ga denken over een juridische opleiding.
Dat heet sociaal juridische medewerker en je kan er 3 kanten mee op:
zakelijke dienstverlening (medewerker notariskantoor, advocaat ect.)
personeel en arbeid
sociale zekerheid ( uitkeringen ect.)

Ik heb die eerste gekozen en het is een leuke opleiding.
Duurt bij ons 3 jaar ipv 4 mooi meegenomen Tong uitsteken
En het is een goeie vooropleiding om er op HBO verder mee te gaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:21

samflame schreef:
Ik ben 5 dagen per dag met school en werk bezig, denk je dat ik nog zin heb om in het weekend ook nog
eens te gaan werke?
HALLO ik ben nog jong ik wil ook naar me paard kunnen ik wil ook een keertje uit kunnen gaan
(A) dus noem het hoe je het wil noemen ik vind het gewoon uitbuite

welkom in de grote boze volwassen wereld Clown ik zou toch zeggen meid wen er maar aan, want er zijn er maar weinig die met een dik loon beginnen en ook nog eens helemaal tevreden zijn met hun baan Ach gut

doe wat je leuk vind en iet omdat het goed betaald of wat dan ook!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:41

Sorry maar ik vind een paard toch echt een luxe waar je heel blij mee mag zijn als je dat kan onderhouden. Weetje hoeveel meiden er wel niet zijn die een eigen paard zouden willen maar het niet kunnen betalen. Dan mag je wel in je handjes knijpen hoor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:53

ik heb vroeger ook een paard gehad, van mijn ouders.. was er heel blij mee, en ben er nog steeds dankbaar voor. Zonder mijn ouders was dat nooit gelukt. Het zal me nu dus ook niet lukken. Ik denk niet dat iemand hier op bokt je het perfecte baantje kan geven, want je wilt alles volgens mij. Betaal je je eigen paard zelf? probeer dat eerst eens

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:54

Frances schreef:
Sorry maar ik vind een paard toch echt een luxe waar je heel blij mee mag zijn als je dat kan onderhouden. Weetje hoeveel meiden er wel niet zijn die een eigen paard zouden willen maar het niet kunnen betalen. Dan mag je wel in je handjes knijpen hoor.

Verdrietig
maar ik heb wel een mooie scooter Haha!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 15:48

xDramaQueen schreef:
samflame ik vind je niet verwend ik vind je een aansteller n.a.v je laatste bericht, ik maak hier schoon, stofzuig elke dag, was, zit op school, ik heb een AGIS! van 100 euro ik heb een scooter verzekering van 70 euro, ik heb mijn boeken te betalen van 350 euro en ik heb mijn school te betalen van duizend euro, paardrijden 165 euro en weetje wat zo grappig is, ik heb het niet moeilijk, ik werk hard, en heb de weekenden gewoon lekker vrij! je moet het WILLEN, dan kom je er vanzelf.
en anders ga je maar naar het zandpad, geen opleiding veel geld Clown
je ziet jezelf als een dame met eigen bedrijf dikke kantoor in een mooi pak met prachtige pumps eronder, wake up girl met zo;'n instelling zal je altijd de vloer moeten vegen.

jij zeurt om een scoot verzekering van 70 euro
weet je hoeveel mijn wegenbelasting en me verzekering is???
WELKOM IN DIE WERELD MEID

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 15:50

Frances schreef:

JA ik kan het van dit armoedige loontje ook niet betalen dus daarom wil ik ook een goedbetaalde baan

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:58

ok ik was ind e veronderstelling dat je die nu zelf betaalde..
Maar ondertussen weet ik nog steeds niet welke vakken je leuk vind Nagelbijten / Gniffelen Want ik kan nog steeds niet echt advies geven...
Je kan wel iets kiezen omdat het goed betaald, maar als je dat niet leuk vind zou ik het niet volhouden hoor Knipoog

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:40

nee tuurlijk ik moet het ook leuk vinden Lachen
ik vind het wel leuk om met mensen te werken
maar ik hou ook van opmezelf, dus misschien iets wat je kan combineren?
Wiskunde is drama dat kan ik echt niet haha dus vakken die daar mee te maken hebben vallen af.
Ik ben wel goed met computers eigenlijk dat heb ik zo door.
En leren is geen probleem, theorie heb ik zo in me hoofd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:44

Accountant / boekhouding?

Is ook veel met computer .
Hoef je je geen zorgen te maken dat nagels of iets dergelijks kapot gaan .
Kan ook wel op je zelf of onder de mens .
Verdient best goed .
Alleen is ook wel rekenen en daar ben je dus niet zo goed in .

Next .

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:47

Als je graag veel geld wil verdienen, kun je toch echt 't beste een HBO of Universitaire opleiding gaan doen Knipoog Verwacht nou niet ál te veel van een MBO opleiding. Ik doe zelf ook MBO, en ik leer nu voor secretaresse. Wil dan wel Directie secretaresse doen, dus dat verdient weer meer dan medisch etc. Knipoog Ik weet niet wat voor niveau je kunt doen op het MBO?!

In de medische sector verdient trouwens nooit het meeste hoor, dus dan zou ik toch een andere kant op gaan. Ja, of dus voor dokter of chirurg ofzo studeren Clown

Maargoed, waarom kijk je álleen maar naar het geld? Wat wil je nou liever ; Een héle leuke baan, met iets minder geld? Of een baan waar niks aan is, en je niet met plezier naar toe gaat & bakken met geld verdient?

Ik wist het wel.. Succes met je keuze! Ikzelf weet ook nog niet precies wat ik wil gaan doen, eerst maak ik deze opleiding maar eens af.