Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Lott schreef:onzin? sorry hoor maar ik ben blij als ik straks op mbo vergoeding krijg. wij zetten ons toch in. ik moet toch ook kleren kopen. spullen voor mijn paard. en misschien ook af en toe eens leuke dingen kunnen doen?
als mijn broer straks 5 dagen per week stage moet lopen. moet hij dan in het weekend nog doorwerken? ik geef hem groot gelijk dat hij zegt, dat doe ik niet! de jeugd van tegenwoordig. dat vind ik echt zo ontzettend over een kam geschoren. ik denk dat ik mezelf daar dan niet bij moet beschouwen![]()
maargoed, op hbo vind ik het niet meer dan logisch. ze moeten blij wezen met mensen die studeren! hen motiveren, geld moet op een of andere manier in het laatje komen? school moet betaald worden, boeken. etc
Erg asociaal als 'ze' je dan ook nog moet betalen voor iets wat je niet kan en waar 'ze' tijd voor moeten investeren om van jou een deskundige werknemer te maken. 

pinuts schreef:whaa dramaqueen, ik doe t zelfde als jou lees ik:)
na 3 jaar voor het minimum loon gewerkt te hebben en vooral een k*t baan te hebben zal het me een worst wezen of ik betaald krijg bij stage ofniet, het is tenminste wat ik leuk vind
toen ik 16 was was ik er heilig van overtuigd dat werken beter was, je werd er tenslotte voor beloond... als ik alles kon overdoen
oh wat heb ik een spijt.. 
samflame schreef:Ik ben 5 dagen per dag met school en werk bezig, denk je dat ik nog zin heb om in het weekend ook nog
eens te gaan werke?
HALLO ik ben nog jong ik wil ook naar me paard kunnen ik wil ook een keertje uit kunnen gaan
(A) dus noem het hoe je het wil noemen ik vind het gewoon uitbuite
ik zou toch zeggen meid wen er maar aan, want er zijn er maar weinig die met een dik loon beginnen en ook nog eens helemaal tevreden zijn met hun baan
Frances schreef:Sorry maar ik vind een paard toch echt een luxe waar je heel blij mee mag zijn als je dat kan onderhouden. Weetje hoeveel meiden er wel niet zijn die een eigen paard zouden willen maar het niet kunnen betalen. Dan mag je wel in je handjes knijpen hoor.
xDramaQueen schreef:samflame ik vind je niet verwend ik vind je een aansteller n.a.v je laatste bericht, ik maak hier schoon, stofzuig elke dag, was, zit op school, ik heb een AGIS! van 100 euro ik heb een scooter verzekering van 70 euro, ik heb mijn boeken te betalen van 350 euro en ik heb mijn school te betalen van duizend euro, paardrijden 165 euro en weetje wat zo grappig is, ik heb het niet moeilijk, ik werk hard, en heb de weekenden gewoon lekker vrij! je moet het WILLEN, dan kom je er vanzelf.
en anders ga je maar naar het zandpad, geen opleiding veel geld
je ziet jezelf als een dame met eigen bedrijf dikke kantoor in een mooi pak met prachtige pumps eronder, wake up girl met zo;'n instelling zal je altijd de vloer moeten vegen.
Frances schreef:Sorry maar ik vind een paard toch echt een luxe waar je heel blij mee mag zijn als je dat kan onderhouden. Weetje hoeveel meiden er wel niet zijn die een eigen paard zouden willen maar het niet kunnen betalen. Dan mag je wel in je handjes knijpen hoor.
Want ik kan nog steeds niet echt advies geven...

Verwacht nou niet ál te veel van een MBO opleiding. Ik doe zelf ook MBO, en ik leer nu voor secretaresse. Wil dan wel Directie secretaresse doen, dus dat verdient weer meer dan medisch etc.
Ik weet niet wat voor niveau je kunt doen op het MBO?!