Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:28

Ik ben blij te zien hoe je dingen steeds duidelijker voor jezelf op een rij krijgt Ja

Je beschreef daarnet een goed moment tussen jullie: aan de keukentafel zitten en glimlachen... Nou.... daar overleeft geen enkele relatie op.

Kies voor jezelf! Veel sterkte!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:50

dumpen, laat hem maar eens tot bezinning komen! Wie weet pakt het goed uit maar stel je even helemaal onafhankelijk op! Sterkte!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

Ben erg benieuwd of het gelukt is om het gisteren uit te maken? Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:18

Hallo allemaal, nee we hebben gister niet gepraat. Ik had zondagavond al gevraagd of die kon maar hij zei toen al meteen van niet omdat ie ging werken tot laat. Vandaag is die ook weer 's avond aan het werk, morgen ook, donderdag gaat die trainen. Zogezegt: het komt er de hele week niet van! Pas Vrijdag ofzo, en wie weet wacht ik dan wel tot na het weekend. Ik kijk even tot het beste moment.
Ik heb er nog goed overgepraat met een aantal andere mensen en die dachten ook al dat het niet goed zat tussen ons.
Als ik er zo overna denk is het wel zielig voor hem zoals ik waarschijnlijk al ik weetnie hoevaak heb gezegt.. maar dat vind ik echt een nadeel. Zodra het praten ervan komt zie ik vanzelf wel hoe het gaat lopen, wie weet is die het er wel mee eens en dan word het allemaal een stuk makkelijker! Jullie horen natuurlijk nog van me, maar het kan nog even duren voordat we hebben gepraat..
Groetjes Milou

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:53

Natuurlijk is het niet leuk... Maar het wordt echt niet leuker door het uit te stellen Lachen Net als dat er voor zoiets nooit een goed moment is Maar je moet doen wat jij denkt dat goed is Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:22

Ik heb hem vandaag gewoon gesproken aan de tel en hij deed kei normaal, was een heel normaal gesprek (lijkt net of die nou aardiger doet dan normaal), miss omdat ik gezegt heb dat ik wil praten en dat die het al ziet aankomen. Hij kan nu ook de hele week niet en dat vind ik ook abnormaal.. normaal zien we elkaar wel wat vaker. Maar na dat telefoontje voelde ik me echt schuldig omdat het nou wel gewoon eens een keer een normaal en leuk gesprek was (niet dat dat NOOIT was, maar soms was het zo'n klote telefoontke).

Het stomste is, hoe langer ik er nu overna ga denken hoe meer ik weer ga twijfelen terwijl ik het het liefste zo snel mogelijk wil afhandelen. Ik wil wel gewoon contact met hem blijven houden, om te vragen hoe het met hem is enz (dat moet ook wel gwn kunnen lijkt mij) alleen het ligt er maar net aan of hij dat dan wel wil.
Ik zit er ook constant mee in mn gedachten, 's morgens toen ik opstond had ik echt een klotegevoel! Het leek alsof ik het al had uitgemaakt.. zo voelde ik me. Terwijl dat dus nog niet eens zo is. Moet je je eens voorstellen hoe ik me voel als het wel uit is.. Maarja, dat gevoel is ook normaal lijkt mij.

Bedankt voor jullie lieve steun, ik heb er echt veel aan en uiteraard laat ik jullie alles weten! Lachen
Laatst bijgewerkt door Moelie op 12-08-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:24

Contact houden is echt niet handig Zeker in de beginperiode niet en ja, dat is moeilijk.. Je kwelt jezelf alleen maar door contact te houden, want hij reageert toch nooit zoals jij het zou willen dus doet het je uiteindelijk alleen maar meer pijn... Been there, done that Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:27

Ja idd, maar het is natuurlijk wel raar omdat ineens geen contact te hebben met je vriend. Op zo'n dag als vandaag en gister als we elkaar niet zien, bellen we meestal ook maar 1/2 keer hoor. Tis niet zo dat we elkaar continu bellen, ook omdat we dan allebei aan het werk zijn.
Maargoed, of we contact houden kunnen we daarna nog altijd zien. Ik wil dan eerlijk gezegt wel weten hoe het met hem gaat, en ik denk dat ik me dan zorgen ga maken over hoe het met hem gaat. Smse zou ook kunnen, dan spreek je elkaar niet direct, miss is dat dan beter. Ach, we zien wel allemaal hoe het verloopt, kan der nu nog niks van zeggen, wie weet hoe die gaat reageren. Hoop echt dat die ermee akkoord gaat en zegt dat die het ermee eens is!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:29

Ik hou jullie op de hoogte, ik ga naar naar bed toe dus ik zal vanavond niet meer reageren, weltrusten!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:43

Maar denk jij echt dat ie jou op de hoogte gaat stellen van het feit dat ie het niet leuk vindt dat het uit is? Of juist dat het geweldig gaat sinds het uit is? Word je daar gelukkiger van? Lachen

Ik weet heel goed hoe naar het is om ineens geen contact meer te hebben met je vriend. Zoals ik al zei, been there, done that Knipoog Maar heb ook in de situatie gezeten dat ik veel te veel contact had met mijn ex (was mijn danspartner) en dat gaat helemaal opbreken kan ik je vertellen. Hij gaat verder met zijn leventje lijkt het terwijl jij de brokstukken bij elkaar probeert te rapen...

Face it, als het uit is, dan kun je geen enkel recht meer ontlenen aan het feit dat hij jouw vriend was. En echt, ik zou willen dat het anders was, maar als het uit is dan hoeft hij jou niet meer te vertellen hoe het gaat.. Juist door te smsen of anderszinds contact te onderhouden maak je het moeilijker voor jezelf om hem los te laten Lachen

Succes en slaap lekker!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:31

Hey tamara, nee idd.. als je het zo zegt heb je gelijk maar ik had er nog niet zo goed overna gedacht.
Ik heb nieuws, gisteravond had ik hem gesmst dat het mij beter leek om er een punt achter te zetten en blablabla en dat ik daarover wil gaan praten. Stom via sms maar ik kon het echt niet meer inhouden, want ik zat er al de hele week mee en omdat hij pas Vrijdag ofzo kan praten deed ik het maar zo.
Toen belde die me op, en zei dat hij het ook allang niet meer wist, maar dat als het er op aankwam dat die mij niet kwijt wilde. Zegt dus al heel wat dat hij er ook al een tijdje overna dacht, en dat het hem ook niet meer lekker zat. Maar eerlijk gezegt had ik ook niet anders verwacht.. want als je op deze manier in een relatie gelukkig kan zijn dan zou je niet helemaal sporen.
Nou heeft ie mij vanmorgen weer een smsje gestuurd met daarin: Heej, ik denk er wel aan dat het over is, maar van binnen wil ik dat eigenlijk niet.
Maar waarom die dat niet wil weet ik ook niet, want we hebben eigenlijk niks meer aan elkaar. Ja niet stom bedoeld, maar ik bedoel we leven de laatste tijd meer als broer en zus. Zo bedoel ik het.

Als het goed is gaan we Vrijdag a.s. praten, waarschijnlijk ergens in een restaurant ofzo en dan proberen we er uit te komen.. maar waarschijnlijk zetten we er dus een punt achter. Dan kunnen we kijken hoe het is zonder elkaar, en miss komt hij wel een ander meisje tegen die veel beter bij hem past, of kom ik wel een andere jongen tegen die ook veel beter bij mij past. We moeten het iig even de rust geven, als we er dan achterkomen dat we echt niet zonder elkaar willen dan komen we vanzelf wel weer bij elkaar. Maar niet zo snel iig, want we nemen niet voor niets deze beslissing.
Ik hoop dat het Vrijdag goed gaat, nu heeft ie er nog mooi de tijd voor om erover na te denken en ik geloof dat hij ook tot de conclusie komt dat het niet meer gaat.

Over het contact houden nadat het uit is, ik denk wel dat we een paar dagen erna nog wel smse/bellen over hoe het nou met elkaar goed.. maar dat dat contact ook wel word vermindert naar mate de tijd. Ik zou ook niet willen weten van me ex bijv dat die een leuk meisje is tegengekomen, daar zou ik echt niet tegen kunnen.
Eigenlijk hadden we samen al afgesproken om samen naar Q-Base te gaan, dat is een feest 30 Augustus. We gingen samen altijd naar dat soort feesten alleen de laatste tijd zijn we allang niet meer geweest. Hij gaat dan dus ook, en ik miss ook en dan komen we elkaar daar tegen.. hmm bij die gedachten weet ik niet hoe ik daarover moet denken eigenlijk.

Gister toen we elkaar aan de tel hadden moest ik echt aan een stuk door huilen, ik begreep er niks van! Maarja, de emoties hou je toch nooit onder controle.

Groetjes Milou

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:57

Heel goed gedaan Ja Via sms is niet de mooiste manier, maar nu weet hij in ieder geval waarom je hem zo graag wilt spreken Lachen Natuurlijk is het moeilijk, het zou erger zijn als het dat niet was want dat zou betekenen dat jullie echt niets meer voor elkaar voelen. Maar laat jezelf er niet van weerhouden om er een punt achter te zetten, tuurlijk is het in het begin raar om weer single te zijn en niet leuk en moeilijk, maar dat went vanzelf Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:13

We hebben nog wat heen en weer gesmst en ik denk dat hij het toch niet wilt (dat word dus nog moeilijk). Ik zei namelijk dat we dit niet verder moesten bespreken per sms maar dat we vd week gewoon eens moesten gaan praten.
Opeens smst die: Oke, dan is het nu duidelijk goed dan is het uit, en als je wilt kom maar een x langs. Ik heb voorlopig geen tijd vanwege het werk, dat weet je. Het beste ermee.
Dan word die dus boos/ongeduldig en dan gaat die zo beginnen waardoor ik me weer schuldig ga voelen. Ik weet het, dat moet ik niet doen maar het is zo moeilijk!
En hij smsde ook dat die het nu moeilijk heeft en dat die weet dat die deze relatie verpest heeft. Maar dat heeft ie mij niet horen zeggen! Want ik heb het net zo goed verpest..
Ik smsde als laatste dat we gewoon onze eigen weg moeten gaan, en als het echt de verkeerde beslissing blijkt te zijn dat we dan wel weer bij elkaar komen. En dat we sowieso nog moeten praten, smst die terug: Nee, dat kan ik niet.
Dus daar snapte ik niet zoveel van maar hij kon niet meer smse omdat ie aan het werk is. Dus waarschijnlijk spreek ik hem dadelijk weer om 1u (dan ga ik hem bellen).
Vind het klote dat hij het nu moeilijk heeft zoals die zegt, en ik snap eig niet dat die me niet kwijt wilt. Zo is er toch ook niks aan?
Dus dan horen jullie wel weer van me hoe dat is gegaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:21

Ik zou niet bellen.

Je moet niet teveel zoeken achter zijn reacties nu, die zijn ingegeven door zijn verdriet/woede/teleurstelling/etc.

Voor mij klinkt het heel erg over... tijd om elkaar even de tijd te geven nu, binnen een maandje kun je hem nog vragen hoe het gaat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:35

idd niet meer ingaan op zijn boze smsjes en ook niet proberen het te willen lijmen, je bent veel beter af zo...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:37

Poes:
Nee dat is ook wel weer zo, ik denk trouwens ook dat als ik hem niet bel hij mij wel belt. Ik snap nu nog steeds niet wat die met dat smsje bedoelde waarin stond: Nee kan ik niet. Maar dat zal ik hem wel vragen.
Ik denk ook dat hij zo reageert door zijn verdriet en woede. We wachten het allemaal maar af en we zien wel hoe het verderloopt. Ik wil iig nog wel met hem praten, niet per telefoon of sms maar gewoon in het echt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:46

Dat begrijp ik Ja Ik ken dat gevoel wel Ja Bij mij persoonlijk werkt zo'n "laatste gesprek" alleen maar kwellend. Ze zeggen nooit wat je wilt horen, en het voelt niet beter achteraf. Maar dat is persoonlijk uiteraard Ja
2 jaar geef je niet zomaar op.

Sterkte in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:06

Hij is inderdaad boos en teleurgesteld, maar ik zou niet meer bellen. Ga liever iets leuks doen met de paarden of ga bij vriendinnen langs, maar laat hem maar even. Als jij de relatie niet meer wil, dan kan hij daar niet zoveel tegen doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:22

Laat hem nu maar even met rust ga niet sms-en en niet bellen. Als hij er klaar voor is komt hij er zelf wel mee. Voor hem is het ook moeilijk en laat hem nu maar eerst alles rechtzetten in zijn hoofd. het is nu immers 'uit'... sterkte ermee. het is niet makkelijk... jammer dat het via de sms is gegaan...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 16:49

Nouja, of het nu echt definitief uit is weet ik niet. Ben er wel achtergekomen dat hij dat dus niet wil. Vandaag nog wat op en neer gesms en net toen die afgewerkt was belde die op en zei: Miss kunnen we even een week uit elkaar gaan, en dan praten we daarna wel, miss komt het dan weer goed. Toen zei ik dus: Ik denk niet dat het dan nog goedkomt eerlijk gezegt.. Toen werd die een beetje boos en hing uiteindelijk op. Ik niet teruggebelt ofiets, belt die 5 minuten daarna weer op (huilend, kl*tezooi, wat is dit erg!) en toen zei die dat ik hem maar met rust moest laten. Ik niet meteen gereageert en hem hem uiteindelijk 10 minuten daarna een smsje gestuurd dat ik dit ook niet leukvind enz. Maar of het nu dus echt definitief uit is weet ik niet, ik ga nou ook twijfelen of ik het wel wil!
Maar als hij eerlijk gezegt meteen zei dat die dit eig ook wel beter vond, dan was het wel al uitgeweest ja. Gister smsde die nog dat die er ook al een tijd overna zat te denken maar als het erop aankwam mij niet kwijt wou..
Hij wil het echt nog een keer proberen, en ik ga nou twijfelen of ik het ook niet nog eens wil proberen. Alhoewel ik denk dat het weer de slechte kant opgaat maargoed.
Ik voel me nou zo stom, zo schuldig, zo kl*te en ga zo maar door. Dat ik hem dit aandoe, waar ben ik mee bezig. Wil ik het eigenlijk wel? Potverdorie, ik had echt niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:15

Wil jij de rest van je leven , zo omgaan met degene met wie je samen gaat wonen, kinderen gaat krijgen, alles wat je dwarszit mee deelt, je beste maatje zal zijn ... wil je zo met je partner omgaan. nee toch.
uitelkaar gaan doet pijn, echt pijn en is heel erg moeilijk. Maar als je 19 bent zoals jij en al sinds twee jaar een relatie hebt die niet lekker loopt, dan is relatie therapie niet de oplossing, dan is het uitmaken en snel ook de beste manier om weer gelukkig te worden en ooit iemand tegen te kome waarmee je dikke vrienden bent, en kriebels van in je buik krijgt

( en ik kan het weten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:28

Moelie, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je doet helemaal niks verkeerd. Je hoeft ook niet te twijfelen, blijf gewoon terugdenken aan de reden waaom je deze beslissing nam. Als je echt, echt, echt door wil met deze jongen, dan weet je het gauw genoeg.
Ga iets leuks doen!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 19:21

Het lovely; Bedankt voor je berichtje. Tjah ik weet het, maar toch viel je je dan schuldig omdat je hem dit eig niet aan wilt doen. Als die dan moet huilen doet het mij toch wel pijn. Hij stelde voor om ongeveer een week geen contact te hebben en om dan te praten zodat we het dan eventueel opnieuw konde proberen.. Maar als dat de oplossing was geweest ging het bij niemand ooit uit. Ik vrees dat dat helaas dus ook niet de oplossing word voor ons.
Idd ja, dat zei ik ook al tegen hem; Als we er eenmaal achter kwamen dat dit toch niet de juiste beslissing is geweest komen we ook zo weer bij elkaar terug. Tis heel moeilijk allemaal, pas de eerste keer dat ik zoiets meemaak, dit is tenslotte pas voor ons allebei onze eerste serieuze, lange relatie. Relaties hiervoor waren bij ons allebei nooit langer dan 3 maanden en dan hou je nog niet zoveel van elkaar.
Wat mij elke keer wel oplucht is de gedachten dat hij het waarschijnlijk ook een goede beslissing vind als die er goed overna denkt en als het al ff uit is. Maarja, dat weet je natuurlijk maar nooit.
Ik heb hem nu nog niet gesproken in de tussentijd en ik ben benieuwd of die me straks belt als die is afgewerkt.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:32

Ik wil je een ding meegeven;

Denk om jezelf, wat wil jij. Is dit wat je zoekt, maakt dit jou gelukkig en tot de persoon die je wil zijn, of hou je jezelf voor de schijn met de persoon die je bent?

Het zijn moeilijke vragen, dat ontken ik niet. Maar probeer naar je diepste, diepste gevoel te luisteren.. Want helaas zit die vaak goed..

Veel sterkte om de juiste keuze te maken. Ik denk dat je de eerste stap al hebt gezegd! Ach gut

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:00

Geaa; Ik denk dat ik daarachter kom zodra we er echt een punt achter hebben gezet. Zodra ik 'm niet meer of nauwelijks meer spreek, en hem (bijna) nooit meer zie. Dan kom ik er denk ik pas achter. Maar hoe ik er nou over denk; ik heb denk ik al wat langer de moed opgegeven tussen onze relatie. Want we hadden al een aantal keer zoiets waardoor we het over 'uitmaken' hadden, maar telkens als het erop aankwam lukte het ons toch niet. Maar we kunnen het niet elke keer weer blijven proberen, het houd een keer op. Het is niet zo dat dit is gekomen door ruzie hoor, dat niet.. Vorige week had ik eens goed met me ouders over ons gepraat en toen kwam ik er eig pas echt achter dat het gewoon niet meer goed zit tussen ons. Ik had het zelf niet eens door.. pas toen mijn ouders wat dingen opnoemde (zoals het tussen ons ging) besefte ik dat ze gelijk hadden. In de tussentijd heb ik het er met heel veel mensen over gehad, met me zussen me ouders, zelfs me oma, en met een hele goede vriendin. Ze zeiden allemaal dat ze dit idd al aanzagen komen en dat ze al doorhadden dat het niet zo goed ging tussen ons.

Als ik eerlijk ben ben ik de laatste tijd niet meer zo gelukkig, en ook niet meer zo mezelf. Ik hou me teveel in, maak haast geen lol meer, sowieso nooit samen met me vriend, nooit samen eens lachen met elkaar oid en dat mis ik gewoon. Ik mis ook de liefde tussen ons, we zijn niet voor niks een verlieft stel.. maar nooit eens een keer echt lief tegen elkaar doen. Het is alsof we elkaar alleen maar gewent waren en de stap niet durfde te zetten, of niet goed wisten ofdat we die stap wel wouden nemen. Maar ik denk dat wij allebei sowieso eens even moeten kijken hoe het gaat lopen zonder elkaar.