Opleiding[drama?]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Opleiding[drama?]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:28

ik heb een vmbo basis diploma en ik zou dus niveau 2 mogen starten van 2 jaar.
maar aangezien ik op het vmbo al te laag zat mag ik niveau 3 starten.
Dat ga ik proberen in 2 jaar te halen. Haha!
4 had ook gemogen, maar ik moet maar 2 jaar overbruggen i.v.m. mijn rijbewijs.
daarnaast is niveau 4 ook meer bedrijfsleidende functie dat moet je dus ook doen met je stage, en daar hou ik niet van.
verder heb ik het ook niet nodig, ik wil hoefsmid worden en het papierwerk hoe het daar mee zit leer ik daar ook.
(daar hoef ik ook geen bedrijf te leiden, alleen mezelf. Vork )
ze nemen het niet zo heel nauw hoor, met die niveau's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:48

WillemYntJee schreef:
Nou t gebouw was echt oud, klein en raar ingedeeld. Maar dat kan natuurlijk in schiedam of rotterdam anders zijn.
Rooster was ook niet bepaald handig; maandag + dinsdag + donderdag + vrijdagmiddag in capelle naar school en maandagAVOND naar de mathenesselaan..Nou sorry maar daar ga k echt 's avonds niet alleen heen. En dat steeds voor 1,5 uur les.
Uitbesteden is inderdaad van je middelbare school. Maar dan moet je dus daar vragen of ze je willen inschrijven en je uitbesteden aan het VAVO. Dan kost het inderdaad niet zo veel, maar als ze dat niet willen doen ben je particulier en kost t voor 3 vakken zo rond de 1000 euro. Maar k ga er vanuit dat jij alle vakken moet doen en dat komt dus neer op 7 vakken.
Probeer gewoon om zo snel mogelijk daar een afspraak te maken voor een gesprek en bespreek dan wat je wilt en wat je doel is.
Je hebt alleen kans dat het al vol zit..

Heb je uiteindelijk wel een diploma daar gekregen ? Was het de moeite waard ?
Begin september heb ik een intake gesprek , ik ben benieuwt !

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:52

Nee zit nu op een andere school Lachen Maar ben dus wel bezig om mn diploma eindelijk te halen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:56

Oke Knipoog

Ohjee , ik dacht dat het sprint jaar in één jaar was ?
Lees ik net op de site staat er het volgende :

De vmbo- en havo-opleidingen duren twee jaar, de vwo-opleiding een jaar. Voor een volledig pakket kies je

minimaal 7 vakken voor vmbo,
minimaal 8 vakken voor havo 4 en havo 5 herziene tweede fase,
minimaal 11 vakken voor havo 5 oude regeling en minimaal 12 vakken voor vwo oude regeling.

Dus 2 jaar ?
Betekent dit dat ik 4 jaar bezig ben voordat ik me HBO kan gaan doen ?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:53

Misschien heb je hier iets aan: In zoetermeer kan je bij het ID college ook VMBO en HAVO in 1 jaar doen, dat is dan ook vavo onderwijs (dus eigenlijk volwassenen) maar daar zaten toen geloof ik ook uitzonderingen tussen die jonger waren.

Als je meer wilt weten: maandag 1 september is er een info avond: http://www.idcollege.nl/website/text/op ... .html#vavo