18; en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: 18; en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:49

welke zorgverzekering zit je?
ik zit bij cz en betaal 90 euro in de maand, met aanvullende tandartsverzekering (zit al inbegrepen bij de 90 euro).
ik hou dus van mijn stufi 7 euro over.
hoor ook wel verhalen van mensen die 120 euro moeten betalen aan verzekering Bloos!
belachelijk die hoge prijzen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:56

Zorgverzekering is ook veel geld Scheve mond Ligt er natuurlijk aan wat je er verder in hebt zitten. Ik moet wel een extra pakket hebben omdat ik terugkomende kosten heb voor een ostheopaat.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:28

Ik krijg min. studie financiering =(72 euro p.m.)
Mijn zorgverzekeraar krijgt elke maand 120 euro.
Sja, en onbetaalde stage!

Rijbewijs zelf betalen, opleiding zelf betalen (1000 euro)
Kleding, uitgaan etc zelf betalen.
Ben weinig thuis, dus ze hebben niet zoveel kosten aan mij. (qua eten).
Paarden eten betalen ze wel, maar de wedstrijden willen ze nu wel dat ik dat ga betalen.
Heb dus een Ib-lening!
Werken gaat dus niet door de week, weekends zo af en toe wedstrijden.

Beetje rot!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:34

Zit thuis met een uitkering, 280 heb ik deze maand gehad, daarvan moet 100 euro naar de ziektekoste, en 120 euro als kostgeld naar mijn moeder. Hou je 60 euro over, waar ik alles van moet betalen. kleren, schoenen, etc.

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:36

Ik krijg geen studiefinanciering want ik ga mn vwo doen via het LOI. Ik woon nog bij mn ouders en hoef geen kostgeld oid te betalen en zij betalen mn school en zorgverzekering, ik moet wel zelf alles voor mn paard betalen en mijn eigen kleding dus ik ga nu 4 keer in de week werken.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:42

Ik ben nou 19 en me moeder betaald ook al een jaar mijn zorgverzekering. Maar niet helemaal, ik poets hier namelijk wekelijks in huis en zij betaald dus de verzekering (bijna 100 euro) en dan betaal ik der 50 euro terug. Kort samengevat; zij betaald de helft voor mij omdat ik hier in huis poets.
Ik kon het ook zeker niet betalen met de baan die ik had (ben momenteel aan het uitwerken) want heb gelukkig een nieuwe baan waar ik veel meer ga verdienen.
Ik krijg het niet maandelijks terug betaald, ik krijg het jaarlijks terug.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:46

Ik moet mijn eigen school zelf betalen, zorgverzekering betalen mijn ouders.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:47

studiefinanciering moest ik apart zetten en mn opleiding van betalen, wanneer ik het niet redde sprongen mijn ouders bij, verzekeringen betaalde mijn ouders tot ik ging werken.

Sinds maart ben ik aan het werk en betaal ik alles zelf, verzekeringen, paard, kleding en andere dingen, hoef thuis geen kostgeld te betalen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:28

Ik moet alles zelf betalen vanaf mn 18e. Maar ik heb ook van alles het goedkoopste Tong uitsteken Zo eet ik heel goedkoop (wel gezond) Ik let dus heel goed op prijzen.
Ik heb een mobielabbo van 10 euro p/mnd. Tv kost me 7 euro p/mnd. En ik huur voor 100 euro p/mnd. Huur gaat naar mijn moeder omdat het pand van haar is. (ze verhuurt de winkel eronder weer aan iemand anders)
Dan betaal ik 155 euro p/mnd aan collegegeld. 90 euro aan zorgverzekering. En betaal ik nog dingen af voor 150 euro p/mnd (gaat ook naar mn moeder, ze had wat dingen voorgeschoten vorig jaar)
Ik krijg 512 stufi (geen lening) en daar zit 40 euro bij van wat ik terug krijg van de belasting.
Ik werk niet, maar verdien wel veel met mijn hobby tekenen en schilderen. (200 p/mnd). Als ik zou gaan werken dan zou ik geen tijd meer hebben voor mijn hobby. Studie en hobby nemen namelijk veel tijd in beslag.
Ik kom goed rond, en kan zelfs sparen. Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:42

ik ga maar 1 dag per week naar school de rest werk ik.
ik heb een contract van een jaar nu, en voor volgend jaar ook als het goed gaat. Lachen
dus betaalde stage, welliswaar het minimum maar ik krijg wel betaald! Vork

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:37

Mijn ouders betalen nog steeds alleen mijn zorgverzekering, gezien ik in het collectief van mijn vader zit. Krijg minimale studiefinanciering sinds vorig jaar (daarvoor kreeg ik wel aanvullende beurs). Ik betaal mijn opleiding zelf, en ben ook daarnaast verder financieel onafhankelijk. Ik werk in het weekend bij hiervoor. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind; de overstap naar op mezelf binnen een jaar gaat nu een stuk soepeler worden. En het valt ook allemaal wel mee, als je een beetje handig met je geld en kosten om gaat. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:46

Hier hebben wij thuis flinke discussies over gehad! Haha!
Wie betaald wat, is dat wel eerlijk verdeeld, kom ik dan rond, etc.
We zijn tot de conclusie gekomen dat het allemaal wel goed gaat komen. Ik krijg een minimale stufi, dit gaat direct op aan mijn kamerhuur. Mijn ouders betalen mijn boeken en mijn zorgverzekering, en daarnaast krijg ik een toelage van 150 euro per maand van ze. De zorgtoeslag geef ik dan wel weer aan hun. Collegegeld betaal ik zelf, net als dingen als boodschappen, excursies, evt. reiskosten, huisdieren etc. Omdat ik naast mijn drukke studie weinig tijd zal hebben om te werken leen ik er in het begin wat bij, en dan kijken hoe het gaat! Lachen