Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Charmaine schreef:Voor wat betreft je conclusies trekken. Ik wou ook zo graag dat het heel zwart/wit was. Bij mij zegt ook iedereen dat ik ermee moet kappen, omdat ze zien wat het met me doet. Diep van binnen weet ik dat ook wel, maar toch is bij mij blijkbaar die grens nog niet bereikt. Ik kan het ook niet uitleggen waarom ik er geen streep onder zet, maar ik denk dat ik vanzelf wel op een punt kom dat ik zeg: nu is het genoeg, de grens is bereikt. En die grens ligt voor iedereen weer anders...
nogmaals heel veel sterkte HannahFrouk schreef:Wat mooi gezegd! Die ga ik onthouden (ken iemand met straatvrees die daar ook wel eens misbruik van maakt).Het is heel makkelijk je achter een diagnose te verschuilen en daarmee je eigen k*t-gedrag goed te praten.
Raimondlover schreef:Ik heb heel veel opgezocht over wat borderline nou precies is en manische depressiviteit en ik ben er echt vrijwel zeker van dat het borderline is, is niet door een huisarts vastgesteld en hij heeft ook niet echt een huisarts die dat meteen zal zeggen.
Chiqa schreef:Jij zegt dta hij manisch depressief was en hiervoor medicatie kreeg, dit snap ik niet helemaal. Als hij ze niet meer slikt zou hij namelijk heel erg ziek moeten worden, last krijgen van wanen en psychoses,
dus wie heeft jou verteld dat hij manisch is?
fargo schreef:Volgens mij is borderline niets anders dan de nieuwe term voor manisch depressief. En deze mensen zijn dus of manisch (diep ongelukkig) of juist heel erg gelukkig, er zit bijna niets tussen. Dit is alleen beheersbaar door medicijnen omdat het een hormonaal/chemisch probleem is waar je vriend op zich niets aan kan doen dat ie het heeft, maar waar wel iets aan moet gebeuren. In zo'n relatie heb je als partner het altijd gedaan, of je doet te veel of je doet te weinig. Zolang hij niet behandeld wordt zal hij dat niet KUNNEN zien of voelen, dus als je niet zorgt dat hij behandeld gaat worden gaat het met jou van kwaad tot erger! Kies en zorg in ieder geval voor jezelf, er zal alleen iets veranderen als hij behandeld wordt en dus zijn fysieke staat waardoor hij zo doet meer op orde krijgt. Dit verbetert niet door liefde of lieve woordjes maar alleen door therapie en behandelingen. Heel veel sterkte en zorg ervoor dat er mensen zijn waarvan jij op aan kunt om je op te vangen.
Moosje schreef:Ik ben ook van t een op t andere moment gestopt met mn antidepressiva en heb nergens last van gehad.
Voelde toen ik ze nog wel slikte een stuk beroerder dan toen k gestopt was.
Chiqa schreef:Moosje schreef:Ik ben ook van t een op t andere moment gestopt met mn antidepressiva en heb nergens last van gehad.
Voelde toen ik ze nog wel slikte een stuk beroerder dan toen k gestopt was.
Ik heb het ook niet over AD...Dat is niet een medicijn wat ze mensen als noodzakelijk middel geven
bij manisch depressiviteit....
Moosje schreef:Nee, maar ook daar schijn je niet zomaar mee te kunnen en mogen stoppen zonder enorm last te krijgen van van alles en nog wat.
Chiqa schreef:Moosje schreef:Nee, maar ook daar schijn je niet zomaar mee te kunnen en mogen stoppen zonder enorm last te krijgen van van alles en nog wat.
Is de vriend van TS dan plotseling gestopt? Volgens mij heeft ze dat nooit genoemd
Raimondlover schreef:Die dacht tenslotte dat hij manisch depressief was en hier krijg hij medicijnen voor, deze slikt hij nu bewust niet meer en er is trouwens weinig verschil met de tijd dat hij deze nog wel slikte.