kleuter en het niet eten van fruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Re: kleuter en het niet eten van fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:09

ik laat ze zelf fruit uitzoeken in de supermarkt (2,5 en 6 jaar) en dan maken we samen een fruitbowl. Ze vinden het leuk om te helpen en vaak eten ze iig een half toetjesschaaltje leeg. Gelukkig zijn ze beiden dol op druiven, appels, peren, aardbeien en mandarijnen. Heb eigenlijk niets te klagen Bloos . De jongste pikt regelmatig een appel van de fruitschaal (vaak net voor etenstijd), maar dat heb ik liever dan dat er snoep gepakt wordt. En op school en peuterspeelzaal mag er ook alleen maar fruit meegenomen worden, dus ze vinden het heel normaal dat ze fruit krijgen. Nu nog de groentes bij het avondeten Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:14

Daar zijn ze op scholen gelukkig ook weer wat fanatieker in; op de school van mijn dochter zijn ze ook erg pro-fruit en hebben ze liever niet dat je op snoep trakteert, ben ik wel blij mee.
@Talonius: misschien ook de kinderen zelf groenten laten uitkiezen? Maar ja, als de wind weer uit de verkeerde richting komt , eten ze misschien weer niet wat ze een week eerder nog met smaak opaten.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:23

Alet74 schreef:
Daar zijn ze op scholen gelukkig ook weer wat fanatieker in; op de school van mijn dochter zijn ze ook erg pro-fruit en hebben ze liever niet dat je op snoep trakteert, ben ik wel blij mee.
@Talonius: misschien ook de kinderen zelf groenten laten uitkiezen? Maar ja, als de wind weer uit de verkeerde richting komt , eten ze misschien weer niet wat ze een week eerder nog met smaak opaten.

Ze gaan het wel steeds beter eten, maar naast de broccoli (zijn net boompjes Haha! ) en sla is de voorkeur beperkt. Zelfs hele kunstwerken van mij worden vrolijk weggewuifd Verdrietig . Terwijl ze de meest gekke dingen wel lusten zoals garnalen, zure haring en bijna alle vlees/vissoorten......maar naarnate ze ouder worden gaat het al beter hoor! Ze waren vroeger allebei ook niet gecharmeerd van de olvarit potjes.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:37

Goed nieuws van het slechtfruitetendkleuterfront: sinds ze weer naar school gaat, eet ze keurig haar bakje fruit op! Hele appels, peren, bananen, helemaal goed! Hoop doet leven!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:44

ik maak er vaak een spelletje van,
ipv het koekiemonster zijn wij (aan tafel) ineens fruit/rijst/wat dan ook - monsters.
wááaaah, HAM HAM HAMMM!!!

moet je zien wat er dan ineens al spelend gegeten wordt Haha!

of je verzint iets gekst, bijvoorbeeld dat spagettie wormen zijn Tong uitsteken
en of je kind dat wel durft te eten (griezeldegriezel), kijk, mama durft het!!
nu jij!! Haha!

zo kan je met fruit bijv allerlei kleuren fruit doen, en dan kleuren laten zoeken uit het schaaltje, en vragen of ze die al zélf kan opeten.

vooral belonen, grote meid je wordt echt al gróót!
vroeger kón je dat niet maar nu wel!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:16

Misschien in ijsvorm? Laat haar bevoorbeeld een bananenijsje eten zonder dat ze weet welk soort ijs het is, en vraag haar daarna of ze het lekker vind ?

Zo kan je dat doen met vele soorten ijs.