Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. 

Rytm schreef:Ik zei vroeger toen ik 5 was tegen mijn moeder dat mijn kinderen later WEL altijd met hun vingers in de honingpot mogen grutten.![]()
Sorry daar moest ik even aan denken.
ikenindi schreef:hahaha hoe herkenbaar...
wat er nog bij kan:
-kind wat vrijer laten, zodat hij/zij eigen weg kan zoeken
dat deed mijn moeder nooit. en ik was (en ben, mocht ik ooit aan kinderen willen gaan geloven) er van overtuigd dat ik dat WEL zou doen...
wat je voor de lol eens moet vragen (als je geen ruzie met haar hebt) wat zij vroeger beter wilde doen dan haar moeder...
mijn moeder ongeveer precies t zelfde als ik , aar is haar dus niet gelukt... best apart...
Natuurlijk is het fijn om een moeder / vader te hebben die voor je klaar staat, maar ik vind niet dat je je ouders op moet hemelen, als je dat niet zo voelt. Cavaliere schreef:dat is ook bij mensen die mishandeld zijn door hun ouders, die zeggen hun kinderen later nooit te misbruiken of te mishandelen..
en vaak zijn het die mensen die hun kinderen gaan mishandelen etc. heel vreemd maar het is toch echt zo.

anneM_Ajax schreef:Cavaliere schreef:dat is ook bij mensen die mishandeld zijn door hun ouders, die zeggen hun kinderen later nooit te misbruiken of te mishandelen..
en vaak zijn het die mensen die hun kinderen gaan mishandelen etc. heel vreemd maar het is toch echt zo.
Dus dan moet ik maar geen kids nemen, alleen door de fout die mijn moeder heeft gemaakt om mij 2,5 jaar lang te mishandelen?
Nou ik heb geen moedergevoel op het moment maar toch. Ik vind je redenatie wat apart.
. Ik vind dat m'n moeder me wel wat vrijer mag laten.
anneM_Ajax schreef:Cavaliere schreef:dat is ook bij mensen die mishandeld zijn door hun ouders, die zeggen hun kinderen later nooit te misbruiken of te mishandelen..
Dus dan moet ik maar geen kids nemen, alleen door de fout die mijn moeder heeft gemaakt om mij 2,5 jaar lang te mishandelen?
Nou ik heb geen moedergevoel op het moment maar toch. Ik vind je redenatie wat apart.
Je neemt veel dingen over van je ouders. Maar dit is toch wel een 'fout' die ik nooit zal begaan.
Ik ben dr zelf compleet kapot aan gegaan, waarom zou ik dat dan mijn kind aandoen, als ik zelf heel goed weet wat het met mij heeft gedaan?
Je hoort het mischien, dat het gebeurt. Maar hoor je ook van de anderen die dat niet doen/hebben gedaan? Nee dat hoor je niet, en ik ben dan toch van mening dat die groep vele malen groter is.

Ik vind mijn moeder goed zo. We mochten/mogen altijd wel veel alleen het is niet zo dat wij de baas zijn in huis ofzo.
En ze laat ons gewoon beetje onze gang gaan, je hebt ook van die ouders die bijv direct ingrijpen als je ruzie hebt met broertjes of zusjes.
Ze is altijd gewoon heel rustig enzo gewoon zo van boeie heel relaxed en als we iets niet wilden loste ze dat altijd wel goed op vind ik, als ik erop terug kijk.
Toen vond ik het natuurlijk helemaal onterecht. En het huis hoeft niet helemaal spik en span te zijn, altijd gewoon beetje gezellig rommeltje. Alleen de was mag misschien sneler gaan. Misschien was ze soms een beetje hard, maar beter dan zo'n ei. Ik denk dat ik later ook wel een beetje zo wordt.