Wat aan jezelf verbeteren tov je moeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat aan jezelf verbeteren tov je moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:26

Klopt, maar dat realiseer je vaak pas als je ouder bent.
Dan is het fijn als je het ook tegen je moeder zegt en het met haar deeld.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:35

Ik kan wel een aantal dingen noemen die ik anders zou doen dan mijn moeder (meer karaktertrekken), maar merk dat ik dat nu ook al doe Tong uitsteken.
Maar qua opvoeding hebben mijn ouders het echt wel goed gedaan. Ik ben heel vrij gelaten en hebben ze mij veel dingen zelfstandig laten oplossen.
Ik zou alleen wat consequenter en strenger zijn dan mijn moeder. Ik bemoei me daarom ook regelmatig met de opvoeding van mijn broertje die 6 jaar jonger is dan mij. Nee is bij mij nee en zal ook geen ja worden. Ik heb van mijn moeder ook nooit hoeven mee te helpen in het huishouden, zelfs nooit hoeven af te wassen. Ik ben hierdoor erg lui geworden thuis (gelukkig alleen thuis), maar daar schaam ik soms toch wel voor.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:37

Ik zei vroeger toen ik 5 was tegen mijn moeder dat mijn kinderen later WEL altijd met hun vingers in de honingpot mogen grutten. Haha! Clown

Sorry daar moest ik even aan denken.
Verder weet ik het niet en ga het ook niet verzinnen, mijn moeder doet haar best en fouten maken is menselijk. Ik vind het altijd erg raar als mensen denken dat ouderschap alleen 100% foutloos goed is, dat kan toch bijna niet?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:40

Rytm schreef:
Ik zei vroeger toen ik 5 was tegen mijn moeder dat mijn kinderen later WEL altijd met hun vingers in de honingpot mogen grutten. Haha! Clown

Sorry daar moest ik even aan denken.

Bijdehand Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:53

Ik ben ook heel blij met mijn mams, ook al was dat vroeger totaal anders tussen ons. Maar nu is het echt top!

Alleen moet ze soms wat minder inlevend zijn, voel ik me of mijn vriend even minder goed. Zit ze daar dagenlang mee in haar hoofd.

Harder zijn tov personen die haar verdriet aandoen.

Leren aanvaarden dat we vrienden hebben die om ons geven.

Ik zie het niet als tekorten van haar, ze heeft het er gewoon moeilijk mee Lachen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:20

ikenindi schreef:
hahaha hoe herkenbaar...

wat er nog bij kan:
-kind wat vrijer laten, zodat hij/zij eigen weg kan zoeken

dat deed mijn moeder nooit. en ik was (en ben, mocht ik ooit aan kinderen willen gaan geloven) er van overtuigd dat ik dat WEL zou doen...

wat je voor de lol eens moet vragen (als je geen ruzie met haar hebt) wat zij vroeger beter wilde doen dan haar moeder...

mijn moeder ongeveer precies t zelfde als ik , aar is haar dus niet gelukt... best apart...

dat is ook bij mensen die mishandeld zijn door hun ouders, die zeggen hun kinderen later nooit te misbruiken of te mishandelen..
en vaak zijn het die mensen die hun kinderen gaan mishandelen etc. heel vreemd maar het is toch echt zo.

mijn moeder is de meest geweldige moeder die er is, het enige wat ik kan opmerken aan haar is dat ze zich in sommige gevallen wel wat meer als moeder mag gedragen, ipv een beste vriendin.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:29

Idd Cavaliere, je kopieert heel veel (onbewust) van je ouders. Ook de minder leuke dingen. Vandaar ook dit topic. Een soort reminder voor jezelf. Lachen Natuurlijk is het fijn om een moeder / vader te hebben die voor je klaar staat, maar ik vind niet dat je je ouders op moet hemelen, als je dat niet zo voelt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:31

Natuurlijk erger ik me ook wel eens aan mijn moeder, ze kan ontzetten zeuren om niks, ze is een controlefreak, bemoeit zich overal mee, maar dat zijn maar kleine dingetjes en eigenlijk ben ik heel blij dat ze mijn moeder is! En hoe ouder ik wordt hoe meer ik dat ga zien! Ze heeft ons prima opgevoed en altijd alles voor ons over gehad. Ze is leuk om iets mee te gaan doen en ik kan met alles bij haar terecht. Ik hoop dat ik later net zo'n goede moeder zal worden als zij!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:47

Cavaliere schreef:
dat is ook bij mensen die mishandeld zijn door hun ouders, die zeggen hun kinderen later nooit te misbruiken of te mishandelen..
en vaak zijn het die mensen die hun kinderen gaan mishandelen etc. heel vreemd maar het is toch echt zo.

Dus dan moet ik maar geen kids nemen, alleen door de fout die mijn moeder heeft gemaakt om mij 2,5 jaar lang te mishandelen?
Nou ik heb geen moedergevoel op het moment maar toch. Ik vind je redenatie wat apart.

Je neemt veel dingen over van je ouders. Maar dit is toch wel een 'fout' die ik nooit zal begaan.
Ik ben dr zelf compleet kapot aan gegaan, waarom zou ik dat dan mijn kind aandoen, als ik zelf heel goed weet wat het met mij heeft gedaan?

Je hoort het mischien, dat het gebeurt. Maar hoor je ook van de anderen die dat niet doen/hebben gedaan? Nee dat hoor je niet, en ik ben dan toch van mening dat die groep vele malen groter is.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:51

Ik heb ook echt een super mams, ze zou echt alles doen om maar te zorgen dat ik gelukkig ben.

Ik zou alleen mijn kinderen iets meer vrijheid willen geven. Al krijg ik al best veel vrijheid, nog iets meer zou prettiger zijn.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:06

Mijn moeder (en ook mijn vader) heeft alles in grote lijnen goed gedaan in mijn opvoeding Lachen
Natuurlijk zijn er in de pubertijd wel wrijvingen geweest enzo,
maar ik waardeer nu ik daar overheen ben echt hoe zij hier mee om ging Lachen
Ik mag alleen maar hopen dat ik het met mijn kinderen ook zo voor mekaar krijg.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:24

anneM_Ajax schreef:
Cavaliere schreef:

Dus dan moet ik maar geen kids nemen, alleen door de fout die mijn moeder heeft gemaakt om mij 2,5 jaar lang te mishandelen?
Nou ik heb geen moedergevoel op het moment maar toch. Ik vind je redenatie wat apart.

Misschien eventjes beter lezen en niet te veel aangesproken voelen, want er staat toch echt iets HEEL anders als wat jij beweert dat er staat!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:28

idd, t gebeurd wel veel.. Dat kinderen die slecht opgevoed zijn niet beter weten en dat overdragen. Ik vind die redenatie juist logisch. Want ja, jij bent zo opgevoed, en je weet niet beter. Dat betekend niet voor iedereen (staat ook niet in de tekst "vaak") En bij elk gezin weer anders, en de persoon.. hoe die het verwerkt, ermee omgaat.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:27

- Minder bemoeien met het leven van het kind
- en niet van een mug een wereldbol maken
- niet alles afreageren op de kids

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:29

- Niet te bezorgd zijn over m'n kind Clown . Ik vind dat m'n moeder me wel wat vrijer mag laten.
- Niet te netjes zijn, mijn mams is een poetsvrouwtje Vork

Verder heb ik de beste mama van de wereld Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:31

ik ben zoo blij dat mijn moeder soms overbezorgd is. Sommige moeders laten hun kleine meisjes van 16 alleen door t donker fietsen, en met vanallerlei jongens meegaan.. pff

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:01

ik wil ze ook niet, ik heb een godsgruwelijke hekel aan kinderen, en ik heb een hekel aan artsen en weet ik wat.
en ik wil mijn aandoening niet doorgeven, die kans is heel erg aanwezig en ik wil het kind niet aandoen wat ik heb moeten doormaken.
daarnaast weet ik ook niet of ik het als het het zou hebben alles zou kunnen regelen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:08

Mijn moeder is bijtijds ook onuitstaanbaar...
De enige reden waarom ze iets toelaat of doet is om daarna te kunnen zeggen; " Wie heeft er je pa van overtuigd om een paard te mogen houden? Anders liep je nu hele dagen rond op straat zoals het ander crapuul! "
Alles wat ze zegt of doet krijg je later zeker in je gezicht gesmeten.

Mijn moeder is rommelig... Je kan gewoonweg niet door het huis dansen want je doet je zeker weten pijn aan de kast, of de tafel, of de zetels.
Alles staat er zo OP elkaar. Je hebt er gewoonweg geen plek...

Mijn moeder kan neuten voor het minste...
Of je al de afwas hebt gedaan (iets wat zij nooit deed toen ik thuis woonde), of je weer voor de TV zit (mag ook wel als je net gedaan hebt met klusjes en dieren rond half tien 's avonds) of je vriend het internet al betaald heeft enz...

Je kinderen eens een complimentje geven? Nee, dat krijg je nooit.
Zowel mijn broer, mijn zus als ik kunnen allen zonder onze ouders. En dat is gemeend.
Zij gedragen zich als de pubers, vader is het hele weekend niet thuis te bekennen en moeder roept je gewoonweg zo doof als maar kan...
Neen; ik wil helemaal niet op mijn moeder of vader trekken.
Laat ik maar lekker ik zijn...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:12

anneM_Ajax schreef:
Cavaliere schreef:

Je neemt veel dingen over van je ouders. Maar dit is toch wel een 'fout' die ik nooit zal begaan.
Ik ben dr zelf compleet kapot aan gegaan, waarom zou ik dat dan mijn kind aandoen, als ik zelf heel goed weet wat het met mij heeft gedaan?

Je hoort het mischien, dat het gebeurt. Maar hoor je ook van de anderen die dat niet doen/hebben gedaan? Nee dat hoor je niet, en ik ben dan toch van mening dat die groep vele malen groter is.

Hier ben ik het mee eens.
De enige reden waarom wij (ik en mijn vriend) geen kinderen willen, is omdat ze nood hebben aan een vaste basis en wij kunnen dat niet geven (lange werkuren, veel huisdieren, je moet nog tijd hebben voor je kind)

Mensen die zelf mishandeld zijn, redeneerden met de gedachte; dat wil ik mijn kind nooit aandoen.
Mijn vriend heeft een héle slechte jeugd gehad (lees; zijn vader heeft hem zelfs willen vermoorden) maar hoe die jongen voor mij en de dieren hier zorgt is een wonder.
Ik ken geen lievere kerel dan hem ondanks alles dat hij heeft tegengekomen.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:21

mijn moeder is een goede moeder.
soms te erg beschermend zoals: ga je niet met vreemde mensen mee en ik vind ook dat ze me meer moet loslaten en dat ze me een paard moet geven.
maar toch is ze de allerbeste moeder, en mijn vader dat is mijn allerbeste vader.
maar wat ik zelf zou willen veranderen;

* minder beschermend zijn.
* me kinderen hun eigen gang laten gaan.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:22

Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg om mijn kinderen zo op te voeden als mijn moeder heeft gedaan.
Ik heb wel eens de neiging om geen kinderen te nemen omdat ik bang ben dat ik dat dus nooit zo goed kan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:27

Voor punt drie moet je natuurlijk ht je wel kunnen veroorloven hè...

-minder chagrijnig zijn
-niet roken

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:32

Hmm, het enige wat ik anders zou willen doen als mijn moeder:

Voor mezelf opkomen en mezelf niet wegcijferen voor anderen!

Verder is ze een gewéldige mama Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:35

Mijn mams moet fijn zo blijven als ze is! Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:50

Niks. Haha! Ik vind mijn moeder goed zo. We mochten/mogen altijd wel veel alleen het is niet zo dat wij de baas zijn in huis ofzo. Clown En ze laat ons gewoon beetje onze gang gaan, je hebt ook van die ouders die bijv direct ingrijpen als je ruzie hebt met broertjes of zusjes. Rolleyes Ze is altijd gewoon heel rustig enzo gewoon zo van boeie heel relaxed en als we iets niet wilden loste ze dat altijd wel goed op vind ik, als ik erop terug kijk. Haha! Toen vond ik het natuurlijk helemaal onterecht. En het huis hoeft niet helemaal spik en span te zijn, altijd gewoon beetje gezellig rommeltje. Alleen de was mag misschien sneler gaan. Misschien was ze soms een beetje hard, maar beter dan zo'n ei. Ik denk dat ik later ook wel een beetje zo wordt. Tong uitsteken