Autorijlessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autorijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:37

Sence schreef:
Succes alvast!

Eerst was het gemiddelde 35 lessen geloof ik, het is al gestegen naar 35 tot 40.

Kan me niet voorstellen dat ik weer zoveel lessen nodig ga hebben Bloos Dat zou betekenen dat ik niets geleerd heb, haha..

Hij doet trouwens ook RIS opleiding, iemand met een rijschool die hier ook mee werkt?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:44

Wat is dat? Als ik vragen mag...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:56

Rijopleiding in stappen als ik het goed heb Lachen dan sluit je volgens mij elke keer deel voor deel iets af

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:49

Dat heb ik gedaan Lachen Op zich erg fijn hoor! K mocht met 40 lessen precies afrijden en in 1 x geslaagd. Het gemiddelde is 45.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:53

De eerste keer eigenlijk gelijk wegrijden en alles doen.. kon dan ook al wel autorijden dat scheelt wel.
Tweede les al gelijk de stad in geweest haha.
Ligt er gewoon aan wat hij denkt dat je kan en wat je ook werkelijk kan.

Over het aantal gemiddelde lessen.. volgens mij is dat bij mijn instructeur 25 tot 30..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:55

Het gemiddelde bij het CBR in Rotterdam is 45, laat k t zo zeggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:31

Anieke89 schreef:
Rijopleiding in stappen als ik het goed heb Lachen dan sluit je volgens mij elke keer deel voor deel iets af

Ja heb je goed!

Lijkt me wel fijn, wel 4 toetsmomenten Nagelbijten / Gniffelen

Ach ik wil gewoon dat stomme ding hebben kan ik spontaan naar mijn scharrel rijden ipv 2,5 uur treinen (wat ook nog eens keiduur is)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 08:34

Schaap
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:53

maar niemand ervaring met die eerste paar rijlessen in een simulator?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:54

draverr schreef:
maar niemand ervaring met die eerste paar rijlessen in een simulator?

jawel heb ik gedaan, vond het niks

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:57

Ik heb mijn eerste rijles gehad.. Het ging wel goed! Maar ik mocht echt alles al doen, heb gewoon geschakeld e.d. Heb ook een hellingproef, keren op de weg en bochtjes achteruit gehad. Ging allemaal prima, al was het wel wat onwennig.

Ik heb trouwens ook 2 uurtjes in de simulator gehad, maar vond het echt vreselijk. Meer zo'n computerspelletje. Stuurt heel anders, dus ik moest steeds het onderdeel sturen opnieuw doen, terwijl ik in een gewone auto prima kan sturen. Frustrerend was dat Haha!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:11

Lin_sOnaldO schreef:
De eerste keer eigenlijk gelijk wegrijden en alles doen.. kon dan ook al wel autorijden dat scheelt wel.
Tweede les al gelijk de stad in geweest haha.
Ligt er gewoon aan wat hij denkt dat je kan en wat je ook werkelijk kan.

Over het aantal gemiddelde lessen.. volgens mij is dat bij mijn instructeur 25 tot 30..

ben wel benieuwd wat het slagingspercentage is van je rijschool? je kan natuurlijk wel elke keer op gaan maar als je niet slaagd is het nog een duur geintje...

waar ik les is het gemiddelde 40 lessen en 99%geslaagd vorig jaar, 1tje gezakt.. dat vind ik wel een goed teken voor een rijschool...

wat kost het bij jullie dan? hier is het 1 uur 40 euro..

ben op de helft en heb de theorie al.. wil um wel heel graag hebben, zo gaat het allemaal wel goed, maar zonder persoon er naast zal het heel anders zijn.. heb die andere 20 lessen ook nog wel nodig.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:12

hebben jullie trouwens de tussentijdse toets gedaan?zouden jullie het nog een keer doen, of zouden jullie het liever tijdens het praktijkexamen zelf doen?

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:20

Het slagingspercentage pff zal het maandag eventjes vragen.
Maar eigenlijk een hoop bekenden lessen daar en zijn allemaal de eerste keer geslaagd..
Is gewoon een 1 mans zaak laat maar zeggen.

Wat ik gisteren toch weer hoorde..
Met je examen kan je niet zakken op je bijzondere verichtingen mits je 'gewone' rijden wel 100% is.
Nooit geweten haha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:27

Mijn eerste les..
Hmm, eerst even naar een polderweg en daarna gewoon gelijk de grote weg op en gaan.. Alles incl. remmen, schakelen, sturen..

Na 15 lessen TTT en na 20 lessen ook mooi geslaagd.. Cool

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:34

Nou, ik ga lekker na 30 lessen slagen hoor. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

Ik ben echt benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben. heb natuurlijk al veel gelest en 3 keer opgeweest..

Met mijn ex mocht ik nog weleens in zijn auto rijden, merkte wel dat ik minder gespannen was als met lessen. Maja dan zit er een vertrouwd iemand naast je, dat is toch anders.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

dus het is geen aanrader?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:00

draverr schreef:
dus het is geen aanrader?

Persoonlijk vind ik een simulator helemaal niks!

Maar dat moet je voor ezelf beslissen, mag je niet gewoon een keertje in de simulator om te kijken of het wat is?

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:07

nee het is meteen dokken ( EU250 ) Ik kan evt eens bellen of het mogelijk is om gewoon één les eens te proberen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:24

Mijn eerste les was sturen, remmen en gassen. Clown
Was helemaal niet zenuwachtig van te voren, had al wel eens gereden dus wist wel een beetje hoe het was. Vond het echt prachtig toen ik op een weg mocht waar je 80 mag, was nog nooit zo hard geweest ROFL

Ik had een pakket van 30 lessen dacht ik, bij de TTT heb ik vrijstelling voor m'n bijzondere verichtingen gekregen en met het examen ben ik in 1 keer geslaagd.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:34

ooh Magda, wat leuk!! ik heb ook les Haha!

mijn eerste les was (even terugdenken) alleen sturen en de knipperlichten. Mijn instructeur heeft alle pedalen ook aan zijn kant, dus die gaf gas enzo Lachen

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:43

Leuk topic!
Ik ben sinds een paar weken ook aan t lessen, bij de eerste les vooral sturen maar ook wel gas en remmen, 2e les al koppeling en schakelen en stukje snelweg gereden, was echt super leuk! Haha!
Heb nou denk ik zo'n 9 lessen gehad en sins 2 lessen begonnen ook met parkeren en meer kijken enzo..
T lastige vind ik dat ik geen flauw idee heb of ik nou snel ben of langzaam Knipoog kan mezelf niet echt vergelijken met iemand..
Hoop wel dat ik mn rijbewijs wel kan halen binnen de 30 lessen (anders moet ik t zelf gaan betalen Knipoog )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:50

jarrah schreef:
Ooow spannend joh!

Bij mij ging ik mijn eerste rijles gewoon de weg op en ging ik leren gas geven, remmen en sturen... het koppelen en schakelen deed mijn instructeur in eerste instantie nog...
Later in die les het koppelen geleerd en de volgende les het schakelen...

Pas toen ik daar grotendeels mee bekend was, gingen we aandacht besteden aan de bijzondere verrichtingen en het kijken enzo...

Je krijgt dus echt stap voor stap alles voorgeschoteld! Veel suc6 ermee!

Ik leerde gelijk gas geven schakelen en kijken en nog meer dingen tijdens mijn 1e les

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:52

Ik mocht bij mijn eerste auto les al meteen alles. Maar ja, had natuurlijk al een aantal jaar trekker en motor ervaring.
Wat zijn jullie allemaal zelfverzekerd wat betreft het in 1 keer slagen. Volgens mijn instructeur kon ik al vrij snel goed rijden. Maar zodra er zo'n mannetje van het cbr naast me ging zitten werd ik ongemerkt nerveus en ging ik domme fouten maken. Het resultaat was dus dat ik uiteindelijk mijn rijbewijs kreeg via een staatsexamen.