Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:27

Mijn vriend is gestopt meteen toen hij met met kreeg... Tenminste met een xtc pilletje op een feestje. Roken stopt hij ook binnekort mee. Zelfs zit ik er niet zo mee, het is zijn leven. Maar ik zou me kapot schamen als ik hem zou moeten voorstellen aan iemand terwijl hij zulke grote doppen heeft van de drugs!

Dus hij snapt zelf ook wel, ik kan beter stoppen! Vork Knipoog

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:30

Een jointje af en toe zou me niet zoveel uitmaken. Maar heb echt een hekel aan de rest. En nog meer aan dat gehandel.

Ik heb genoeg vrienden die hun leven al compleet vergooien door de handel en gebruik. Mn vriendje hoeft dat niet te doen Lachen .

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:38

Nee eigenlijk niet. Misschien sporadisch een blowtje maar dat echt ten hoogste. Ik hou er niet van en heb er teveel mensen kapot aan zien gaan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:44

Voor mij geen vriend die drugs gebruikt; ik weet dat ik dat niet accepteer en er continue sjaggi van wordt. Ik kan ook absoluut niet tegen dronken mensen, maar als je teveel drinkt prima maar blijf die avond wel bij mij uit de buurt

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:45

Een jointje vind ik niet erg, zolang het niet iedere dag gebeurt.
Iedere dag een pintje vind ik ook niet zo erg, zolang ze niet de gehele dag zo zat als een kanon rondwandelen.
Ik vind dat het allemaal afhangt van de frequentie, de reden, en soort.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:53

Mijn vriend en ik roken zo nu en dan een jointje. Mijn vriend heeft eerder ook wel af en toe coke/MDMA/speed gebruikt. Dat heb ik liever niet. Binnenkort gaan we samen eens paddo's proberen. Hij heeft hier iets meer ervaring mee dan ik. Ik heb het twee keer eerder gedaan. Ik ben wel redelijk open minded.

We zijn beide jong maar toch redelijk volwassen en ontwikkeld. Mijn vader is alcoholist, mijn opa en oma (van de andere kant..) zijn alcoholist, mijn oom was gokverslaafd en mijn moeder heeft een tijd coke gebruikt. Ik weet wat de risico's en gevolgen zijn maar ik denk niet dat je er iets mee opschiet als je dingen gaat verbieden.

Niet zo uptight allemaal! Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:28

ik gebruikte vroeger zelf ook elk weekend recreatief.. en mijn ex deed dat ook

mijn huidige vriend vind het maar niks en daarom gebruik ik ook niet meer.. al kan ik er zo aan komen want de broer van mijn vriend gebruikt ook zeer regelmatig..

maar ik heb het mijn vriend beloofd en ik weet dat hij het niet leuk vind als ik drugs gebruik, dus gebruik ik ook niet

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:35

Ik ben er fel op tegen,dus ook als mensen in mijn vrienden kring iets gebruiken. Maar als iemand het wel gebruikt moet hij of zij dat zelf weten maar zal mij dan als vriend verliezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:39

Mijn vriend rookt niet, althans, normaal niet.
In maart waren we op een feest, werd hem een aangeboden, maar ik hem die sigaret uit de hand geslagen.
Op koninginnedag zag ik hem plots staan met een sigaret in zijn hand.
Ik ben geflipt, ik vind het smerig en heb altijd geroepen dat ik nooit wat met een roker zou beginnen.
Onzin, het is maar een keer per jaar koninginnedag. Het kan toch voor een keer? Hij is niet meteen verslaafd.
Vorig jaar op vakantie (ik kon hem toen nog niet), schijnt hij stoned te zijn geweest, ze hadden hem (hij was dronken) een 'sigaret' aangeboden wat een joint bleek.
Ik wil niet dat hij blowt waar ik bij ben, zou hij ook nooit doen. Maar als ik er niet bij ben, denk ik niet dat ik het een ramp zou vinden. Hoewel ik wel bang ben voor de gevolgen. Bad trips etc.
Hij is nu met 3 rokers op vakantie, elke avond drank en feest. Ik hoop niet dat hij als roker terug komt!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:43

Janine1990 schreef:
In maart waren we op een feest, werd hem een aangeboden, maar ik hem die sigaret uit de hand geslagen.
Ik ben geflipt, ik vind het smerig en heb altijd geroepen dat ik nooit wat met een roker zou beginnen.
Onzin, het is maar een keer per jaar koninginnedag. Het kan toch voor een keer? Hij is niet meteen verslaafd.
Vorig jaar op vakantie (ik kon hem toen nog niet), schijnt hij stoned te zijn geweest, ze hadden hem (hij was dronken) een 'sigaret' aangeboden wat een joint bleek.
Ik wil niet dat hij blowt waar ik bij ben, zou hij ook nooit doen. Maar als ik er niet bij ben, denk ik niet dat ik het een ramp zou vinden. Hoewel ik wel bang ben voor de gevolgen. Bad trips etc.
Hij is nu met 3 rokers op vakantie, elke avond drank en feest. Ik hoop niet dat hij als roker terug komt!

bedoel je nou een sigaret of een joint??

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:46

groompie, ik snap je punt. Maar voor mij zou het geen reden zijn om een vriendschap te verbreken, daar zou ik niet eens aan denken!
Maar iedereen heeft zijn eigen principes.
Tuurlijk, als iemands karakter veranderd door de drugs is een ander verhaal,
maar van een paar jointjes zal iemand niet dusdanig veranderen om uit elkaar te 'groeien'.

-[size=9] Ik heb weer eens moiete om uit te leggen wat ik nou precies bedoel Huilen van het lachen

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:49

GHB en XTC zou ik minder problemen mee hebben dan met pep of sosa want daar blijf je mee bezig en kan je zo moeilijk mee stoppen en dan het getress als t op is Scheve mond
Met xtc en ghb is dat niet. Al is nix natuurlijk beter. Of heel af en toe op een feestje of een chillavond dan is het wel eens leuk maar niet te vaak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:49

LimaMambo schreef:
Janine1990 schreef:

bedoel je nou een sigaret of een joint??

Dat feest en koninginnedag was een sigaret.
Vorig jaar heeft hij een aantal keer geblowd.
Af en toe zegt hij tegen z'n vrienden om stoer te doen dat hij wel graag wil blowen, dat hij daar zin in heeft.
Ik weet dat het stoerdoenerij is, hij is nieuwsgierig, omdat hij door de drank ook niet meer weet wat er is gebeurd die keren.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:51

Van blowen krijg je toch geen bad trips? Meer van LSD en Paddo's en ket die soort middelen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:53

Janine1990 schreef:
Af en toe zegt hij tegen z'n vrienden om stoer te doen dat hij wel graag wil blowen, dat hij daar zin in heeft.
Ik weet dat het stoerdoenerij is, hij is nieuwsgierig, omdat hij door de drank ook niet meer weet wat er is gebeurd die keren.

maar vind je dat niet een beetje overdreven dan? een sigaret uit zijn hand slaan?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:55

@ Biatch

Dacht ik ook. Tot dat.. Clown

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:56

Jawel, maar zolang ik er bijzit mag er niet gebruikt worden.. wat er de rest van de tijd gedaan word kan ik toch niet stoppen en anders word het wel achter mijn rug om gedaan denk ik dan.. Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:58

LimaMambo schreef:
Janine1990 schreef:

maar vind je dat niet een beetje overdreven dan? een sigaret uit zijn hand slaan?

Dat is me onderhand ook wel duidelijk ja.
Hij is 21, weet wel wat hij doet. Ik haat het alleen om hem te zien roken.
Het was de tweede keer dat we samen uitgingen, de eerste keer dat ik bij hem sliep.
Ik was totaal nog niet gewend aan hoe die jongens met elkaar omgingen, hoe het er in dat dorp aan toeging.
Het gebeurd wel eens, maar hij weet de consequenties.
Als hij gaat roken, wil ik geen seks.
Zo heeft hij het een paar maand geleden geprobeerd. De jongens vroegen wat ik er van vond.
Ik heb hun verteld dat hij de consequenties weet. Hij nam het niet zo serieus. Maar toen hem duidelijk werd dat ik het meende, heeft hij de sigaret gewoon uit laten branden. Hij heeft een trekje genomen.
Tsjah.. Nagelbijten / Gniffelen
Trucje van m'n moeder. Haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:01

Ik hoef geen blower/harddrugsgebruiker als vriend. Roken liever niet gezien ik niet houd van assebakken uitlekken en van mij part drinkt hij zoveel alcohol als hij wil. Maar dan slaap ik op de zetel en kruip ik niet meer bij hem in de auto Clown Als ik niet bij hem ben en hij hoeft niet meer te rijden mag hij zoveel drinken als hij wil. Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:01

Janine1990 schreef:
Dat is me onderhand ook wel duidelijk ja.
Hij is 21, weet wel wat hij doet. Ik haat het alleen om hem te zien roken.
Het was de tweede keer dat we samen uitgingen, de eerste keer dat ik bij hem sliep.
Ik was totaal nog niet gewend aan hoe die jongens met elkaar omgingen, hoe het er in dat dorp aan toeging.
Het gebeurd wel eens, maar hij weet de consequenties.
Als hij gaat roken, wil ik geen seks.
Zo heeft hij het een paar maand geleden geprobeerd. De jongens vroegen wat ik er van vond.
Ik heb hun verteld dat hij de consequenties weet. Hij nam het niet zo serieus. Maar toen hem duidelijk werd dat ik het meende, heeft hij de sigaret gewoon uit laten branden. Hij heeft een trekje genomen.
Tsjah.. Nagelbijten / Gniffelen
Trucje van m'n moeder. Haha.

daar heb je jezelf ook mee hoor Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:02

pharagirlke schreef:
Ik hoef geen blower/harddrugsgebruiker als vriend. Roken liever niet gezien ik niet houd van assebakken uitlekken en van mij part drinkt hij zoveel alcohol als hij wil. Maar dan slaap ik op de zetel en kruip ik niet meer bij hem in de auto Clown Als ik niet bij hem ben en hij hoeft niet meer te rijden mag hij zoveel drinken als hij wil. Lachen

En als hij daarna nog wel van plan is om auto te gaan rijden?
Ik zou mijn vriend nooit toestaan om met teveel drank op te gaan rijden, met of zonder mij, kan me niets schelen.
Gelukkig doet hij dat ook nooit, en neemt hij altijd zijn verantwoordelijkheden Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:03

LimaMambo schreef:
daar heb je jezelf ook mee hoor Tong uitsteken

Valt mee, hij rookt alleen op feestjes.
En op het betreffende feestje stonden de wijntjes voor me in de rij Nagelbijten / Gniffelen
Dus toen we thuis waren, was ik ook zo slap als een vaatdoek ROFL
En ik kan beter zonder dan hij Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:08

Janine1990 schreef:
pharagirlke schreef:

En als hij daarna nog wel van plan is om auto te gaan rijden?
Ik zou mijn vriend nooit toestaan om met teveel drank op te gaan rijden, met of zonder mij, kan me niets schelen.
Gelukkig doet hij dat ook nooit, en neemt hij altijd zijn verantwoordelijkheden Lachen

lees vooral de zin:
Als ik niet bij hem ben en hij hoeft niet meer te rijden mag hij zoveel drinken als hij w
Knipoog

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:13

Een keertje een jointje vind ik helemaal niet erg, als ik maar mee mag doen Tong uitsteken
Maar als je het hebt over XTC en hardrugs enzo, das een dikke vette no no.
maar een jointje, of een keer paddo's, no problemo (afgelopen wintersport zelf ook behoorlijk wat afgeblowd Clown )

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:06

Niet, ik heb het helemaal niet op drugs.