Ik heb in mijn directe omgeving veel daarmee te maken gehad (zeg maar in studentenhuis/begeleid wonen waar ik woonde blowt/blowde iedereen).
Even bij het verhaal beginnen hoe ik daarop kom; ik had de laatste periode dat ik in dat studentenhuis veel heftige en zeer realitische en rare dromen. Dat heb ik verteld aan een begeleider die ik toen had en zij vroeg of ik net was gestopt met blowen.
Ze vertelde me toen dat mensen die blowen dat hun rem slaap verandert/ wordt onderdrukt waardoor ze niet dromen of zeer weinig.
Ook heb ik dat ervaren met de mensen waarmee in in 1 huis woonde, 2 gingen stoppen en beiden hadden opeens heel veel last van heftige/realitische dromen..
Ook is het een feit (ik zal het eens kijken of ik het op google vind want ik heb het gelezen op papier) dat mensen die dagelijks blowen eigenlijk altijd maar blijven hangen in hun 'tijd' want door blowen kunnen ze niet/veel minder dromen waardoor ze dingen veel minder snel kunnen verwerken, daar is dromen dus voor bedoeld.
Ik hoop dat ik het beetje heb kunnen uitleggen en verder is het misschien prettiger voor de TS' er als we ontopic blijven

Edit; heb beetje rondgezocht en vond een artikeltje, misschien wel waardevol voor TS'er.
1. Tijdens een droom zijn we verlamd
Geloof het of niet, maar uw lichaam is vrijwel volledig verlamd tijdens uw droom. Dit ingebouwd mechanisme verhindert uw lichaam waarnemende aspecten in uw dromen daadwerkelijk uit te voeren. Bepaalde klieren beginnen een hormoon af te scheiden dat zodat neuronen signalen naar het ruggenmerg sturen om het lichaam te ontspannen en uiteindelijk grotendeels te verlammen.
(bron: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1558 )

Succes!
Het was overigens wel een goal volgens mijn vader