onderbuikgevoel,relatie moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Re: onderbuikgevoel,relatie moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:48

Thanks voor de pb!
Ik hou mn oren en ogen open voor je!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:26

ik heb een brief geschreven aan mijn moeder,ik moet hem nog in het net over schrijven maar er staat alles in wat ik wilde zeggen.
dat het tijd is voor een eigen leven,hoe ik alles bedacht heb om het te kunnen gaan doen.dat ik weet dat ik haar teleurstel maar dat ik hoop dat zij mijn keus kunnen respecteren.dat ik al aan het solliciteren ben,en dat ik met haar vriendin ga praten over een tijdelijk verblijf.poeh,nu nog moed vinden om hem op de post te doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:36

Kom op meis, gewoon doen. go for it. 22 is een hele mooie leeftijd om op eigen benen te gaan staan Haha! Je moeder is ook oud en wijs genoeg om haar eigen fouten te mogen maken zonder jou daarin mee te slepen...

ok adviseer ik je niet alleen op sites van UZB te kijken niet alle vacatures staan online en als je goed ingeschreven staat kunnen ze je ook benaderen. Ik werk zelf in de personeelsbemiddeling. Welliswaar niet bij een UZB, maar heb dit wel gedaan en ik weet uit eigen ervaring dat alng niet alles op het web staat...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:39

Bij het CWI hebben ze ook vaak leuke vacatures.
Hier iig wel.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:09

ik ga morgen inderdaad ook langs bij de UZB,en het CWI.
ik heb haar net aan de telefoon gehad,ze zegt heel gelukkig te zijn en accepteerd zijn fouten.alleen jammer dat hij haar fouten niet accepteerd:-S,hij controleerd alles wat ze op msn gezegd heeft,telefoonrekeningen,maakt alle post open incl wat voor haar bestemd is etc.
maar goed,het is haar keus om daar te blijven,en ik heb daar geen trek in.
de brief is geschreven,en ook heb ik erin gezet dat ik ze beiden dankbaar ben voor alles wat ze voor me gedaan hebben,maar dat het echt tijd word om op eigen benen te staan,keihard te vallen en weer op te krabbelen.ik hoop echt dat ze het niet al te zwaar opneemt en niet in een dip valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:25

Goed zo!!

Doe wat Merilyn zegt, ga langs bij uitzendbureaus en doe dat net zolang totdat ze 's nachts over je dromen (bij wijze van). Dan denken ze ook gelijk aan je als er een functie vrij komt. Het is nu vakantietijd en moet het geen probleem zijn om in ieder geval tijdelijk aan de slag te kunnen en dan heb je in ieder geval de kans om een goede indruk te maken Lachen.

Niet teveel zorgen maken over je moeder, die moet ook op eigen benen leren staan Lachen. Laat je daardoor niet afremmen hoor, dat is lang genoeg zo geweest. Kies voor jezelf.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 17:22

zo,de brief is opgestuurd...
nu nog contact maken met de mensen waar ik waarschijnlijk een baan zou krijgen,ook zo moeilijk:S maar het moet.iemand tips hoe ik dat in het vat moet gieten?ik dacht aan zoiets:
wegens onvoorziene prive-omstandigheden heb ik besloten om niet te verhuizen.
gelukkig ben ik meerder jarig,en kunnen ze me niet meer dwingen om te verhuizen of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:27

Dat hoef je toch niet tegen je toekomstige werkgevers te zeggen? De verhuizing gaat voor jou niet door, punt. En je wilt graag van de gelegenheid gebruik maken om zelf op eigen benen te staan enzovoort. Je kunt het best een beetje zo brengen dat ze kunnen snappen dat je wel serieus en goed gemotiveerd bent. Een baan is ook weer een stap in de goede richting en is niet eng of moeilijk, maar leuk en een vat vol nieuwe kansen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:06

problems schreef:
wegens onvoorziene prive-omstandigheden heb ik besloten om niet te verhuizen.
gelukkig ben ik meerder jarig,en kunnen ze me niet meer dwingen om te verhuizen of iets dergelijks.

Wat raar om dit als reden/motivatie te gebruiken wanneer je een baan graag wilt.

Wat voor baan gaat het om?

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:10

jullie begrijpen me verkeerd.ik zou in die nieuwe woonplaats misschien een nieuwe baan hebben,maar nu ik de knoop doorgehakt heb om hier te blijven moet ik die mensen natuurlijk ook inlichten.dus wilde het kort maar krachtig houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:17

Dan zou ik het bij de eerste zin laten.
De tweede zin vind ik overbodig en ook wat kinderachtig. Knipoog

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:22

pfff,zo sorry maar heb een zware nacht achter de rug:)
maar het gaat inderdaad ook alleen om die eerste zin.
2e zin is meer een bevestiging voor mezelf zeg maar:)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:48

he, wat onwijs goed dat je de brief hebt opgestuurd!!

je vind vast wel wat, hopelijk kun je even in het huis van je moeder blijven wonen.. Uiteindelijk kom je hier echt veel beter en sterker en zelfstandig uit joh!

En werk, mocht je in noordholland wonen dan hoor ik graag via pb in welk deel, wellicht kan ik je helpen en een netwerk kan nooit kwaad toch?

Zet m op en ga vooral zo door!

mijn pb box staat zeker voor je open

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 11:59

ik kan tot 1 september in het huis van m'n moeder blijven,daarna kan ik tijdelijk naar die vriendin van mijn moeder.
ik heb vanmiddag al een sollicitatie gesprek.
ik woon helaas niet in noord holland,maar zoals het er nu uitziet heb ik hier waarschijnlijk werk genoeg.
ik houd mijn hart vast voor de reactie van mijn moeder en haar vriend op mijn brief,maar goed,even doorzetten.
ben er zeker van dat ik hier sterker en zelfstandiger uit kom,en daar heb ik veel voor over,zelfs als dat een (tijdelijke) verwijdering van mijn moeder betekend.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:42

Jeetje wat een verhaal zeg. Wel goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:02

knap dat je die brief op de post gedaan hebt en dat je voor je zelf kiest.!
Hou vol ook al proberen ze je over te halen!(ook al kan dat moeilijk zijn)Ik hoop voor je dat je moeder zich een beetje kan inleven in jou situatie en het respecteerd. Verder wil ik je veel succes toe wensen en als je eenmaal werk hebt komt er vast wel iets leukers op je pad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:22

Jeetje wat een gedoe zeg! ik wens je veel succes met werk zoeken, moet lukken toch!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 15:23

ik heb die mensen waar ik misschien werk zou krijgen(in de nieuwe woonplaats) ook gesmst,dat ik wegens onvoorziene prive-omstandigheden niet verhuis,en dat ik het voor hen ook vervelend vind.
durfde niet te bellen,lafaard die ik ben.
nu nog een dag afwachten,dan krijgt m'n moeder de brief als het goed is.
zal ongetwijfeld wel harde woorden vallen,maar ik blijf sterk,ik wil hier mijn leven verder uitbouwen,niet daar.
in ieder geval bedankt voor jullie steun,misschien heb ik nog wat meer nodig straks.
ik houd jullie op de hoogte.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:29

zo,sollicitatie-gesprek is achter de rug,voor ong. 20u per week,maandag proefdraaien,na een keer of 3/4 beslissen we in overleg of ik blijf of niet.
weer een pak van mijn hart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:42

Goed zeg! Heel veel plezier maandag, geniet nog maar even van het weekend Lachen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:45

Heel veel succes met de reactie van je moeedfr. Ik begrijp dat je het erop heb gegooid dat je zelfstandig wilt worden.De manierw aarop je het aanpakt geeftw el aan dat het je gaat lukken! Is een fulltime baan niet beter een huis en een paard betalen red ik niet met 20 uur... Maar ga zo door meis!!!!!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:03

ik heb het in die brief inderdaad gehad over het feit dat ik zelfstandig wil worden/zijn.en dat zij met haar vriend gelukkig moet worden,en ik daar niet tussen wil zitten(want daarom wilde ze dat ik daarheen kom,ze mist mij en de paarden)
en dat het haar keus is geweest om hier weg te gaan,ik dat heb gerespecteerd maar dat ikzelf niet opnieuw wilde beginnen.en dat ik hoop dat zij dat ook respecteren.
ik heb expres op een parttime baan gereageerd,omdat ik daarnaast nog werkzaamheden krijg in de paardensport,en hopelijk als oproepkracht in een ruitersportzaak(heb ik ook al naar gemailt).

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:24

Heel veel succes maandag!
Je krijgt het nog druk als ik het zo lees.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 00:36

als ik daar heen zou verhuizen had ik 5,5 halve dag moeten werken,het is maar net hoe je je tijd indeelt...
poeh,ben nu met mn moeders vriendin aan het praten via msn,is ook vrij heftig,aangezien zij ook al dingen heeft opgemerkt die haar niet bevallen aan de vriend van mn moeder.ze heeft het daat schijnbaar ook met mn moeder over gehad,maar liefde maakt blind.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:13

Ik zou toch wel eens goed gaan nadenken als ik in jouw moeder haar schoenen stond. Het is een volwassen vrouw met een volwassen dochter en een volwassen vriendin die haar ergens op wijzen. Dat is niet zomaar iets. Heel jammer dat ze zich hier voor afsluit.

Hoe is het gegaan? Heb je al een reactie?