Ben eerlijk gezegt sprakeloos
.Heeelveelsterkte met verlies van jullie ouders
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
Alexx schreef:ik vind het vreemd wat je zusje heeft opgehangen tegenover die mensen. Zij zecht dat ze niet naar de kroeg mag van TS, maar denken die ouders van dat vriendinnetje meteen 'het arme kind mag niet naar de kroeg, ze moet daar weg! Zo snel mogelijk?' ik zou het zaakje niet vertrouwen en direct jeugdzorg en zelfs politie inschakelen...
En natuurlijk een heel erg goed gesprek met je zusje aanknopen, maar god weet waar ze nu is joh!
En een dikke knuffel omdat ik heel veel respect voor jullie heb!poes schreef:Het eerste wat ik denk... is dat je zusje zich heel erg poedersuiker voelt nog steeds na alles wat er gebeurt is en dus zielig is gaan doen tegen die mensen (gewoon haar verhaal doen om jou er ook niet altijd mee lastig te vallen, jij hebt het immers ook zwaar). Die mensen zullen daar vast erg lief en steunend op gereageerd hebben en mss is je zusje dan na een tijdje wel dingen gaan 'verzinnen'?
Dat lijkt mij niet zo'n gekke uitleg voor dit verhaal?
Het is iig nodig dat jullie elkaar zsm spreken!
Veel succes met deze erg moeilijke situatie!!
Hanneke84 schreef:Lieve Grietje,
Ik vind het heel erg goed dat je nu voor jezelf kiest. En nu zeg ik misschien iets heel gemeens, maar het niet laten merken dat jezelf verdriet hebt en het moeilijk hebt zou daar ook niet het probleem in zitten? Zo te lezen verstop jij ook je gevoels en doe je je sterker voor dan je in wezen bent. Imo is dat niet nodig en ik kan me voorstellen dat dit veeeeeeel makkelijk gezegd is dan gedaan. Maar ik kan mezelf ook voorstellen dat je zusje denk dat ze ook zo sterk moet zijn. In die tijd doe je jezelf ook sterker voor dan je bent. Ik keek vroeger ook tegen mijn zus op en wilde haar kopieren. Maar emotioneel gaat dat nu voor haar gewoon niet. En ws is dit ook een/de schop om aandacht. Toch denk ik dat je er goed aan doet dat je je handen er ( even ) vanaf trekt. Je breekt jezelf echt op meid. Het is goed dat je ook aan jezelf denkt, want anders ga je er zelf aan onderdoor. En dan kan je steunen wat je wilt, maar dan is het gewoon op. Echt enorm knap hoe je dit alles eerlijk omschrijft!
). Wij zijn toen naar jeugdzorg gestapt en die heeft ons (met gesprekken) een hele hoop geholpen gelukkig!. Is dit niet een idee?..
, en na 2 weken kwam die met hangende pootjes terug.
xXGRIETJEXx schreef:Heb je gelijk in, ik verstop mijn gevoelens ook voor hun, maar dat is omdat ik niet wil dat zij haar verhaal niet bij mij neer kan leggen omdat ik het "al zo zwaar" heb.
Ze weet denk ik wel dat ik het er ook moeilijk mee heb maar wil dat niet met tranen laten blijken.
Wat betreft dat opbreken, is gisteravond gebeurt, kon alleen maar huilen en schelden en vloeken en ik had echt zoiets van misschien moet ik maar een mooie boom opzoeken is iedereen ervan af (dit zou ik nooit doen hoor, absoluut niet, maar dat was wel het id wat ik gister had) .
Ik ben blij dat ik dit zo allemaal van me af kon schrijven omdat ik het gewoon totaal niet meer wist, ik moest het van me af schrijven om tot rust te komen en dat is me gelukt totdat ik vanmorgen weer opstong.
Zij zit daar nu lang leve de lol te spelen (ik ken haar daar goed genoeg voor en weet precies hoe ze is) en ik zit me hier kompleet op te vreten omdat ik van niks weet.
Hopelijk hoor ik morgen iets van dr want ik heb eigenlijk geen zin om het zover te laten komen om naar de politie te stappen, maar jeugdzorg word zowiezo op de hoogte gesteld en hopelijk kunnen die me verder helpen.
Ik moet toegeven dat ik door jullie woorden wel een goed gevoel krijg, was echt bang dat het allemaal aan mij lag omdat ik het niet heb zien aankomen.
xXGRIETJEXx schreef:De mensen om me heen en vooral mijn zusje en dochtertje merken absoluut niet dat ik verdriet heb, ik zal nooit mijn tranen laten zien in hun bijzijn omdat ik voor hun sterk wil blijven en niet wil laten merken dat ik er ook nog steeds dag en nacht met rondloop.

C_arola schreef:Hoe gaat het nu met je??

missnynke schreef:Heey Grietje,
Wat een heftig verhaal!
Wat ik zo tussen de regels doorlees, is dat je zusje aan het pubberen is, maar waarschijnlijk zelf ook wel heel erg van de hele situatie geschrokken is.
Ze is 17 jaar toch? Probeer haar wat los te laten, begin niet over de wiet, dat probeert elke puber uit.
Laat haar dr eigen beslissingen maken, leg de verantwoordelijkheid bij haar neer, probeer niet goed te maken in haar opvoeding wat je zelf gemist hebt....