Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:42

Je moet in ieder geval nooit kinderen willen krijgen omdat je partner dat wil. Hier kun je geen compromis over sluiten, alleen je eigen weg kiezen.
En het 'hebben' van een kind kan erg leuk zijn, maar soms ook helemaal niet. Het is geen rozegeur en maneschijn. Kennissen van mij kregen een dochter die de eerste 2 jaar van haar leven in het ziekenhuis heeft gelegen, dat kan ook gebeuren. Zonder kinderen kan een mens ook heel gelukkig zijn hoor!
En kinderen willen omdat er anders niemand op bezoek komt als je oud en versleten bent, is natuurlijk geen reden. Wie zegt dat je voor altijd een goed contact met je kinderen zult hebben? Ze komen vast niet iedere dag op bezoek Knipoog
Dus denk er goed over na en kies je eigen weg hierin! Soms is dat dan einde relatie, maar misschien ook niet. Time will tell!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:46

Shaienne schreef:
Zeg maar tegen hem: Over 10 jaar praten we wel weer eens verder.
Het kan zijn dat jij er dan heel anders tegenaan kijkt. Bijna elke vrouw krijgt vroeg of laat moedergevoelens. Dan wil je niets liever dan een baby en alle nadelen vallen ineens in het niets (bijna niet voor te stellen he!)

Je zegt het goed BIJNA.
Er zijn ook vrouwen die nooit dit soort gevoelens krijgen.

Zelf weet ik sinds ik 4 jaar ben (ja echt Haha! ) dat ik echt geen kinderen wil.
Persoonlijk ergert het mij nogal dat zo veel mensen roepen: 'je bent nog jong, dat komt nog wel...'
Sommige vrouwen weten het zo verschrikkelijk zeker, het is dan echt niet leuk ruim 30 jaar aan te moeten horen 'dat dat wel verandert' Ach gut

Gelukkig begint iedereen een beetje te begrijpen dat ik echt geen kinderen wil, maar goed ben inmiddels ook een 30-tiger Knipoog

In relaties heb ik het altijd vroegtijdig ter sprake gebracht een vriend die wel kinderen wil tja die moest maar op zoek gaan naar een ander exemplaar Clown

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:18

Ik roep ook al mijn hele leven vol overtuiging dat ik geen kinderen wil (ik ben nu 23). Ik ben echt heel benieuwd of ik hier ooit anders over zal gaan denken. Ik denk het haast niet.. Haha! In relaties is het in ieder geval nog niet voorgekomen dat mijn mening bijdraaide. Mijn relaties zijn overigens nooit stukgelopen omdat de ander wel kinderen wilde.
Maar dat is meer omdat ik mezelf nog veel te jong vind om het in een relatie serieus over kinderen te gaan hebben.

Gelukkig heb ik in mijn vrienden-en familiekring (nog) geen stellen met kinderen. Wel een paar vriendinnen die in de kinderopvang zitten, dus verhalen over kinderen moet ik helaas vaak genoeg aan horen Huilen .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:23

@dani: als er eenmaal 1 zwanger is, dan volgen er altijd meer. Het lijkt soms wel besmettelijk Nagelbijten / Gniffelen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:25

dat iemand kan veranderen met een mening dat geloof ik wel
ben zelf ook 180 graden gedraaid

riep tot mijn twintigste ik wil geen kinderen ik heb er niks mee
ben nu 30 en heb een dochter van 7 en een zoontje van 5

maar als je echt zeker van je zelf bent tja dan zal je keuzes moeten maken
hoe moeilijk die ook zijn

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:30

Wendy schreef:
@dani: als er eenmaal 1 zwanger is, dan volgen er altijd meer. Het lijkt soms wel besmettelijk Nagelbijten / Gniffelen

Tsja, als er 1 baby over de dam is...... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:43

manie schreef:
Shaienne schreef:
Het kan zijn dat jij er dan heel anders tegenaan kijkt. Bijna elke vrouw krijgt vroeg of laat moedergevoelens. Dan wil je niets liever dan een baby en alle nadelen vallen ineens in het niets (bijna niet voor te stellen he!)

Je zegt het goed BIJNA.
Er zijn ook vrouwen die nooit dit soort gevoelens krijgen.

Precies. Knipoog
Ik heb ze ook nooit gehad en nu ik de 40 gepasseerd ben, gaan die er ook echt niet meer komen.
Ik moet er nog steeds niet aan denken. Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:46

Germatje schreef:
Sorry als ik misschien te hard over kom, maar hoe groot is de kans dat je over 5 jaar nog bij elkaar bent? Je bent pas 18, er kan nog zoveel gebeuren!! Er vinden echt niet veel mensen de liefde van hun leven op hun 18e, dus ik zal me hier nu echt niet druk om gaan maken hoor!
En zowiezo, wat polly_2 al zegt, zeg gewoon dat je nog veel te jong bent en eerst een leven wil opbouwen, je hebt nog tijd zat voor kinderen!

ligt eraan voor je wie je het bedoelt haha. ik en mijn vriend blijven nog wel bij elkaar zolang de liefde eris en we van elkaar houden maar je weet inderdaad nooit hoe het gaat lopen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:51

je lijkt mij wel, alsof ik tegen de spiegel praat, ik heb een hekel aan kinderen en ben er zelf ook veel te ongeduldig voor, ik roep al vanaf kleins af aan ik wil geen baby's!
nu ik 19 ben denk ik er nog zo over, ik wil liever een carriere en veel heel veel reizen, een mooi groot huis, paarden en een dure auto, het liefst en cabrio, en nee daar zie ik geen beeb in zitten.
Gelukkig heb ik het voordeel dat mn vriend zegt, ik kijk op me 30ste wel of ik ze wil Lachen maar ik snap je heel erg dat dit een hele vervelende situatie is..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:00

Hoe groot is de kans dat je over 5 jaar nog samen bent?

Nou met zo'n ingesteldheid zou ik zelfs geen relatie beginnen. Waarom je gaan binden als je er maar van uitgaat dat je binnen x jaar toch niet meer samen bent? Dan zou ik liever een beetje profiteren van m'n leven en m'n tijd er niet instoppen.

En ik geloof nog in jeugdliefdes hoor. Ik ben samen met m'n vriend (intussen man) sinds m'n 16e en ben er intussen 28 en heb 2 schatten van kindjes. Heb ervoor heel wat vriendjes versleten maar nooit met de bedoeling: joh leuk voor een paar jaar..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:04

idd lieke, lekker positief, ik wil deze het liefst ook de rest van mn leven aan mijn zijde hebben of ik nu nog jong ben of niet Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:05

Shaienne schreef:

Nou eerlijk: Liever niet.
Ik ben blij met mijn katten en paardenkinders! Die kosten me al genoeg tijd en geld!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:06

Zou inderdaad over een paar jaar nog is gaan nadenken hierover..
Wie weet is tegen de tijd dat het serieus wordt jou mening of die van je vriend al bijgetrokken.
Even aangenomen dat je tegen die tijd nog gewoon samen bent he Knipoog

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:12

Ik was toendertijd 15 en had een vriendje die 18 was en hij begon eerst over samenwonen, daarna over trouwen en toen hij over kinderen begon heb ik hem maar gedumpt!

Echt eerlijk denk er goed over na!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:32

Tsja, 15 en 18, ..
Maar hier gaat het om een 24-jarige die er echt wel wil aan beginnen..

Edit: euh ik wil vooral niet denegrerend klinken hoor, met mijn reactie. Maar ik wil gewoon bedoelen: op 15 en 18 praat je meestal nog niet over kinderen - niet serieus althans. Maar deze jongen is 24 en voor hem is dit nu misschien een belangrijk punt om ermee te kappen of door te gaan..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:41

Tja .. kinderen is iets waar relaties op stuk gaan. Je moet beide achter de beslissing staan wel of niet. Het gaat immers niet over de kleur van de auto. Als hij zeker weet dat hij kinderen wil, dan praat je hem daar ook niet 1,2,3 vanaf. Wil jij ze pertinent niet. Tja, dan is er dus maar 1 conclusie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:47

Het klinkt nou niet echt of hij het serieus zeker weet , klinkt meer alsof hij door een roze bril zit te kijken en alleen maar denkt aan die leuke momenten met een giebelende roze garnaal...even vergetend wat er allemaal bij komt kijken en dat het vaak ook heel wat nadelen heeft.

Als hij er steeds zo over zit te zemelen dan zou ik echt eens een wake-up-call organiseren waardoor hij doorkrijgt dathet niet alleen maar lol is. En idd. ook eens zeggen : neem jij ontslag dan om voor het kind te gaan zorgen ? Ga jij er 's nachts uit ? Verschoon jij de luiers en ruim je de spuug op ? Zorg jij voor het kind waardoor ik mijn hobby kan houden ?

Ik zou er eens heel serieus op in gaan en even heel praktisch bespreken hoe hij het voor zich ziet.

Bvb. Dit kan niet meer , dat kan niet meer...even heel duidelijk en praktisch erover zijn zodat hij die roze bril eens afzet en er wat realistischer naar kijkt.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:50

Euh, wij doen alles nog hoor, MET onze kinderen (behalve lang uitgaan dan..). Maar reizen, daguitstappen,...

Hier heeft ook niemand z'n job opgezegd en we stonden ieder om beurten op 's nachts. Alles werd hier netjes verdeeld.

Nee kinderen zijn niet alleen rozegeur en maneschijn, maar je hebt er echt wel alles voor over eens ze er zijn hoor, en je krijgt er enorm veel van terug.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:52

Lieke_M schreef:
maar je hebt er echt wel alles voor over eens ze er zijn hoor, en je krijgt er enorm veel van terug.

Wat een cliché Huilen van het lachen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:55

Ooo, niet dan?

Dat zou ik nog eens willen zien, welke ouder niet door vuur zou gaan voor zijn eigen kind!!

Niets cliché, je krijgt er echt heel veel van terug, maar dan moet je wel veel geven ook hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:56

Lieke_M schreef:
Dat zou ik nog eens willen zien, welke ouder niet door vuur zou gaan voor zijn eigen kind!!

Dat zijn er waarschijnlijk meer dan je zou denken. Het is alleen een taboe om het toe te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:59

Ik kan me niet voorstellen dat je met een kind (en zelfs meerdere) nog alles kunt doen zoals daarvoor.
Als ik naar mijn eigen leven kijk, zou dat dus pertinent niet lukken. Of ik moet het kind dag en nacht in de creche stoppen. Ook leuk. Clown

En wat krijg je ervoor terug dan? Die vat ik ook niet helemaal. Knipoog

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:59

Tja, er zijn altijd uitzonderingen. Er zijn ook mensen die andere mensen vermoorden,...

Ik wil gewoon aantonen dat kinderen krijgen niet alleen bestaat uit poep kuisen, ondergespuugd worden, gebroken nachten, werk opgeven,... Je neemt dat er gewoon allemaal bij, instinctief.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:00

Lieke_M schreef:
Tja, er zijn altijd uitzonderingen. Er zijn ook mensen die andere mensen vermoorden,...

Ik wil gewoon aantonen dat kinderen krijgen niet alleen bestaat uit poep kuisen, ondergespuugd worden, gebroken nachten, werk opgeven,... Je neemt dat er gewoon allemaal bij, instinctief.

Als het allemaal echt zo erg was al er in dit topic beweerd wordt had ik hem al lang ingeleverd ergens Clown Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:04

Nou , als je leest wat de TS verteld over haar vriendje dan heeft hij dus echt wel een wake-up call nodig Knipoog

Klinkt alsof hij verwacht dat zij de hele dag thuis gaat zitten moederen en dat hij 's avonds alleen maar in een schoon huis aan tafel hoeft te schuiven en met de baby spelen die de hele tijd lief lacht Tong uitsteken

Als je gewoon even puur leest wat ze over hem schrijft , dan denk ik : begin alsjeBLIEFT niet aan kinderen zeg...

Er meteen al vanuit gaan dat de opa's en oma's op gaan passen , niet kunnen opvoeden (zie verhaal van de hond) , vaak weg willen.... klinkt aan alle kanten duidelijk door dat iedereen ervoor op gaat draaien behalve hij Tong uitsteken