Depressieve jongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: Depressieve jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:31

runningkawa schreef:
ik snap je opnieuw quoten nog niet Lachen

Dan reageer ik wederom hetzelfde...
jij zegt zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest...
Dan zeg ik nogmaals... hoe weet jij of de mensen die hier (of elders) reageren er niet mee in aanraking zijn geweest, ze nooit zelf een depressie hebben gehad...of iets wat dan vroegah geen depressie genoemd werd maar wel hetzelfde was Lachen

Ik ben echt van mening dat een rottijd nu meteen depressie genoemd wordt...veeeel te snel

Als ze het zelf wel hebben meegemaakt, van hunzelf, en ze zeggen nu nog steeds dat het aandacht vragen is..
Dan zeggen ze toch ook tegen zichzelf dat ze naar aandacht vragen/hebben gevraagd?
Zijn de andere mensen dan volgens hun nog steeds de enige die 'fout' zijn als ze om aandacht vragen, en zij zelf niet? Lips are sealed
EDIT: Vanaf Oktober/November 2006, en daarvoor ook nog wat gespeeld heeft, en nu nog steeds. Te snel?
Laatst bijgewerkt door Cynn op 19-07-08 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:32

Er word de laatste tijd te makkelijk over gedaan.

Veel mensen denken en zeggen, dat als ze zich een tijdje rot voelen, gelijk al depressief zijn.

Maar als je echt depressief ben, merk je hoe groot het verschil is.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:33

runningkawa schreef:
Wie zegt dat ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest?
Ze hebben misschien wel een rotter verleden dan de vele die roepen dat ze onder een trein springen of dat ze gaan snijden want dit en dat....
Want dat roepen dat ze van alles gaan doen vind ik wel van deze tijd... alles is een depressie, vroeger was het gewoon een rottijd waar je door moest en werd er minder drama vangemakt.
Juist door er een drama van te maken gaat iemand door een dieper dal heb ik het idee.
Ipv dat er gezegd wordt..hup kom op, hebben we allemaal wel eens, kom je wel door heen Lachen

dit ben ik helemaal met je eens, ik heb genoeg gezien in mijn leven. en veel jongeren stellen zich gewoon aan voor de aandacht. tja zielig of niet. ze zouden hier is moeten weten wat ik heb gezien in mijn leven gellukig maakt het mij alleen maar sterker en ga ik niet zielig doen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:36

Citaat:
Als ze het zelf wel hebben meegemaakt, van hunzelf, en ze zeggen nu nog steeds dat het aandacht vragen is..
Dan zeggen ze toch ook tegen zichzelf dat ze naar aandacht vragen/hebben gevraagd?

Die mensen hebben wellicht wel een depressie gehad, maar zijn geen moord en brand gaan schreeuwen dat ze zichzelf wat aan gaan doen Lachen

Die zeggen dus juist niet tegen hunzelf dat ze aandacht vroegen...want dat deden ze ook niet Lachen

Citaat:
Zijn de andere mensen dan volgens hun nog steeds de enige die 'fout' zijn als ze om aandacht vragen, en zij zelf niet?

Ik denk dat je niet van goed en fout kunt spreken...je kunt wel gewoon vinden dat sommige ver over de top gaan in het laten weten dat ze een rottijd hebben Lachen

Citaat:

Veel mensen denken en zeggen, dat als ze zich een tijdje rot voelen, gelijk al depressief zijn.

Maar als je echt depressief ben, merk je hoe groot het verschil is.

Juist, dat bedoel ik Lachen

Nu is het ineens allemaal depressief...
Ik denk dat het bij de meeste geen depressie is, maar gewoon een pokketijd...en ja een pokke tijd kan gerust een paar jaar duren...zonder depressie.

op je edit... een poedersuiker tijd hoeft geen depressie te zijn..maar gewoon een pokketijd..

Denk echt niet dat er verschil zit in vroeger..alleen nu is het ineens een depressie, horen mensen van snijden dus moet dat nu ook maar ineens...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-08 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:37

runningkawa schreef:
Ik denk dat het altijd zo is geweest.
Alleen door i-net wat toch meer anoniem is schrijven mensen het sneller van zich af.

Verder denk ik ook wel dat sommige dingen nu ook van elkaar overgenomen worden (lees aub niet dat ik denk dat iedereen dat doet) Zoals bijv snijden, ik denk door de media dat sommige wel op ideeën worden geholpen. Daar waar voeger mensen alleen "maar" depressief waren doen ze er nu dingen bij.

Verder denk ik wel dat er tegenwoordig sneller de noemer depressief aangehangen wordt, terwijl het vroeger meer een flinke dip voor iets langere tijd was.

Hier ben ik het dus echt helemaal mee eens...

En idd wanneer je echt depressief bent merk je het verschil echt wel. En de buitenstaanders zien het verschil ook echt heel goed.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:38

maudy_89 schreef:
runningkawa schreef:
Wie zegt dat ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest?
Ze hebben misschien wel een rotter verleden dan de vele die roepen dat ze onder een trein springen of dat ze gaan snijden want dit en dat....
Want dat roepen dat ze van alles gaan doen vind ik wel van deze tijd... alles is een depressie, vroeger was het gewoon een rottijd waar je door moest en werd er minder drama vangemakt.
Juist door er een drama van te maken gaat iemand door een dieper dal heb ik het idee.
Ipv dat er gezegd wordt..hup kom op, hebben we allemaal wel eens, kom je wel door heen Lachen

dit ben ik helemaal met je eens, ik heb genoeg gezien in mijn leven. en veel jongeren stellen zich gewoon aan voor de aandacht. tja zielig of niet. ze zouden hier is moeten weten wat ik heb gezien in mijn leven gellukig maakt het mij alleen maar sterker en ga ik niet zielig doen Bloos

Voordat je sterker wordt moet je er doorheen, en als mensen die hulp niet krijgen als ze het niet alleen kunnen? Nee, dan wordt je niet sterker.
Iedereen is anders. En misschien ben jij wel van jezelf al een stuk sterker, durft veel meer, slaat je er makkelijk doorheen.. maar een ander heeft er veel meer moeite mee. En je bent dan niet gelijk zielig, zeker niet.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:40

Ik zal mijn verhaal wel even vertellen, (ik ben nu trouwens 15 jaar)

Ik ben een aantal jaar terug heel erg depressief geweest (begon op mijn 12e ongeveer, heb daarvoor een traumatische ervaring gehad maar ik weet niet of dat daar ook mee te maken had want ik heb dat voor mijn gevoel goed kunnen verwerken).
en ik heb dat ook tegen mijn ouders verteld toen, ze steunden me wel enzo
maar ik had al meer dan een half jaar (als het niet meer was) gewoon nergens plezier meer in.
Ik had gewoon niks meer om voor te leven en ik werd moe en chagerijnig van alles.
Mijn zelfvertrouwen was 0, wilde de hele dag in bed liggen en vond mezelf lelijk, walgelijk, en ik dacht
dat iedereen op de wereld zo over mij dacht.
Ik heb toen zó vaak om hulp geroepen, ik wist het echt niet meer, maar mijn ouders praatten wel met mij enzo
maar het werd er niet beter op.
Pas toen ik zo wanhopig werd en het gewoon echt niet meer aankon, heb ik bijna een heel pakje aspirine genomen
en ik dacht echt, 'maak me maar dood, ik kan het niet meer aan'.
Ik werd natuurlijk ziek (moest overgeven etc) dus dat zagen mijn ouders wel, bij de dokter moest ik wel zeggen wat ik
had gedaan, en anders zou hij daar zelf wel achter zijn gekomen.
Mijn ouders schrokken zich natuurlijk rot, en de dokter legde me uit dat ik met iemand kon gaan praten (psycholoog).
Ik had het toen al helemaal gehad, maar ik deed het meer voor mijn ouders toen, dus ging ik een keer in de week
naar die psycholoog, en daar kwam uit dat het bij mij echt een ziekte was (mijn oma en moeder hebben dat namelijk ook allebei gehad) dus ik werd doorverwezen naar een psychiater die mij ook antidepressivia voorschreef.
In het begin hielp het niks, ik moest 2x per week naar de psycholoog en 2x per week kwam er iemand bij ons thuis om te kijken of alles thuis wel oke was enzo.
Mijn ouders hielpen me veel, met positiever denken en ze probeerden dingen te vinden voor mij die ik leuk vond.
Ik wilde altijd al ontzettend graag op paardrijden, maar ik mocht dat nooit omdat het te duur was, maar ik mocht toen toch 1x in de week manegeles volgen.
Na een paar maanden medicijnen voelde ik me wat minder depressief, en ik mocht wat minder medicijnen.
Ik keek zelfs voor de eerste keer sinds een ontzettend lange tijd uit naar iets! namelijk de zaterdag, als ik mocht paardrijden.
Het ging steeds beter met me en nu doe ik het al bijna een jaar zonder medicijnen.
Ik weet dat ik altijd nog terug kan vallen (heeft mijn moeder en oma ook gehad) en daar ben ik stiekem nog altijd bang voor als ik me een paar dagen rot voel, dat gevoel wil ik nooit maar dan ook nooit meer!
Ik sta nu stevig in mijn schoenen, en ik denk dat als ik dit allemaal niet had meegemaakt, dat ik dan niet zo veel zelfvertrouwen zou hebben als nu.
Ik heb nu een verzorgpony waar ik bijna iedere dag te vinden ben en heb helemaal geen tijd meer om aan rottige dingen te denken.
En als het eens wat minder gaat, heb ik ontzettend veel steun aan mijn pony en mijn ouders. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:41

Je moet er idd doorheen...en dat hoeft ook niet alleen.
Maar om dan maar meteen te roepend at het een depressie is..om maar meteen te gaan snijden want de pijn is ondragelijk...om maar meteen te roepen ik wil niet meer verder ik spring voor de trein...
Dan denk ik, kom op zeg...je bent niet de enigste in de wereld die in zijn leven een k*ttijd heeft... schop jezelf onder de kont...anders val je alleen maar dieper.

je kunt je toegeven aan je ellendig gevoel...of je kunt er tegen knokken.
Opgeven is makkelijker...knokken is zwaarder...maar wel de enige oplossing

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:42

Mensen die rond lopen te roepen dat ze zichzelf wat gaan aandoen, ja, die zoeken aandacht naar mijn idee.

Ik vind dat die mensen zitten te spotten met depressie.

Als je echt depressief ben, hou je alles voor jezelf en zoek je ook geen aandacht.
Je wilt alleen zijn en je bent niet echt aanspreekbaar.
Die mensen, die zitten ermee, die denken het misschien wel, maar zeggen het niet.
Omdat ze zich afsluiten van de buitenwereld.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:44

kijk ik wil in het kort wel een beetje over mezelf vertellen. ik heb op mijn 7de jaar mijn vader kwijtgeraakt omdat het elke keer thuis stress en ruzie was, toen is mijn moeder alles kwijtgeraakt en zijn we in een tehuis gekomen. toen leerde mijn moeder de stiefpapa van nu kennen ik heb 2 zwaar verslaafde zussen waarvan 1 haar kind kwijt is en nog niet is afgekickt, zelf nu is het dikke stress thuis paard raak ik mischien kwijt puur omdat mijn stiefvader zwaar alcohol verslaaft is eigenlijk al al die jaren. ik ben nu 19 en ik kan met trots zeggen dat dit mij heeft gemaakt tot wie ik nu ben en ik ga niet zielig in een hoekje zitten.

en ik heb zeker geen respeckt voor de jongeren die zo een grote muil openzetten tegen hun ouders en dan bij mij aan komen ohh ik heb het zo slecht thuis dit dat dat bla bla. gewoon pubertijd is erg heftig en jongeren proberen dan gewoon aan aandacht te komen omdat ze dat thuis niet krijgen en dan krijg je van die zelfmoord verhalen en schijnbare depressies terwijl ze het er gewoon zelf naar maken omdat ze blowen drinken en een grote bek hebben om erbij te horen, ja dan krijg je het moelijk in de maatschapij van tegenwoordig.

en ik hoef van niemand te horen dat ik respectloos ben want hoe dat soort jongeren met de maatschapij omgaan dat is pas respectloos!!!!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:45

noellee schreef:

Ik denk ook dat het hem deels daarin zit. Mensen met een klein dipje roepen al gelijk hoe depressief ze wel niet zijn. Dan heb ik echt zoiets van, je weet niet wat ze zegt.

Puberen helpt natuurlijk niet mee. Dat is denk ik altijd al zo geweest, maar de jeugd tegenwoordig is niet zo streng opgevoed en mag, en verwacht veel meer. Veel kinderen weten gewoon niet goed hoe ze met teleurstelling om moeten gaan, omdat ze zo gewend zijn om altijd maar hun zin te krijgen.

Verder lijkt het in te zijn, om dan gelijk maar over zelfmoord te gaan roepen, niet meer te eten, of in jezelf gaan snijden. Ik snap dat niet (enkele gevallen daar gelaten). Vooral dat toontje als ik soms van die topics lees, alsof het een soort van statussymbool is geworden. Gestoord

Volgens mij word ik oud. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:47

Guinevere helemaal mee eens!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:47

runningkawa schreef:
Je moet er idd doorheen...en dat hoeft ook niet alleen.
Maar om dan maar meteen te roepend at het een depressie is..om maar meteen te gaan snijden want de pijn is ondragelijk...om maar meteen te roepen ik wil niet meer verder ik spring voor de trein...
Dan denk ik, kom op zeg...je bent niet de enigste in de wereld die in zijn leven een k*ttijd heeft... schop jezelf onder de kont...anders val je alleen maar dieper.

je kunt je toegeven aan je ellendig gevoel...of je kunt er tegen knokken.
Opgeven is makkelijker...knokken is zwaarder...maar wel de enige oplossing

Inderdaad,
dan is knokken nog veel zwaarder dan anders, omdat je geen toekomst in je leven ziet.

Maar vaak kan je het niet alleen af.
Dankzij mijn psychiater en medicijnen zie ik alles weer zinvol in.
Zonder haar en mijn medicijnen was ik er zelf niet bovenop gekomen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:48

runningkawa schreef:
Nu is het ineens allemaal depressief...
Ik denk dat het bij de meeste geen depressie is, maar gewoon een pokketijd...en ja een pokke tijd kan gerust een paar jaar duren...zonder depressie.

op je edit... een poedersuiker tijd hoeft geen depressie te zijn..maar gewoon een pokketijd..

Denk echt niet dat er verschil zit in vroeger..alleen nu is het ineens een depressie, horen mensen van snijden dus moet dat nu ook maar ineens...

Ik ben het met je eens dat een rottijd niet gelijk depressie is. Ik dacht eerst ook altijd enkel aan een gewone dip.
Maar ik ken toch echt de kenmerken van depressie wel en als je hulp van school & doktoren krijgt die vertellen dat het ook niet zomaar 'even' een rottijd is omdat ze al met ouders en vrienden van je hebben gesproken.. Lichamelijk al zo'n 2 jaar waardeloos is, op school heel slecht gaat.. dan noem ik het zelf ook niet meer even een rottijd. En meerdere ogen zien altijd meer dan één paar ogen.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:49

noellee schreef:
Mensen die rond lopen te roepen dat ze zichzelf wat gaan aandoen, ja, die zoeken aandacht naar mijn idee.

Ik vind dat die mensen zitten te spotten met depressie.

Als je echt depressief ben, hou je alles voor jezelf en zoek je ook geen aandacht.
Je wilt alleen zijn en je bent niet echt aanspreekbaar.
Die mensen, die zitten ermee, die denken het misschien wel, maar zeggen het niet.
Omdat ze zich afsluiten van de buitenwereld.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, het is namelijk niet zo dat je 1 soort van depressiefheid hebt.
Zo van -als ik stil ben en me afsluit van de buitenwereld ben ik depressief-
ik denk dat het wel eenzelfde gevoel is, de een natuurlijk wat heftiger dan de andere, maar dat mensen
daar verschillend mee omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:51

ja dan is het zwaarder...maar je enigste optie
En of je daar alleen knokt of hulp bij haalt maakt niet uit.

Maar ik word wel een beetje gaar van de tig topics die ik hier lees over hoe slecht ze het hebben, net zoals maudy schrijft..en dan gaat het echt om werkelijk niks...
En dan denk ik ook, hoe heb jij (die het topic dan schrijft) het lef om te familie zo'n angst en pijn te doen...hoe haal je het in je kop om zo stom te doen... een klap tegen je kop heb je nodig om eens wakker geschud te worden uit je verwende puber gedrag... Bloos

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:53

runningkawa schreef:

Maar ik word wel een beetje gaar van de tig topics die ik hier lees over hoe slecht ze het hebben, net zoals maudy schrijft..en dan gaat het echt om werkelijk niks...
En dan denk ik ook, hoe heb jij (die het topic dan schrijft) het lef om te familie zo'n angst en pijn te doen...hoe haal je het in je kop om zo stom te doen... een klap tegen je kop heb je nodig om eens wakker geschud te worden uit je verwende puber gedrag... Bloos

echt kawa jij slaat werkelijk de spijker op de kop, ik ben het zo met je eens, wakker schudden die handel. terug naar die goede oude tijd met een pak rammel op je billen.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:53

oh nee dan gaan ze voort gewoon aangiften doen amdat ze mishandeld worden door de ouders Slapen echt geloof me ik heb al zoveel gezien.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:54

Oh, lekker.. je kind gaan slaan. Maak je het alleen maar erger.

noellee

Justice_ schreef:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, het is namelijk niet zo dat je 1 soort van depressiefheid hebt.
Zo van -als ik stil ben en me afsluit van de buitenwereld ben ik depressief-
ik denk dat het wel eenzelfde gevoel is, de een natuurlijk wat heftiger dan de andere, maar dat mensen
daar verschillend mee omgaan.

Nee oke, daar heb je gelijk in.
Ik bedoel ook niet dat je dan gelijk depressief ben, want dan zitten 'aandachttrekkers' allang stil thuis.

Maar het komt vaak voor, dat als je echt depressief ben, je gewoon afsluit van de buitenwereld.
Ik zeg niet dat het altijdzo het geval is.

pearl_tje

@ Justice daar ben ik het niet helemaal mee eens wat je hier boven neerzet.
Het absoluut niet hetzelfde gevoel wat mensen hebben als ze depressief zijn. Iedereen voelt en reageerd ook anders.. Gevoel is nooit hetzelfde.

Mijn moeder is ook zwaar depressief en komt daar ook nooit meer vanaf ( Ze mist een bepaalde stof in haar lichaam en dat heeft te maken met de overgang) Wanneer ze dit aanvult met tabletten gaat het super. Helaas doet ze dit niet.

Maar ik ben een paar jaar geleden veel met haar naar het riag geweest en daar vertelde ze dat iedereen zich anders voelt. En daarom is het ook niet over 1 kam te scheren.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:57

Cynn_x schreef:

owh god een beetje billenkoek kan echt geen kwaad hoor.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:58

maudy_89 schreef:
Cynn_x schreef:

owh god een beetje billenkoek kan echt geen kwaad hoor.

Vertrouwen naar je kind toe maak je dan kapot. (Als je heel ver gaat bedoel ik)

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:59

maudy_89 schreef:
runningkawa schreef:

echt kawa jij slaat werkelijk de spijker op de kop, ik ben het zo met je eens, wakker schudden die handel. terug naar die goede oude tijd met een pak rammel op je billen.

Het kan dus ook een erfelijke ziekte zijn, sla jij ook iemand uit z'n rolstoel?
Er zijn namelijk medicijnen voor mensen die een stofje in hun hoofd missen, waardoor
ze depresseif worden.
Ik zeg heus niet dat als je depressief bent zielig in een hoekje moet gaan zitten,
maar die moeten noujuist hulp zoeken!
En omdat ze dat meestal niet zelf doen, is het fijn als ze daarbij geholpen en gesteund worden!
En natuurlijk heb je ook van die 'verwende pubers' zoals jullie dat noemen, maar dan denk ik
eerder aan van die emo's, achja laat die mensen lekker..

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:59

Als jij je eventjes rot voel, vind je het dan leuk om geslagen te worden?
Tuurlijk niet.

En als je depri ben, voel je je 10 keer zo rotter, dus dan voel je je door slaan nog rotter.

Figuurlijk opgevat heb je er gelijk in, maar letterlijk opgevat maar je het, wat Cynn_x ook zei, alleen maar erger.