vraag over het leven, hoe houden julie alles vol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: vraag over het leven, hoe houden julie alles vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:58

Nou, k zit nog op school, heb nog 3 jaar te gaan, en ik heb t al poep druk Haha!
Dit jaar was het, 2 dagen school, laat thuis, les tot half 6, en school is toch een eindje weg van huis.. dan 3 dagen stagelopen, van 8 tot 6.. 4 dagen in de week, kon ik pas om 10 uur rijden, omdat de bak anders afgehuurd was.. dus ik sliep rond 12/1 uur pas, en om dan sochtends om half 8 weer op me scootertje naar stage te gaan. in de tijd dat ik dan thuis was, hielp in ons pa, met huishouden ed..
in het weekend had ik concour, en hielp ik ook regelmatig op stage. en moet natuurlijk ook nog denken aan mijn sociale contacten..
en hoe ik dat volhoud, ik denk dan nog, ok nog 3 jaar te gaan, en dan kan ik werken, maarja dan krijg je het alleen maar drukker.. Haha!
maar ach, ik ben wel met iets bezig, wat ik geweldig vind, dus heb het er wel voor over Lachen
stages zijn daarintegen wel heel goed, want je ziet dan echt hoe het werkleven is, dus ik zal niet verrast worden over 3 jaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:20

Natasja91 schreef:
Mijn motto: Leef niet om te werken, maar werk om te leven.

Ja Ja En ik houd van een luxe leven, dus ik werk ook veel Haha! Clown

Nee, ik heb gewoon de mazzel dat mijn werk me echt nauwelijks energie kost en ik het echt óntzettend leuk vind... Zo leuk dat ik straks 'vrijwillig' weken van zeker 50 uur ga maken Nagelbijten / Gniffelen Haha! ( andere baan erbij )
En dan nog denk ik niet dat ik het echt druk ga krijgen, houd nog 118 uur per week over om leuke dingen te doen ROFL

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:45

als je je werk leuk vind is 40 uur of meer geen probleem. Maar als het iets is dat je met (stevige) tegenzin doet dan kost dat heel veel energie ja. Het is idd prioriteiten stellen, genieten van de kleine dingetjes en jezelf af en toe een trap onder je kont geven (of lieve mensen om je heen hebben die dat eens doen Haha! ). Sociaal leven is op stal, in het weekend en digitaal, sporten en huishouden en koken tussen de bedrijven door (en schieten er idd wel eens bij in Bloos ). Ik denk dat het vooral is hoe je met dingen omgaat, dat maakt hoe zwaar je het ervaart. Tenminste dat is het bij mij wel als ik het ff niet zie zitten. En dan is het een kwestie van relativeren en weer de schouders eronder en doorgaan Lachen Meeste moeite heb ik nog met alle verantwoording en verplichtingen, niet meer impulsief dingen kunnen doen, alles moet gepland en afgewogen worden (vooral qua financien). Dat vind ik wel eens jammer. Maar ik vind mezelf een zeer, zeer gezegend mens met mijn kleine huurappartementje waar ik met mijn vriend en 2 cavias woon, ons krakkemikkige oude autootje waar we toch maar overal mee komen en vooral, mijn prachtige, geweldige paard. Ik heb mijn grootste droom al kunnen waarmaken (het paard dus Haha!) en daar haal ik enorm veel energie uit om de minder leuke dingen te kunnen handelen Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 06:40

Wendel schreef:
Ik heb het inderdaad ook te druk gehad begin de dit jaar en de jaren daarvoor.

Werk fulltime, deed een studie daarbij. Staat 4 jaarvoor ik heb het in 2 jaar gedaan. Ging vorig jaar opmezelf, dus ook een huishouden.
Ben in 2 jaar niet op stap geweest. Mijn vrienden gingen wel, en nu...... moet ik de consequenties daar van dragen.
Mijn vriendenkring is weg. Ik zie ze nooit meer.
Sommigen negeren me volkomen en doen hun best om dit anderen ook te laten doen. Heel jammer.
Ben inmiddels klaar met school en alles is weer een beetje rustig. Ben inmiddels bedrijfleidster van een kledingzaak en heb het prima naar mijn zin.
Verzorgpaard heb ik er gewoon bij gehouden in al die tijd. Dit voor ontspanning. Dit heeft me ook goed gedaan. Er waren tijden dat ik niet heen kon maar dan ving mijn stalgenoot het voor me op.
Maar hoe druk ik het ook had maakte wel tijd voor haar.

Al ik terug kijk op 2 drukke jaren zou ik het niet weer overdoen.
Ben er heel wat voor kwijt geraakt, maar niemand maar dan ook niemand vroeg even hoe het ging enzo. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik weer terug naar school ging en bleef werken waren ze vol lof, maar nu......

Toch vind ik het vet knap van je. "Hoge bomen vangen veel wind he?". Heb je er wel eens aan gedacht dat ze misschien gewoon jaloers op jou zijn omdat jij iets gepresteerd hebt? Iets dat zij misschien niet kunnen?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:25

Ilzas schreef:
Wendel schreef:
Ik heb het inderdaad ook te druk gehad begin de dit jaar en de jaren daarvoor.

Werk fulltime, deed een studie daarbij. Staat 4 jaarvoor ik heb het in 2 jaar gedaan. Ging vorig jaar opmezelf, dus ook een huishouden.
Ben in 2 jaar niet op stap geweest. Mijn vrienden gingen wel, en nu...... moet ik de consequenties daar van dragen.
Mijn vriendenkring is weg. Ik zie ze nooit meer.
Sommigen negeren me volkomen en doen hun best om dit anderen ook te laten doen. Heel jammer.
Ben inmiddels klaar met school en alles is weer een beetje rustig. Ben inmiddels bedrijfleidster van een kledingzaak en heb het prima naar mijn zin.
Verzorgpaard heb ik er gewoon bij gehouden in al die tijd. Dit voor ontspanning. Dit heeft me ook goed gedaan. Er waren tijden dat ik niet heen kon maar dan ving mijn stalgenoot het voor me op.
Maar hoe druk ik het ook had maakte wel tijd voor haar.

Al ik terug kijk op 2 drukke jaren zou ik het niet weer overdoen.
Ben er heel wat voor kwijt geraakt, maar niemand maar dan ook niemand vroeg even hoe het ging enzo. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik weer terug naar school ging en bleef werken waren ze vol lof, maar nu......

Toch vind ik het vet knap van je. "Hoge bomen vangen veel wind he?". Heb je er wel eens aan gedacht dat ze misschien gewoon jaloers op jou zijn omdat jij iets gepresteerd hebt? Iets dat zij misschien niet kunnen?

Ik weet niet wat er in de koppies van de mensen rond gaan. Ik kan het me wel gaan afvragen maar daar schiet ik niets mee op.
Morgen op mijn verjaardag komt een van de vrienden weer langs. Die is hier 3 maanden terug voor het laatst geweest.
Verheug me er wel op, was eerder mijn beste vriend. Hij heeft inmiddels een vriendin, en heeft andere prioriteiten als mij. Zal me benieuwen......

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:41

Ik heb een fulltime baan als accountmanager (40 + uur per week) een eigen bedrijf (5 uur per week), 3 paarden een kat, een eigen huis. Hoe ik het red?

Als ik klaar ben met werken +/- 17:00 / 18:00 uur ga ik 3 X per week meteen door naar mijn paard om lekker te rijden. om 20:00 uur ben ik dan klaar. Ik ga dan lekker eten en douchen en rond 21:00 uur ben ik lekker vrij voor de TV / computer. de andere 2 avonden eet ik vroeger en doe ikw at administratie voor mijn bedrijf of ik ontspan mij. In het weekend ben ik vaak een halvedag bezig met offertes en administratie voor mijn bedrijfje. op vrijdag en/of zaterdag avond begeleid ik mijn dansers en danseressen op feesten. Zondag avond heb ik voor 99 % vrij en vaak iook de vrijdag of zaterdag. 1 van de 2 want ik hoef vaak niet meer mee naar de optredens. In het weekend rij ik mijn paard 1 of 2 X. de andere dagen heb ik een bijrijdster. 2 andere paarden staan nog in de opfok en zijn uiteindelijk voor de verkoop.

Mijn huishouden wordt gedaan door een schoonmaakster. die komt de ene week 1 uur en de andere week 2 uur werken. Zij levert mij enorm veel vrije tijd op.

Op mijn vrije avonden of dagen in het weekend ga ik uiteraard ook op stap met mijn vriendinnen en vrienden of ik ga even lekker alleen op de bank hangen.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:19

hoe houd je het vol, door blijven ademen en rustig blijven.
1 ding tegelijkertijd.
Werk fulltime heb 3 paarden te rijden een zoontje en een huis met erf ( heb de paarden thuis staan.)
Het is een kwestie van goed je tijd indelen. Maar sociale contacten schieten er wel eens bij in, dat is wel jammer...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:38

Hoe ik het soms volhoud; door even niet na te denken en even genieten van het moment zelf.
Ben mijn hele leven druk bezig geweest met werken, vrijwilligerswerk en betaald, opleidingen. Alles om maar niet na te gaan denken. Mag daar nu de vruchten van krijgen, zit op mijn 23ste in de wajong omdat ik overspannen ben. Het enige dat me op dit moment op de been houd is mijn vriend, mijn dieren en paardrijden.
Blijven ademen is mijn levenswijze geworden, anders trek ik het niet, maar soms vraag ik me weleens af of de gras bij anderen zo groen is als het lijkt..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:26

Valt me trouwens wel op bij "paardenmeisjes" dat er heel wat van de ene op de andere dag he-le-maal klaar zijn met de paarden en paardrijden en dan is het hup, wegens beeindiging sport, paard op Marktplaats, trailer op Marktplaats en klaar ermee.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:59

C_arola schreef:
Hoe ik het soms volhoud; door even niet na te denken en even genieten van het moment zelf.
Ben mijn hele leven druk bezig geweest met werken, vrijwilligerswerk en betaald, opleidingen. Alles om maar niet na te gaan denken. Mag daar nu de vruchten van krijgen, zit op mijn 23ste in de wajong omdat ik overspannen ben. Het enige dat me op dit moment op de been houd is mijn vriend, mijn dieren en paardrijden.
Blijven ademen is mijn levenswijze geworden, anders trek ik het niet, maar soms vraag ik me weleens af of de gras bij anderen zo groen is als het lijkt..

Dat van dat niet na hoeven denken, herken ik heel goed!
Ik ben op mijn 25e overspannen en depressief geweest en twee jaar geleden ben ik weer overspannen geraakt (en ook toen voelde ik me behoorlijk depri). Dus inderdaad houd je het niet altijd allemaal vol, maar dat hangt ook deels af van hoe je in elkaar zit. Of je je grenzen kunt bewaken en de orde kunt handhaven in je leven. Ik probeer nu echt heel hard het niet weer fout te laten lopen, want je voelt je echt vreselijk als je zo gestresst, burnt out en down bent. Ik denk inderdaad dat het gras bij anderen vaak groener lijkt dan het is. Ook veel anderen lopen zichzelf vaak lange tijd voorbij. Tot het soms niet meer gaat. Je hebt ook niet overal de controle over, er kunnen dingen gebeuren die je niet had voorzien. Ontslag, iemand die erg ziek wordt, scheiding, etc. etc.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:37

Ik herken het helemaal. Dit is de 2e keer in 4 jaar dat ik overspannen ben geworden.
Ben erg slecht met mijn grenzen, moet het echt leren.
Wat ik vooral moeilijk vind is dat ik nu sneller moet oppassen om niet weer depri enz te worden.
Ik ben er gevoeliger voor geworden sinds ik het 2x heb meegemaakt.
Sterkte Himyar!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:46

Hoe ik het volhou? Knipoog

Keuzes maken!

Ik werk 32 uur pw, heb huis, katten, hond, 2 paarden.
Ik ga 6 dagen in de week naar de paarden toe.

Ik kies er vaak voor om niet naar een feestje te gaan. Maar soms ga ik wel naar een feestje en laat ik mijn paarden door anderen doen.

In het huishouden onderhandel ik met mijn hubbie. We doen allebei waar we goed in zijn. Ik kan goed, maar vooral snel koken. Hij kan goed boodschappen doen. Nu leg ik lijstjes neer wat er moet komen en hij haalt het dan voor me.

De was gaat tussendoor en voor stofzuigen ed probeer ik me aan een schema te houden. Ik raak niet overspannen van een paar haren meer of minder.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:40

Fijn dat ik dit topic nu tegenkom, ik heb vandaag zon dip Knipoog.

Ik ben studente (20 jaar ), ik heb mijn eigen ( huur ) huisje en werk in mijn vrije weekenden en vakanties.
Ik werk zon 10 uur per dag waardoor ik savonds altijd vermoeit thuis kom. Om dan nog eens eten te gaan koken heb ik totaal geen zin en puf voor.
Ik begin smorgens en eindig ssavonds met mijn werken, dus het huishouden schiet er ook vaak bij in.
Natuurlijk moeten ook de wasjes worden gedraait, en vriendlief wil natuurlijk ook graag wat aandacht.
Hij werkt als ik vrij ben, en andersom.

Op dit moment zit ik er toch wel een klein beetje door heen. Ik ga elke dag naar school waar ik hard aan me opleiding moet werken, en nu in de zomervakantie ' moet' ik full time werken. Ik hou weinig tot geen tijd meer over voor andere dingen en vooral tijd voor mezelf en mijn vriend. Voor mijn gevoel heb ik nooit eens eventjes ' rust' .
Ik denk dat ik ook idd beter me tijd moet gaan verdelen Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:36

Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik nog op school zit, wat een luizenleven heb ik vergeleken met jullie zeg. Vingers aflikken Maar goed, het is natuurlijk zo zwaar als je het zelf maakt. Want bijvoorbeeld paarden zijn geen must zoals werken en het huishouden, terwijl die ook erg veel tijd kosten. En paarden heb je toch voor je ontspanning? De tijd die je daaraan besteed kan je dan toch bestempelen als vrije tijd, of ben ik nou gek..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:47

Nee, je bent niet gek, maar als die paarden ineens wat hebben, bijvoorbeeld een peesblessure en twee keer per dag een half uur moeten stappen, is het niet zo ontspannend meer. Of koliek of in Emmeloord staan.

Net zoals je zelf ziek bent en je door middel van een sms bom moet zorgen dat ze toch (knap of minimaal) gedaan worden...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:50

Dan is het inderdaad niet zo ontspannend meer nee. Daar had ik niet aan gedacht.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:10

bonney4evver schreef:
Fijn dat ik dit topic nu tegenkom, ik heb vandaag zon dip Knipoog.

Ik ben studente (20 jaar ), ik heb mijn eigen ( huur ) huisje en werk in mijn vrije weekenden en vakanties.
Ik werk zon 10 uur per dag waardoor ik savonds altijd vermoeit thuis kom. Om dan nog eens eten te gaan koken heb ik totaal geen zin en puf voor.
Ik begin smorgens en eindig ssavonds met mijn werken, dus het huishouden schiet er ook vaak bij in.
Natuurlijk moeten ook de wasjes worden gedraait, en vriendlief wil natuurlijk ook graag wat aandacht.
Hij werkt als ik vrij ben, en andersom.

Op dit moment zit ik er toch wel een klein beetje door heen. Ik ga elke dag naar school waar ik hard aan me opleiding moet werken, en nu in de zomervakantie ' moet' ik full time werken. Ik hou weinig tot geen tijd meer over voor andere dingen en vooral tijd voor mezelf en mijn vriend. Voor mijn gevoel heb ik nooit eens eventjes ' rust' .
Ik denk dat ik ook idd beter me tijd moet gaan verdelen Ja

volgens mij moet je inderdaad even een stapje terug nemen. Kun je niet iets minder gaan werken? Of is dat echt geen optie? Knap hoor dat je zoveel doet, maar als je straks afgestudeerd bent zal het wel beter gaan! Nu moet je werken naast je school en dan heb je school niet meer..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:31

Heb ook sinds een jaar een baan en 2 paarden en nog paardje dat ik bijrijdt. Ben vrijwel iedere avond en in het weekend op stal te vinden en werk FT.
Ik woon nu nog bij mn ouders en mijn werk zit 5 minuten fietsen verderop. De paarden staan ongeveer 10 km van huis af en in volpension. Dus als ik een dagje niet kom is dat helemaal geen punt. Dieren vermaken zich prima.
Mij wordt het soms ook wel even wat teveel hoor, maar dan neem ik een stapje terug. Dan ga ik na t werk voor de verandering gewoon s lekker vroeg naar bed en dan kan ik de volgende dag er weer lekker tegenaan.
Het scheelt btw wel enorm dat ik geen vriend heb Knipoog Bewuste keuze op dit moment..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:01

Naar de paarden gaan is absoluut ontspanning, maar het kost je wel energie en tijd. Ook is het een eigen keuze, maar voor mij wel hetgene wat me ook in moeilijke tijden op de been houdt. Zonder mijn dieren om me heen had ik al lang alles een keer voor gezien gehouden. Daarom is het voor mij een bewuste keuze om het verdere 'sociale leven' wat meer links te laten liggen en die tijd (en vaak ook het geld) aan mijn paard te besteden.

Strijken ben ik voorlopig ook vanaf want mijn strijkijzer heeft het begeven, te zwaar leven denk ik Clown

Een half jaar terug ongeveer had ik een gesprek met iemand die me zo doorzag. Hij zei dat ik teveel van het leven verwachtte, dat ik zo teleurgesteld was in het leven dat ik mezelf niet meer kon zijn. (kort gezegd)

Ik denk dat je zelf wat van je leven moet maken, maar het idd ook moet leren nemen zoals het is. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant. Kijk maar naar de vakantie periode nu. Ik denk dat iedereen zoveel vrij is en ik niet, terwijl ik 9 weken vakantie in het jaar heb Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:15

Ik werk niet fulltime, maar 32 uur per week. Verder heb ik een paard, die ik op het moment minder zie dan ik zou willen want: we zijn al een jaar heftig aan het verbouwen.
Op dit moment sowieso 3 a 4 avonden per week rechtstreeks vanuit het werk daarheen. Snelle hap en dan aan het werk, tot half 10 ongeveer.
We besteden er ook de hele zaterdag aan.
Andere regeldingen, huishouden, was en mijn paard concentreren zich op de vrijdag.
Verder is het op dit moment werken, werken, werken. Maar wel voor een goed doel en dat maakt het al heel anders.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:57

pfffff, ik heb nu vakantie maar kak helemaal in... een teken dat je het te druk gehad hebt?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:07

Ja dat is een goede vraag, inderdaad keuzes maken, en je tijd zo nuttig mogelijk proberen te besteden.
Mijn honden en paard zijn ontspanning, maar makkelijk is het zeker niet altijd.
Werk 32 uur per week, gelukkig een hele fijne oppas voor mijn hondjes! daarnaast een paard op een doe het zelf stal..En in het weekend ga ik graag even los met vriendinnen in een discotheek etc.
Ik doe het nu al een hele tijd zo, dus het sluipt er eigenlijk in, maar ik hoop wel met de toekomst naar een all in stal te verhuizen, dus daar iets meer rust in te vinden..
Verder zijn de honden altijd in goede handen, dus kan ik hen een aantal dagen in de week prima onderbrengen.
Koken ben ik geen ster in, dus dat is wel gezond, maar wel makkelijk. om de dag haal ik de stofzuiger door het huis, en 1x in de week is er de grote schoonmaak.
De was doe ik op een vrije dag.
Als ik sochtends opsta, zijn eerst de honden aan de beurt, en maken we een flinke wandeling, daarna mezelf opfrissen etc, dan de hondjes wegbrengen naar de oppas.. werken, daarna naar mijn paard..
Dan koken, douchen, en bankhangen, en dat 4 dagen in de week, gelukkig werk ik maar 4 dagen, en zijn de overige 3 dagen qua aandacht grotendeels voor mijn dieren, en voor mijzelf Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:07

Pff daar denk ik ook zooo vaak over na, beetje hetezlfde als TS .

Ik wil later dus:

- een leuk huis (=schoonmaken dus Clown )
- leuke (knappe Vork ) man
- honden
- 2 kiddo's
- mijn paardje Lovers
- werken

HOE ga ik dat nou combineren ? Ik kom tijd tekort als ik dit zo zie Nagelbijten / Gniffelen Frustrerend...