Peterlanghout verpest vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:45

ik heb ook alleen maar slechte verhalen over hun gehoord..

2 jaar geleden was ik in turkije bij een kennis op bezoek die daar een app. heeft en peter langhout was hun gewoon "vergeten" op de site te zetten zodat mensen geen kamer konden boeken bij hun..
heel gezeik gehad, heen en weer gepraat en gedaan.. maar niets opgeleverd.
toen was het idd falliet gegaan en heeft een andere organisatie het over genomen.. maar dezelfde naam behouden.

vorig jaar wou ik ook een vakantie boeken, alles zat vol of was erg duur.
aanbieding bij peter lanhout gezien, nouja waarom ook niet er was niets maar dan ook niets verder.
wij konden gewoon via internet boeken, mail was verstuurd enzo..
wij kregen bericht terug dat er nog even gecontroleerd werd of er nog wel een kamer voor ons vrij was zodat we wel konden gaan.

vond ik al vreemd want als je geen kamers meer hebt dan kan je ook niet meer boeken lijkt mij.

ze zouden ons bellen dinsdag avond of woensdag ochtend, hebben ze niet gedaan dus wij hun bellen..
nee helaas de reis kon niet doorgaan want alles zat vol Scheve mond nah dan zakt je broek toch af!
vroegen ze ook nog of ze een soort gelijke vakantie moesten zoeken voor ons..
wij zeiden nee we gaan wel naar een andere oragnisatie want dit lijkt nergens na!

ik hoop dat je toch nog een leuke vakantie hebt, en dat je je 20 euro terug krijgt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:53

crazy_funky schreef:
wij kregen bericht terug dat er nog even gecontroleerd werd of er nog wel een kamer voor ons vrij was zodat we wel konden gaan.

vond ik al vreemd want als je geen kamers meer hebt dan kan je ook niet meer boeken lijkt mij.

ze zouden ons bellen dinsdag avond of woensdag ochtend, hebben ze niet gedaan dus wij hun bellen..
nee helaas de reis kon niet doorgaan want alles zat vol Scheve mond nah dan zakt je broek toch af!

dit is toch echt een hele gewone handeling binnen de reiswereld hoor! ze bieden altijd extra plekken aan en controleren bij boeking of er nog kamers beschikbaar zijn. De touroperator die als eerste komt, maalt ook als eerste. Je koopt als operator niet een vast aantal kamers.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:32

wat zei Radar?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 10:46

Nog niets terug gehad van Radar en Kassa.
Maar beide programma's zijn nu ook niet meer op tv
dus zal denk ik een reactie krijgen wanneer ze weer
gaan starten.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:47

je hebt nu ook zo'n progamma op ned 3 geloof ik..
de groeten van max.. ook zo'n soort progamma, over negatieve dingen rondom de vakantie..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 11:47

Heb meteen gemaild crazy_funky bedankt

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:22

Miss_Montana schreef:
Mr3nt schreef:
ah ik heb even op de site gekeken van peterlanghout, en ze zijn aangesloten bij de SGR, en 't calamiteitenfonds.
Een van die 2 kan erbij helpen geloof ik

Geen van de 2 kan erbij helpen. SGR staat voor je klaar als het reisbureau failliet gaat en jij daar je reis hebt geboekt. Calamiteitenfonds is er voor rampen in het gebied waar je bent of naartoe gaat. Dus hiermee komen ze niet verder

Ohja.. Oepss. Bloos Zo goed had ik niet geleerd voor de toets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:31

Mr3nt schreef:
Ohja.. Oepss. Bloos Zo goed had ik niet geleerd voor de toets.

Haha geeft niet hoor. Ik leerde alles ook pas echt goed toen ik lekker de praktijk in ging Knipoog

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:22

Eventjes nog een update.

Kom vandaag terug van mijn paard ligt er nog een peterlanghout brief op de mat..

Maak de brief al helemaal chagerijnig open en kom ik erachter
dat dit over de reis van 18 juli gaat die ze hebben geannuleert.
Ze brengen hiervoor 51,00 euro in rekening terwijl zij zelf de reis zonder overleg hebben geannuleerd..

Dus wéér bellen naar het 0900 nummer, zegt een meisje dat niet veel ouder dan 16 moet zijn geweest;
'Die brief stuurt de computer automatisch en had niet moeten gebeuren'.

Inderdaad, de computer doet die brief zelf in een envelope, plakt er een postzegel op en gooit hem in de brievenbus..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:25

ik heb dit jaar ook reis geboekt bij peterlang hout geen problemen mee gehad hoor

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:28

Choco: nou ik heb ook op een groot bedrijf gewerkt waarbij brieven automatisch gegenereerd worden door het systeem, die met geen mogelijkheid er uit te werken zijn. Dus ik herken dat wel.

Wat ze beter hadden kunnen doen, is je waarschuwen dat zo'n brief er aan komt en dat je die gelijk mag verscheuren. Want ze wisten dat ie zou volgen! *nouja, zoals ik je verhaal lees werken daar alleen maar uitzendkrachten die nergens verstand van hebben*

Bij ons werden die brieven soms wel in een hele andere stad verwerkt, en dat gaat door een machine heen. Er is niemand meer die wat in een envelop stopt hoor. Lachen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:32

Peterlanghout weet alleen hoe ze de telefoon moeten opnemen,
zelf bellen is nog te moeilijk ben ik bang.

Voor mij in elk geval nooit meer Peterlanghout!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:39

Jeetje wat zal jij balen zeg. Frustrerend, denk je ff lekker op vakantie te gaan. Ik hoop dat je reis naar Euro Disney wel heel leuk wordt en dat je nu van Peterlanghout af kan komen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:05

die brieven worden automatisch gegenereerd en daar wordt verder niet naar gekeken. ze hadden je inderdaad op de hoogte kunnen stellen, maar dat is helaas niet gebeurt. is wel bij meer bedrijven en niet alleen bij PL.

ik vind eigenlijk ook je klachten richting allerlei televisieprogramma's vreemd. PL. heeft je een oplossing aangereikt: geld terug of een andere boekingsdatum. Jij gaat akkoord met het 2e, maar loopt ondertussen toch door te schoppen. Ik denk dan ook niet dat er een 'zaak' van gemaakt gaat worden als het erop neer komt.

laat het rusten en ga gewoon genieten van je paar daagjes weg.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:07

Jammer dat niemand van bokt bij PL werkt.. Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:10

ik heb er gewerkt en aan dit soort dingen is helaas niet veel te doen. Tuurlijk, er is heel veel heel slordig verlopen, maar PL heeft dit zo netjes mogelijk proberen op te lossen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:17

Ik zal je niet lastig vallen met al mijn drama verhalen van Peter Langhout, maar laat je niet afschepen. Wij hebben (omdat we ineens een dag eerder naar huis moesten vanuit Turkije) 300 euro vergoed gehad (4 personen). Helaas in de vorm van een tegoed bod, en ook die reis was niet zo geweldig. Voor mij nooit meer peterbrandhout!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:19

nooit akkoord gaan met een tegoedbod. dit mag juridisch niet eens namelijk, maar omdat veel mensen dit niet weten komen veel bedrijven ermee weg.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:23

benangelique schreef:
ik heb er gewerkt en aan dit soort dingen is helaas niet veel te doen. Tuurlijk, er is heel veel heel slordig verlopen, maar PL heeft dit zo netjes mogelijk proberen op te lossen.

Sorry maar ik vind niet veel aan te doen wel heel erg makkelijk. Ik snap dat de meiden die de telefoon opnemen niet alles weten en kunnen weten, maar de fouten die ze maken zijn wel echt heel groot. Puur communicatie. (Vliegtuig is geannuleerd/betalings problemen weet ik veel, wij komen er via een briefje op het bord achter dat die avond ineens onze laatste avond is, wisten we niks van. We zouden nog 1 dag en nacht hebben, niet dus... Dit is niet niks aan te doen, dit is bellen, communiceren)

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:23

benangelique schreef:
nooit akkoord gaan met een tegoedbod. dit mag juridisch niet eens namelijk, maar omdat veel mensen dit niet weten komen veel bedrijven ermee weg.

Hier hebben wij onze rechtsbijstand naar gevraagd en het mocht dus wel...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:25

Essie schreef:
benangelique schreef:

Sorry maar ik vind niet veel aan te doen wel heel erg makkelijk. Ik snap dat de meiden die de telefoon opnemen niet alles weten en kunnen weten, maar de fouten die ze maken zijn wel echt heel groot. Puur communicatie. (Vliegtuig is geannuleerd/betalings problemen weet ik veel, wij komen er via een briefje op het bord achter dat die avond ineens onze laatste avond is, wisten we niks van. We zouden nog 1 dag en nacht hebben, niet dus... Dit is niet niks aan te doen, dit is bellen, communiceren)

ik doel hiermee ook op de situatie van de TS. jouw situatie is geheel anders.

wbt je rechtsbijstand: het mag echt niet! ik weet niet wanneer jouw situatie speelde?

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:27

Paar jaar terug (heeft bijna een jaar geduurd voordat we een normale reactie kregen).

Ook van de TS vind ik dat wel wat aan gedaan had kunnen worden. Ze zien toch dat er wat mis gaat. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar het gaat er om hoe je hier als bedrijf/instelling mee omgaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:30

dat ben ik geheel met je eens! helaas staat PL er al enkele jaren om bekend dat het allemaal niet zo lekker meer gaat. jammer.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:33

Zeker jammer. Naar mijn idee (maar weet ik niet zeker hoor) is het achteruit gegaan toen ze ook vliegreizen gingen doen. Nog veel meer jaar geleden ben ik met de bus naar spanje geweest en dit was goed en duidelijk.

Met de tegoedbon zijn we met de bus naar Londen gegaan (we wilden echt niet meer vliegen) maar zelfs bij deze reis ging er van alles mis....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:39

hm, ik dacht dat peter langhout al lang niet meer bestond. die had al zo'n slechte naam! daarom vind ik, hoe hard het ook klinkt, dat je beter op had moeten letten met je boeking. internet staat vol met ervaringen van alle reisbureaus, hotels en noem maar op. avondje surfen geeft dan veel info hoor.