Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mlies schreef:Ik snap absoluut dat mensen het leuk vinden om een spiegelreflex te hebben, en daar lekker mee te oefenen. Ik heb er zelf ook eentje, leuk mee oefenen, niks mis mee toch?
Sommige topics op commercieel waar shoots in worden aangeboden, vind ik vaak storender.. Simpel gezegd zie ik daar echt baggerfoto's voorbij komen. Als je er zo nodig je centen mee wilt verdienen, mag je wel wat kritischer zijn vind ik. Maar goed, zolang er mensen zijn die je foto's willen..
Gerbenfroh schreef:Tja, ik heb er niet genoeg verstand van vind ik om echt goed commentaar te geven, dus dat doe ik dan ook niet. Ten tweede moet je ten eerste niet echt op bokt zijn maar op een echte fotografie site, want hier vind ik het commentaar ook vaak naar eigen smaak en heb je (op sommige mensen na) vrij weinig aan. Meld je dan aan op DPZ of zoom ofzo, daar zijn ze lekker hard en hebben ze er veel verstand van.
Tenshi schreef:Mlies schreef:Ik snap absoluut dat mensen het leuk vinden om een spiegelreflex te hebben, en daar lekker mee te oefenen. Ik heb er zelf ook eentje, leuk mee oefenen, niks mis mee toch?
Sommige topics op commercieel waar shoots in worden aangeboden, vind ik vaak storender.. Simpel gezegd zie ik daar echt baggerfoto's voorbij komen. Als je er zo nodig je centen mee wilt verdienen, mag je wel wat kritischer zijn vind ik. Maar goed, zolang er mensen zijn die je foto's willen..
Mee eens.Ook met Eve_lien. Laat mensen lekker leuke plaatjes schieten, niks mis mee toch.
Ik heb zelf ook een dslr, als hobby, maar ik ben mezelf er heus wel van bewust dat mijn plaatjes geen geld waard zijn.
Ik kan me soms inderdaad ook ergeren aan mensen die shoots aanbieden, en voor flinke prijzen ook, terwijl hun foto's gemaakt kunnen worden door iedereen die een dslr in zn handen gedrukt krijgt. Ook mensen die aan een opleiding beginnen terwijl ze er totaal geen oog voor lijken te hebben snap ik niet helemaal.Maargoed misschien is dat er op zo'n opleiding wel in te rammen.. ik heb nooit voor en na foto's gezien van dergelijke mensen.
manzano schreef:Gerbenfroh schreef:Tja, ik heb er niet genoeg verstand van vind ik om echt goed commentaar te geven, dus dat doe ik dan ook niet. Ten tweede moet je ten eerste niet echt op bokt zijn maar op een echte fotografie site, want hier vind ik het commentaar ook vaak naar eigen smaak en heb je (op sommige mensen na) vrij weinig aan. Meld je dan aan op DPZ of zoom ofzo, daar zijn ze lekker hard en hebben ze er veel verstand van.
Op zoom hard???????????? Ik ben er juist weggegaan vanwege het enorme "ooooooohhh" en "aaaaaahhh" gehalte
manzano schreef:Gerbenfroh schreef:Tja, ik heb er niet genoeg verstand van vind ik om echt goed commentaar te geven, dus dat doe ik dan ook niet. Ten tweede moet je ten eerste niet echt op bokt zijn maar op een echte fotografie site, want hier vind ik het commentaar ook vaak naar eigen smaak en heb je (op sommige mensen na) vrij weinig aan. Meld je dan aan op DPZ of zoom ofzo, daar zijn ze lekker hard en hebben ze er veel verstand van.
Op zoom hard???????????? Ik ben er juist weggegaan vanwege het enorme "ooooooohhh" en "aaaaaahhh" gehalte
Juul schreef:Is er niet in te rammen met een opleiding. De opleidingen die ik ken hebben ook een onwijs strenge selectie waar je met een héle hoop inzicht en een DIK portfolio binnen moet komen.Daar willen ze alleen echt talent, geen doorsnee hobbyfotografen.
Denk dat alle goede opleidingen dat hebben.
Tenshi schreef:[naam] schreef:Is er niet in te rammen met een opleiding. De opleidingen die ik ken hebben ook een onwijs strenge selectie waar je met een héle hoop inzicht en een DIK portfolio binnen moet komen.Daar willen ze alleen echt talent, geen doorsnee hobbyfotografen.
Denk dat alle goede opleidingen dat hebben.
Nouja ik heb foto's gezien van fotografen op zo'n opleiding, die echt nog niet verder kwamen dan doorsnee vakantiekiekjes.
Dorientjee schreef:Ik vind dit ook wel een beetje.
Amateurs fotograven noemen zichzelf meestal wel een echte fotograaf. Natuurlijk moet je je wel in de fotografie trainen, en begint iedereen hetzelfde...maar soms denk ik van, ja dat kan ik ook met zo'n camera. Daar hoef ik je niet voor in te ''huren''. Want inderdaad, er zitten soms geen fotos bij waarvan ik zeg: Zo, nou die mag wel foto's van mijn paardjes komen maken!![]()
Er zijn zeker mensen, waarbij ik een wauw-gevoel krijg. Maar soms mis ik het een beetje...
Juul schreef:patsur schreef:Toch op z'n minst opmerkelijk, niet?
Waarom precies? Ik zie je probleem niet zo eigenlijk.
Nikki__ schreef:Ben blij dat die dingen eindelijk een beetje te betalen zijn!
Ook ik zal ik jouwe ogen een doorsnee fotograven zijn. Ik loop in de Dierentuin ook met mijn zoomlens rond. Verwend zullen velen denken want mams loopt er gezellig naast.
Ze weten alleen niet dat ik verdomde lang gespaard heb totdat ik het geld bij elkaar had dat ik alleen al de buddy kon kopen.
Aims schreef:Ik snap je wel manutjuh, maar iedereen moet leren. Niet iedereen heeft het meteen onder de knie. UK is ook oa voor tips en commentaar waar je de volgende keer op moet letten.
Ik merk ook dat ''hele slechte'' fotos heel veel commentaar krijgen, ''super mooie'' fotos ook en fotos wat daar net tussen in zit niet of nauwelijks. Terwijl die mensen ook graag tips of commentaar willen krijgen om proberen een ''super mooie'' foto te krijgen
manutjuh schreef:Aims schreef:Ik snap je wel manutjuh, maar iedereen moet leren. Niet iedereen heeft het meteen onder de knie. UK is ook oa voor tips en commentaar waar je de volgende keer op moet letten.
Ik merk ook dat ''hele slechte'' fotos heel veel commentaar krijgen, ''super mooie'' fotos ook en fotos wat daar net tussen in zit niet of nauwelijks. Terwijl die mensen ook graag tips of commentaar willen krijgen om proberen een ''super mooie'' foto te krijgen
ja dat is ook zo. maar ik vind het dan wel vervelend dat mensen met doorsnee foto's opgehemeld worden en mensen met goede foto's geen reacties krijgen of reacties als 'tja, de 5e is wel mooi'. ik heb dan altijd het idee dat er een paar vriendinnen zitten te reageren en niet mensen die je niet kent en dus echt kritischer kijken.