Net over de grens gaan wonen Duitsland o.i.d voordelen/nadel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Net over de grens gaan wonen Duitsland o.i.d voordelen/nadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:21

staroo schreef:
Nou wat ik nu toch allemaal lees: teleurstellingen, wel hypotheek, geen hypotheek, te weinig, te veel. Grundsteuer en notaris uit eigen zak nu mensen kom maar niet naar Duitsland als je het allemaal leest, het lijkt wel anti reclame Haha!
Opstal verzekering in DE en inboedelverzekering in NL?: dat is niet mogelijk of je hebt tegen de verzekering gezegd dat het een 2e huis betreft als de Maatschappij daar lucht van krijgt, je moet nl bedenken dat je te maken hebt met het DE recht en het NL recht, vandaar dat deze zaken streng gescheiden blijven, dus hier klopt iets niet Vingers aflikken lijkt mij i.i.g.

Nee, hoor, kan wel. Via Nationale Nederlanden, die hebben een speciale verzekering voor huizen in het buitenland. Je WOONHUIS (dus eerste huis) kan daar ook gewoon verzekerd worden. Ze sluizen dat namelijk binnen de organisatie door aan een duitse dochter. Zo heb je alle voorwaarden en contacten in NL, maar ben je wel in DL verzekerd.

Wij waren de eerste van onze bekenden die naar DL gingen. Zo'n 2 jaar later ging mijn broer ook, en mijn ouders zijn nu ook aan het kijken. Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:03

Bovendien werd er gevraagt om ervaringen,en niet om alleen positieve ervaringen. Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:13

Wij wonen alweer 3,5 jaar in Duitland en gaan nooit meer terug. Kan het de kinderen ook niet meer aandoen. Die hebben hier nu hun leventje.
Hypotheek hebben we bij het Bouwfonds. Dat was geen enkel probleem. Rabobank wilde het niet doen, die is inderdaad niet makkelijk.
Mijn man werkt in Duitsland, dus gedoe met verzekeringen hebben we niet, we hebben gewoon echt alles in Duitsland.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:41

Angela schreef:
staroo schreef:
Nou wat ik nu toch allemaal lees: teleurstellingen, wel hypotheek, geen hypotheek, te weinig, te veel. Grundsteuer en notaris uit eigen zak nu mensen kom maar niet naar Duitsland als je het allemaal leest, het lijkt wel anti reclame Haha!
Opstal verzekering in DE en inboedelverzekering in NL?: dat is niet mogelijk of je hebt tegen de verzekering gezegd dat het een 2e huis betreft als de Maatschappij daar lucht van krijgt, je moet nl bedenken dat je te maken hebt met het DE recht en het NL recht, vandaar dat deze zaken streng gescheiden blijven, dus hier klopt iets niet Vingers aflikken lijkt mij i.i.g.

Nee, hoor, kan wel. Via Nationale Nederlanden, die hebben een speciale verzekering voor huizen in het buitenland. Je WOONHUIS (dus eerste huis) kan daar ook gewoon verzekerd worden. Ze sluizen dat namelijk binnen de organisatie door aan een duitse dochter. Zo heb je alle voorwaarden en contacten in NL, maar ben je wel in DL verzekerd.

Wij waren de eerste van onze bekenden die naar DL gingen. Zo'n 2 jaar later ging mijn broer ook, en mijn ouders zijn nu ook aan het kijken. Lachen

precies ! het kan wel !
idd mijn inboedel is bij de NN , die tot een bepaald aantal kilometers over de grens verzekeren.
vorig jaar had ik een schade aan mijn laminaat , dit hebben ze zonder problemen aan de hand
van foto s vergoed [1100 euro].
was überhaubt geen probleem.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:31

@ Angela
Ondergebracht bij een Duitse dochter dan ben je dus gewoon bij de Duitse Mij verzekerd, dat is ook mogelijk bij Interpolis die heeft weer een kantoor in Wiesbaden, zijn wel aan de prijs maar dan heb je wel het gemak van eventuele NL kleine lettertjes want dat valt echt niet mee, kleine lettertjes in de Duitse taal Tong uitsteken Je zult wel denken wat is ze overdreven geïnteresseerd maar dat komt omdat ik met verzekeringen van doen heb, vandaar Haha!