staroo schreef:Nou wat ik nu toch allemaal lees: teleurstellingen, wel hypotheek, geen hypotheek, te weinig, te veel. Grundsteuer en notaris uit eigen zak nu mensen kom maar niet naar Duitsland als je het allemaal leest, het lijkt wel anti reclame![]()
Opstal verzekering in DE en inboedelverzekering in NL?: dat is niet mogelijk of je hebt tegen de verzekering gezegd dat het een 2e huis betreft als de Maatschappij daar lucht van krijgt, je moet nl bedenken dat je te maken hebt met het DE recht en het NL recht, vandaar dat deze zaken streng gescheiden blijven, dus hier klopt iets nietlijkt mij i.i.g.
Nee, hoor, kan wel. Via Nationale Nederlanden, die hebben een speciale verzekering voor huizen in het buitenland. Je WOONHUIS (dus eerste huis) kan daar ook gewoon verzekerd worden. Ze sluizen dat namelijk binnen de organisatie door aan een duitse dochter. Zo heb je alle voorwaarden en contacten in NL, maar ben je wel in DL verzekerd.
Wij waren de eerste van onze bekenden die naar DL gingen. Zo'n 2 jaar later ging mijn broer ook, en mijn ouders zijn nu ook aan het kijken.