Lolleke schreef:Ethelate schreef:Ik wilde graag bloeddonor worden maar aangezien ze mij met bloedprikken altijd lastig geprikt krijgen, nauwe, strakke aders, raadde de arts dat af. Ook een infuus was een ramp, moest in mijn elleboog (gespalkt en wel).
Toch ga ik het een keer proberen denk ik (als ik straks weer terug ben in Nederland) want zo'n jaarlijkse check up lijkt mij toch wel fijn.
Nahja ik word ook altijd anders geprikt.
Moest hier in DK maandje geleden nog bloed laten prikken, dat is ook maar in mijn hand gedaan na 5 poginen in mijn elleboog. In het ziekenhuis is er zelfs een keer een anesthesist bijgeroepen voor simpel bloedprikken.
Toch krijgen ze mij geprikt.
Ook omdat ik gewoon snel bloed lever en dat weegt er weer tegenop.
Stel dat ze 5 minuten moeten uittrekken om je te prikken en daarna nog eens een kwartier voor die zak dan houd het op (die moet ook binnen bepaalde tijd vol zijn)
Mensen die daar werken doen niks anders dan dag in dag uit bloed prikken, waar het voor je dokter misschien wat langer duurt gaat het bij hen wat sneller.
Niet dat je dokter het niet kan, maar die doet het gewoon minder vaak.
Dus, gewoon gaan en de kans wagen!!
En anders werkt zwanger worden ook nog![]()
Ik heb afgelopen jaren best vaak bloed moeten laten prikken en zelfs bij de bloedprik-posten (dus de mensen die dat heel de dag doen) was het een ramp. Terwijl ik het niet eng vind of extra gespannen ben. En na 4 buisjes was het druppelen tot buisje 6 vol was.
Zwanger worden zie ik de eerste 10 jaar zeker nog niet gebeuren
Maar over een half jaar eens kijken of ik toch bloeddoner kan worden

Ik heb een donorcodicil

..