Russen doping gebruikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Re: Russen doping gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:53

Miss_Montana schreef:
Noppes schreef:
Huh, is dit een serieuse vraag?
Natuurlijk is aquarius geen doping. Dit is een drankje dat ook in de supermarkt word verkocht. Doping is heel wat anders hoor. En dan had waarschijnlijk bijna heel het russische team niet het veld op gemogen, aangezien vrijwel iedereen dat drinkt Vork

Koffie is ook doping, dat wordt ook gewoon in de supermarkt verkocht. Net als in de ruitersport, geef je je paard een pepermuntje voor de wedstrijd en je hebt dopingcontrole lig je er geheid uit.

Koffie voor de wedstrijd is gewoon toegestaan hoor Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:54

Noppes schreef:

Niet op hoog niveau, koffie staat bijna bovenaan de lijst met dopingmiddelen.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:55

druppeltje schreef:
Rachel_ schreef:
Tsja ik weet het niet, als het op tv komt dan vertrouw ik het 100%. Of in de krant.

Jij hebt zeker op Balkenende gestemd, die zei op TV dat de slechte tijd geweest was en de goede tijd weer komt. Ik merk het Haha!

Ontopic:
Wat een slechte verliezers zijn we weer Bloos Ik ben benieuwd naar de tongen van het Nederlands Elftal!

Hahaha, balkelende mag de pot op! Huilen van het lachen Hij krijgt nooit van me leven een stem van mij Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:56

Hahaha sorry maar ik lach me hier de laatse tijd toch dood Huilen van het lachen .

Mensen, accepteer nu toch eens dat Nederland niet het beste team van de wereld heeft. Een goed team misschien ja (kan ik zelfs van België niet meer zeggen ROFL ), maar wel een team dat niet onoverwinnelijk is en nog steeds verslagen kan worden.

Gewoon terug met de voetjes op de grond. Jullie hebben verloren. Russen waren beter, punt. Eerst wordt je hier doodgegooid met oranje, nu wordt je doodgegooid met de meest vreemde excuses waarom oranje verloren heeft. Het excuus dat de Russen gewoon beter waren kan er volgens sommigen precies niet in. Nee, het moet wel de scheids zijn, of doping, of wie weet werd het hele oranjeelftal wel ontvoerd door aliens en hebben ze allemaal dubbelgangers het veld op gestuurd.
Wees gewoon toch eens een goede verliezer en geef toe dat je gewoon verloren hebt, en de volgende keer bezig Knipoog .

[geld trouwens niet voor iedereen in het topic hoor, degene die zich aangesproken voelen zullen het wel weten Knipoog ]

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:58

Miss_Montana schreef:
Noppes schreef:

Dit is niet waar. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een lijst met verboden stoffen opgesteld die kunnen worden aangemerkt als doping. Cafeïne kwam vroeger op deze lijst voor. In januari 2004 heeft het IOC besloten cafeïne van de dopinglijst te verwijderen.

Dit vind ik op internet..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:01

xKatleentjex schreef:
Hahaha sorry maar ik lach me hier de laatse tijd toch dood Huilen van het lachen .

Mensen, accepteer nu toch eens dat Nederland niet het beste team van de wereld heeft. Een goed team misschien ja (kan ik zelfs van België niet meer zeggen ROFL ), maar wel een team dat niet onoverwinnelijk is en nog steeds verslagen kan worden.

Gewoon terug met de voetjes op de grond. Jullie hebben verloren. Russen waren beter, punt. Eerst wordt je hier doodgegooid met oranje, nu wordt je doodgegooid met de meest vreemde excuses waarom oranje verloren heeft. Het excuus dat de Russen gewoon beter waren kan er volgens sommigen precies niet in. Nee, het moet wel de scheids zijn, of doping, of wie weet werd het hele oranjeelftal wel ontvoerd door aliens en hebben ze allemaal dubbelgangers het veld op gestuurd.
Wees gewoon toch eens een goede verliezer en geef toe dat je gewoon verloren hebt, en de volgende keer bezig Knipoog .

[geld trouwens niet voor iedereen in het topic hoor, degene die zich aangesproken voelen zullen het wel weten Knipoog ]

Nu word ik hier doodgegooit met rood.

Veel mensen in mijn wijk zijn voor turkije. Ben benieuwd wat ze vanavond doen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:02

Miss_Montana schreef:
Noppes schreef:

Het klopt wel degelijk. Volgens internet mag je urine voor een wedstrijd maximaal 15 microgram cafeïne per mililiter bevatten. Dat is tegenwoordig wel weer toegestaan dacht ik. Dan zou je trouwens wel gruwelijk veel koffie moeten drinken. Tong uitsteken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:20

Noppes schreef:
Dit is niet waar. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een lijst met verboden stoffen opgesteld die kunnen worden aangemerkt als doping. Cafeïne kwam vroeger op deze lijst voor. In januari 2004 heeft het IOC besloten cafeïne van de dopinglijst te verwijderen.

Dit vind ik op internet..

Dat IOC geldt niet voor alle wedstrijden. Veel topsporters krijgen lijsten met verboden dingen, daar staan echt de gekste dingen op die ineens verboden zijn.

_mbvd_

Re: Russen doping gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:38

er word in dit topic vaak gezecht ''kunnen we niet gewoon accepteren dat nederland verloren heeft''.

Iedereen heeft het geaccepteerd!!!!!

Want nederland is hier helemaaal niet over begonnen maar het BBC, en dat is geen nederland!
Dus die opmerking vind ik totaal onzinnig en dan word ie ook nog zo vaak genoemd..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:39

Ja dat heb ik dus ook. Het zijn niet de Nederlanders die hierover begonnen zijn, maar de BBC. Hmmm... BBC is nou niet het nieuwstation dat ik snel in twijfel zou trekken, maar dit lijkt me toch wel erg sterk!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:40

En dan nog, veel Nederlanders nemen dit gerucht blijkbaar zomaar vlekkeloos over, dan klinkt het weer minder erg dat Nederland heeft verloren. Denk dat het daarom zo word gezegd, en terecht.
Vind het gewoon ontzettend flauw, onsportief, van wie dan ook, dat er gespeculeerd wordt dat er doping is gebruikt. Geen argwaan krijgen want het Russische team is gewoon top, punt!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:42

Mee eens. De Russen waren beter, klaar. We hebben fantastisch gespeeld in de poule, maar daarna was het op. Maar wat mij verbaasd is dat het niet Nederland is die dit "gerucht" begonnen is.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:42

De BBC is hier misschien mee begonnen, maar een hoop Nederlanders gaan er over door. Ik ken helaas zát mensen die alles en iedereen de schuld geven (de scheids, het veld, Hiddink, de Russen, het hotel, het weer, de welpies, de onderbroek van oma). Mensen die 'hun' verlies accepteren doen dat niet.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:43

Die heb je inderdaad altijd. Aangezien dit gerucht in alle talen al op het internet staat (zie Google) zal de UEFA wel snel een officieel bericht geven die voor opheldering zal zorgen.

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:44

Ik kreeg dit berichtje ook op msn.

Áls het waar zou zijn, tja, jammer dan. Het is niet het einde v/d wereld Clown Het zou wel stom zijn dat zo op zo'n manier moesten winnen. Maar ik vind dat het gewoon een goedgespeelde wedstrijd was en de Russen net iets beter waren. Lachen

_mbvd_

Ik vind zelf dat de russen super gevoetbalt hebben. En Nederland terrecht verloren. De Russen speelden gewoon oppie toppie beter. (Maar al zou het waar zijn, hele kleine kans, dan vind ik het erg sneu van Rusland..)

Maikee

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:46

_mbvd_ schreef:
er word in dit topic vaak gezecht ''kunnen we niet gewoon accepteren dat nederland verloren heeft''.

Iedereen heeft het geaccepteerd!!!!!

Want nederland is hier helemaaal niet over begonnen maar het BBC, en dat is geen nederland!
Dus die opmerking vind ik totaal onzinnig en dan word ie ook nog zo vaak genoemd..

BBC = engeland
Hadden veel engelsen niet gezegt dat omdat zijzelf niet meededen dat ze voor nederland waren?
Het is en blijft een leuke promotiestunt van het drankmerk.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:47

True enough...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:48

Dan moet het achter Guus zijn rug om zijn gegaan, want Guus is zoo tegen doping.
Maar de russen zijn net begonnen met de competitie, bij Nederland is die al ruim 1,5 maand afgelopen Knipoog

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:49

hier staan in de telegraaf een ''opheldering'':

Blauwe tong Arshavin geen doping
door onze redactie
BASEL - De blauwe tong bij de Russische sterspeler Arshavin blijkt niet veroorzaak te zijn door dopinggebruik, maar het gevolg van het drinken van een blauwgekleurd sportdrankje. Op foto's was na afloop van de wedstrijd te zien dat de Rus die zich in het duel een absolute kwelgeest van Oranje toonde, een blauwe tong had. Vaak is dat een teken dat de bewuste sporter doping heeft gebruikt.

De Russen doen zich tegoed aan het blauwe sportdrankje...

Met name omdat de Russische ploeg een fittere indruk maakte en in conditioneel opzicht Oranje overklaste, vormde die blauwe tong dan ook aanleiding voor de nodige speculaties over vermeend dopinggebruik door de ploeg van Hiddink. Na afloop van het duel leidde het bestuderen van de foto's echter tot een geheel andere conclusie: de Russen hadden zich te goed gedaan aan het ook in het Westen populaire sportdrankje Aquarius Blue Ice. Daarin lag dus de oorzaak van de blauwe tongen van de Russen...

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4318 ... html?p=9,1

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:49

Er is toch ook dat ene gezegde, de beste stuurlui staan aan wal. En tijdens de WK's en EK's heeft Nederland 16 miljoen bondcoaches. Iedereen weet het altijd beter. We hebben de eerste 3 wedstrijden goed gespeeld, maar wil je verder dan moet je ook beter gaan spelen.

de Russen zullen toch zeker geen BlauwTong hebben? Knipoog

Ergens hoop ik dat de Turken vanavond NIET winnen. Wij als Oranjefan doen gek als we winnen, maar de Turken waren vele malen luidruchtiger hier in Ede.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:51

Was ook al eerder in dit topic genoemd hoor Knipoog Maar inderdaad, dat is de oorzaak van de blauwe tong.
Maar waarom moet er nou zo'n ophef gemaakt worden over enkel een blauwe tong, pff..

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:51

Dit was ook op de radio geweest. Ik wee tniet wat ik ervan moet denken Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:52

Citaat:
Soccernews.nl
Rusland heeft de halve finales van het Europees Kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland bereikt na gebruik van doping. Althans, zo melden verschillende media. Onder andere de BBC publiceerde een foto met daarop Rusland's steraanvaller Andrei Arshavin, die een blauwe tong had.

Dat de relevatie van de Russische ploeg zich met een blauwe tong liet fotograferen, duidt erop dat er doping in het spel is, zo meldt het Engelse medium. Een blauwe tong is een bijverschijnsel na gebruik van doping. Overigens kunnen er nog geen conclusies en dergelijke worden getrokken, omdat er ook nog 'gewoon' snoepjes en drankjes bestaan waar de tong een blauwe kleur van krijgt.

Maar argumenten vóór het dopinggeval zijn er meer dan tégen. Bijvoorbeeld dat de Russen véél sneller, fitter en actiever waren dan de Nederlanders. Het is nog even afwachten, maar mocht er meer informatie beschikbaar worden dan zullen wij u deze niet onthouden.

Ik weet het niet, hoor. NL speelde gewoon slecht, maar het was idd een conditiekwestie. De Russen bleven maar doorrennen en schieten. Hoop natuurlijk dat het wel zo is, zodat NL misschien alsnog doorgaat oid. Vork