Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:58

heb er ooit 1 gehad voor 4 km te hard (in een rotbocht, dus vraag me nog steeds af hoe ik dat voor elkaar heb gekregen...)
verder gelukkig toch niet, terwijl ik toch makkelijk t gas iets te diep intrap (heb ook een automaatje, dus dat gaat heel makkelijk...)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:58

Ja mijn vriend.
maar dan vooral vanwege zijn eigen bedrijfje (Automobielbedrijf)
Naast het gewoon autobedrijf zijn werkplaats, verkoop enz koopt hij ook kapote autos in maakt ze ne verkoopt ze door.
Alleen vergeet hij nog wel eens om die te schorsen.
Laatst weer een aantal bekeuringen vanwege verlopen apk en geen verzekering op een auto met allen wielen en een chasi (dus niet rijbaar)
Hij was hem namelijk vergeten te schorsen heel vervelend
En zo stom.
En ik bijna met de brommer ze hadden me van voor geflitst en daar zit geen kentken plaat nog in de krant geweest maar niemand heeft me verlinkt.
Vergat op me teller te kijken ik mocht 40 en ging ruim 80
Ik wist niet een sdat ie dat kon.
Ik en mijn vriend hadden hem een heel stuk terug gevoerd want eerst liep hij te teller uit en we dachten die gaat nu wel een mooi tempo.
Maar hij ging dus wat harder dan we dachten.
Vraag me af hoe hard hij daarvoor ging

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:16

Al bijna 4 jaar bon-loos Cool
En dat terwijl ik graag hard rij en regelmatig parkeerkaartjes vergeet.

*kapotte knokkel van het afkloppen*

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:49

wij hadden vorige week eentje van 183 euro echt balen zeg was echt maar een paar meter wat te hard rijden omdat we iemand aan het inhalen waren

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:30

Ik dacht, als ik het doe... Dan doe ik het goed!
En zo geschiede het Tong uitsteken

Laatst van Swolgen naar Den Helder gereden (en das best een eindje)
Ik mocht namelijk naar de Q-music showcase van Kane.
Whoew supervet!!

Maar goed, dan wil je weer naar huis.
Moe enzo...
Bleghh..
Op de snelweg continu rond de 140 ipv 120.
En op een gegeven moment werd het maximaal 100.
Maar op de een of andere manier had ik dat een klein beetje gemist.

Dus ik tuf vrolijk door met 135-140.
En ineens *flits* zit er een auto achter me met groot licht te flitsen.
En direct ging het zonneklepje omlaag met de welbekende rode lampjes 'stop politie'.

Ach eerst met m'n vriendin bekomen van de lachbui (toen de mensjes in pak langs ons stonden gedroegen we ons wel hoor, maar we hadden het er net over gehad dat ik nog nooit bekeurd was. Ik ben er nu achter dat kleine plaatsen in Limburg anders zijn dan de randstad...)
Vervolgens netjes mijn rijbewijs afgegeven, weer even lachen.

Toen ze terug kwamen nog even gezellig wat met ze gebabbeld, jonge mensen nog. Waren erg aardig moet ik zeggen!
Toen begonnen ze te vertellen dat ik heel veel mazzel gehad had. Met alle correcties er van af reed ik namelijk 29 te hard.
1 km harder dus en het had me een punt en veeeel meer geld gekost.

Nu ben ik 'slechts' 178 euro kwijt. Erg vervelend de maand voor ik op vakantie ga.
Maar ik accepteer 'm volkomen, heb ik ook niet moeilijk gedaan (zoals je wel eens bij wegmisbruikers ziet. Man oh man wát een idioten soms) en toen zijn we vervolgens, netjes met 100 en later weer 120, naar Swolgen getuft...

Alleen nou meent mijn vriendin dus dat we op de heenweg ook geflitst zijn, maar ik vind van niet Haha!
Ach mijn eerste keer was royaal, maar ik kreeg tenminste wel waar voor mijn geld! Knipoog

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:39

Hmm 1 keer geflitst waar je 50 mocht en het was laat en donker en niemand voor me, ineens werd ik wakker door een FLITS Clown Heel fijn Tong uitsteken Mja was uiteindelijk toch 'maar' 35 e ofzo, na aftrek en alles..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:42

Ik ben pas nog ontzettend sponsor geweest. 130 euro. Kwijt geraakt...
Herinnering: rond de 160-170 euro. Kwijt geraakt...
Daarna nummer 1 terug gevonden en opgebeld hoe veel nummer 2 nu precies was...
"Nummer 3 is net naar u verzonden"

Crap.

Om en nabij de 250 euro.

Beetje jammer Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:00

Nou ik mag weer sponsoren, vond er net weer 1tje in de brievenbus...
20 km te hard op een 70 weg..... Hij's fijn Scheve mond

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:31

He bah, ik ga niet meer posten hier in dit topic! Ik kom thuis, heb ik weer een bon te pakken Boos! 75 euro voor te hard rijden.... Zou het de goden verzoeken zijn om hier te posten over je bekeuringen Schijnheilig

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:51

In Portugal is het beter geregeld, daar staat een paar 100 meter voor de flitser netjes aangegeven dat ie eraan komt.

En daar zijn geen mobiele flitsbrigades.. Die halve flitsrazzia's hier zijn om GEK van te worden. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:52

Nog nooit Schijnheilig Terwijl ik toch al 2 jaar vrolijk rondrij en me niet altijd netjes aan de snelheid hou!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:19

Heb nu ruim anderhalf jaar me rijbewijs en ben nog nooit geflitst om snelheid, terwijl ook ik het gaspedaal errug graag wat dieper intrap Clown . Wel heb ik nog weleens zo'n banketstaaf parkeerboete te pakken. Die vervelende parkeerwachters ook altijd hier in Scheveningen Stoom uit je oren Hamer . Die bekeuren echt om het minste geringste.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:35

heb al een geruime tijd mijn rijbewijs en heb nog nooit een bekeuring gehad.

Ik vraag me toch ook af hoe jullie dat doen hoor.
En wat ik nog wel gek vind is dat jullie precies nog trots zijn ook op de bekeuringen die jullie hebben gekregen... Gestoord
Het zijn dus niet "stomme flitsers en agenten" het zijn enkel en alleen "stomme chauffeurs" die zich elke keer maar laten vangen door zich niet aan de regels te houden.

die flitsrazzias zijn blijkbaar toch nodig en ze brengen door de chauffeurs die te snel blijven rijden nog heel goed op ook.
Hetzelfde voor parkeerboetes, als je er niet mag staan, ga er dan ook ni staan he. Het is echt niet moeilijk.

Ik bedenk me altijd dat ik mijn geld ni aan vadertje staat of where-ever het bekeuringsgeld naartoe gaat wil kwijt zijn.
Laat me zelf maar kiezen waar ik die hoeveelheden die zo op jullie winnen aan uitgeef...

Langs de andere kant, jullie zorgen wel voor genoeg werk bij de politie en de parkeerwacht...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:38

Uit onderzoek is gebleken dat mensen eerder geneigd zijn zich netjes te gedragen als er niet overdreven op gecontroleert wordt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:46

Niese1987 schreef:
Heb nu ruim anderhalf jaar me rijbewijs en ben nog nooit geflitst om snelheid, terwijl ook ik het gaspedaal errug graag wat dieper intrap Clown . Wel heb ik nog weleens zo'n banketstaaf parkeerboete te pakken. Die vervelende parkeerwachters ook altijd hier in Scheveningen Stoom uit je oren Hamer . Die bekeuren echt om het minste geringste.

Ik wilde dat er hier eens af en toe wat van die mafketels rond liepen... Hier is denk ik 15% van de parkeerplaatsen onbruikbaar door mensen die dubbel parkeren Boos!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:04

Nouks schreef:
Niese1987 schreef:

Ik wilde dat er hier eens af en toe wat van die mafketels rond liepen... Hier is denk ik 15% van de parkeerplaatsen onbruikbaar door mensen die dubbel parkeren Boos!

Dat doen ze hier ook ontzettend hoor dat dubbel parkeren. Ik heb gelukkig een stukje eigen terrein met oprit en kan dus gelukkig daar mijn auto parkeren. Dat scheelt al heel veel. Maar sta ik nou met 1 van mijn achterwielen net niet op mijn terrein heb ik alweer een prent onder me ruit zitten twv 60 euries. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk! Want het hindert verder niemand en je kan er gewoon langs aangezien hij in mijn voortuin geparkeerd staat.
Die vervelende streberige parkeerwachters gaan echt zoeken waar ze je op kunnen pakken Boos! . Dus wees blij dat je ze niet hebt Nouks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:10

Tsja ik parkeer altijd netjes, zou het best op prijs stellen als die dubbelparkeerders eindelijk een keertje gepakt zouden worden.

Is hier overdag altijd ruimte zat, ik woon aan een invalsweg vanaf de snelweg, altijd veel verkeer. Midden op de dag kun je recht voor de deur parkeren, maar na 7 uur 's avonds staat je auto al snel 5 minuten lopen van m'n huis. En laat ik nu net vaak laat thuis komen én ALTIJD kilo's te sjouwen hebben die ik niet een nacht in de auto wil laten liggen (denk aan stapels cameraspullen, laptop etc)...

Ik word af en toe echt gek van dat heen en weer gesjouw van huis naar auto. Terwijl er om de hoek - als er niet dubbel geparkeerd zou worden - ruimte zou zijn voor minstens 5 auto's meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:09

Ik ben laatst aangehouden omdat ik schijnbaar door rood reed.. Bloos (Ik dacht dat ik nog net oranje meepikte...) Dat was ook een duur grapje... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:26

Wirobelgje schreef:
heb al een geruime tijd mijn rijbewijs en heb nog nooit een bekeuring gehad.

Ik vraag me toch ook af hoe jullie dat doen hoor.
En wat ik nog wel gek vind is dat jullie precies nog trots zijn ook op de bekeuringen die jullie hebben gekregen... Gestoord

Hoe 'we' dat doen? Nou ja, door te hard te rijden, toch snel door rood te gaan, niet handsfree bellen etc etc. Staat wel duidelijk omschreven in dit topic dacht ik Clown

En trots er op zijn? Geloof niet dat iemand er trots op is, maar ja wat zullen we zeggen, risico van het vak hè?
Op het moment dat we in overtreding zijn, weten we dat doorgaans allemaal wel, dus doe je het bewust, moet je ook de gevolgen aanvaarden. En dat doen we, we zetten het hier alleen in een topic...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

Ik weet niet, ik wil gewoon opschieten en ik vind de snelheidslimieten gewoon driedubbeldikke onzin.

Rij je s'nachts op een lege, droge A7 in een Audi A6 quattro en dan mag je niet harder dan 120? fiets maar, denk?
of we hebben hier ook zo'n weg rondon de stad, waar je 50 mag. Geen enkele op of afrit of oversteekplaats.

Snelheidsboetes zijn overigens de enige boetes die ik ooit gekregen heb.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:54

Ik moet het toch even kwijt. mijn vriend kreeg vandaag een bekeuring van 430 eu!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt dit vind ik wil heel erg zonde, Kan ik mijn paard een maand lang luxe van laten leven, boodschappen doen, tassen, schoenen kopen. 430 eu!!!!! Hij reed 96 km( gecorrigeerd) waar je 50 mag. Dood zonde!!!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:33

ow ik vorige week vrijdag ook Bloos

ik stapte bij mams in de auto e nwas aan de telefoon moeders rijd de weg op en ik ben bezig met mijn gordel om te doen staat er 50 meter van me huis!!!een auto die ons achterna kwam werd me moeder aan gehouden jaja E90 geen gordel om (toen ze me aanhielden had ik hem al wel om)moest mee in de auto want had ook geen id kaart mee.
(we gingen eten bij me vader op de zaak das 5 kilometer van ons af )
maar ze waren wel zo lief om mij geen bekeuring te geven voor geen id kaart bij me te hebben

met de auto nog geen(afkloppen)bekeuringen gehad terwijl ik ook altijd het gas weet te vinden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:50

Als ze mij "pakken" dan is het altijd net met een paar km te hard na correctie Rolleyes Boos!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:51

Chiqa schreef:
Nooit, ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen Lachen

Hoezo, heb je geen rijbewijs dan? Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:52

Ik ben werkelijk nog nooit gepakt! Terwijl ik toch chronisch te hard rijd. Maar ik rijd zo weinig km's dat de kans dat ik een politiewagen/laser/flitser tegenkom waarschijnlijk heeeul klein is ( en nog in een vergeten uithoek van het land ook, dat wil ook wel eens helpen ).