Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:48

Elma_ schreef:
Tivolli, ik weet echt wel waar ik het over heb.. Ik heb vroeger ook driftbuien tot en met gehad.. dwars met mn hoofd door een glazen deur heen, mn moeders trouwring helemaal kapot gemaakt.. het enige wat mn moeder dan nog kon dien was mij een tik voor mn hoofd geven, anders kwam ik er niet uit.. en ik begrijp haar! wel kwam ze daarna een uur met mij praten.. Maar kom op even..

Wat moet ik hiermee dan?

Ik zeg niet dat niemand zijn kind een tik mag geven hoor Verward
Ik bedoel alleen maar (voor de tiende keer) dat het niet fijn zou zijn als leraren een kind een tik mochten geven.Ik snap dus niet wat ik met deze reactie moet.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:49

Iedereen heeft het nu over aandoeningen enzo, maar TS zei toch echt dat moeders niet van slecht gedrag van haar zoontje wil horen, dat zegt toch haast genoeg zou je denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:51

_Tivoli_ schreef:
Ik snap dat opvoeding daarmee heel belangrijk is.
Maar als de diagnose niet gesteld is,kunnen de ouders er ook niet juist op inspelen Lachen

Als mijn kind thuiskwam met meerdere malen per week driftbuien,zou ik willen weten hoe dat kwam.
Omdat ik van mijzelf weet dat ik haar netjes en sociaal opvoed.

In het geval van de TS gaat het over kinderen die al in een groep zitten met "andere moeilijke kinderen", waarbij ik dus aanneem dat er aanleiding is om ze in die groep te plaatsen en waarbij ik vervolgens ook aanneem dat er in ieder geval onderzoek naar hun gedrag is gedaan of gaande is.

Zo lang mensen niet weten waardoor het komt kan het inderdaad goed zijn dat je er verkeerd mee omgaat, hoewel een beetje een nadenkend persoon tot de conclusie zou moeten kunnen komen dat consequentie bij "moeilijk gedrag" zeer belangrijk is. Of daar nu een labeltje ADHD aan hangt of niet, met inconsequent gedrag raak je alleen verder van huis. Maar op het moment dat er sprake is van een diagnose, zou je als ouders zijnde al helemaal in staat moeten zijn daar je opvoeding op aan te passen, eventueel/bij voorkeur onder deskundige begeleiding.

Maar je wil niet weten hoe vaak ik 't mis heb zien gaan wat betreft opvoeding zelfs nadat de diagnose allang gesteld is...

Tivoli

roest schreef:
Iedereen heeft het nu over aandoeningen enzo, maar TS zei toch echt dat moeders niet van slecht gedrag van haar zoontje wil horen, dat zegt toch haast genoeg zou je denken

Dat absoluut.
Neemt niet weg dat er vooralsnog naar gekeken dient te worden.
Ook kinderen van ouders die het niet willen horen mankeren wel eens iets.

En als het kind niets mankeert,vind ik het de taak van de school om de ouders eens even aan de jas te trekken over dit verhaal.

Elma_

roest schreef:
Elma_ schreef:
dankje, alleen heb ik er niks aan Tong uitsteken

reageer je nou op mij? Tong uitsteken

ja haha

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:52

Verkeerde topic haha, maar dat is geen antwoord op m'n vraag.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:52

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:
Tivolli, ik weet echt wel waar ik het over heb.. Ik heb vroeger ook driftbuien tot en met gehad.. dwars met mn hoofd door een glazen deur heen, mn moeders trouwring helemaal kapot gemaakt.. het enige wat mn moeder dan nog kon dien was mij een tik voor mn hoofd geven, anders kwam ik er niet uit.. en ik begrijp haar! wel kwam ze daarna een uur met mij praten.. Maar kom op even..

Wat moet ik hiermee dan?

Ik zeg niet dat niemand zijn kind een tik mag geven hoor Verward
Ik bedoel alleen maar (voor de tiende keer) dat het niet fijn zou zijn als leraren een kind een tik mochten geven.Ik snap dus niet wat ik met deze reactie moet.

Ik vind dat een leraar je best bij je armen mag pakken.. en ik bedoel te zeggen dat ik weet hoe het is, om zo driftig te zijn.. en het is echt niet leuk.. Dus dat je zo reageert van elma je weet niet waar je over praat, ik weet WEL waar ik over praat Lachen

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:53

bij mij zat er een jongen in de klas zodra die kleurstoffen kreeg dan had hij die driftbuien ook heel erg .
om niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:53

roest schreef:

Ik neem aan dat er op z'n minst aanleiding is gewees om de jongen in kwestie in die specifieke groep te plaatsen. Of dat nu naar aanleiding van een diagnose was of naar aanleiding van gedrag, een aanleiding zal er in ieder geval geweest zijn.

Van die aanleiding zal moeders ook geheid op de hoogte zijn (als het al niet haar eigen initiatief was de jongen in die groep te plaatsen)...

Of ze de aanleiding ook onder ogen wil zien, das wat anders. Of ze er wat aan wil doen, das wat anders. Er zijn natuurlijk ook genoeg ouders die hun kind in zo'n groep laten plaatsen om vervolgens doodleuk vol te houden dat met het gedrag van hun kind niets mis is, puur omdat ze niet onder ogen willen zien dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:54

Elma_ schreef:
Ik vind dat een leraar je best bij je armen mag pakken.. en ik bedoel te zeggen dat ik weet hoe het is, om zo driftig te zijn.. en het is echt niet leuk.. Dus dat je zo reageert van elma je weet niet waar je over praat, ik weet WEL waar ik over praat Lachen

Wil je even quoten waar ik dat gezegd heb? Clown
Ik snap allemaal dat het niet leuk is om 'zo te zijn' hoor.Daaruit leid ik af dat jij vind dat je een slechte opvoeding hebt gehad?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:55

babbii_lief schreef:
bij mij zat er een jongen in de klas zodra die kleurstoffen kreeg dan had hij die driftbuien ook heel erg .
om niks

Een vriend van mij ook, nu krijgt hij driftbuien als hij geen cola mag maar bier moet drinken ipv Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:56

ja maar lieve mensen.. Waarom gaan we er nou gelijk vanuit dat de jongen een aandoening heeft.. misschien is hij wel gewoon driftig, en str*ntverwend.. Zoals ik al eerder zij, ik heb ze ook gehad, de buien..Ik mocht zelfs maandag niet naar school omdat ik te moe was.. Slopend.. en het enige wat heeft geholpen is aanpakken, mn moeder, Maar dus ook de leraar heft me wel eens naar de gang gesleurd.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:57

roest schreef:
babbii_lief schreef:
om niks

Een vriend van mij ook, nu krijgt hij driftbuien als hij geen cola mag maar bier moet drinken ipv Haha!

hahahahaa

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:58

*quote*

Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.

En dat weet ik dus WEL Knipoog

Anoniem

Elma_ schreef:
ja maar lieve mensen.. Waarom gaan we er nou gelijk vanuit dat de jongen een aandoening heeft.. misschien is hij wel gewoon driftig, en str*ntverwend.. Zoals ik al eerder zij, ik heb ze ook gehad, de buien..Ik mocht zelfs maandag niet naar school omdat ik te moe was.. Slopend.. en het enige wat heeft geholpen is aanpakken, mn moeder, Maar dus ook de leraar heft me wel eens naar de gang gesleurd.

Daar gaat wat ik er zo van zie helemaal niemand vanuit. Maar er zal toch een aanleiding zijn waarom die jongen in die groep zit, of dat nu een stoornis is of puur zijn gedrag.

Tivoli

Elma_ schreef:

Dus omdat dat bij jou hielp is dat de remedie voor elk kind? Lachen

However.
De discussie dwaalt af,ik wacht tot TS morgen meer duidelijkheid kan brengen.
Nouks oppert dat de ouders er misschien vanaf weten,en dat er misschien al onderzoek is geweest.
Ben benieuwd.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:59

Als ik een kind zou hebben en die is gigantisch vervelend op school, mag die best even bij de arm gepakt worden en ergens anders neergezet worden of even een hartig woordje mee gepraat worden!
komop je kan je toch niet door zo'n kindje over je heen laten lopen of wel?
wij hebben een aantal oppaskinderen en 1tje is er gigantisch eigenwijs(2 jaar) en die luisterd echt niet altijd als je zegt dat ze op moet houden hoor, die schreeuwt alles bij elkaar pakt spullen af van anderen etc. die pakken wij dan ook bij de arm en zetten haar ergens anders neer!
anders zijn anderen de dupe van haar gedrag en dit kan gewoon niet!
dus ik snap het wel wat je bedoeld hoor,, maar een iets andere formulatie was wat beter geweest denk ik Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:59

Elma_ schreef:
*quote*

Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.

En dat weet ik dus WEL Knipoog

De ervaring van een moeilijk kind in huis hebben terwijl je hem/haar goed hebt opgevoed.
DIE ervaring bedoelde ik.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:00

wendy_x schreef:
Als ik een kind zou hebben en die is gigantisch vervelend op school, mag die best even bij de arm gepakt worden en ergens anders neergezet worden of even een hartig woordje mee gepraat worden!
wij hebben een aantal oppaskinderen en 1tje is er gigantisch eigenwijs(2 jaar) en die luisterd echt niet altijd als je zegt dat ze op moet houden hoor, die schreeuwt alles bij elkaar pakt spullen af van anderen etc. die pakken wij dan ook bij de arm en zetten haar ergens anders neer!
dus ik snap het wel wat je bedoeld hoor,, maar een iets andere formulatie was wat beter geweest denk ik Knipoog

Niemand hier beweerd goed te zijn in formuleren, anders waren we het wel met elkaar eens geweest denk ik Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:00

_Tivoli_ schreef:
However.
[***] oppert dat de ouders er misschien vanaf weten,en dat er misschien al onderzoek is geweest.
Ben benieuwd.

Ouders zullen er in ieder geval van op de hoogte zijn dat 'ie in die "bijzondere groep" zit...
En of dat dan een beslissing is van ouders of schoolleiding of wat dan ook, laat ik in het midden.
Of er al onderzoek is geweest, laat ik in het midden.
Of dat onderzoek er ooit komt als het nog niet geweest is, is ook niet iets waar ik me over uit ga laten.
Maar er zal op zijn minst een reden zijn waarom hij in die groep zit.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:01

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:

Dus omdat dat bij jou hielp is dat de remedie voor elk kind? Lachen

However.
Nouks oppert dat de ouders er misschien vanaf weten,en dat er misschien al onderzoek is geweest.
Ben benieuwd.

Dat beweer ik niet, Ik wordt er gewoon moedeloos van dat elk kind die driftig is meteen maar een aandoening moet hebben, ooit gehoord van de peuter en kleuter puberteit? zal je zeggen ja maar dit is wel wat extreem.. ja dat is het ook, omdat er door mama lief niets aan gedaan owrdt, want kind is een engeltje toch?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:02

roest schreef:
wendy_x schreef:

Niemand hier beweerd goed te zijn in formuleren, anders waren we het wel met elkaar eens geweest denk ik Tong uitsteken

i kzeg ook niet dat je goed moet zijn in formuleren Tong uitsteken handig zou het wel zijn Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:03

wendy_x schreef:

Zoiets zou ik ook hebben als ik kinderen zou hebben in die leeftijd. Docenten en andere mensen hebben er stuk voor stuk voor gestudeerd en zouden dus prima in staat moeten zijn om in te schatten op welk moment een kind welke correctie of beloning nodig heeft. Dan ben ik als ouder zijnde niet degene die achteraf zou zeggen dat mijn kind dat wel of niet gedaan zou hebben - ik was er niet bij.

Maar ja, er zijn ouders die niet in willen zien dat hun kind ook wel eens wat verkeerd doet...

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:04

Nou dan zal ik graag zien dat we hier met moeders te maken hebben die hier zoveel commentaar hebben over het vast pakken van een kind ,ze dan ook zeker zelf de normen en waarden van deze wereld bij brengen want dat word nog maar bar weinig gedaan.
En sinds wanneer mag je een kind niet meer beet pakken die wil weg lopen.
Echt ik vind dit nogal bekrompen maarja dat kan aan mij liggen.
De meeste ouders werken tegen woordig allemaal en daar is ook niks mis mee,maar als je alleen een kind op de wereld zet om er alleen maar in de weekenden plezier van te hebben en de rest van de week het kind laat opvoeden door kinderdag verblijven ,naschoolse opvang ,school etccc kun je in mijn ogen beter geen kind op de wereld zetten.
De maatschapij is niet voor niet zo aan het verharden dit mede omdat kinderen niet meer worden opgevoed en ouders alles maar goed keuren of zeggen nee mijn kind doet zoiets niet! ik ben trouwens van een corrigende tik nooit slechter geworden hoor.
Dit is al met al al een best verhaal en ik ben ook zeker tegen het slaan, maar vind wel dat er wat meer het woordje respect mag voor komen in het opvoeden van het kind want er zijn nog maar weinig kinderen die de betekenis van dit woord begrijpen!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:04

@Nouks.Daarom wacht ik op TS.
Ik vatte de openingspost namelijk anders op.
'De groep staat bekend als zijnde groep van moeilijke kinderen.'
Ik vatte het op als; de groep heeft een reputatie.
Net als dat vroeger mijn brugklas in de school bekent stond als meest vervelende klas.

@Elma; Nógmaals,ik zeg niet dat het kind maar een aandoening moet hebben.Ik zeg enkel dat de mogelijkheid bestaat,
en dat het dus niet altijd aan de ouders hoeft te liggen.
In dit geval kan het best aan de ouders liggen,ik wilde alleen maar aankaarten dat er meer bestaat als alleen onopgevoedde kinderen.

Nu ga ik echt slapen.