Vanochtend collega moeten reanimeren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Vanochtend collega moeten reanimeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:40

Heel veel sterkte voor jou en jouw collega's. Wat een emotionele rollercoaster. Dat zullen nog wel een flink aantal slapeloze nachten worden. Ik hoop dat jullie collega straks volledig hersteld weer bij jullie koffie komt drinken. 49 jaar is nog zo jong.

Je doet elk jaar zo'n ehbo cursus en een cursus reanimeren en toch hoop je altijd dat je het nooit hoeft te gebruiken.

Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:42

Wow, dat is wel heftig zeg!
Goed gehandeld!
Je hebt je best gedaan en het is te hopen dat ze snel weer uit die coma komt.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:05

Ik hoop dat alles weer goed komt met je collega. Goed dat jullie het zo goed hebben aangepakt met elkaar.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:24

jeetje,dat is niet niks.
je mag best trots op jezelf zijn,en je collega ook.
vind trouwens netjes dat je baas er zo goed mee om gaat,jullie zo de ruimte geeft,met elkaar.
sterkte voor je collega,hoop dat ze er snel en goed bovenop komt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:01

Heftig hoor! Scheve mond
Knap dat jij en je collega's meteen hebben gehandeld en toen jullie zagen dat jullie niet langer op de ambulance konden wachten, zijn gaan reanimeren. OK dan!
Sterkte met het verwerken van vanochtend en veel beterschap voor je collega Ach gut

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:10

dat is zeker iets heftigs zeg Bloos!
echt respect dat jullie zo goed hebben gehandeld, en niet meteen in paniek zijn geraakt.
heeel veel sterkte voor jullie en je collega en we gaan hier voor haar duimen Ach gut

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:17

Dat is inderdaad heftig, en je doet wat je kunt.......Daar zul je nog wel even mee
rondlopen. Hopelijk komt het allemaal goed........Sterkte

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 07:28

Weet je wat eigenlijk op zo'n ogenblik het rare is, je instinct neemt het helemaal over. Je lijft giert van de adrenaline.... ik zat met m'n knieén op de ribbels van de lift, dat deed veel pijn, maar dat intresseert je op dat moment echt geen zier!

Pas als je klaar ben, dan komen de zenuwen, de emoties en van heb ik het eigenlijk wel allemaal goed gedaan? Ik kon ook niet op mijn benen staan, dat waren net slappe vaatdoeken....ik en mijn collega konden alleen maar huilen. We hoorde iedere keer dat apparaat laden om te schokken en dan vlak erna dat er geen pols was en dit tot 4 keer toe. Dienstdoende maneger die voorbij liep, de man van onze collega die bellend voorbij liep, nog meer collega's...mijn andere collega moest de zak met vloeistof beet houden en heeft dit allemaal van zeer dichtbij gezien. Ik niet, ik wilde het niet en heb er met m'n rug naar toe gezeten, maar wel alles gehoord.

*Nog op de vraag of dat er al bekend was, waarom ze in elkaar is gezakt?
Nee, er zijn in de familie geen hartklachten en ze was s óchtends en de nacht ervoor gewoon normaal, het is zomaar uit het niets gekomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:59

is inmiddels al nieuws over je collega?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:18

Zo zeg! Dat is ook niet niks.. Hopen dat het goed komt!
Is er al wat meer bekend nu?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:40

Lynn_Nikita schreef:
is inmiddels al nieuws over je collega?

Nee, ik heb nog niets gehoord.
Maar zover we weten beginnen ze vandaag om 9 uur met het opwarmen van d'r lichaam naar de 37 graden toe en halen ze haar morgen uit de kunstmatige coma.
Dus ik denk dat er morgen in de loop van de dag iets bekend word.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:46

Door mensen zoals jij leeft mijn vader nog!!! Goed gehandeld en inderdaad je instinct neemt het over totdat er iemand is die het van jou overneemt en dan is het even op...neem die tijd om er zelf van bij te komen want dit is niet niks!

Mijn vader was 51 toen hij in de auto bij het stoplicht de kant in gereden is en in elkaar gezakt is. Iemand die langsreed zag de auto en vond het raar....is gaan kijken en heeft 112 gebeld met de mededeling dat er een dood iemand langs de weg lag. Toch gaan reanimeren en een verpleegster die langsreed is gaan helpen. Mijn vader is nog veel en veel langer weggeweest dan je collega en is er best behoorlijk bovenop gekomen. Wel beschadiging uiteraard maar doordat het winter was en mijn vader in t ziekenhuis nog maar rond de 25 graden was, valt de beschadiging voor zo'n lange tijd weg mee. Hem hebben ze drie dagen in coma gehouden en toen hebben ze hem bij laten komen. Wil je meer info, doe ik dat liever per pm.

Maar nogmaals, supergoed gehandeld en ik hoop dat je het een plek kunt geven!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:55

Ik weet dat je niet om complimentjes aan het vissen bent, maar toch moet ik ook nog even zeggen dat ik het knap vind van je. Je weet immers nooit hoe je in zo´n situatie gaat reageren. Jij bent er natuurlijk wel voor getraind, maar dan nog... Je verwacht niet dat je dit op een collega moet gaan doen toch?

Maar instinctief super gehandeld! En dan voel je ook niets nee, je gaat gewoon door, maar emotioneel zuigt dit je wel even leeg. Ik kan me voorstellen dat je je voelt alsof je een marathon gelopen hebt...

Ik hoop dat het goed gaat komen met je collega, 49 is nog veel te jong om al te gaan. En ik hoop ook dat ze er geen blijvende schade aan overhoudt...

Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die hun beste beentje voor zetten voor een ander!!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:58

Jeetje heftig zeg Scheve mond

je hebt wel heel goed gehandeld en dat heeft haar leven misschien wel gered OK dan!

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:00

Esperanza schreef:
. Ik kan me voorstellen dat je je voelt alsof je een marathon gelopen hebt...

Zo voelde ik me precies, Ik zei:"Het lijk net ofdat ik een marathon heb gelopen".
Zo moe, leeg, ik had het idee dat mijn eigen hart 2x zo snel pompte voor mijn collega, wat ik ook nog erg heb, is dat ik contineu dat blauw/grauwe gezicht voor me zie. Ik heb vannacht ook maar een paar uurtjes geslapen. Het is een film die steeds weer opnieuw afspeelt, alleen is dit een hele slechte film, waar ik inzat en helemaal niet in mee wilde spelen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:04

Jeetje mina wat heftig! Elke jaar wanneer ik weer op herhaling mag en op de welbekende pop mag beademen en pompen besef ik me altijd eventjes dat ik hoop het nooit in het echt te hoeven doen....
Lijkt me vreselijk! Vermoeiend, slopend, emotioneel heftig en absolute complimenten richting jou en je collega! Snel gecheckt of het nodig was en direct gehandeld! Denk ook niet dat iedereen dat zou kunnen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:04

zo das niet niks! heel veel sterkte nog met het verwerken voor jezelf! natuurlijk ook voor je collega's en voor je colegaatje beterschap!

Schaam je vooral niet om hulp hierbij te vragen, een vriendin van me die in de geh. sector zat heeft iets soortgelijks meegemaakt, client stikte in iets, helaas is daar de reanimatie niet gelukt, zij is ook wel heel tijdje van slag geweest

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:14

och jeetje, ik weet hoe je je voelt hoor, alleen had ik dan met iemand te maken die liters bloed verloor.
Blijf praten, met iedereen die er maar begrip voor heeft, dat hielp mij ook... (Hoewel het in mijn geval een klein stukje risico van het vak is)

Hoe gaat het nu met je zelf?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:43

getsie dit is echt heftig ja. tegenwoordig is het reanimeren ook of je een marathon loopt.
Blijf er goed over praten met je collega's om dit te verwerken. Dit maakt een enorme inpact op je.
Sterkte ermee.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:35

wow heftig. hopen dat het goed komt met je collega

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:24

Jeetje, dat je het gedaan heb, is al geweldig goed van je, maar zie maar eens tot die stap te gaan, je raakt in paniek, en weet van de paniek niet wat je moet doen.

Ik herken namelijk de situatie. Onze overbuurman van mn oude werk, die was eigenaar van zijn winkel, en die had een hartaanval gekregen. En er werd geschreeuwd in het winkelcentrum: "HELP NU TOCH! WIE KAN ER REANIMEREN?" Ben gaan kijken, maar hij was zo paars, en zo naar gezicht, ogen die rolde, ik kon het niet. Was helemaal verstijfd. Onze buurman links heeft hem op zn hart lopen pompen, en de ambulance was er binnen 10 minuten.
Het 1e wat de buurman zei: "En wie is de volgende" Hij wou ook niet bedankt worden etc, is hij te nuchter voor. Op zo'n moment mooi.
Maar de overbuurman is ook kunstmatig in coma gehouden, en inmiddels is het al een half jaartje geleden alweer, en hij is er weer helemaal bovenop. Geen hersenbeschadigingen, niks.
Dus ook op geluk voor jou collega

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:18

Heel erg veel respect voor iemand zoals jij, ontzettend goed dat je zo kalm bent gebleven in zo'n stressvolle situatie. Sterkte met verwerken van deze gebeurtenis, ik hoop dat jouw collega er weer bovenop komt...

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 19:20

We kregen vanmiddag slecht nieuws, ze heeft een heel zwaar hartinfarct gehad...de kans dat haar hart nog zelf kan pompen is nihil. De cardioloog zag het somber in. Vanavond om 6 uur werd er weer gekeken naar de situatie, ik hou maar rekening met het ergste.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:22

Jeetje zeg Bloos!
Als in; de kans zit erin dat ze binnenkort eraan overlijd?
Of kunnen ze iets doen?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:23

Verdrietig
Iig heel veel sterkte gewenst...