Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Kit_for_ever schreef:Dan quote ik RK even. Spijker op zn kop imo. Voorbeeld: Jij kan súper sturen en hebt een diploma voor putjesschepper. Als je gaat solliciteren als bijv ruiter jonge paarden en jij rijd een aantal dieren voor en ze zien dat jij lekker kan sturen mag jij komen werken. Kom jij met je Deurne-diploma en je rijd voor en het blijkt dat je voor geen meter gevoel in je gat hebt hoef je écht niet te komen ondanks je diploma!
Leren rijden, contacten opdoen, jezelf leren kennen, vakkennis opdoen... Kan ook zonder Deurne!
)Ilzjuh schreef:runningkawa schreef:Als je 16 bent, gewoon een andere mbo gaan doen...heb je ook wat aan zoals ikke zegt als je 40 bent en versleten van het zware werk...
Zoals ik dus al zei, dit is gewoon de enige opleiding die bij mij past op het moment en waar ik aangenomen word. En ik geloof het allemaal best, maar dít wil ik. En dan kun je op je kop gaan staan om me te overtuigen, maar dat lukt je toch niet. En ik snap ook niet waarom sommige mensen daar zo hard hun best voor doen. Laat anderen toch lekker hun eigen leven leiden en hun eigen fouten maken.
En als ik BBL zou kunnen doen hier in de buurt, dan zou ik het ook wel gaan doen. Maar dat gaat dus niet. Ík ben trouwens ook niet degene die zei dat ik naar Deurne ging, want dat zou ik nooit van m'n leven doen (even tegen degene die mij gequote heeft).

runningkawa schreef:Waar zeg ik alleen maar?
Pipo schreef:RK, weleens de kwaliteit van de ORUN gezien trouwens? Daar springen de tranen je ook van in de ogen.
Rianneke schreef:voor fysio is een opleiding en daar moet je eerst de menselijke fysio voor gevolgt hebben![]()
voor hoefsmid is een speciale hoefsmidopleiding
en voor dierenarts moet je toch echt op een andere studie zijn![]()
als je deze beroepen voor ogen hebt heb je dus erg weinig aan je deurnepapiertje en kan je beter direct naar de opleiding toegaan die je echt nodig hebt!ztugwell schreef:Ik leer wel degelijk dingen op mijn opleiding die ik zelf niet zomaar zal leren .
EHBO bij paarden , binnenkant , buitenkant paard , voltige , met verschillende manieren longeren , manegetaal in het Engels , en uiteindelijk kan je je verder gaan verdiepen in iets wat je met de paarden wil doen .
als jij zelf leergierig bent dan kun je zulke dingen ook in de praktijk leren hoorik heb "vroegah""in de bieb ieder mogelijk paardenboek verslonden. nu haal ik veel van internet of uit paardenbladen en ik blijf bijleren. maar dat heeft ook iemand met paardenopleiding. ieder bedrijf is en werkt anders!
Ilzjuh schreef:Ik ben toch wel erg blij dat mijn moeder mij gewoon m'n gang laat gaan en me steunt met de keuze (paardenhouderij) die ik gemaakt heb. Aan de andere kant, als iets uit je hoofd te praten valt dan wil je het blijkbaar niet zó graag en waarschijnlijk vind je dan wel een andere opleiding die je heel leuk vindt.
ztugwell schreef:Ik leer wel degelijk dingen op mijn opleiding die ik zelf niet zomaar zal leren .
EHBO bij paarden , binnenkant , buitenkant paard , voltige , met verschillende manieren longeren , manegetaal in het Engels , en uiteindelijk kan je je verder gaan verdiepen in iets wat je met de paarden wil doen .
, dat is een kwestie van leergierig zijn en ogen en oren openhouden zodra er deskundige mensen aan het werk zijn.
) helpt een stuk. 

Ilzjuh schreef:Ik snap niet waarom iedereen in een topic dat altijd zegt. Als zij Deurne wil gaan doen, dan moet ze dat lekker zelf weten. Ik heb uiteindelijk nu ook gekozen voor paardenhouderij en niemand die mij daar nog uit kan praten hoor.Misschien kun je inderdaad beter een vak gaan leren, en ja het is zwaar werk, je kunt er zonder papiertje komen, het betaald niet altijd even goed, máár, het is voor de rest niet Bokt z'n pakkie-an. Ze moet het zélf weten, en als zij hier voor gekozen heeft, dan lijkt dat mij een weloverwogen beslissing (of niet, maar dan is het alsnog niet het probleem van Bokt
), het was bij mij in elk geval wel een weloverwogen beslissing.
Wat ik wel kan zeggen is dat je beter niet Deurne kan gaan doen maar iets anders. Naar wat ik van een aantal mensen heb gehoord met een bedrijf in de paarden is dat ze je tegenwoordig eerder uitlachen en afwijzen als je Deurne hebt gedaan, dan dat ze je nou aannemen. Maargoed, dat is ook weer zoiets wat je zelf moet weten.
[quote]
, ik heb een hoop van europa gezien, internationale wedstrijden gegroomd en een internationale kennissenkring aan over gehouden. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad en zou dit voor geen goud hebben willen missen. Dit kunnen de meeste niet zeggen die een "normale" mbo opleiding hebben gevolgd.
verder leren kan altijd nog!!!
de zoveelste alweer
.