Ik vind je dat je zelf moet kunnen beslissen als je niet meer wil!
Stel je krijgt een ongeluk of een spierziekte waardoor al je functies uitvallen je bent geheel verlamt en afhankelijk van anderen je kan niet meer praten en alleen nog met je ogen knipperen. Dat is geen leven. Dus ik zou dan ook graag geheutaniseerd worden hoor.
Valt me op als een dier iets heeft word er al snel gezegt ja we moeten in laten slapen want dit is geen leven. Maar als een mens kanker heeft of iets anders ernstigs dan hoor ik vaak ja maar dat kan je niet doen voor de nabestaanden e.d. Maar het is toch jouw leven. Moet jij dan in een bed wegrotten voor anderen?
Mijn vriend zegt ook als er mij iets gebeurt waardoor ik echt helemaal niks meer kan, bijvoorbeeld geheel verlamd, niet kunnen praten meer dan etc. dan hoef ik niet meer te leven, en als ik zelf dat dan niet meer aan kan geven doe jij het dan...
Naja zou dat andersom ook graag zo willen.
Kijk mensen die zwaar dpressief en suicidiaal zijn dan denk ik hmm die kunnen even niet nuchter en positief denken, laat ze eerst even bijkomen voordat je mensen die zo zijn zo'n keuze laat maken.