Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
en 1 september Gp-en!
ProudJustify schreef:Mijn broer en zijn (nu) vrouw hadden eerst ook een GP maar wilden uiteindelijk
toch trouwen. Dat GP moest dus eerst ontbonden worden bij de notaris voor
ze konden trouwen. Als je nu toch al weet dat je later wil trouwen zou ik daar wel
direct voor kiezen omdat het ontbinden van een GP wel extra kosten met zich meebrengt.
Mijn man en ik hadden toen we net samen waren een SC en dat hoef je dus niet te ontbinden
voor je gaat trouwen
Is via onze verzekeringsagent gelopen, weet
Heb dus geen idee van de kosten van een SC verder, maar leek mij
Wendy schreef:Reken maar dat een samenlevingscontract duur is. 500 euro of meer. Want ook een testament hoort erbij.
Het GP heeft ons inclusief alles 50 euro gekost
Maar idd dan is GP en eventueel ontbinden goedkoper.
Wendy schreef:Waarom maak je een sc op en geen testament? Imo is alleen een SC echt een wassen neus...
Trouwens, het kan sowieso lonen om te shoppen onder notarissen. De tarieven blijken nogal uiteen te lopen, merkten wij bij de aankoop van ons huis. Gelukkig hadden we van te voren een vaste prijs afgesproken bij de notaris, anders had hij ons haast het dubbele willen laten betalen.
Kostte 70 euro en meer zijn we ook niet meer kwijt! ProudJustify schreef:Ik weet dat wij het toen voornamelijk hebben
afgesloten omdat mijn toen vriend de flat op zijn naam had staan en als er met hem wat
zou gebeuren zou ik er niet kunnen blijven wonen en met een SC zou dat in ieder geval
geregeld zijn
wij zijn de belasting, mogen wij even vangen, u bent namelijk geen familie van elkaar. Ondanks testament.