afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:25

Allejandro schreef:
ben ik even blij dat ik het niet meer hoef te doen met routes rijden. als ik érgens slecht in ben Bloos

ben ook ontzettend blij dat ik dat niet meer gehad heb..
ik verdwaal nog bijna in mn eigen woonwijk, dus dat had ik gewoon niet gekund zonder tomtom Bloos

bij ons was t rond die wisseling zo dat je Of met tomtom ergens heen moest..
Of je moest uit je hoofd naar een van de 3 punten rijden
maar zonder tomtom had bij de examinators de voorkeur omdat je dan zelfstandig rijdt..(maw : ze keken een beetje neer op het rijden met tomtom)

oftewel ..blij dat ik dat allemaal niet meer gehad heb ^^

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:27

Ik heb ook 3 coördinatiepunten, en het kan zijn dat ik met het examen inderdaad naar 1 van die 3 moet rijden. Ik vind het juist superfijn! dat heb ik veel liever dan via aanwijzingen moeten rijden. Die 3 punten weet je ook al van tevoren hoor, dus in je rijles kun je daar zovaak naartoe rijden als je wil. Vreemd dat de instructeur van de TS zei dat dat niet nodig was.... Maar balen dat je gezakt bent zeg, ach gaan we samen nog een keer stressen voor het volgende examen Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:56

Het is toch zo dat je een paar centrale punten hebt die je moet weten?
Mijn vriend moest gister ook afrijden, maar die was binnen een half uurtje geslaagd..
alleen bij hem was het gewoon: hier links, hier rechts.. dat is wel wat makkelijker

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:41

Je hebt 3 methode's. 1 is die cordinatiepunten. 2 tom tom 3de is wat reJo aangeeft..
Moet volgende week ook afrijden, maar als ik het zo hoor zakken er toch best veel.. Nagelbijten / Gniffelen...

Als je fout rijd maakt het niet zo veel uit, daar zak je niet op. Ze kijken alleen hoe je het oplost, en als je de weg aan het zoeken bent als je dan nog op de overige verkeer let..
Laatst bijgewerkt door esperance op 14-05-08 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:43

Citaat:
op de snelweg met een scherpe bocht terug naar ze 3

Om mijn instructeur maar eens te citeren toen ik dat een keertje deed:
'WAT DOE JE?!'
'Nou, er staat: scherpe bocht!'
'Een scherpe bocht??? Op de SNELWEG?'

Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:50

Sheran: hier zijn genoeg scherpe bochten op de snelweg, nou ja, in de klaverblaadjes van de knooppunten, maar dat valt toch gewoon nog onder snelweg Lachen En daar zijn er een hoop van hier Lachen
En die moet je inderdaad in z'n 3 nemen. (Ik heb het ook verscheidene keren in z'n 4 geprobeerd, en dat werkt toch niet zo handig Koe )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:51

Shadow0 schreef:
Sheran: hier zijn genoeg scherpe bochten op de snelweg, nou ja, in de klaverblaadjes van de knooppunten, maar dat valt toch gewoon nog onder snelweg Lachen En daar zijn er een hoop van hier Lachen
En die moet je inderdaad in z'n 3 nemen. (Ik heb het ook verscheidene keren in z'n 4 geprobeerd, en dat werkt toch niet zo handig Koe )

ja, okee, als je dat nog snelweg noemt... mijn instructeur had het daar over een bocht midden op het 'rechte' stuk van de snelweg, dus niet bij een afslag ofzo Lachen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:54

Sheran schreef:
ja, okee, als je dat nog snelweg noemt...

Tsja, ik heb het niet verzonnen Knipoog Het is gewoon onderdeel van de snelweg Lachen

Citaat:
mijn instructeur had het daar over een bocht midden op het 'rechte' stuk van de snelweg, dus niet bij een afslag ofzo Lachen.

Daar ben ik idd nog nooit zulke scherpe bochten tegengekomen Lachen Maar ik weet niet precies waar de TS op doelde.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:00

Die valeriaanpillen, hoe lang van te voren moet je beginnen met slikken? Ik moet nl morgen voor de derde keer afrijden voor mn e-rijbewijs en de vorige keren heb ik het telkens verknald door mn zenuwen Verdrietig Dan gingen de bochtjes achteruit de hele ochtend goed en zodra het goed moet gaan, ging het hartstikke fout. Weet niet wat ik moet doen als het morgen weer mis gaat, heeft me nu al erg veel geld gekost.... en dat voor zo'n stom lettertje op je rijbewijs

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:02

Shadow0 schreef:
Sheran schreef:
ja, okee, als je dat nog snelweg noemt...

Tsja, ik heb het niet verzonnen Knipoog Het is gewoon onderdeel van de snelweg Lachen

Mijn instructeur had het dan over 'na de afslag'. Maar ik denk dat de TS inderdaad op jouw opvatting doelde Lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:24

enny schreef:
Die valeriaanpillen, hoe lang van te voren moet je beginnen met slikken? Ik moet nl morgen voor de derde keer afrijden voor mn e-rijbewijs en de vorige keren heb ik het telkens verknald door mn zenuwen Verdrietig Dan gingen de bochtjes achteruit de hele ochtend goed en zodra het goed moet gaan, ging het hartstikke fout. Weet niet wat ik moet doen als het morgen weer mis gaat, heeft me nu al erg veel geld gekost.... en dat voor zo'n stom lettertje op je rijbewijs

Kan je niet langs een apotheek of drogist? Vragen of ze je advies kunnen geven. Volgens mij kan je met valeriaan het beste een paar dagen van te voren beginnen.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:00

ja ik bedoelde als je dr af moet haha Tong uitsteken
daar neem je de bocht toch wel in zijn 3 haha
ik heb het 1x in zijn 4 gedaan en het leek alsof we in een achtbaan reden

ik vind die routes ook irritant
alsof ik alles weet waar k heen moet als k me rijbewijs heb
ik was idd aan het zoeken waardoor k die verhoogde zeebrapad (waarvan k dacht dat het een drempel was haha)
niet zag

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:35

Je zal straks als je je rijbewijs hebt inderdaad niet overal de weg weten, maar ik hoop toch dat je dan wel op het verkeer blijft letten en je aan de regels houdt als je de weg aan het zoeken bent.. Dus dat moet je op je examen ook goed doen Knipoog Maarja, op je examen met zenuwen is dat wel weer anders natuurlijk dan als je eenmaal je rijbewijs hebt. Ik vind het wel echt slecht van je instructeur als je nooit de coördinatie punten hebt geleerd, die moet je gewoon kunnen dromen denk ik.
En natuurlijk balen dat je gezakt bent Ach gut Volgende keer beter hè! Hopelijk ben je dan wat minder zenuwachtig, dan gaat alles veel beter.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:49

Hallooo

ik moet morgen afrijden!!! Om 10 voor 10 's ochtends!! Ben zo zenuwachtig!!!!!!!!!!!
Heb het topic even beetje door gelezen.. staan wel goede tips in.. Ga morgen ochtend ook zeker een banaan eten!
Het is trouwens de eerste keer dat ik afrijd en heb 28 lessen gehad... spannend Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:56

samflame schreef:
ja ik bedoelde als je dr af moet haha Tong uitsteken
daar neem je de bocht toch wel in zijn 3 haha
ik heb het 1x in zijn 4 gedaan en het leek alsof we in een achtbaan reden

ik vind die routes ook irritant
alsof ik alles weet waar k heen moet als k me rijbewijs heb
ik was idd aan het zoeken waardoor k die verhoogde zeebrapad (waarvan k dacht dat het een drempel was haha)
niet zag

Maar waar je heen moest rijden was toch een centraal punt? (lijkt mij)
de centrale punten moet je iig wel weten

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:03

klopt ik moet ook 3 centrale punten weten.. een rabobank, station en een groot hotel..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:02

nou kom op nog mensen met wat tips enzo Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:12

Ik reed ook twee keer om tien voor tien 's ochtends, lekkere tijd!
Naja, goed geconcentreren en altijd met je hoofd bij het verkeer zijn. Probeer vooruit te kijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Succes iig!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:12

gewoon ontspannen
bij mijn vriend ging zijn instructeur niet mee,
want die ging dan de hele tijd met die examinator smiespelen of overleggen Tong uitsteken dat werkt erg afleidend..
dus als je snel afgeleid bent zou ik gewoon vragen of hij thuis blijft Nagelbijten / Gniffelen
enne, als je groen hebt altijd kijken of er niemand door het rood rijd!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:16

Succes morgen!

Je hebt toch ook cluster opdrachten?
Bestaat uit maximaal 5 aanwijzingen. Je staat bijv stil in de auto. Examintor zegt: Eerste links, over de kruising rechtdoor, aan het eind van de weg rechts, na de bocht naar links en dan parkeren. Dit moet je onthouden Slapen en dan rijden en OPLETTEN Huilen
Ik vond dat echt een moeilijk onderdeel, gelukkig kreeg ik dat niet.
Moest gewoon beetje rijden en hij kletsde de hele tijd met mijn instructeur over zijn katten. Voelde me net een taxi, ik reed de examinator en instructeur rond en hun kletsden.

succes!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:20

Die cluster opdracht klinkt moeilijk. Vind het eigelijk wel gek dat je op verschilde manieren getoetst kan worden. Het een zal je beter liggen dan het ander.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:28

Ik moet de topografische dienst in Emmen weten, politiebureau Waandersveld en de Mac Donalds, die laatste ligt vlakbij mijn school en verder ben ik totaal niet bekend in Emmen maar ik moet wel zonder aanwijzingen naar deze punten rijden en de weg maar kennen. Zonder tomtom vind dit echt vrij belachelijk!

6 juni heb ik mijn TTT en datum examen krijg ik nog dit word weer veels te laat ben dan al inmiddels verhuisd naar paar 100 km verderop en moet enkel terug komen voor examen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:30

Ik vind dat ook wel een beetje een vreemde eis, zo'n clusteropdracht, omdat niet iedereen er even handig in is om dat meteen te onthouden. Maar ook omdat het helemaal niet erg is om er niet handig in te zijn, er zijn talloze manieren om problemen daarmee te voorkomen (bv de TomTom, de route stukje bij beetje verkennen, vooraf nauwkeurig de kaart en Google-maps en foto's bestuderen, je bijrijder nog een keer vragen waar je heenmoet etc.)

Maar goed, het hangt er ook een beetje vanaf hoe ze omgaan met vergissingen. Ik heb de eerste maanden in Utrecht voortdurend verkeerd gereden maar op zich hoeft dat geen probleem voor de verkeersveiligheid te zijn als je het maar gewoon rustig en verantwoord oplost. Ik was uiteindelijk wel flitsend in straatje keren Haha!
Als ze dat op die manier ook op het examen accepteren is het niet zo erg. Als je wordt afgerekend op dat je (zeker in de stress en zenuwen) die aanwijzingen niet onthoudt, zou dat wel jammer zijn.

Zelf routes rijden naar vaste punten vind ik trouwens wel een goed idee, omdat je dan echt vantevoren moet bedenken dat je bijvoorbeeld alvast de linkerbaan aanhoudt om verderop linksaf te kunnen. Dat is wel iets wat goed is om te leren en daar kun je je ook op voorbereiden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:56

Ik was bij het afrijden ook erg blij met de route die ik moest rijden, deze route was een van de beste die mij lag.
Clusterrijden is idd vrij lastig, maar het blijft een doel geen verplicht iets. Als je de weg kwijt raakt is dat niet erg, mits je alles veilig blijft doen. Lachen

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:46

Aaaah jammer dat je gezakt bent joh Boos!
wel vervelend vooral dat je die routes niet eens wist, maar goed oefenen in dat maandje voordat je were op moet.
Ben benieuwd of deniece het wel haald Lachen
Ik vond die routes opzicht wel fijn om te rijden, alleen ik kreeg net de route die ik maar 1x had geoefend maar ik wist het gelukkig nog wel Tong uitsteken

Ik had vorige week examen en ik mag morgen mijn mooie roze pas ophalen Haha!