Wie heeft het ultieme anti-duiven- of duivenverdelgmiddel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Re: Wie heeft het ultieme anti-duiven- of duivenverdelgmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:16

wendy_x schreef:
met rotte tomaten naar ze gooien? Huilen van het lachen

Ik denk dat dat een oplossing is op korte termijn, morgen zullen ze er weer zitten..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:17

Met een luchtbuks is denk ik de beste oplossing maar is dat niet verboden in Nederland?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:25

en wat dan nog? laat de boa's of de wouten dan maar zelf in die overlast gaan zitten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:17

Luchtbuks werkt prima tegen kraaien in onze tuin *LOL* Maar dat vind ik wel weer heel zielig eigenlijk.

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:21

Een pistool Bloos

hoe nutteloos zijn die beesten,
zitten nog onder de ziektes en bacterieen ook .
bah.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:27

Een kattepult met een knikker erin schiet hard hoor. Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 01:35

Wat een briljante oplossingen komen er voorbij zeg ROFL

( heb trouwens ondertussen wel iemand gevonden met een buks Haha! Clown )

En toen ik thuiskwam net, zat de duif weer heel triomfantelijk op mijn prikkel constructie te slapen Scheve mond Mijn geluk was dattie sliep, zachtjes de balkondeur open, stok v/d dweil gepakt en *pats* Dat had het duifje niet aan zien komen, hij was mooi raak ROFL

Maar goed, ga volgende week evengoed maar kippengaas halen om op de pijp te doen enzo. ( is idd een horizontale constructie, pijp loopt via de bovenkant van m'n balkon langs en de ruimte tussen pijp en 'plafond' is precies formaatje duif. )

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 02:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 02:06

WAt denk je van een paar strijkers afschieten? Het werkt wel... alleen je moet eerst de buren wel even vertellen wat je aan het doen bent, en waarom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 02:07

En anders...
Afbeelding

wie niet waagt, die niet wint!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 06:09

Plien91 schreef:
Luchtbuks werkt prima tegen kraaien in onze tuin *LOL* Maar dat vind ik wel weer heel zielig eigenlijk.

ook al zo'n rotzakken die zwarte rakkers. heb vorig jaar een boldraadrooster in de schoorsteen geklemd, nou ze blijven net zo lang aan het sjorren totdat dat ding er weer uit ligt hoor. en als ze je met een buks zien, zijn ze weg.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:23

Duiven zijn inderdaad bijzonder irritant. We hebben hier bij ons ook veel duiven (gelukkig kiezen ze voor de bomen bij de parkeerplaats en niet voor ons balkon...) en die poepen ook alles onder. Echt vies... De auto zit dus regelmatig helemaal onder de duivenpoep (echt slecht voor de lak...) en mijn vriend maakt hem dan ook erg vaak schoon. Wat dat betreft zijn ze echt een plaag. TS: succes met het kwijtraken van die irritante duiven... (al moet ik eerlijk bekennen als er eentje op mijn balkonrand vertoeft, 's ochtends, en gezellig even roekoet ik dat helemaal niet erg vind...aaaah, schattig... Ben een watje, das duidelijk... Bloos )

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:48

Ga naar de lokale chinees en leg je probleem uit! Duif is namelijk een gewild stukje vlees op het chinese menu.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:00

Bij mn vorige huis was het ook zo erg, daar liepen soms gewoon de duiven naar binnen Hamer

Ook werd het probleem erger omdat bepaalde mensen ipv brood weg te gooien, brood naar beneden gooide voor de duiven.
(daar kwamen ook meeuwen en ratten op af, gadverdamme)

Bij ons begon het met briefjes op hangen, (door woningbouw) dat er geen eten naar beneden gegooid mocht worden. Daarna werd een grote vangactie gestart en de duiven werden verkocht aan d eplaatselijke chinees

probleem was opgelost, dus ik zou blijven zeuren bij de woningbouw, bel telkens en vraag naar dezelfde net zolang tot ze gek worden!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:40

Ja dat is ook zo wat: mensen die het in hun hoofd halen om die beesten te gaan voeren. Lekker slim ja! Gestoord

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:51

het klinkt een beetje luguber en het stinkt de eerste tijd ook behoorlijk maar effectief is het wél; vang 1 duif, draai zijn nek om en hang hem op.
dit moet je dan wel doen op de plek waar de duiven beginnen; dus bovernaan de flat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:58

bordje op hangen verboden vooor duiven ?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:03

Anoniem schreef:
bordje op hangen verboden vooor duiven ?

HAHA, ach het is het proberen waard he Tong uitsteken

Hey, TS, laat je weten of het kippegaas heeft gewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:08

alls is het proberen waard. ben dan wel vegatarier maar van mij mogen duiven afgeschoten worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:38

frankiej schreef:
Plien91 schreef:

ook al zo'n rotzakken die zwarte rakkers. heb vorig jaar een boldraadrooster in de schoorsteen geklemd, nou ze blijven net zo lang aan het sjorren totdat dat ding er weer uit ligt hoor. en als ze je met een buks zien, zijn ze weg.

Als ik dit lees denk ik eerder dat het hier om kauwen gaat. Die leven veel vaker in de bebouwde kom of bij bebouwing, nestelen regelmatig in schoorstenen en kunnen inderdaad lang blijven proberen om zo'n boldraadrooster los te krijgen.
Kraaien heb ik dit eigenlijk nog nooit zien doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:46

Vroeger hebben wij ook een tijdje een (ongewenste) tamme duif in de tuin gehad, die op een middag aan was komen vliegen.
Toen mijn broer en ik hem probeerden te voeren met konijnenvoer at hij het zomaar uit onze hand.
Voor ons als kinderen heel leuk, maar hij ging daarna natuurlijk niet meer uit zichzelf weg. Bloos

Uiteindelijk hebben we hem gevangen met konijnenvoer onder een doos op een stokje, met een draadje naar ons achter de schuurdeur. We hebben hem toen naar een bos gebracht ongeveer 15 km bij ons vandaan.
Toen we thuiskwamen zat hij weer netjes op het schuurdak op ons te wachten Stoom uit je oren
Daarna is hij weggevlogen en gelukkig niet meer teruggekomen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:18

Ik heb net eens aan mijn overbuurman gevraagd, die heeft veel gereisd, en hij zegt dat ze in israel en egypte enzo, doorzichtige plastic zakken gevuld met water ophangen. Werkt ook tegen insecten.

Hier op mijn werk ligt er trouwens sinds vanmorgen een dode duif in de tuin Boos! mijn collega komt hem vanmiddag opruimen.

Daarna ga ik met gevulde plastic zakjes de tuin in, om die andere duif die er nog zit, weg te jagen. het is zo makkelijk en goedkoop dat het het proberen waard is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:52

XxSultanxX schreef:
haah ik moet heel erg om jou lachen Tong uitsteken
duiven krijg je niet zo snel weg hoor Knipoog wij hebben zelf ook sierduiven en die gaan ook voor niks en niemand aan de kant Tong uitsteken de kat ook niet .
wat je zou kunnen doen is ze vangen er ze ergens in een andere stad los laten Tong uitsteken jou probleem opgelost en die van andere mensen kan beginnen Clown

Maar duiven kennen de weg toch altijd terug, daarom zijn er van die postduiven Clown
Misschien kun je een havik lenen van iemand, kun je 'm een feestmaaltje geven Nagelbijten / Gniffelen

Even serieus: ik zou eigenlijk ook naar de luchtbuks grijpen als ik jou was... Al was het maar om ze af te schrikken Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:03

Jeetje, lastig probleem. Vergif zou ik niet doen, daar krijg je nare dingen van. Vergiftigde duiven zijn namelijk niet in 1 keer dood en blijven nog even 'droostrompelen'. Daarmee zijn ze een geode prooi voor honden en katten die verschrikkelijk ziek worden door het gif, zo niet overlijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:58

Wij hebben er op stal ook zo last van. En het ergste is, dat we tegenover stal een duiven vent hebben zitten, met sierduiven, maar die komen niet in de buurt.

Het zijn van die echte duiven, die zijn nog smeriger als ratten!