wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:03

Ben ook groot voorstander van het rookverbod. Als je wilt roken prima maar dan in je eigen ruimte, maar waarom moeten de mensen die het vies vinden daar onder lijden?

Veel rokers houden ook totaal geen rekening met de omgeving of een ander. Laatst in een restaurant staken 2 kerels doodleuk hun zware shaggies aan naast een stel met een paar weken oude baby! Dat stel moest dus verkassen om de baby uit de rook te houden. Vroeger op mijn werk rookte mijn collega ook gewoon in onze werkkamer ondanks dat ze wist hoe vies ik het vond. Twee zwangere nichtjes van me paffen ongegeneerd gewoon verder terwijl iedereen weet dat roken zeer slecht is voor een ongeboren kind.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:06

Ik kan niet wachten! Heerlijk!

skippy1 schreef:
TOP!!!!
Heerlijk, gewoon uit kunnen gaan zonder naar rook te stinken! Gewone lucht kunnen inademen, geen benauwdheid, rauwe keel en prikkende ogen meer! Ben er echt blij mee!

Helemaal mee eens, je kunt je broek nog eens een keer aan nadat je ergens gegeten hebt.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:09

Ook al gaan ze niet doorvoeren op Aruba. Toch is het een goed idee geen stank meer, niet meer meeroken als ik ( een keer per jaar) uitga. Die vieze geur die na twee dagen nog in mijn haar zit. Droge keel.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:17

imd schreef:
Ik kan niet wachten! Heerlijk!

skippy1 schreef:
TOP!!!!
Heerlijk, gewoon uit kunnen gaan zonder naar rook te stinken! Gewone lucht kunnen inademen, geen benauwdheid, rauwe keel en prikkende ogen meer! Ben er echt blij mee!

Helemaal mee eens, je kunt je broek nog eens een keer aan nadat je ergens gegeten hebt.

hier ben ik het ook mee eens! De rokers zouden eens moeten kunnen ruiken hoe smerig je kleren (en jijzelf ook) ruiken als je thuis komt na zo'n rokersholbezoek

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:25

frankiej schreef:
hier ben ik het ook mee eens! De rokers zouden eens moeten kunnen ruiken hoe smerig je kleren (en jijzelf ook) ruiken als je thuis komt na zo'n rokersholbezoek

Inderdaad, ik ben zelf ook jarenlang fanatiek roker geweest, maar ben nu zo'n zeikerd die gestopt is Haha!. Toen ik zelf nog rookte, rook ik niet hoe erg mijn kleren en ikzelf stonken naar de rook. Totdat ik stopte, in een 'rookhol' had gezeten en daarna thuis mijn jas aan de kapstok wilde hangen. Nou die heeft dus niet aan de kapstok, maar 2 dagen op buiten op het balkon gehangen om de vieze lucht eruit te krijgen. Ik heb dus ook geen problemen met het rookverbod Lachen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:27

Ben juist blij dat die regel eerdaags eindelijk ingaat. Haha!
Eindelijk rookvrij eten en stappen enzovoort. Heerlijk!!! Go jij! Go jij!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:36

_sjors_ schreef:
frankiej schreef:

Inderdaad, ik ben zelf ook jarenlang fanatiek roker geweest, maar ben nu zo'n zeikerd die gestopt is Haha!. Toen ik zelf nog rookte, rook ik niet hoe erg mijn kleren en ikzelf stonken naar de rook. Totdat ik stopte, in een 'rookhol' had gezeten en daarna thuis mijn jas aan de kapstok wilde hangen. Nou die heeft dus niet aan de kapstok, maar 2 dagen op buiten op het balkon gehangen om de vieze lucht eruit te krijgen. Ik heb dus ook geen problemen met het rookverbod Lachen.

kijk eindelijk eens een duidelijk praktijkvoorbeeld van iemand die beide kanten kent.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:44

Vind een rookverbod op openbare plekken prima, maar een rookverbod in de kroeg en discotheek vind ik echt van de zotten. Van mij mogen ze alcohol dan ook gaan verbieden, heb ik meer last van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:45

helemaal super, hoog tijd.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:47

gewoon GEWELDIG!! ik kan absoluut niet tegen rook en 5 minuten in een rokerige ruimte is voor mij genoeg om hoofdpijn te krijgen en benauwd te worden roken bederft de smaak van je eten en je stinkt er enorm naar. als ergens veel wordt gerookt vindt ik het al niet leuk meer. ga gewoon even buiten roken! dan hoeft niet iedereen mee te roken die er toch echt voor heeft gekozen om zelf niet te roken.die keuze is vast niet voor niks.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:08

Perfect!
Roken zou gewoon verboden moeten worden, die vieze troep.
Als ik op het station sta/zit komt vaak iemand naast me zitten en roken .. nou denk ik dan lekker hoor, kun je ook best ergens waar niemand er last van heeft ..

En verder is rook reuken onder 't eten gewoon hartstikke goor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:12

Zat van de week te lunchen met vriend en dochtertje en er zaten allemaal van die zakenmannetjes te paffen om ons heen. Zo irritant, zo asociaal. Zit je daar met je 3-jarige dochter in die blauwe gore stinkrook. Boos!
Ben blij dat het straks verboden is. Wordt inderdaad hoog tijd!!! Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:13

Veel dingen hebben gewoon puur met fatsoen te maken van de persoon zelf en niets met het roken an sich, neem het roken op het station of het roken in de nabijheid van kinderen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:15

dat geldt IMO voor roken in de omgeving van andere mensen, die daar niet op gesteld zijn. En niet alleen voor kinderen of op een station. Ik vind het gewoon goor, begin ervan te hoesten en alles stinkt.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:20

Ik vind het in restaurants enzo wel normaal dat je daar niet mag roken. Ik kan het me heel goed voorstellen als andere zitten te eten en ik steek een peuk om dat dat niet lekker is! En hoelang zit je in een restaurant meestal anderhalf uur, dus dan kan je heus wel zonder sigaret! Maar ik kroegen en discotheken vind ik wel een beetje jammer, vind t altijd wel lekker een peukkie tijdens het stappen! maar ja het is niet anders en zal het heus wel overleven Tong uitsteken

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:28

Lielle schreef:
dat geldt IMO voor roken in de omgeving van andere mensen, die daar niet op gesteld zijn. En niet alleen voor kinderen of op een station. Ik vind het gewoon goor, begin ervan te hoesten en alles stinkt.

Dat van het station was even een voorbeeldje.
Ook als er iemand naast je komt zitten die net gertookt heeft gadver.

Naja roken is en blijft vies hoe je het ook went of keert

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:29

Lielle schreef:
dat geldt IMO voor roken in de omgeving van andere mensen, die daar niet op gesteld zijn.

Sja, roken is nog steeds geen garantie op helderzien, dus misschien moeten die mensen dan maar een bordje dragen waarop staat 'ik stel het niet op prijs als er in mijn omgeving wordt gerookt'.

Wat een onzin zeg, dan kunnen ze alles wel verbieden. Ik kan het ook niet op prijs stellen als ik in de lift sta en iemand laat een scheet op sloffen. En zo kan ik nog meer dingen bedenken die ik niet op prijs stel.

Mensen worden steeds minder verdraagzaam naar elkaar zeg, jemig. Kwestie van leven en laten leven denk ik dan maar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:30

xXVeronaXx schreef:
Lielle schreef:

Dus je mag ook al niet een sigaret roken als je nog thuis bent, net voordat je de trein gaat pakken? Clown
Ik vind het bijvoorbeeld heel smerig als iemand een boterham met pindakaas eet bij mij in de buurt.

En roken IS niet vies, jij VINDT roken vies. Dat is wat héél anders Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:05

ik vind het super!! in engeland is het al zo, echt veel beter! En toen rookte ik nog. Ik vond het veel beter om uit te gaan terwijl ik wel rookte. Het gaat prima hoor, mensen roken gewoon buiten.

ps. ROKEN IS WEL VIES. Neem aan dat jouw eerste sigaret oo zo lekker smaakte, give me a break!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:07

Whoohoooo, tóp! Haha! Echt, helemaal geweldig! Inderdaad dezelfde broek twee keer aankunnen, na een avondje stappen, zonder dat je gewoon overdag iemand vergast met je gore stinkbroek.

Nee, af en toe zelf een peukie roken vind ik best lekker, maar doe het sowieso al nooit binnen, en alleen als ik weet dat niemand er problemen mee heeft. En zo hoort het ook Haha!

Ik kan er alleen maar heel blij van worden!

Dat de horeca verlies gaat draaien slaat nergens op. Ik denk dat er nog niet eens 1% is die niet meer wil stappen omdat er een rookverbod is. Dat wordt gewoon massaal buiten staan, of je behoefte naar een sigaretje een paar uurtjes ophouden. Niks mis mee. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 07:37

xXVeronaXx schreef:
Lielle schreef:

je begrijpt me verkeerd, ik ben het helemaal met je eens.

Quellian, ik vind jouw uitgangspunt verkeerd. IMO ga je er als roker vanuit dat je niet rookt in gezelschap tenzij iemand daar geen problemen mee heeft. Scheten is onbeleefd en roken zonder dat je dat even vraagt ook. Maar roken bezorgt gewoon overlast, of je dat nu leuk vindt of niet.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:12

Ik heb een beetje het idee dat de rokers hier (voor het gemak) even achterwege laten dat roken schadelijk is, ook voor de meerokers?
Kijk een scheet naast iemand laten is natuurlijk behoorlijk onbeschoft, maar verder onschadelijk.
Met roken in iemands buurt beschadig je ook zíjn luchtwegen.

Kijk wat jij je eigen lichaam aandoet, prima, maar ik kan er niet bij dat rokers in hun egoisme de niet-rokers meetrekken.

Verder wil ik nog maar zien of de omzet van de horeca er zo op achteruit gaat.
Ik geloof er niets van dat (een groot deel van de) rokers ineens niet meer uit zullen gaan.
Bij mij op het werk in het restaurant mag al sinds vorig jaar niet gerookt worden, en we draaien als een tierelier Lachen
En ik kan mijn kleren meerdere dagen aan!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:14

eefangel: nee, en sterker nog; ík zal meer zin hebben om een avondje op stap te gaan als ik niet de hele tijd in andermans rookwalmen hoef te staan. En denk dat ik daarin ook niet de enige ben..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:16

Idd, ik ga daar zeker in mee Lachen
Laatst bijgewerkt door Polaris op 20-04-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:17

Quellian schreef:
Lielle schreef:
dat geldt IMO voor roken in de omgeving van andere mensen, die daar niet op gesteld zijn.

Sja, roken is nog steeds geen garantie op helderzien, dus misschien moeten die mensen dan maar een bordje dragen waarop staat 'ik stel het niet op prijs als er in mijn omgeving wordt gerookt'.

Wat een onzin zeg, dan kunnen ze alles wel verbieden. Ik kan het ook niet op prijs stellen als ik in de lift sta en iemand laat een scheet op sloffen. En zo kan ik nog meer dingen bedenken die ik niet op prijs stel.

Mensen worden steeds minder verdraagzaam naar elkaar zeg, jemig. Kwestie van leven en laten leven denk ik dan maar.

als het dan een kwestie van leven en laten leven is dan mogen de rokers er wel eens rekening mee houden dat ze niet de lucht van de niet-rokers verpesten.
moeten jullie buiten maar een sigaretje opsteken en daar verder paffen maar niet ergens binnen waar mensen aan het eten zijn. Vork