Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:35

Nikka dat gevoel ken ik ook wel hoor, 5jr terug is ook mijn moeder overleden dus op m'n 40e had ik ook geen ouders meer.
Ik heb dat gevoel eigenlijk al gehad na het overlijden van mijn vader omdat de verstandhouding tussen m'n moeder en mij helaas nooit echt top geweest is. Ik heb ook geen broers en/of zussen dus kon daar ook nooit op terugvallen wanneer het tussen m'n moeder en mij weer eens botste.

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:09

ik zit heel erg met me zoonhij heeft zijn vader ook pas net verloren en hij zal het er ook , nu en zeker ook straks wel een heel gemis hebben ook omdat hij zijn vader niet echt zou leren kennen.
mijn vriend / zijn vader is op 39 jarige leeftijd gestorven aan een hartaanval/hartstilstand sowieso voor mijn ogen en ik weet niet precies hoeveel me zoon er van heeft gezien.
mijn zoon is 3jaar en zal dus waarschijnlijk ook vanzich zelf wienig herinneren van zijn vader.
En ik herken julli everhaln heel erg zeker als ik er bij na denk dat onze zoon het ook zal mee maken waarschijnlijk.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:37

Ik ben mijn vader ook verloren op 7 jarige leeftijd door een ongeluk. (Ben nu zelf 15 jaar) Hij was toen zelf 42. Toen kon je het je nog niet echt realiseren, maar nu mis ik mijn vader maar ook een vaderfiguur in mijn leven. Nu 7 jaar verder heeft mijn moeder een burn-out (al bijna een half jaar), dit komt doordat ze 7 jaar lang de zorg van 3 kinderen op zich heeft genomen en er alles voor gedaan heeft en in de tussentijd zijn mijn opa, oma, andere opa, tante en kennis overleden.. en dan merk je pas hoe erg het is om iemand voorgoed kwijt te zijn..
Mijn vader is een maand voor de verjaardagen van mijn broer en zus overleden.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:40

Heel veel sterkte! Mijn vader is aan kanker overleden toen ik 9 was, ik heb nooit echt laten merken dat ik het erg vond. En ben nu 15 en mis mijn vader ook steeds meer elke dag! Dus ik ken het gevoel wel

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:44

16 dagen na het overlijden van mijn moeder werd mijn zusje 16, rare verjaardag was dat

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:07

Nikka schreef:
natje93 schreef:
en dat is dan nog wel het ergste... alle 2 je ouders verliezen ...
hoe oud was je toen? dat lijkt me erg moeilijk...
hoe oud ben je eigenlijk nu? hoeveel jaar geleden is dat dan?? (niet nieuwschierig hoor Tong uitsteken )
zoals ik dit lees denk ik dat ik (en vele andere) veel geluk hebben dat we nog 1 ouder hebben..
sterkte..

Ik ben al wat ouder dan de gemiddelde bokker hoor. Ik was 36 jaar toen ik ze allebei kwijt was, ik ben nu 38. Mijn vader is 1 1/2 jaar geleden gestorven, mijn moeder het jaar ervoor. Mijn moeder was ook pas 63 jaar.Van al mijn vrienden en vriendinnen heb ik niemand die beide ouders kwijt is. Ik herken overigens wel het gevoel van jaloers zijn op mensen, die nog 1 of meerdere ouders hebben. Niet dat ik ze het misgun, het is meer dat ik ze zo graag nog zou willen hebben. Ik kan ook zo verbaasd zijn als mensen boven de 50 nog ouders hebben Clown Ik woonde dicht bij mijn ouders in de buurt en ging vaak langs of belde bijna dagelijks. Ik vind het echt een enorm gemis.

dan heb je misschien 1 klein gelukje gehad... je was al ouder en woonde al op je zelf Knipoog
Daarom is het verdried en gemis natuurlijk niet minder Knipoog

ik lees net dat er toch veel bokker toch hun ouders nog maar kort geleden overleden zijn... voor hun (maar natuurlijk ook voor de andere Knipoog ) veel sterkte de komende tijd....
Ik heb het al veel meer verwerkt en weet niet veel beter dan dat ik alleen met mijn moeder (en mijn broertje.....) samen woon en samen leef Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:25

Ik schrik bij dit soort topic altijd hoeveel mensen op jonge leeftijd al 1 (of zelfs 2) van hun ouders kwijt zijn geraakt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:36

Annerieke_ schreef:
16 dagen na het overlijden van mijn moeder werd mijn zusje 16, rare verjaardag was dat

Dat geloof ik! Bizar is dat he...
Mijn vader is 22 december gecremeerd. De volgende dag hebben we de kerstboom nog opgezet. Dat voelde zo, het kon gewoon... En papa had het ook zo gewild. Kerstmis is iets fijns, iets warms. Hebben we toen op onze manier een mooie tijd van gemaakt, net zoals oud&nieuw. Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:07

Ben ook mijn vader verloren, aan kanker.
vanaf ik 6 was kreeg hij het, toen ik 10 was is hij overleden..
Kmis hem vreselijk, het is wel een leeggevoel (het geen vader meer hebben)
ik heb wel een stiefvader, maar toch het is wel anders Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:21

Ik ben m'n moeder een maand geleden verloren,
aan de ziekte van Kanker. Verdrietig
Ben nu dus 19..

Heb net wel een stel gelezen, maar toen kreeg ik wel tranen in m'n ogen..
En dacht weer eventjes aan m'n moeder die k erg mis!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:54

mijn moeder is ruim een maand geleden op 11 maart overleden aan longkanker.
Vorig jaar zomer werd ze onderzocht vanwege pijnklachten, en nu is ze er gewoon niet meer.....
Voor mij is het nog steeds alsof ik in een boze droom leef, ik bel ook weleens naar haar mobiel, dan hoor ik haar stem via de voicemail.
Ik hoop nog steeds dat ze zelf opneemt denk ik.
Mijn moeder mocht helaas maar 54 worden, maar heeft in haar leven drie levens geleefd.
Ik mis haar verschrikkelijk.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:41

mijn vader is nu 1,5 jaar geleden onverwachts overleden aan een gesprongen aorta in zijn buik, af en toe als ik in het dorp rij betrap ik mezelf erop dat ik hem zoek om even te toeteren en te zwaaien en een lach terugkrijg.
Ik vind het hartverscheurend wat ik hier lees, dikke *knuf*

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:08

Ik was 6 toen mijn vader gestorven was.
En het was nog mijn schuld ook.
En toen ik nog iets jonger was (maar soms nu ook nog) schelde ze mij dan uit als moordenaares.
Geloof me , het was echt niet expres...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:10

Hoezo kan het je schuld zijn?
Het kan toch nooit de schuld zijn van een 6 jarig kind Ach gut

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:21

runningkawa schreef:
Hoezo kan het je schuld zijn?
Het kan toch nooit de schuld zijn van een 6 jarig kind Ach gut

Wel ik was 6 toen ik eens alleen met mijn vader thuis was.
Mijn Moeder ging uit met een paar vriendinnen.
Mijn vader had chronische pijn & epilepsy enzo en had daar ook medicijnen voor.
Enig probleem, er waren 2 medicijnen die echt wel in juiste combinatie moesten zijn ten opzichten van elkaar, of anders kon het voor hem fataal (dat was een medicatie voor zijn hart en dan nog 1 tege de pijn).

Toen hij dan die avond een pijnaanval kreeg, geen normaal maar echt een hevige, vroeg hij aan mij om zijn medicijnen te halen.
Ik wist de combinaties wel ongeveer, maar omdat deze aanval zo hevig was, heb ik gewoon maar wat tabletten opgelost in water en gewoon wat pillen genomen en aan hem gegeven, hij controleerde het toch niet en nam het meteen in, het probleem was dat de combinatie verkeerd was... dus met het gevolg dat hij stierf...

En sommige mensen willen dus niet geloven dat dat allemaal per ongeluk was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:25

Wat erg
Maar niemand kan dit van een 6 jarig kind verlangen dat die dat allemaal maar weet en goed doet Lachen
Dus niet jezelf de schuld geven hoor Ach gut

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:29

Ik verwijt het me niet meer.
Soms denk ik zelfs dat het goed is dat ik dat deed.
Mijn vader had continu pijn, hij kon er vaak niet van slapen enzo.
Dus als ik er nu over nadenk denk ik echt wel dat het de beste oplossing was.
(Nu niet denke dat het wel opzettelijk was, ik ben pas 10 jaar later zo beginnen denken.)

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:33

@Lacrymosa.. wat een naar verhaal. Maar een 6jarig kind kan nooit als verantwoordelijke gezien worden voor de dood van haar vader. Maar je familie noemt je toch nooit moordenares, of wel..?

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:36

Mijn moeder wel heel even.
Ik begrijp haar nu wel eigelijk.
Volgens mij moest het wel een zware shok geweest zijn voor haar als je weet dat je man dood is door je dochter van 6.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:08

Je hebt als 6 jarige gedaan wat je kon doen! Je wilde hem helpen. Een kind van 6 kan dat niet overzien. Jammer dat hij zelf geen noodsetje ergens had neergelegd. Als dit vaker voorkwam dan hadden je ouders de medicijnen in de goede combinatie op een vaste plek klaar kunnen leggen voor noodgevallen. Jou valt niets te verwijten, gelukkig zie je dat nu in!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:09

Lacrymosa schreef:
Mijn moeder wel heel even.
Ik begrijp haar nu wel eigelijk.
Volgens mij moest het wel een zware shok geweest zijn voor haar als je weet dat je man dood is door je dochter van 6.

wat erg dat jij met die gevoelens heb moeten leven en zo te lezen nog steeds, jou valt helemaal niets te verwijten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:16

ik mis mijn vader ook heel erg hij is in 2001 plotseling overleden aan een herseninfarct 2 maand ervoor had hij nog een hartinfarct gehad, hij is een maand nadat hij 46 werdt overleden.ik was toen 16.. mis hem heel erg
een dag nadat mijn vader is overleden is ook mijn oma plotselingoverleden en mijn andere oma en opa kort erna..

Mis mijn vader heel erg was een lieve rustige man en altijd vol grapjes je kon hem nooit boos krijgen of zien..hij was erg geliefd ik had nog zoveel samen met hem willen doen..

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:42

Tjee wat zijn er veel mensen die hun ouder(s) al op jonge leeftijd hebben verloren Ach gut Huilen ik was zelf 28 toen mijn moeder plotseling overleed aan een hartstilstand, ze was pas 50 jaar en viel van haar fiets. en dát vind ik eigenlijk nog het ergste, dat er niemand bij haar was op dat moment. ik mis haar ook nog iedere dag en als de telefoon gaat denk ik soms nog dat zij het is(stom is dat). ik vind het ook heel jammer dat ze de dingen van mijn kinderen niet meer mee kan maken, maar ergens weet ik dat ze altijd bij me/ons is en dat geeft ook troost.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:13

dat denk ik ook echt,.. dat ze ons kunnen zien,.. dat hoop ik in ieder geval wel,..
dat met die telefoon heb ik ook heel lang gehad,.. dan wilde ik wat koken en wist ik het even niet en dan wilde ik bellen,.. of ik zag hem lopen (dacht ik) of als ik zijn parfum ruik bij een ander,.. of een liedje hoor van de begrafenis,.. brrr kippevel,..

en pas op de begrafenis van mn oma,.. dan komt alles boven,.. ik wilde graag een gedicht voorlezen (had ik ook bij mn vader gedaan) maar wat viel dat tegen in zo'n volle zaal,.. maar toch,.. ben blij dat ik het gedaan heb (ondanks de tranen er tussendoor)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:26

Wat erg hier allemaal zeg. Sterkte allemaal Lachen Mijn beste vriendins moeder is 13 december overleden. Zelfs ik mis haar iedere dag heel erg. en ze was niet eens mijn moeder.

Tijd heelt alle wonden,
Maar littekens vergaan niet

Wherever I am you'll be more than just a memory*