En dan eindelijk gaat ie erin......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: En dan eindelijk gaat ie erin......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:06

ik ken het probleem. ik ben ook als de dood voor de tandats en was ook al heel lang niet geweest. maar bij mij viel heg gelukkig mee. alleen een wortelkanaalbehandeling( waar hij overigens 5 keer over gedaan heeft om me niet af te schikken). ik heb me nu voogenomen om standaard 2x per jaar te gaan. dan ben ik er iig op tijd bij als er iets mocht zijn. ik vind het goed dat je bent gegaan. Ach gut

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:10

Knap dat je de stap durft te zetten Lachen

Ikzelf ben niet bang voor de tandart ect, maar ik heb scheve onder tanden. Ik ben nu 16, maar ik zou geen beugel durven. Staat zo stom Scheve mond

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:10

ah oh... verstandkiezen trekken brrrrr.

Die beugel is daarbij vergeleken een peuleschil joh!
Alleen de eerste dagen zijn je tanden erg gevoelig en is t vla eten.
Maar dat is niets vergeleken boren, gaatjes, verstandskiezen trekken.

Ben zelf ook ooit de sjaak met verstandskiezen trekken,.. hoop dat het nog heeeeeeel lang op zich wacht!

Daarintegen vond ik het bij de ortho altijd gezellig en totaal niet eng.
(en ben zelf ook een tandarts angsthaas)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:12

Citaat:
Ikzelf ben niet bang voor de tandart ect, maar ik heb scheve onder tanden. Ik ben nu 16, maar ik zou geen beugel durven. Staat zo stom

Jammer dat je er zo over denkt.. scheve tanden zijn denk ik stommer dan even met een beugel lopen en daarna voor altijd mooie tanden te hebben! Als ik ook niet zo bang was had ik al 10 jaar geleden een beugel gehad.

Ik denk dat het ook wel met je leeftijd te maken heeft, 16 jaar.. als je wat ouder bent zul je het misschien minder stom vinden Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:15

CtjeLief schreef:
Citaat:
Ikzelf ben niet bang voor de tandart ect, maar ik heb scheve onder tanden. Ik ben nu 16, maar ik zou geen beugel durven. Staat zo stom

Jammer dat je er zo over denkt.. scheve tanden zijn denk ik stommer dan even met een beugel lopen en daarna voor altijd mooie tanden te hebben! Als ik ook niet zo bang was had ik al 10 jaar geleden een beugel gehad.

Ik denk dat het ook wel met je leeftijd te maken heeft, 16 jaar.. als je wat ouder bent zul je het misschien minder stom vinden Knipoog

Ik weet dat het stom is Bloos Maar je er naar toe zetten is best moeilijk. Maar ik moet toch binnenkort naar de tandarts, dus ik vraag er wel naar Nagelbijten / Gniffelen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:18

ja joh.. gewoon even doorzetten en misschien moet je helemaal niet zo lang.. mijn tanden staan echt behoorlijk scheef met een aardige overbeet, en ik moet zelfs maar 1,5 jaar. En tegenwoordig kun je dus een witte beugel nemen of zelfs een achter je tanden.. Het resultaat is wel voor de rest van je leven. Wees niet zo 'dom' als ik door zo lang te wachten.. Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:19

CtjeLief schreef:
ja joh.. gewoon even doorzetten en misschien moet je helemaal niet zo lang.. mijn tanden staan echt behoorlijk scheef met een aardige overbeet, en ik moet zelfs maar 1,5 jaar. En tegenwoordig kun je dus een witte beugel nemen of zelfs een achter je tanden.. Het resultaat is wel voor de rest van je leven. Wees niet zo 'dom' als ik door zo lang te wachten.. Knipoog

Hahahaha dat is altijd snel gezegt he.
Het vervelende is dat men dondersgoed weet waar je mee bezig bent, maar de stap zetten..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:25

Ja daar heb je helemaal gelijk in. bij mij heeft die stap 10 jaar geduurd.. En dat waren voor mij 10 lange onzekere jaren.. Dus hopelijk kiest zij ervoor sneller die stap te nemen! Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:29

heey Haha!
wat knap dat je toch al die stappen hebt durven zetten Knipoog
Ik kan meepraten, ik heb mijn beugel sinds maart 2006.. en geloof me.. als je bij een goede ortho in handen bent, is er niks aan de hand Knipoog
in het begin worden je slotjes erin gezet.. (bij mij deed het pijn door de beugel waar die vrouw op leunde Vork ) en dat doet echt geen pijn!! Het kietelt Tong uitsteken
En 10 juni mag mijn beugel er weer uit Haha! Haha! ik ben wel blij, want ik ben benieuwd hoe het er uitziet. Ik heb me nooit aan mijn beugel gestoord. Alleen de eerste paar dagen als ik er een nieuwe/dikkere draad in kreeg. Dat doet wel even heftige auw.. Bloos

in ieder geval veel succes Knipoog het komt wel goed Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:31

Yinka schreef:

Ikzelf ben niet bang voor de tandart ect, maar ik heb scheve onder tanden. Ik ben nu 16, maar ik zou geen beugel durven. Staat zo stom Scheve mond

ik vind het eigenlijk behoorlijk stom dat je dit gezegd hebt, want je spreekt mensen er gelijk mee aan die een beugel hebben.. Sigaar

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:20

Ja inderdaad... Ik vind het helemaal niet stom staan!
En als je nog geen 18 bent wordt alles vergoed geloof ik. Als ik jou was zou ik er toch over nadenken want later krijg je spijt, het gaat alleen maar 'stommer' staan, je tanden, naarmate je ouder wordt, want als het al niet goed staat dan gaan ze vanzelf 'wandelen'.

Ik vind het tandenpoetsen zonder beugel nu weer raaaaaar.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:34

ja want als je volwassen bent is het prijskaartje ook ietsje duurder pff.. ik krijg maar 1500 euro vergoed, en het totale kostenplaatje zal rond de 2500 euro liggen.. maar ja, het is het natuurlijk wel waard!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:39

Hey Cynthia, goed van je dat je toch de stoute schoenen hebt aangetrokken om een bezoekje te brengen aan de tandarts.
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden, helaas! Maar uiteindelijk kijk je in de spiegel en heb je straks een prachtig gebit.

Ik ben zelf net zo'n angsthaas voor de tandarts. Gezien ik 10jr geleden een ongelukje heb gehad en daarbij mijn voortanden ben verloren ben ik nu in behandeling voor een brug. Ik loop nu met een noodbrug, maar het resultaat is voor mij nu al goed.
Ik moest mijn voortanden laten trekken, en ben daar 10jr lang als de dood voor geweest.

Dus kom op, nog ff doorzetten en strakjes lekker Haha! Haha! Haha! Haha! glimlachen!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:40

TiaraBungy schreef:
Yinka schreef:

ik vind het eigenlijk behoorlijk stom dat je dit gezegd hebt, want je spreekt mensen er gelijk mee aan die een beugel hebben.. Sigaar

Ik mag het toch niet leuk vinden staan? Het is echt niet zo dat ik nu tegen mensen gaat zeggen dat het stom staat. Als iemand zegt dat hij een bril niet leuk vindt staan, dan voel ik me niet meteen aangesproken hoor.

Maar on-topic Lachen CtjeLief, kan je iets meer vertellen of zo'n witte beugel of zo'n beugel achter je tanden?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:51

witte beugel: zie plaatje vorige pagina, en als je ff googled vind je zoveel info! en een slotjesbeugel achter je tanden heet een linguale beugel, die kon ik ook nemen, maar hangen nogal wat nadelen aan. Het wordt nog vrij weinig uitgevoerd in NL, het is prijzig (is moeilijker te plaatsen voor ene ortho ook) moeilijker schoon te houden, en het praat een stuk moeilijker.. Ik zou als ik jou was voor een witte beugel gaan, is het zelfde als die zilveren alleen dan met witte brackets! Alleen als je rookt veel koffie/thee dirnkt bijv, zal ie wel sneller wat geler worden..

JMC thanks! Jeetje jij ook al tanden-ellende.. waarom zijn die dingen niet gewoon perfect waarbij nooit behandelingen nodig zijn he? haha
Thanx voor je oppepper! <Ik begin er nu echt naar uit te kijken! Iedereen is zo positief..

Heb besloten dat iedereen me ook 1 week mag uitmaken voor beugelbekkie en daarna moet het klaar zijn hahaha

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:56

CtjeLief schreef:
Heb besloten dat iedereen me ook 1 week mag uitmaken voor beugelbekkie en daarna moet het klaar zijn hahaha

Je loopt maar 'ff' met zo'n ding in joh Knipoog !!
Je hebt nog een heel leven voor je MET een stralend gebit Haha!, zo dacht ik er altijd over.

(Moet volgende maand naar de tandarts. Krijg wortelkanaalbehandeling incl.bleken van het gehele gebit. Daarna gips happen voor m'n porseleinen brug.....(brrrrrrr)..

Maar je krijgt dus zo'n witte beugel? Heb hem ook gehad. Sommige mensen viel het niet eens op.
Nogmaals, veel succes maar komt helemaal goed!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:58

De eerste reactie die ik kreeg toen ik 'm had gezet was:
"Goh dat staat eigenlijk best...... sexy Nagelbijten / Gniffelen "

Toen had ik besloten dat ik onwijssss Go jij! Go jij! sexy Go jij! Go jij! was met beugel en inderdaad: ik kreeg alleen maar complimenten.
Die ene oetlul die daar tegenin durfde te gaan, die hoorde ik gewoon niet Vork

*edit
ik zat laatst in het vliegtuig en daar hadden de modellen van de reclames in die vliegtuigblaadjes zelfs beugels *LOL*

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:00

Ik zag die witte eerst niet eens Bloos

Zal morgen wel een afspraak maken met de tandarts voor controle, Zal meteen wat info over zo'n witte beugel vragen ( Scheve mond )

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:05

haha ja ik hoor van meer mannen dat ze een beugel best sexy vinden! Ik ben sinds een tijdje weer single dus misschien is er toch weer hoop haha

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:06

hihi zo meteen heb je zo een paar mannen achter je aan lopen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 07:52

ze mogen lopen zoveel ze willen, ben even klaar met de mannen haha.. (behalve mn kat en paard, dat zijn de leukste mannen)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 18:19

zijn er meer mensen waarbij de beugel ipv ringetjes/banden gewoon door plakkertjes werd bevestigd? schiet dat vaak los?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 07:31

Even topic omhoog schoppen..

Want... om 10 uur gaat mn beugel erin, en ik ben ZOOOOOOO zenuwachtig.. Hele nacht geen oog dichtgedaan en buikpijn!! *snif* snif* Duimen jullie voor me? Verdrietig

Wish me luck! Bedankt voor alle geruststellende reacties die ik hier in dit topic kreeg al helpen ze op DIT moment net even wat minder.. Vork

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:41

Kom op! Komt helemaal goed!!! Haha!

Ik ben bijna 21 en mijn beugel gaat er over twee weken eindelijk uit. Lachen
Jou verhaal komt me bekend voor. Ik ben ook zooo ontzettend angstig door mijn eerste tandarts.
Gelukkig kreeg ik een nieuwe tandarts en kwam ik er bij haar achter dat het ook kan zonder pijn. Toen heb ik op mijn 16e alsnog al die kiezen weg laten snijden en een beugel genomen.
Loop er nu dus al een hele tijd mee! En nu is het bijna klaar. Haha!

Die slotjes worden er trouwens altijd opgeplakt, en dat blijft gewoon goed zitten. Ik heb in die jaaaren misschien in totaal 10 x gehad dat er 1 los zat. En vooral vaak met het verwisselen van een dikkere, strakkere draad. Door teveel spanning schoot er wel eens eentje los. Maar dan plakken ze hem weer en is er niks aan de hand. Knipoog

Het valt allemaal hartstikke mee hoor! De eerste dagen is het even vervelend, maar echt pijn doet het niet.
Zorg iig dat je goed gegeten hebt voordat je gaat en dat je soep of vla in huis hebt voor als je honger krijgt de aankomende dagen. Zachte dingen eten gaat opzich ook best, maar ging bij mij altijd nogal langzaam met kauwen. Clown

Maar het valt allemaal héél erg mee! Denk maar aan de grote mooie glimlach die je straks hebt! Dat is het dubbel en dwars waard!! Ja
Succes!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:42

Succes:D Wel foto's maken he! Vork