Rosa_ schreef:Ik woon in Friesland. Op mijn 8ste, nu dus 10 jaar geleden, hebben mijn ouders besloten om hierheen te verhuizen vanuit Leiden. Aardig grote omschakeling dus. Ergens ben ik blij dat we hier zijn gaan wonen, plaats voor 2 paarden, mooie natuur, maar aan de andere kant vind ik het soms ook écht vreselijk. Het is hier altijd zo 'dood' & qua voorzieningen is er vrij weinig te doen. In de stad kan je gewoon, als je even tijd over hebt, met een vriendin wat leuks gaan doen, even terrasje of theatertje pakken, hier is dat bijna onmogelijk. Theaters heb je hier zowiezo niet, dichtstbijzijnde bioscoop is kwartier in de auto & gezellige terrasjes kun je hier wel vergeten..
Verder vind ik het ook heel jammer dat wij nogsteeds als buitenstaanders worden gezien. Voor onze buurt zijn wij nogsteeds ( na 10 jaar! ) de 'Hollanders'. Volgend jaar ga ik naar Groningen.
Ik denk dat dat buitenstaander gevoel wel sterk verschilt bij waar je gaat wonen

En theaters hebben we in friesland ook wel, denk aan Heerenveen, Drachten en Leeuwarden, dus zo dood is het hier niet