Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jury schreef:naast orgaan donor ben ik ook bloed en beenmergdonor.
Juist als je gezond bent vind ik het belangerijk dat je erbij stilstaat. Als je zelf ziek bent en een orgaan nodig hebt zou je ook willen dat er meer mensen als donor ingeschreven zouden zijn.
Enorm jammer dat er vanalles wordt verbrandt of weg ligt te rotten terwijl iemands leven hiermee gered kan worden of in ieder geval verbeterd.
NIETS GEVEN BETEKEND OOK NIETS ONTVANGEN, of in ieder geval achter in de rij aansluiten, lijkt me
jury schreef:NIETS GEVEN BETEKEND OOK NIETS ONTVANGEN, of in ieder geval achter in de rij aansluiten, lijkt me
fiekhe schreef:wendely schreef:Natuurlijk is het wel jammer als zo iemand jouw organen krijgt, maar in feite "straf" je hiermee ook de mensen die nooit wat 'misdaan' hebben en toch nood hebben aan een orgaan. Ik begrijp je wel, hoor, het is gewoon... JaGeen haar op mijn hoofd die er aan denkt, ik gun mijn organen niet aan bijvoorbeeld iemand die zich zijn hele leven heeft klemgezopen of rookt als een stoomtrein.
lanatje schreef:Met alle respect voor mensen die nood hebben aan een donororgaan en ermee geholpen kunnen worden, de impact op familie van de donor ivm het rouwproces mag echt niet onderschat worden hoor!
Babsiej schreef:Dus omdat jij DÁT vind is de rest opeens niet meer belangrijk ?
Babsiej schreef:Dus omdat jij DÁT vind is de rest opeens niet meer belangrijk ?
Babsiej schreef:Ik bedoel ook al kiest iemand ervoor, dan NOG kan het emotioneel heel erg ingewikkeld zijn voor nabestaanden.
Ik zeg niet dat je dan maar geen donor meer moet zijn oid maar ik vind niet dat je dat zo makkelijk van de baan moet schuiven met nou en ik kan een mensen leven redden, ook ik vind dat daar best extra aandacht aan besteed kan worden.
lanatje schreef:Mss ook goed om er eens bij stil te staan dat de nabestaanden in dergelijk geval niet zo zeer problemen zullen hebben met de orgaandonatie opzich, maar wel met de hele procedure er rond?
En dan met name de mogelijkheid tot ( niet) deftig afscheid nemen.