Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Eerder in dit topic vroeg al iemand of je je deurtje wel open deed na het wassen om het te laten luchten, heb geen reactie gezien maar was wel nieuwsgierig of dat het geval was. Want dit kan de stank ook veroorzaken...
Of idd een kapotte thermostaat, als je aan het wassen bent en je bent halverwege moet het raampje toch écht wel warm zijn.
Ik voel dat eigenlijk al vrij snel wanneer hij warm wordt, en met kookwas wordt ie zelfs kokend.
tienus63 schreef:Ik heb sinds een half jaar een nieuwe behoorlijk hyper moderne Miele, maar bij die vol je het wel of ie warm is. Althans tijdens het wasprogramma.
Laat je wasmachine gewoon maar een keer een kookwas draaien zonder was erin, maar met azijn.
Is ie meteen ontkalkt.
Chiqa schreef:Eerder in dit topic vroeg al iemand of je je deurtje wel open deed na het wassen om het te laten luchten, heb geen reactie gezien maar was wel nieuwsgierig of dat het geval was. Want dit kan de stank ook veroorzaken...
djuno schreef:benangelique schreef:djuno: handdoeken moet je af en toe even flink heet wassen. de bacterien hierin blijven leven op lagere temperaturen. handdoeken hebben meer bacterien, omdat een vochtige ondergrond nu eenmaal een goede voedingsbodem is.
doe jij 1 witte was per 2 dagen? ik niet hoor, ik stop mijn wasmand helemaal vol en zaterdag is wasdag. blijf niet bezig
oke, thanks voor de tip.
...alles opsparen voor de zaterdag?? Dat ga ik hier niet redden. Hier gaan sowieso 5 a 6 handdoeken per dag de wasmand in...dus aan het einde van de week 35 a 42 handdoeken te wassen. En dan de rest nog (beddengoed, bovenkleding, ondergoed bladiebladiebla).....ben ik dus mijn hele zaterdag kwijt met wassen en opvouwen
crossmonster schreef:tienus63 schreef:Ik heb sinds een half jaar een nieuwe behoorlijk hyper moderne Miele, maar bij die vol je het wel of ie warm is. Althans tijdens het wasprogramma.
Laat je wasmachine gewoon maar een keer een kookwas draaien zonder was erin, maar met azijn.
Is ie meteen ontkalkt.
Daar heb ik nog nooit van gehoord..
stinkt de was die je daarna draait niet enorm naar azijn dan?
Ik kan trouwens niet aan het raampje voelen of ie warm genoeg word, ik heb een bovenlader
geerke schreef:het klinkt raar ,maar ik heb eens ergens gehoord dat als je teveel wasmiddel gebruikt je was ook kan gaan stinken.
russel schreef:Kan ook zijn dat de paardenkleding veel bacterien bevatten die blijven zitten..
paars schreef:mmm.....ik ga ook maar eens checken of het raampje nog warm wordt. Machine is nu 17 jaar oud....Miele, dat wel....woon alleen dus niet héél veel was, maar toch. Nooit over nagedacht dat dat element wel eens stuk kan zijn. Ik doe dat ding aan en loop er van weg
RedPassion schreef:Daar heb ik wel op geantwoordt
benangelique schreef:hoe komt het dan toch dat ik af en toe (vooral op warme dagen) dat mijn handdoeken stinken?
MiniMouse schreef:kan ook dat je wasmachine te vol zit??
paars schreef:Ik gebruik wasmiddel van de lidl of de aldi, de merkwasmiddelen zijn 5 x duurder....lijkt me zonde van het geld?