(visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: (visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:14

Ja een wit kleed is ook niks voor schoenen. Lachen

Ik denk niet dat vrienden moeilijk aan doen, of verwacht je dat wel van sommige? Want iedereen weet toch wel dat als je een eigen huis hebt, je ook je eigen regels hebt. En schoenen uitdoen is echt niet zeldzaam

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:16

Ik verwacht het niet. Maar ik kwam er op door de reactie van mijn schoon(stief)moeder. Dat ze het belachelijk vond en er wat van wilde zeggen. Ik heb mijn vriend al gezegt waarschuw ze vast van te voren. Anders komt het niet goed als ze het in haar hoofd haalt er wat van te zeggen. Als ze dat niet wil dan blijft ze maar lekker weg....

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:16

Maanling schreef:
@ bijoukimmie: jij komt zeker veel bij de gamma?

Hoezo , mis ik wat, heb ik weer reclames gemist Haha! Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:43

runningkawa schreef:
Ik zeg altijd, ik heb een huis om in te leven.
Daar is mijn vloer ook naar, maar ook mijn bank. Wil bijv geen stoffen.
Ik heb honden en die mogen erop.
Maar ook de vloer moet gewoon makkelijk zijn.
Voor mezelf (als de telefoon gaat en ik met modder schoenen toch naar binnen ren Haha! ) maar ook voor het bezoek.
Stofzuig daarna wel weer en klaar Lachen

Ik ben het hier helemaal mee eens Lachen Je hebt een huis om in te leven.. Ik zou dus nooooooooit aan mijn visite vragen of ze hun schoenen uit willen doen. Wat zullen ze wel niet denken Clown HAHA, moet alleen al lachen bij het idee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:48

Ik denk eerlijk gezegt ook dat dat met opvoeding te maken heeft. Ik ben er mee opgevoed dat je je schoenen uittrekt als je bij iemand anders en thuis naar binnen gaat. Ik vind dat dus ook niet vreemd. Als je altijd overal met je schoenen naar binnen gaat kan ik me voorstellen dat je dat raar vind.

Over honden op de bank wij hebben ook duitse herders gehad maar die kwamen echt niet op de bank. Mijn broer laat ze wel op de bank en dat is ook aan de bank af te zien. Binnen een maand was zijn mooie leren bank een gesloopte bank.
Natuurlijk is een huis om in te leven maar ik hoef er geen vieze of kapotte bende te hebben. Ik heb het weleens gedaan vroeger even snel met mijn stal schoenen naar binnen, alles onder het zand mijn moeder was dan woest! Dus denk wel dat ik het van huis uit mee heb.

Maar ik laat niet mijn vloer en kleed naar de knoppe gaan omdat mijn visite perse schoenen aan wil houden. Dan zit ik met een lelijke vloer en een ranzig kleed. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:50

Grappig topic. Zit namelijk ook wel eens te denken om de visite te vragen om schoenen uit te doen. Ik word soms echt gek van de troep die ze mee naar binnen nemen door hun schoenen en ik hou niet van smerige vloeren. Haha!
Ik, mijn vriend en onze dochter dragen namelijk ook geen schoenen in huis. Met mijn paardenschoenen naar binnen lopen, nou, met die blubzooi die er de laatste dagen aan zit, no way. Kijk, met zomerslippertjes e.d. is een ander verhaal, maar in de winter vind ik het niet fijn als iemand met regenschoenen binnen komt. Je ziet hier alles op onze vloer en wie mag het weer opruimen?

Als bezoekers bij ons naar boven gaan, moeten ze hun schoenen al wel uitdoen, maar wie weet ga ik het beneden ook wel instellen Ja . Als er kinderen komen, vraag ik dat al, want ik wil geen schoenensmeer op mijn lichte bank. Clown
Niemand doet daar moeilijk over. En het is mijn huis.

Of ze wel moeilijk doen als ik het beneden ook instel, ach..... Nogmaals, het is mijn huis, he. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:16

ik heb geen boven dus dat scheeld alweer Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:15

schoenen uit.

bij een ander altijd (mits diegene aandringt om ze aan te houden)

thuis ook altijd uit.. behalve in de gang enzo

ik vind het een stukje respect, ik loop niet graag met schoenen bij iemand naar binnen waar ik overal al buiten mee heb gelopen. later gaan de schoenen ook uit in mijn eigen huis. want anders is het dweilen met de kraan open. en daarnaast is het toch ook confortabeler zonder schoenen

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:04

Breitling schreef:
Ik denk eerlijk gezegt ook dat dat met opvoeding te maken heeft. Ik ben er mee opgevoed dat je je schoenen uittrekt als je bij iemand anders en thuis naar binnen gaat. Ik vind dat dus ook niet vreemd. Als je altijd overal met je schoenen naar binnen gaat kan ik me voorstellen dat je dat raar vind.

Over honden op de bank wij hebben ook duitse herders gehad maar die kwamen echt niet op de bank. Mijn broer laat ze wel op de bank en dat is ook aan de bank af te zien. Binnen een maand was zijn mooie leren bank een gesloopte bank.
Natuurlijk is een huis om in te leven maar ik hoef er geen vieze of kapotte bende te hebben. Ik heb het weleens gedaan vroeger even snel met mijn stal schoenen naar binnen, alles onder het zand mijn moeder was dan woest! Dus denk wel dat ik het van huis uit mee heb.

Maar ik laat niet mijn vloer en kleed naar de knoppe gaan omdat mijn visite perse schoenen aan wil houden. Dan zit ik met een lelijke vloer en een ranzig kleed. Clown

Ik heb thuis vloerbekking en honden die overal op mogen. Dat houdt echt niet in dat mijn vloerbedekking/ bank vies of kapot is, ondanks dat iedereen gewoon zijn schoenen aanhoudt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:11

Cremellogek, dan heb jij vast geen lichte stoffen bank Clown . Wij wel, zo'n joekel met allemaal heerlijk zachte kussens Haha! . Als er dan kindjes komen spelen bij mijn dochter en ze klimmen op de bank, wil ik echt geen schoenen zien. Honden komen hier niet binnen eigenlijk. We hebben twee katten, die dat niet gewend zijn en de mensen die wij kennen met honden, nemen hun huisdieren nooit mee.

Overigens zie je op vloerbedekking sowieso vaak minder dan op gladde vloeren.
Wat niet wil zeggen dat het hygienischer is. Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:15

Ik vind het vreselijk om altijd mijn schoenen uit te moeten doen, wil ik m'n huis. Een vloer is er toch voor gemaakt om ook met schoenen op te lopen. Moet er niet aan denken als ik bijvoorbeeld even naar huis moet wat halen, eerst m'n schoenen uit doen, datgene pakken, schoenen aan en weg Clown haha.. Nee, ben blij dat ik niet zo ben opgevoed, vind het belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:18

Ik doe zelf altijd mijn schoenen uit thuis. Dat vind ik ook veel lekkerder lopen. Visite mag de schoenen wel aanhouden. Maar als jij wilt dat ze schoenen uittrekken, hebben mensen dat te respecteren.

Ik heb de 'regel' dat mannen op het toilet moeten gaan zitten, ze mogen hier absoluut niet staan Tong uitsteken Dat meld ik dus altijd even. Of ze zich er aan houden controleer ik overigens niet Knipoog

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:20

Nadya schreef:
Cremellogek, dan heb jij vast geen lichte stoffen bank Clown . Wij wel, zo'n joekel met allemaal heerlijk zachte kussens Haha! .

Ikke niet nee, maar mijn vriend wel, en toen heb ik ook tegen hem gezegd, wie koopt er nou een lichte stoffen bank? Clown Das vragen om problemen..

Vanwege mijn stofallergie is vloerbedekking 100x beter dan tegels, zeil, laminaat, ofzo.. Want op gladde vloeren blijft alles rondzweven en daar ga ik verschrikkelijk van niesen. Bij vloerbedekking blijft het gewoon op de vloer liggen, en dan kan je alles zo opstofzuigen. Het is een misverstand dat vloerbedekking onhygienisch is, je moet het alleen wel goed en regelmatig reinigen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:21

Bij ons maakt het niet uit. Alleen ik wil graag dat mensen in mijn kamer wel hun schoenen uit doen omdat ik anders kan blijven vegen..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:22

Wij doen zelf altijd de schoenen uit omdat ik het gewoon vies vind om het de schoenen waar je ook mee op straat loopt in huis rond te lopen. En het feit dat we in een bos lopen en je dus al het zand mee na binnen neemt. Van de visite zou ik het wel fijn vinden als ze de schoenen uit deden, maar ik durf het eigenlijk niet te vragen. Bijna niemand doet dan dus ook de schoenen uit. Maar het is wel krom want voor de visite komt ga ik dweilen zodat het netjes is, maar is de visite weg dan ga ik weer dweilen want dat vind ik gewoon vies dat ze met de schoenen hebben rond gelopen en ik op mijn sloffen er weer door moet. De laatste tijd heb ik echt zoiets van ik lijk wel gek, en begin er steeds makkelijker in te worden om voor de visite niet meer te dweilen alleen erna.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:23

Over de wc heb ik die eisen niet, hoor. Zolang ze het maar netjes houden. Na veel visite maak ik de wc toch schoon, want ik vind het niet zo fris als mijn peuterdochtertje daarna in de restjes urine e.d. van anderen gaat zitten of met haar handjes aan de wc bril zit ofzo. Clown

En wat mensen verder vinden van het feit dat de schoenen uitmoeten, tja... Het is mijn huis en je respecteert mijn regels maar. Doe ik ook bij andere mensen. En zoveel regels zijn hier verder niet......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:27

cremellogek schreef:
Ikke niet nee, maar mijn vriend wel, en toen heb ik ook tegen hem gezegd, wie koopt er nou een lichte stoffen bank? Clown Das vragen om problemen..

Vanwege mijn stofallergie is vloerbedekking 100x beter dan tegels, zeil, laminaat, ofzo.. Want op gladde vloeren blijft alles rondzweven en daar ga ik verschrikkelijk van niesen. Bij vloerbedekking blijft het gewoon op de vloer liggen, en dan kan je alles zo opstofzuigen. Het is een misverstand dat vloerbedekking onhygienisch is, je moet het alleen wel goed en regelmatig reinigen..

Tja, wij houden niet van zwart en ook niet van leer e.d. Wij houden meer van lichte, zonnige en warme kleuren in huis Lachen . Onze bank ziet er verder prima uit. Hij is ook wasbaar. Knipoog
Maar ik ga echt niet alle kussens en hoesjes wassen, omdat kids hun schoenen niet uit doen. Ik heb wel wat beters te doen. Bovendien speelt het veel lekkerder zonder schoenen.

En eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat mensen met stofallergie voor vloerbedekking kiezen. Je bent de eerste van wie ik dat hoor en ik ken er toch wel een paar in het dagelijks leven. Mijn dochters beste vriendje werd helemaal gek van de vloerbedekking in zijn kamer en voelt zich een stuk beter met het laminaat wat er nu ligt. Haha!
Hoe kom jij erbij dat op gladde vloeren alles blijft rondzweven? Kwestie van regelmatig stofzuigen en dweilen, hoor. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:32

Ik heb vloerbedekking op men studentenkamer en daar word ik juist gek van, het minste zie je. Wat resulteert in min 2 x per dag stofzuiger (soms drie of vier) Bloos Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:35

Ik had vroeger ook vloerbedekking op mijn gehuurde etage. Was idd ook niet alles. Maar als je een gladde laminaatvloer hebt en veel lichtval in huis, zie je ook ALLES, hoor. Knipoog
En het hoeft echt niet helemaal brandschoon te zijn, maar als ik zie wat er nu bij de achterdeur ligt, doordat we daar onze schoenen hebben uitgedaan (we kwamen vanuit de tuin), ja, dan zie je pas wat je binnen brengt. Knipoog

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:42

Ik zou het raar vinden als ik ergens verplicht mijn schoenen uit moet doen. Een huis is om in te leven! Wij hebben ook een prachtige parketvloer, als er veel mensen langs zijn geweest stofzuig ik en dweil het even. Het ziet er dan weer uit als nieuw. Mijn zoontje rent ook vaak van buiten naar binnen, wat een gedoe om steeds die schoenen uit te doen. Als er mensen nog hun stalschoenen aanhebben doen ze die wel uit ja, dat doe ik zelf ook Haha! .
Maar er komen hier eigenlijk nooit mensen die stiletto's aanhebben of enorme rubberen profielzolen Knipoog , dat scheelt. En dat een kleed of bank slijt en je een nieuwe moet kopen hoort erbij, het houdt je interieur modern!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:47

ja slijten is wat anders als vies worden. Een wit kleed is zo vol met vlekken van schoenen ik heb veel donkerbruin dus een donker kleed is geen optie anders word alles veel te donker.
Ik was niet van plan elke paar maanden een nieuw kleed te kopen een wollen kleed kost al snel tegen de 200/250 euro heb het geld niet op mijn rug groeien helaas. Een beetje viesigheid vind ik echt niet erg. Maar wil het gewoon niet kapot en verpest hebben

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:57

Whahahaaaaa, we hebben onze bank net ruim 3 a 4 jaar, zeg. Clown
Ik ga echt niet elke 5 jaar een nieuwe bank kopen, wat een onzin. Haha!
Kan mijn geld wel beter besteden. Tong uitsteken

Wij hebben alles nieuw in huis en hopen daar nog wel wat jaartjes mee te doen en af en toe komt er weer iets nieuws bij. Ik ben gek op bezig zijn met inrichting en kleur in huis, het gezellig maken in huis e.d. Omdat ik zuinig ben op onze spullen, moet jan en alleman maar met zijn smerige schoenen binnen komen? Ik maak me echt niet druk als iemand even door het huis loopt ofzo, maar ik let wel op echt vieze schoenen, hoge hakken en kinderen met hun schoenen, omdat ik al eens eerder mijn bank onder de zwarte vlekken heb gehad en me dat niet nog eens gaat overkomen. Heb echt nog nooit gemerkt dat iemand er een probleem van maakte. Ik zou ook niet willen dat mijn dochter ergens anders overlast zou bezorgen met vieze schoenen e.d.

Kijk, wil iemand wel schoenen aan in huis, prima. Iedereen heeft recht op zijn eigen regels thuis natuurlijk. Mij maakt het niet uit wat anderen in hun eigen huis doen, hoor. Haha!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:59

Bij ons in huis hoeven we de schoenen niet uit te doen, visite ook niet mits ze smerig zijn. Maar als ik bij andere mensen kom en ik moet mijn schoenen uit heb ik daar geen probleem mee...als hun liever niet hebben dat ik met schoenen aan binnen kom dan doe ik dat ook niet; daar ga ik echt niet moeilijk over doen. Dus ik zou het gewoon zeggen als er visite komt; willen jullie aub jullie schoenen uittrekken. (lijkt me geen stomme vraag).

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:16

Laatst toen ik bij iemand op bezoek ging ( die ook op het kamp woont), moest ik ook mijn schoenen uit doen.
Ik heb daar helemaal geen problemen mee.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:41

Ik heb een tijd in Japan gewoond en daar is het de gewoonte om bijna overal je schoenen uit te doen, dus bijv. ook bij de tandarts om maar iets te noemen.
Er staan daar overal schoenenkastjes waar je je eigen schoenen in kan zetten en een paar stoffen pantoffels uit kan pakken (worden steeds gewassen).
Ik vond het niet altijd even fris, vooral niet als iemand erge zweetvoeten heeft of voetschimmel...